Jump to content

Hva ønsker DU deg i julegave??


Join

Recommended Posts

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er rimelig sikker på at julenissen kommer med nye fjell-/jaktski til meg i år. Jeg vet ikke ennå om han har bestemt seg for Åsnes Ingstad eller Fisher E109, men det finner jeg vel ut etterhvert 8) Hvis jeg er ekstra heldig, kan det hende han tar med et par brede G3-feller til erstatning for de over femten år gamle og 35mm smale Montana-fellene mine...

 

det hadde vært nokka 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte meg julegave i september og oktober jeg, så det får holde.

 

September var det en '91 mod Patrol 2.8 TD.

Oktober var det vinsj som drar 4.3 tonn på enkel vaier, som skal på nevnte bil neste år.

 

Min samboer fikk en Subaru Legacy '93 mod. i september, så der blir det heller ikke stort til jul.

Link to comment
Share on other sites

Lundhagsene tok desverre "kvelden" i november.... og forleden ytret jeg ønske til min kjære fru om nye fottøy, viste henne nettsiden og håper hun tok hintet :idea: . Vel det blir ikke akkurat julegaver, jeg har bursdag i julemåneden og ønsket falt på disse;

Viking Deer Hunter

 

vikingdeerhunterug8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Siden Socomen kom forrige torsdag, må det bli lillesakoen i 6*45 til Roe. Håper Nissen sitter på våpenkontoret slik at søknaden snart er klar. Hadde håpet å få den før jul. Den skal gjennom en skikkelig "facelift" og Martine (8 år) blir lang i maska når ei Rosa og Lilla "jentebørse" dukker opp.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Siden det er noen år siden jeg trodde fullt og fast på at nissen eksisterte, samt at fine damer ikke prompet.. har jeg tatt skjeen i egen hånd.

 

I år har jeg tatt besluttningen om å skifte rase på jakthunder, Strihåret dachs har vært min rase siden 1990 og har hatt 5 dachser på disse årene. Nå kjøper jeg meg Drever :D henter han på lørdag..

Link to comment
Share on other sites

Uten om fred på jord og velbehag blandt mennesker, god helse for meg og mine (og alle kammer kammeratene for den del) + en fet lotto gevinst. Så må det vel nesten bli:

 

Ny komfyr (i svart med induksjonstopp).

Få ferdig ladekroken (Er ikke typen som saler og rir samme dagen).

Beretta Urika 2 (nei vent litt, dem har jo nissen allerede komt med). :D

Storviltrifle i 308w (type jaktfelt).

En heldempet Ruger 10/22 (fordi det er gøy med noe en kan kaste penger på i mange år fremmover). :oops:

Vekttap i størrelsesordnen 30kg. Sukk.

 

+ Ett par kammeret spesial ønsker:

 

Ulv som ikke spiser folk, fe eller jakthunder.

Vilsvin som holder seg på svensk side av grensen. Muhvhaha. :twisted::wink:

 

Edit: fikset skriveleifen vettap til det korrekte vekttap. :oops:

Takker Salmon. :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Uten om fred på jord og velbehag blandt mennesker, god helse for meg og mine (og alle kammer kammeratene for den del) + en fet lotto gevinst. Så må det vel nesten bli:

 

Ny komfyr (i svart med induksjonstopp).

Få ferdig ladekroken (Er ikke typen som saler og rir samme dagen). Enig med deg på denne :)

Vettap i størrelsesordnen 30kg. Sukk. Men, bare halvt enig her :D

Link to comment
Share on other sites

Siden det er noen år siden jeg trodde fullt og fast på at nissen eksisterte, samt at fine damer ikke prompet.. har jeg tatt skjeen i egen hånd.

 

I år har jeg tatt besluttningen om å skifte rase på jakthunder, Strihåret dachs har vært min rase siden 1990 og har hatt 5 dachser på disse årene. Nå kjøper jeg meg Drever :D henter han på lørdag..

