Jump to content

livsfarlige dempere


chopper

Recommended Posts

Og som flittig bruker av Posten Norge, vet jeg at jeg ikke kan stole på dem ang rask levering, i tillegge til tiden det tar å inspisere bakstykket, og evt få ny når den er produsert.

Jeg gidder da ikke betale én gang til for et produkt jeg allerede har kjøpt.

 

Valget er jo selvsagt ditt, men A-tec har nå engang gitt sine kunder et valg, så da står du helt fritt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det står da vitterlig at TMM-5 skal sendes inn og inspiseres av kyndig personell, deretter retuneres enten eksisterende bakstykke eller nytt om nødvendig per postgang.

..........

Jeg gidder da ikke betale én gang til for et produkt jeg allerede har kjøpt.

 

Hvor står det at TMM-5 skal sendes inn og inspiseres av kyndig personell?

Kun bakstykke og ved innlevering vil ny type bli sendt.

 

1) Ved innlevering av TMM-5 bakstykke, vil ny type bli utsendt uten kostnad. (Produksjon av

erstatnings bakstykker er startet)

 

 

Om du heller vil levere inn den gamle så får du tilbud om å kjøpe en ny type demper til halv pris. Det er vel en grei deal?

Link to comment
Share on other sites

Reklamasjonsbrevet som TMM5-eiere har mottatt fra a-tec er litt tvetydig angående om alle får nytt bakstykke eller om demperen blir inspisert og sendt i retur uten endringer om den ikke har mangler.

 

Ditt produkt vil bli inspisert av fagpersonell.

Ved produkt uten avvik returneres demperen til deg.

Link to comment
Share on other sites

Les gjennom hele PDF-en....

"Ditt produkt vil bli inspisert av fagpersonell.

Ved produkt uten avvik returneres demperen til deg."

 

Det er selvfølgelig en grei deal om du ønsker deg en NY demper, men jeg ønsker MIN demper, og at den skal være trygg.

Iom. at han skriver at det bare er en liten promille dette berører, er jeg selvfølgelig ikke akutt redd for at det skjer, og derfor satser på at det holder jakta igjennom.

Men kunne jeg bare stikket til den lokale våpensjappa å få verifisert det, eller byttet ut delen, hadde jeg gjort det.

Ang. skjult agenda; hva pokker er det du tenker på? Om du tror jeg har noen tilknytning til til en konkurrent eller har noen andre grunner til å sverte Anders, tar du grundig feil.

Jakta starter til helga, og jeg jeg trodde ut i fra tiliger uttalelser at Problemdemperne allerede var tatt hånd om. Jeg har ikke blitt varslet av Butikken jeg henvendte meg til ang. at jeg ønsket å få sjekket dette. Jeg har heller ikke sett noen infor på skytebanen, i noe jakttidskrift. Og jeg er ikke innom dette forumet og alle dets tråder på daglig basis, så jeg kan nå ikke rekke denne kontrollen før jakta er i gang. Om jeg evt. skulle rekke en skytebane som fortsatt er åpen denne uken, avhenger helt av småbarna i huset. Kunne jeg bare byttet delen på sjappa som har åpent hele uke, hadde det ikke vært noe problem.

 

Jeg synes dermed ikke dette problemet, om det er det, er tatt på alvor. Jeg må satse på at det i alle fall ikke skjer på mine 1-2 skuddsjanser nå under jakta. jeg har jo tross alt allerede puttet over 500 skudd gjennom demperen, og at det da skal skje at min skal være den lille promillen, og det skal skje på de neste 1-2 skuddene, tror og håper jeg ikke. Men da for sikkerhetskyld; skytebriller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes kanskje dere roter dere litt bort i mistanker om skjulte agendaer, postgang og prøveskyting når den, fra et sikkerhetsmessig synspunkt, interessante opplysningen fra Sauer 150 er at en ny demper som i utgangspunktet ikke tilhører partiet med feilproduserte har revnet/eksplodert. Det er vel denne opplysningen det burde konsentreres om, både for brukere og produsent.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

..

 

 

Om du heller vil levere inn den gamle så får du tilbud om å kjøpe en ny type demper til halv pris. Det er vel en grei deal?

 

Så om jeg leverer inn min nye ubrukte demper som jeg har blitt usikker på om jeg i det hele tatt vil montere så kan jeg få en ny ubrukt demper for halv pris ( mulig det kan kalles en grei deal, eller kanskje ikke)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner ikke det bøss til dempere eller teknikk omkring emnet, men;

 

Hva slags materiale brukes vanligvis?

