Jump to content

The Big-5 Nettbutikk


TommyK

Recommended Posts

  • 2 months later...

Kjøpte et kikkertsikte av de for to måneder siden, fikk god oppfølging fra første dag og sikte kom i posten to dager etter bestillingen. 8)

 

Hvordan de håndterer en evt. reklamasjon eller lignende vet jeg dog ikke. (Håper jeg slipper den erfaringa.)

Link to comment
Share on other sites

Tok kontakt med dem og bestilte et viltkamera av merket Moultrie I60 Digital Game Camera på torsdag før helga nå.

Fikk gode svar på de spørsmål jeg hadde om kameraet jeg skulle kjøpe og han jeg snakket med hørtes veldig seriøs og kunnskapsrik ut.

Fikk kamera i dag (selv med helg og helligdag) og på meg virker dette som et seriøst selskap som har god greie på det som de selger.

Link to comment
Share on other sites

BIG 5 AS er et selskap som ble startet sommeren 2008. Det er en del av flere selskaper bla gamle Vildmarks. BIG 5 AS forhandler i hovedsak jaktutstyr men i tillegg noe frilufts og fiskeutstyr. I samarbeid med gamle Vildmarks (nå ABC fritid) åpnes butikk i juni på Røra i Nord Trøndelag, samt at det vil bli åpnet en butikk på Lade i Trondheim i august. I tillegg er det under planlegging en butikk/utsalgsted på Vestlandet som skal hete BIG 5 avdeling vest.

Link to comment
Share on other sites

Spør Jibrag. Vil tro han kjenner til dem.

 

Ja, de e ein gjeng hestkuka :twisted:

 

Neida, jakter med et par av dem som er involvert i denne satsninga på Røra mm, og seriøse og ordentlige folk er det i allefall. Det som kanskje er mest positivt er at det i allefall er folk som jakter. Mye...

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Er det noen som har erfaringer med nettbutikken til Big 5?

Bestillte en riflestokk derfra sammen med et par linsebeskyttere og diverse annet småtteri. Forhåndsbetalte med Vipps. 

Fått bekreftelse på motatt bestilling og betaling. Dette er nå over to uker siden og ordren ligger fremdeles som merket "motatt ikke sendt" på siden deres.

Har sendt mail med spørsmål om når jeg kan forvente at pakka sendes, men denne besvares ikke. Telefon besvares heller ikke.

Kan selvfølgelig være at noe i bestillingen ikke er på lager, men det hadde vært greit for meg å få beskjed om hvor lang ventetid jeg må påregne....

 

Hvordan er deres erfaringer med dem? er dette vankig praksis?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare en ordre hos dem, men ingen respons på email låter kjent....

Jeg fikk varene etter en måneds tid, men siden jeg hadde bestilt i oppkrav så stresset jeg ikke så mye med den biten.

Tviler på jeg bestiller noe derfra med mindre de er det eneste i Norge som har varen og da blir det i oppkrav. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Handla med dei før.

Ingen respons, handla på oppkrav, fekk plutselig berre pakken. 

Elendig innpakning, så det var skade på innholdet. ingen som tok telefonen, eller svarte på mail. så eg gav berre opp. det er eit par år si, men ser ikkje ut til at dei er blitt bedre.

Forøvrig ganske vanlig blant våpenforretninger og børsemakera å ikkje svare eller følge opp kundekontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hold dere unna denne butikken (The Big 5 AS) og de som står bak!

Kjøpte en Ny Härkila moose-hunter bukse strl 52 til 2650,- inkl porto. Bra kjøpt tenkte jeg og gledet meg til å få buksa hjem til årets jakt. Handelen og kommunikasjon gikk greit i forkant av kjøp og også betaling via vipps (bommert).

Skuffelsen var stor da jeg mottok buksa og prøvde den på. Syntes den var noe kort i beina mot for den jeg prøvde i butikken noen dager i forveien…

Etter litt undersøkelser viste det seg at jeg nå satt med en buksemodell som er ekstra kort i beina, 5 cm for å være nøyaktig. Kan være greit å informere om dette?! Kjøper du en str 52, forventer du at det er det og ikke en spesialmodell!

Skuffelsen ble enda større da selger (https://big5.no) hverken svarte meg mer på sms elller telefon.

Hold dere unna denne useriøse aktøren og støtt heller oppunder andre mer seriøse aktører.