 

Kondolerer! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Siden det er noen år siden jeg trodde fullt og fast på at nissen eksisterte, samt at fine damer ikke prompet.. har jeg tatt skjeen i egen hånd.

 

I år har jeg tatt besluttningen om å skifte rase på jakthunder, Strihåret dachs har vært min rase siden 1990 og har hatt 5 dachser på disse årene. Nå kjøper jeg meg Drever :D henter han på lørdag..

 

Kondolerer! :wink:

 

 

Haha ! mulighetene for å bli bedre kjent på hadeland er jo tilstede...er ikke mer en 7-8 km i luftlinje dit :D

Link to comment
Share on other sites

Uten om fred på jord og velbehag blandt mennesker, god helse for meg og mine (og alle kammer kammeratene for den del) + en fet lotto gevinst. Så må det vel nesten bli:

 

Ny komfyr (i svart med induksjonstopp).

Få ferdig ladekroken (Er ikke typen som saler og rir samme dagen).

Beretta Urika 2 (nei vent litt, dem har jo nissen allerede komt med). :D

Storviltrifle i 308w (type jaktfelt).

En heldempet Ruger 10/22 (fordi det er gøy med noe en kan kaste penger på i mange år fremmover). :oops:

Vettap i størrelsesordnen 30kg. Sukk.

 

+ Ett par kammeret spesial ønsker:

 

Ulv som ikke spiser folk, fe eller jakthunder.

Vilsvin som holder seg på svensk side av grensen. Muhvhaha. :twisted::wink:

 

Ikke har jeg sett hodet ditt "vingemutern" men med ett "Vettap" på 30 kg spøker det vel for at du får besøk av folk i hvite frakker snart....? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Eller faktisk ei kjerring som fekk den forferdelige sjukdommen AKN ( Akutt Kronisk Nymfomani ) :mrgreen:

Høres ut som en fin gaveidé. Men da må den sjukdommen bli midlertidig kurert av direktekontakt med våpen og jaktklær (hvem fanken har tid til enda en runde i halmen når man står fullt rigga og skal komme seg ut for å rekke morrafoten? :shock: )

Link to comment
Share on other sites

Tja.....

Om Julenissen finnes.....

Som den ukuelige optimist kan jeg jo lage ei liste, i håp om at'n ser'n.... :wink:

(den må sikkert oppdateres under veis....... :roll::lol: )

 

Læppis

200/300mm linse til Nikon Kamra

Härkila Impala "sett"

Gjenging for demper på 243'n

Cabelas Outfitter Jakke/genser i Camo

Revelokk

Og de berømmelige Håndjerna med rosapus da jeg enda ikke har fått det....er det rart jeg til tider tviler på julenissen.... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Fred i verden og alt det der.

... og ny dame, kanskje...?

Har aldri tenkt på det, egentlig. Er egentlig jævlig fornøyd med henne. Du er av en annen oppfatning, eller? :shock::)

 

Tja, nei, hun ser jo ganske søt ut på bildet. Blid og artig ser hun ut til å være også. Dere er sikkert et vakkert par.

Link to comment
Share on other sites

Eller faktisk ei kjerring som fekk den forferdelige sjukdommen AKN ( Akutt Kronisk Nymfomani ) :mrgreen:

 

Jeg har, jeg har! :)

 

Ellers er julegave innkjøpt. Studentøkonomien tillot kun noen kuler til meg selv i år, beklageligvis. Men det veier litt opp at de passer godt i fjorårets julegave!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsket meg Remington 770, 7mm08 Rem, fra Jakt og Friluft, men de er solgt. +At fruen syntes det var for mye med 2 nye rifler på 1 år :x .

 

Ellers; Teltduks pressning, Seal skins, kansje noen kr. som kan settes av til rifle ved senere anledning.

 

Så får vi håpe og se hva jula bringer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...