 

Ved aluminium; noen som kjenner til materialvalg? Noen typer blir vel rimelig "sprø" i oppførsel, dersom de blir varme og samtidig utsatt for stress? (Dural/ flyaluminium blir jo omtrent seigere/ sterkere, jo kaldere det er..).

 

Ved stål; noen som kjenner til materialvalg? og varmebehandling?

 

Stål, slik jeg kjenner det, har ved enkelte former for varmebehandling noe mere styrke, men det blir ofte samtidig endel "sprøere" (brudd oppstår med en mindre grad av synlig deformasjon).. Endel ståltyper er i utgangspunktet rimelig "seige", deformasjoner og stress i overkant av hva de er ment for, gir en tydelig visuell indikasjon på at en begynner å nærme seg noe interessant.

 

og ellers; demperen, som var omtalt i begynnelsen av denne tråden:

Var løpet kortet ned? Til hva?

Vanlig ammo? (batch/ testing?)

Var det hjemmeladet ammo? (I tilfelle noen som vet om det var noe igjen av den batchen for å teste hastighet?

Hva var kaliberet? (Jeg har skummet igjennom her, men fikk det i tilfelle ikke med meg).

Link to comment
Share on other sites

Det får jo virkelig A-Tec's utallelser fra tidligere i tråden til å virke noe merkelige.

 

Her baserer du deg på mangelfull informasjon. Atec kom først med informasjonen om det lille antallet ståldempere, i ettertid har de også oppdaget problemer med alu-demperene. Det er altså problemer med to forskjellige serier, det hele er godt forklart på hjemmesiden deres. At de hoppet av denne tråden før all informasjon kom frem var etter min mening uheldig, men OK.

 

Du sier ikke hvilken modell som denne skribenten hadde, men ut fra hendelsen tyder det på at det var en TMM5. Her er det i følge Atec snakk om at 2-3 promille er rammet av feilen.

Link to comment
Share on other sites

Ja der var du raskt ute...

Det utsagnet var delvis spøk, en :lol: betyr ofte det....

Men det er så tydelig forskjell ute å går her, var aldri hentydninger fra modsa om skjult agenda, når Hardcore`n fikk gjennomgå......

 

Kan du forklare litt nærmere? Du mener vi har en agenda?

"At vi holder hånda over A-Tec"?

 

Har aldri møtt, snakket med eller handlet der. Ikke har jeg demper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner ikke det bøss til dempere eller teknikk omkring emnet, men;

 

Hva slags materiale brukes vanligvis?

 

Ved aluminium; noen som kjenner til materialvalg? Noen typer blir vel rimelig "sprø" i oppførsel, dersom de blir varme og samtidig utsatt for stress? (Dural/ flyaluminium blir jo omtrent seigere/ sterkere, jo kaldere det er..).

 

Ved stål; noen som kjenner til materialvalg? og varmebehandling?

 

Stål, slik jeg kjenner det, har ved enkelte former for varmebehandling noe mere styrke, men det blir ofte samtidig endel "sprøere" (brudd oppstår med en mindre grad av synlig deformasjon).. Endel ståltyper er i utgangspunktet rimelig "seige", deformasjoner og stress i overkant av hva de er ment for, gir en tydelig visuell indikasjon på at en begynner å nærme seg noe interessant.

 

Jeg vil anta at det er avspenningsglødning det er her snakk om. Altså en prosess som utføres for å gjøre stålet seigere, eller mer duktilt som vi sier på fagspråket, ved at en fjerner restspenninger i materialet. (som typisk kommer fra deformering, sveising eller maskinering av materialet)

 

MEN; Jeg er noe overrasket over at dette er konklusjonen, og antatt som den eneste grunnen til demper i tusen biter....., men jeg bør nok ikke spekulere i akkurat det ;)

 

Dog på et generelt grunnlag - dersom en opplever sprøbrudd i stål i normale temperaturer (10-20 grader pluss), ville jeg vært meget skeptisk til å fyre av i -25.....

Link to comment
Share on other sites

Det får jo virkelig A-Tec's utallelser fra tidligere i tråden til å virke noe merkelige.

 

Her baserer du deg på mangelfull informasjon. Atec kom først med informasjonen om det lille antallet ståldempere, i ettertid har de også oppdaget problemer med alu-demperene.