Svindel og bedrag må være intensjonen til denne butikken.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Bestillte og betalte for ammunisjon på tilbud der i høst, skulle ha til rådyrjakta. Fikk svar på mail til slutt når jeg sendte klage med mal fra forbrukerrådet utti desember, ble enige om ett erstatningsprodukt, men de klarte å glemme meg nok en gang. I januar fikk jeg det etter enda en klage, posten brukte bare to dager da.. legg ned nettbutikken, det er min eneste kommentar. 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jeg kjenner den butikken. Ok å handle der når de har varen der, og du kan ta den med deg når du har betalt. Ville aldri ha handlet der på annen måte og slettes ikke uten personlig oppmøte.

Må legge til at ABC-fritid hadde et par ansatte av et helt annet kaliber. Det var de som skulle drevet butikken. Service og punktlighet 100%. En av dem kom til og med med varer hjem til meg for at jeg skulle slippe å tape på en konkurs :-)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Dette er en gammel tråd, men de hadde en del utfordringer med interne utfordringer etc tidligere som de har skrevet på deres facebook side.
Jeg kjøpte en 9mm pistol hos de i februar på nett og forhåndsbetalte. Ingen problemer og fikk en god deal. 
Dette kunne jeg glatt gjort igjen. 👍

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Skikkelig fin butikk å være i, men dessverre er oppfølging på bestilte varer er helt fraværende. Selv om man ringer og spør hvor ting blir av, så blir svaret at man skal sjekke og ringe tilbake. Har snart ventet i 2 mnd på den telefonen.

Edited by Rumbler
Link to comment
Share on other sites

Hadde samme problemet, sendte klage på forsinkelse, med mal fra forbrukertilsynet, da kan man sette en frist for bedriften til å fikkse opp før tilsynet tar over saken. Da ble det brått svar å få, og varene var påvei i posten etter en uke eller to. Etter måneder med mas. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

Samme erfaringer som andre her. Bestilte tidligere et skjefte derfra, med oppkrav som betalingsløsning. Hørte ingenting før etter nesten tre måneder da jeg fikk en mail om at ordre var oppdatert og forsendelse snart på veg(eller noe i den duren). Sendte da mail og sa at det var uaktuelt å gjennomføre denne handelen. 

Link to comment
Share on other sites

På 11.2.2020 den 12.11, Skaubjønn skrev:

Jeg sendte inn en demper etter jul. Julegave, og de sendte feil fra Big 5. Jeg returnerte den, men det kommer ingenting tilbake Har ringt en haug med ganger, men ingenting skjer. Og de svarer ikke på mailer :-(

De fikset det i mars. Tok tre mnd, og utallige telefoner. 

Link to comment
Share on other sites

Flere med samma erfaringer her og ja ser de ut for, jeg går å venter på jaktammunisjon som ikke kommer å mail besvares ikke å man får samma opplevelse som beskrevet ovenfor desverre.. Noen som kan anbefale en SERIØS forhandler av Hornady gmx som leverer på kort varsel?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har bestille og betalt for et parti med ammunisjon fra dette firma som alldri kommer, Jeg har ringt så mange ganger å sendt en haug med e-poster men ingen svar å få. Alt tyder på at dette er useriøst drevet å jeg kommer sikkert ikke til å få ammunisjonen jeg betalte for desverre.. Noen som vet hva man kan gjøre for å få tilbake det man har betalt for?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kan melde om lignende problemer. 

Bestilte en del haglskudd i størrelse us 5 og en del skudd i 9mm i mai. 

Fikk levert haglskuddene faktisk, men i feil størrelse (us 6) og de 9mm skuddene har jeg ikke sett noe til. 

Forsøkt utallige ganger å få kontakt via tlf, mail og kontaktskjema, med uforrettet sak.  

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 8/14/2020 at 5:39 PM, Sakoen75 said:

Si ifra til Pay-pal tror de krever inn for deg hvis jeg ikke husker feil

Hvis jeg ikke ta helt feil , ordner PayPal ikke opp . Grunnen er at hvis du har handlet våpen , våpendeler eller ammunisjon . Det er utelukket i deres vilkår . 

Hvis du er uheldig ble penger din fryst inn og da har du en mareritt foran deg for å få det tilbake .

 

Edited by higraver
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, higraver said:

Hvis jeg ikke ta helt feil , ordner PayPal ikke opp . Grunnen er at hvis du har handlet våpen , våpendeler eller ammunisjon . Det er utelukket i deres vilkår .

 

Det du skriver ser ut til å stemme.

Kan ikke se hvordan en våpen butikk får Paypal avtale.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...