Jump to content

Pågrepet for bæring av blokkfløyte


DoctoRoy

Recommended Posts

høggern skrev (På 23.11.2021 den 13.12):

Det jeg leser av saken er at personen hadde noe han ikke ville ha hjemme, han ønsket å bli kvitt det ved å levere det til politiet. Noe som førte til at hus ble ransaket og mannen siktet. 
I stedenfor å takke mannen for å levere fra seg ting han ikke ville ha hjemme... 
I sånne tilfeller er jeg litt bekymret for at dette kan føre til at noen andre vil kunne finne på å avhende slike ting på alternativer måter som ikke involverer politiet. 

Heilt klart. Sjølv har eg kvitta meg med gammald ammunisjon frå dødsbo på alternativt vis. Heilt forsvarligt utført sjølvsagt, men hadde eg trudd det gikk and og levere det til politiet fullstendigt problemfritt så hadde det vært førstevalget. Det kan godt hende det ville vært heilt uproblematisk men eg ansåg det som betre for meg sjølv og ordne det i stillhet.

Edited by Kvernhuselva
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Slik det offentlige har utviklet seg, må det ansees som en mer spenstig risikosport å ha kontakt med offentlige myndigheter, enn å bedrive basehopping uten fallskjerm. Politi har fått en holdning på at alt skal løses med straff, berettiget eller ikke! Dette er svært skadelig for politiets omdømme.

 

Link to comment
Share on other sites

For noen uker siden leverte jeg noe gammel ammunisjon til politiet, jeg ringte de først for å høre hvordan de ville gjøre det og fikk beskjed om å bare komme med det. Det hele ble en helt ålreit opplevelse, jeg leverte noen hundre skudd uten å oppgi navn eller annen info.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

20mm cannon skrev (52 minutter siden):

Slik det offentlige har utviklet seg, må det ansees som en mer spenstig risikosport å ha kontakt med offentlige myndigheter, enn å bedrive basehopping uten fallskjerm. Politi har fått en holdning på at alt skal løses med straff, berettiget eller ikke! Dette er svært skadelig for politiets omdømme.

 

 

Kan være enig i at enkelte "prinsipp-saker" kunne blitt håndtert annerledes, men generelt opplever jeg at politiet belønner personer som opptrer tillitsfullt, fornuftig og ærlig (eller som sikkerhetsloven sier: pålitelig, lojalt og med sunn dømmekraft). Enten med påtaleunnlatelse eller å se gjennom fingrene på annet vis. Jeg tror også dere vil finne det samme i øvrige samfunnslag, at vi mennesker generelt setter pris på at andre er tillitsfulle, troverdige, ærlige, lojale, pålitelige og en porsjon sunn dømmekraft.

 

Fordi politiet har det samfunnsoppdraget de har så er vi ekstra nøye med å ta de på alt som vi mener de gjør feil. Både aviser og vi som leser i dem elsker å påpeke alle feilene de gjør, alltid. Men å se på oss selv en gang i blant er vi ekstremt sjeldent flinke til, og 100 av 100 ganger er politiet alltid best til å vurdere hva som skal gjøres hvordan i de situasjonene de havner i. Jeg er vanvittig glad vi har et godt utdannet politi, og ikke et borgervern bestående av diverse dedikerte kammer-venner og andre Ola og Kari Nordmenn 😅 Og til alle oss som av og til mener vi kan gjøre en bedre jobb en politiet i de gitte situasjone (meg selv inkludert)r, ja så er det vel bare å ta utfordringen - gjennomfør 3-årig bachelor utdanning i politifag, få deg en jobb hvor aktuell sak kan dukke opp, og løs saken på den måten du syntes er best. Men så skal du da også løse 500 andre arbeidsoppgaver feilfritt ;)

 

En liten tale der altså, men grunnløs kritikk/skepsis/paranoia mot personer/etater kjenner jeg engasjerer meg :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Ludoben said:

En liten tale der altså, men grunnløs kritikk/skepsis/paranoia mot personer/etater kjenner jeg engasjerer meg :)

 

Nå er det dessverre slik at ofte er ikke folk sin kritikk og skepsis til politiet grunnløs.
Når en kvinnelig betjent endte opp med å true meg når de ønsket vitnemål for en hendelse jeg ikke hadde sett, men jeg prøvde å hjelpe de på vei så godt jeg kunne, da mistet jeg den siste lille tilliten jeg hadde til etaten her lokalt.. Listen med uheldig oppførsel og udugelighet i møte med etaten for både meg selv og folk jeg kjenner er dessverre lang.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Ludoben said:

I ferd med å skli veldig ute dette, så tenker jeg gjør meg ferdig med denne kommentaren. Hvis du ser hva du selv har skrevet så forstår du også hva jeg har skrevet :)


Jeg har lest hva jeg selv har skrevet, og jeg har lest hva du skriver.
Du besvarer ikke spørsmålet!
Hva får deg til å tro at kritikken er ubegrunnet?
Hva er årsaken tror du til at politiet i Kristiansund beslaglegger et fotostativ, da noen mente at det så ut som et maskingevær? 
Hva er årsaken til at det ikke blir levert tilbake, da det ble slått fast at det var et fotostativ?
Hvorfor avlutter man ikke aksjonen når man slår fast at man har med en blokkfløyte å gjøre, og ikke noe skummelt våpen?
Hva er logikken i dette?
Mener du at slik metode for oppdragsløsing er egnet til å øke tilliten til politiet?

  • Like 6
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Problemet er at troublemakers, bøller og mennesker som blir hevngjerrig når de taper ansikt på en eller annen måte, finnes over alt i samfunnet. Jeg har en slik nabo, og alle her i nabolaget går omveier rundt han. Men naboen min er ikke politi. Møter man en slik som er politi og han har deg i krysset, har du ett problem. Det blir litt som en pitbull. Han slipper ikke taket frivillig. Jeg tror ikke politiet er overrepresentert med personer i denne kategorien, heller tvert i mot. Men slike personer som politi er jo farligere enn ikke-politi i denne kategorien. Personlig har jeg aldri møtt politi som er uredelige. Som ung mann i 20 årene var jeg Rent A Cop i Securitas i noen år. Dette var de gode årene, tidlig 80 tall, da Rent A Cops var steintøffe ( syntes vi) , hadde gasspistol på hoften og en batong i lårlommen. Ikke en gang politiet hadde det. I disse årene hadde jeg mye kontakt med politiet. De kom når vi oppdaget innbrudd og gav også oss guttunger noen verbale ørefiker når vi sneiet gatehjørner med skrikende dekk på alarmutrykninger i Stavanger sentrum nattestider. Det var lett for oss bråkjekke å tro at vi kjørte utrykningskjøretøy fordi det stod Securitas på bilen. Når jeg tenker på det nå, var de overraskende tolerante overfor oss. Jeg fikk aldri en bot, men fikk noen " nå hører du etter hva jeg skal si deg, og du hører godt etter". Jeg traff ett par i løpet av årene, som jeg syntes var unødvendig bøllete når vi trengte hjelp med personer som var  der de ikke skulle være, i byggene vi hadde oppsyn med. Men ingen drittsekker. De som var tøffest var de yngste, som akkurat som meg den gangen, ikke hadde slitt ut så mange barberhøvler. Jeg tror at i dag er det politijuristene som er det største problemet.  Som jurist er det ett nederlag å oppdage at en tiltale han/hun har skrevet,  får tommelen ned  av sjefen eller domstolen. Ett "du må komme opp med noe bedre enn dette " vil i alt for mange tilfeller bare få dem til å bli kreative og lete etter noe mer man kan sette ned på papiret. Disse menneskene finner man over alt. Man finner dem hos Mattilsynet , Barnevernet , Nav og sikkert andre plasser, og man må bare vite at de finnes og beskytte ryggen sin så godt man kan. Og ikke gi dem lettvint ammunisjon...

Edited by Robinson
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

https://www.dagbladet.no/nyheter/politiet-og-forsvaret-ransaker-bolig/74740649

 

Jeg er spent på utgangen av denne saken. Politiet har gått veldig høyt ut på banen og vil ha han fengslet. Jeg så akkurat nå Aftenbladets oppslag om at retten ikke var enig med politiet og  ikke vil fengsle han ( beskyttet bak betalingsmur dessverre ). Forsvarer er ganske klar i media på at alle våpnene er plomberte. Og jeg ser at politiet bruker litt vage begreper som "utgangsartikler" for sprengstoff. Man lurer på hva mener man med det ? Diesel ? Sukker ? Kjøleposer ( noen av dem inneholder natriumklorat)? Det er mye det kan lages sprengstoff av. Nærbømannen har postet noen provoserende bilder på Facebook som kan gi assosiasjoner mot nazi sympati og det gjøres ett poeng av at flere av (de plomberte) våpnene er fra tysk nazi epoke. Av bildene kan vi lett se at mange ikke er det også.  Det kan godt være at politiet har en god sak her, selv om domstolen allerede har avvist noe av påstanden deres. Men med ting man har i minne, er det umulig å ikke føle en liten dejavue her . Og jeg har lyst å følge med på fortsettelsen... 