 

Nei jeg baserer meg på akkurat det som står. At det var mindre enn 10 ståldempere - alle var samlet inn unntatt 3 stk solgt til Jaktdepotet.

 

Den som fløy i fleisen på skribenten var akkurat en ståldemper. Det gir grunn til å stille spørsmålstegn ved tidligere informasjon som helt tydelig ikke stemmer med de faktiske forhold.

 

Jeg tror problemet er mye større enn noen få stykker, men at det blir forsøkt og framstille dette som ett mindre problem enn det faktisk er.

 

Feilen på TMM5 med bakstykker som lekker er jo ikke nytt, men har fått fornyet aktualitet siden noen av dem ryker fullstendig og kaster deler bakover mot skytterne.

 

Det har jo vært skrevet side opp og ned om ulike dempere som ryker av ulike grunner, men det som er nytt her at folk faktisk kan komme til skade.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kikket litt på restene av det jeg mener er den omtalte demperen, og sliter litt med å forstå hva slags stållegering/materiale den skal være laget av

Nå har jeg kun materiallære fra yrkesskolenivå, men for meg virket dette materialet hva det en nå måtte være, for hardt, finkornet og sprøtt.

 

Men som sagt så er jeg kun hobbymekaniker.

Link to comment
Share on other sites

Dersom jeg tenker litt på mekanikken her; dersom deler flyr bakut så er det vel muligens fordi det er mye trykk inni, dvs kruttgasser som brenner av... Dersom den flagrer fremover (hel eller i deler), så er det vel pga skjevmontering eller feil montering av innvendige deler, eller feil demper/ kaliberkombinasjon?

 

Eller i begge tilfeller så kan det være en feil ved demperen....

 

Dersom det er lufttrykkbølgen som demperen utsettes for, etterat krutt er brent av, så hvor mye trykk skal det da være nødvendig at den takler...? (da er det vel litt variabelt pga trykk/ innvendig diameter...).

 

Så; kaliber, kule, løpslengde, ammo, kruttmengde, (kruttype?), er de data brakt på det rene ved disse tilfellene?

 

PS; en tidligere sjef konstanterte at ei pølse alltid sprekker på langs (da diskuterte vi trykktanker). Virker som at det er endestykkene her, som er det største problemet? Men jeg veit ikke noe som helst om dempere.

Link to comment
Share on other sites

Men det er så tydelig forskjell ute å går her, var aldri hentydninger fra modsa om skjult agenda, når Hardcore`n fikk gjennomgå......
Jeg så vel antydninger til det samme i Hardcore tråden.

 

Ikke var det noe særlig av hentydninger om agenda i denne tråden heller :

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=31&t=20961&p=310015&hilit=viking+kopi#p310015

 

Men jeg kan jo godt ha misforstått noe.

Men det jeg tror jeg ikke har misforstått er at noen har fått biter av A-tec demperen i trynet, å det har visstnok skjedd flere ganger. Noe som gjør at jeg er litt skeptisk. Lobbende dempere er en ting, men splinter bakopver på standplass er noe helt annet.

Å det kan virke som noen prøver å bagatellisere det.

Link to comment
Share on other sites

At moderator gnåler om skjult agenda, får vi tåle. Vi vet jo godt at de helst vil slette alle tråder som er kritiske til A-Tec :lol:

Eg vil berre nytte høvet til å uttrykke eit ønske om at folk kan ha ballar til å vere litt meir konkrete når dei skal slenge rundt seg med slike skuldingar som her.

 

På generell basis byrjar eg å verte ein smule lei av alt crap'et ein må tåle å få servert for tida, kun fordi ein tilfeldigvis er moderator på forumet. Men det er ei anna historie.

Link to comment
Share on other sites

Om moderatorene her vil ha seg frabedt å bli beskyldt for en skjult agenda så får dere holde dere for gode til å antyde at medlemmer har det!

 

Ellers vil jeg si rett ut at dette med at det er et "lite parti på under 10 dempere" som har denne feilen er det reneste visvass og pølsesludder, men klart, det virker holdbart inntil neste eksplosjon...

 

 

Litt interessant; Nøyaktig hvordan har A-Tec greidd å kartlagt akkurat de 10 demperene med feil? DET høres VELDIG lite troverdig ut!

