Jump to content

Hva ønsker DU deg i julegave??


Join

Recommended Posts

Det var en tråd på gamle Sluttstykke om hva man kjøpte i julegave til seg selv. Startet i år med en Garmin Foretrex 201. En meget liten og snerten gps på 78 g :D Har de samme funksjonene til eTrex, men da mindre, og til å feste på håndleddet. Bruker bare gps`n til å verifisere posisjon, så jeg har ikke bruk for en med kart, da jeg alltid har med vanlig kart og kompass.

 

Så hva går julegratialet til i år folkens :D:?:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg unner meg ingenting til jul i år. Skal heller kjøpe noe fint til kona, hun fortjener det bedre enn meg :!:

 

Som novemberpresang unnet jeg meg en snøskuffe. Skuffens merke; ATV; (09 Yamaha GriZZly med Tatou 4S belter, Warn winch med fjernkontroll, og en Quick hitch Brøyteskjær), som burde kunne ta det groveste...

 

Og til oktoberpresang en Zeiss Diarange 2.10X50...

 

Det var noe greier i September også men jeg husker ikke hva i farten...

 

Nei kjøp til kone/kjæreste foreldre i år, dere greier et år uten noe som helst, som jeg :lol:

Link to comment
Share on other sites

Får en Garmin Astro av bikkja tror jeg.. :)

 

Artig at det er flere med så snille bikkjer. Münsteren min har faktisk bestillt en CZ 452 Varmint .22lr, med kikkert og demper til meg i år. :mrgreen:

 

Treige hunder da?!

Münsteren min skaffet Astroen for en mnd siden! Og ladesett og salong og 223 og en 12/76............

Hmmm...

Får se om jeg ikke får kjøpt meg en liten ting selv, fra meg til meg snart... Bikkja spør stadig etter penger...

Link to comment
Share on other sites

Ble fryktelig sugen på en Remington 700 AWR-II som faktisk er noe annet enn "slarkete ADL er" som mange liker å omtale remington som.

Ulempen var prisen som var i meste laget for en slunken studentlommebok.

Dessuten hadde jeg vel blitt skilt og ungkar i samme slengen.. :lol:

 

Bare på trass så kunne jeg tenke meg en i 280 Remington :)

 

MSRP fra remington er $3427 eller noe i den duren, så gjett hva den koster her i landet..

 

 

 

Ender vel opp med å kjøpe meg en astro på nyåret tenker jeg.. Fra bikkja til meg ...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hmmm...

Tror kanskje ikke at der blir noe frilufts eller jaktrelatert til meg selv i gave i år. :cry:

Neppe noe annet heller for den saks skyld...

Har gifta meg siden sist det var jul :lol:

Og ikke nok med det, nytt hus i oktober og utendørs boblebad til 120 000,- nå nylig er vel nok for i år.

Og tro det eller ei: Jeg har faktisk ingenting jeg bare "må ha" akkurat nå! :oops:

En utrolig rar følelse! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye koster det for gjenging/a-tec demper til 22.lr?

Vet at jaktdepoet selger begge deler, men er det mye i tillegg for f.eks frakt?

Veier jo litt!

 

Jeg fikk A-tec sin for 950,- hos Jaktdepotet i sommer. Husker ikke prisen på gjenging, men tror at det lå på rundt 500,-.

Når det gjelder frakt, så har jeg sendt et annet våpen i posten som Norgespakken (egenemballert 0 - 10 kg) til 135,-. Skrudde av skjeftet og rullet låskassa og løpet inn i noen meter bølgepapp.

 

 

Hadde en prat med bikkja mi i går. Fant ut at hun ikke hadde noen planer om å kjøpe noe til meg i år, men at hun ønsket seg en kløv. Hun har visst litt dårlig råd, da hun er sesongarbeider. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er rimelig sikker på at julenissen kommer med nye fjell-/jaktski til meg i år. Jeg vet ikke ennå om han har bestemt seg for Åsnes Ingstad eller Fisher E109, men det finner jeg vel ut etterhvert 8) Hvis jeg er ekstra heldig, kan det hende han tar med et par brede G3-feller til erstatning for de over femten år gamle og 35mm smale Montana-fellene mine...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...