Ble det altså registrert avvik på serienr. ditt og datt? slik at de egentlig visste om "feilene" men undervurderte alvorlighetsgraden av avvikene?

 

 

 

Det skal sies at jeg har en Tmm5 selv som jeg er fornøyd med.

Link to comment
Share on other sites

At folk faktisk kan komme til skade bør ikke være en overraskelse for noen, du trenger ikke være rakettforsker for å forstå at skytevåpen og tilhørende deler inkluderende lyddemper kan skade en person ved bruk.

De faktiske forholdene er slik at det noen ganger sier kabooooommmmm og deler flyr alle veier uten at brukeren kan klandres, men i de fleste tilfeller finner man brukerfeil som årsaken til skaden(e).

 

Det jeg setter store spørsmålstegn ved, er at det ikke fremkommer hva skytteren har skutt med og om demperen sa takk for seg under normal skyting eller om den ble skutt glovarm før den ble arkivert i 2 fyrstikkesker.

 

Dessverre fremkommer det en del opplysninger basert på ”jeg tror”, men det er flott å tro, tipper statskirken og vår herre setter stor pris på de troende, men husk at selv de troende kan lide de verste plager :wink: .

Så hvis jeg snur på innlegget til Sauer 150 og tror like mye, blir det = Jeg tror problemet er mye mindre en det man kan få inntrykk av, men jeg tror det blir forsøkt og framstille det som et mye større problem en enn det faktisk er.

 

Det blir lett å bli kritisk og dømmende, like lett er det å sprenge en demper til himmels med litt varmskyting.

Link to comment
Share on other sites

Litt interessant; Nøyaktig hvordan har A-Tec greidd å kartlagt akkurat de 10 demperene med feil? DET høres VELDIG lite troverdig ut!

Ble det altså registrert avvik på serienr. ditt og datt? slik at de egentlig visste om "feilene" men undervurderte alvorlighetsgraden av avvikene?

 

Normalt på det som nok må kunne regnes som "trykkpåkjent utstyr", så skal materiale som utsettes for trykket eller påkjenningen ha et sertifikat, dvs normalt et 3.1b sertifikat, der diverse egenskaper for akkurat det materialet er påtegnet/ testet. Det er endel variasjonsmuligheter med tanke på innvendig volum/ trykk, men det står produsenten fritt å velge en "hardere" sertifiseringslinje. Det fordrer igjen en viss form for sporbarhet videre, uten det, så er det totalt uinteressant hva enheten er laget av... Videre, så er det nok, etter herding, varmebehandling, normalt med en hardhetsmåling av overflate, av f.eks en del (eller alle) av den varmebehandlede batch, for å verifisere at herding/ varmeprosessen faktisk er der de ønsker den. Dette er nok nedfelt i interne rutiner, ikke noe som normalt er interessant for almenheten.

 

Undervurdering av alvorlighetsgraden.. vel det forutsetter at de fikk korrekt info om hvilken som hadde gått fløyten, dersom de ikke blir korrekt informert, så kan de vel ikke gjøre så mye. Men som nevnt; jeg kjenner ikke til hva de fikk av info, jeg vet lite om dempere, kjenner ikke A-Tech, men jeg kan endel om sertifisering av materialer... og QA systemer...

 

(jeg savner ikke QA arbeide... jeg savner ikke QA arbeide, jeg savner ikke... osv...).

 

Kom på noe... Jeg tror f.eks våpen og motorsager er unntatt direktivene...(?)

Link to comment
Share on other sites

Lobbende dempere er en ting, men splinter bakopver på standplass er noe helt annet.
Bakover kan fort bli lobotomerende(, en noe omtalt gås viser at det er uheldig).

 

Glad jeg har hørt nok og stått over dette demper hysteriet. Mulig jeg er håpløst gammeldags, men en lobotomi skremmer mere enn redusert hørsel.

Når man er skikkelig avhengig av noe vil man vel ofte fornekte eventuelle skadelige bieffekter.

Link to comment
Share on other sites

Sånn helt ut av det blå; Viss det var demper nr.XX1 - XX2 - XX3 - XX4 - XX5 - XX6 - XX7 - XX8 - XX9 og X10 som "fikk feil varmebehandling",

hvordan vet A-Tec hvilke dempere det var og hvordan kunne disse i det hele tatt kommet ut på markedet??

 

Jeg mener, viss A-Tec skal påberope seg den "kontrollen" de utad prøver å overbevise om så må man jo nesten forvente at de kan gi et svar på dette....

Uten et svar så blir det litt sånn......lite troverdig!

 

 

Merkelig, en tråd om hemoridefresen utartet seg til å bli på nærmere 40 sider....bare fordi enkelte av dem ble forvandlet til prosjektil, mens denne tråden nærmest ties ihel....Syns det i seg selv sier litt jeg!

Link to comment
Share on other sites

Beklager Sandman1, men svaret ditt er helt urelevant ift hvordan A-tec kartla nøyaktig de ti demperene som "fikk feil varmebehandling".

 

Jeg kjenner til og har litt kompetanse ift materialsertifikater, men det blir helt ubetydelig ift mitt spm.

 

Javel? Hvordan kartla de disse demperene da? Ringte Märtha?

Og materialet dempere (ytterskall, ender, flenser) er laget av, egenskaper, strekkfasthet, bruddforlengelse, må vel ha noe å si? Så hvorfor er det ubetydelig i forbindelse til ditt spørsmål?

 

NB; jeg prøver ikke å være spydig her, er kun litt vitebegjærlig (genfeil)... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt, er dette så vanskelig å forstå?

 

1. Noen får laget en testserie med alternativ varmebehandling, disse legges i en skuff.

2. Når de skal tas frem for testing er skuffen tom.

3. Butikkens kløne innrømmer at han sendte de til kunde NN i god tro.

 

Kan vi bli ferdige med konspirasjonsteoriene nå?

Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt, er dette så vanskelig å forstå?

 

1. Noen får laget en testserie med alternativ varmebehandling, disse legges i en skuff.

2. Når de skal tas frem for testing er skuffen tom.

3. Butikkens kløne innrømmer at han sendte de til kunde NN i god tro.

 

Kan vi bli ferdige med konspirasjonsteoriene nå?

Er dette det som har skjedd?

 

Ok, for er de sendt til kunde NN så forstår jeg ikke at ikke kunde NN blir ringt opp det øyeblikket noen oppdager at skuffen er tom, og fortalt at de demperne kunde NN fikk mellom dato XX.XX og YY.YY må sendes tilbake. Med store bokstaver.

Slik jeg leser denne tråden så har dette ikke skjedd, men man har egentlig bare venta på at de skulle revne ?

 

Her håper jeg faktisk jeg tar feil.

For om jeg ikke tar feil her så virker det for meg at "andres sikkerhet" ikke er ofret særlig mye tanke.

Som sagt håper jeg at jeg tar feil.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det var kanskje ikke slik det skjedde. Kanskje de ikke oppdaget feilen før dritten begynte å treffe vifta? Hvem vet. Ikke jeg og ikke dere, så om folk holdt spekulasjonene sine for seg selv så ville det være fint. Så slipper jeg å spekulere i hvem som slår kjerringa og hvor ofte.

 

Uansett ser jeg ikke på temaet som spesielt nyttig, de har nå tatt fullt ansvar for hendelsen og forhåpentligvis slipper vi flere uhell.

Link to comment
Share on other sites

Uansett ser jeg ikke på temaet som spesielt nyttig, de har nå tatt fullt ansvar for hendelsen og forhåpentligvis slipper vi flere uhell.

Jeg ser faktisk på temaet som nyttig. Om det er slik at det er stor sannsynlighet for at det kan komme splinter bakover når noen skyter med demper så syns jeg det er intressat all den tid jeg ofte oppholder meg på skytebaner. Da er det viktig (i mine øyne) å få alle fakta på bordet. Om det som ble skrevet i denne tråden i dag stemmer så er det ikke bare de tre stykkene(som det var feil på som de bare venta skulle ryke?) som ryker så det spruter splinter. Altså er det kansje flere enn de tre?

Å ja jeg er feig. Jeg liker ikke metallsplinter i ansiktet (eller andre steder for den saks skyld).

Link to comment
Share on other sites

Det er slik jeg har forstått det 2 serier med problemer, en liten serie med ståldempere og et mer generelt problem med CMM5. Vi skal selvfølgelig ta det på alvor, jeg har selv en CMM5 stående. Av solidaritet (og ikke minst mangel på behov og ork) kommer jeg til å vente med min en stund, forhåpentligvis gir dette de som virkelig trenger de litt kortere ventetid.

 

Poenget mitt er at ubegrunnede spekulasjoner hører faen til.

Link to comment
Share on other sites

Aner ikke. Jeg var ikke så aktiv i den forrige siden jeg ikke eide en S&L, men jeg håper jeg hadde samme holdning der som her.

 

Jeg merker dog at A-Tec er populær blant mange, hvorfor vet jeg ikke annet enn at de lager gode dempere (som mange andre). Jeg merker det også på meg selv, A-Tec er på en måte "de snille" i markedet, uten at jeg kan definere hvorfor. Kanskje det var prøveskyting av impulsdemperen deres, sittende på trappa til en kamerat med kaffekoppen i hånda? Steike som den demperen er rå!

 

Uansett, jeg står for det jeg sier. Grunnløse spekulasjoner hører faen til og burde belønnes med et

atomisk truserøsk
. Om jeg har begått samme kardinalsynd får dere gi beskjed så skal dere få adressen min.
Link to comment
Share on other sites

Er ikke dette et diskusjonsforum??

Vil bli ganske stille her inne, hvis vi ikke skal få diskutere.

At noen kaller det konspirasjon, er å dra den vel langt.....

Som Høggeren sier, er det bekymringsfullt for oss som er personale på en skytebane. Har ikke lyst å bli truffet av demper-splinter.

En annen ting, skjer dette stort flere ganger nå, blir ikke veien til forbud særlig lang. I første omgang på bane.

Link to comment
Share on other sites

Hadde A-tec vært litt smarte hadde de uten noe mer diskusjon gitt alle med en slik mulig lobotomidemper en ny demper eller pengene tilbake.

Ja, bedre å svelge det lille tapet der nå, for det kan bli så fryktelig mye dyrere...

 

 

Tror nok også det er det lureste, for min egen del og flerer jeg vet om er A-tec uaktuelt fremover. Hausken og S&L ordner i det minste seriøst opp.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har sendt inn demperen sin til kontroll hos A-tec og fått den tilbake?

Jeg sendte inn min CMM-6 i forrige uke og venter. Føler ikke at et par ukers behandlingstid er for mye, men nå lurer jeg på om jeg bør skyte inn rifla uten demper for å være sikker på at jeg har våpen til jakta.

Link to comment
Share on other sites

Siden det ikke blir avkreftet eller bekkreftet noe mer her (virker som ingen vet noe eller ?)

Så lurer jeg på noe. Dette jeg har sitert nedenfor, om det stemmer så kan det være enda feler A-tec splintgranater ute på markedet. For meg som oppholder meg mye på skytebaner er dette litt skremmende tenkning. Om dette stememr så synds jeg det er rart at ingen kommer ut å prøver å skrive noe som kan berolige meg og de som tenker som meg.

 

For om A-tec går i lufta med jevne mellomrom med personskade så begynner jeg å lure på om noen burde ta det opp med landets største skytterorganisasjon som på et eller annet vis er ansvarlig for sikkerheten på sine arrangement.

Å om noen tror dette er skrevet for å sverte dempermerket tar de helt feil, det er skrevet fordi jeg faktisk bryr meg om egen og andres sikkerhet på skytebanen.

 

 

Jeg ble i forrige uke kjent med at en kjent norsk skribent sprengte sin A-tec lyddemper og fikk biter av denne i ansiktet midt mellom øynene med kraft nok til å lage kutt og skikkelig kul i hodet.

 

Det får jo virkelig A-Tec's utallelser fra tidligere i tråden til å virke noe merkelige. At problemene er så lokale og små som hevdes er jo merkelig da skribenten har fått demperen direkte fra produsent på ett helt annet tidspunkt enn de nevnt under i tråden. Det er derfor grunn til å anta at sikkerhetsproblemene er ganske så mye mer omfattende enn det som har blitt opplyst

 

Det ble laget en liten serie (under 10 stk) med det som viste seg å ha feil varmebehandling, hvilket medfører at demperen ikke tåler magnumkalibre spesielt godt.

 

Alle disse skal være sendt oss i retur, men da tydeligvis med unntak av 3 stk som ble sendt Jaktdepotet i sin tid.

 

Iflg. våre beregninger da har alle disse 3 nå røket og vi har da ingen betenkeligheter med å anbefale videre bruk av øvrige CMM-6 Steel eller øvrige modeller. Skulle du ha kjøpt en CMM-6 Steel fra Jaktdepotet og føler deg utrygg så ta direkte kontakt med..........

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...