Link to comment
Share on other sites

Selv er jeg mer opptatt av denne saken:

https://www.nrk.no/norge/nnpf-braket_-justisdepartementet-advarte-mot-rolleblanding-for-19-ar-siden-1.15582043

 

Jeg får ikke inntrykk av at det tas så alvorlig som det burde. Om det er fordi det kanskje ikke er klare regler på sånt kan jo være mulig. Føles jo veldig galt at offentlige midler brukes på å støtte en lobbygruppe.

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Wintel said:

Vi HAR allerede flere slike oppsynsorgan... Eksempelvis EØS-utvalget som overvåker de hemmelige tjenestene, Forsvarets ombudsmann kontrollerer forsvaret og Sivilombudet overvåker offentlig forvaltning (ink politiet). 

Er det ikke spesialenheten som tar seg av saker mot politiet? Som da ofte ender opp med "we have investigated ourselves and found no wrongdoing"?

  • Like 4
  • Dont like 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, m00se said:

Er det ikke spesialenheten som tar seg av saker mot politiet? Som da ofte ender opp med "we have investigated ourselves and found no wrongdoing"?

 

Ca 97% av anmeldelsene til Spesialenheten blir henlagt. 38 drap begått av politiet har ikke ført til en eneste tiltale. Men folk kan gå i opptog for en eller annen som blir skutt i filler av politiet i USA. Bachelorgrad hjelper ingenting mot folk som har fått tildelt en makt de ikke klarer å håndtere. Men, jeg sier ikke at all bruk av makt hos politiet er uberettiget!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, 20mm cannon said:

 

Ca 97% av anmeldelsene til Spesialenheten blir henlagt. 38 drap begått av politiet har ikke ført til en eneste tiltale. Men folk kan gå i opptog for en eller annen som blir skutt i filler av politiet i USA. Bachelorgrad hjelper ingenting mot folk som har fått tildelt en makt de ikke klarer å håndtere. Men, jeg sier ikke at all bruk av makt hos politiet er uberettiget!

Hvis det ikke har ført til tiltale så er det vel heller ikke drap. Det blir vel da lovlig bruk av makt. Å påstå at det er drap er jo nettopp bare det - en udokumentert påstand.

 

Akkurat som at jeg mener at 99% av alle anmeldelsene til spesialenheten er tull, og at det sett i lys av det dømmes mer enn ofte nok.

Edited by fleskebacon
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

m00se skrev (På 26.11.2021 den 15.50):

Er det ikke spesialenheten som tar seg av saker mot politiet? Som da ofte ender opp med "we have investigated ourselves and found no wrongdoing"?

Jeg var formann i en klubb hvor det forekom en meget alvorlig mobbesak hvor en av mobberne var ansatt i Politiet. Fikk ikke noe støtte av hverken NSF eller NIF selv om saken endte i idrettens domsutvalg og vant der en meget hul "seier". 

Spesialenheten derimot fulgte meget godt opp og beordret mobberen og "medsammensvorne" i etaten til å "skygge banen" og sørge for at det ikke ble noen "represalier" overfor oss som motpart. Jeg var meget imponert over hvordan Spesialenheten håndterte dette.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Robinson skrev (På 26.11.2021 den 15.29):

https://www.dagbladet.no/nyheter/politiet-og-forsvaret-ransaker-bolig/74740649

 

Jeg er spent på utgangen av denne saken. Politiet har gått veldig høyt ut på banen og vil ha han fengslet. Jeg så akkurat nå Aftenbladets oppslag om at retten ikke var enig med politiet og  ikke vil fengsle han ( beskyttet bak betalingsmur dessverre ). Forsvarer er ganske klar i media på at alle våpnene er plomberte. Og jeg ser at politiet bruker litt vage begreper som "utgangsartikler" for sprengstoff. Man lurer på hva mener man med det ? Diesel ? Sukker ? Kjøleposer ( noen av dem inneholder natriumklorat)? Det er mye det kan lages sprengstoff av. Nærbømannen har postet noen provoserende bilder på Facebook som kan gi assosiasjoner mot nazi sympati og det gjøres ett poeng av at flere av (de plomberte) våpnene er fra tysk nazi epoke. Av bildene kan vi lett se at mange ikke er det også.  Det kan godt være at politiet har en god sak her, selv om domstolen allerede har avvist noe av påstanden deres. Men med ting man har i minne, er det umulig å ikke føle en liten dejavue her . Og jeg har lyst å følge med på fortsettelsen... 

Att en våpensamlar har tyske artikler fra nazitiden er vell like vanligt som att folk går i sokker og er eit dårligt poeng og drage inn. Men att en person som er tilknytta nynazisme er våpensamler syns eg er litt skummelt.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Kvernhuselva said:

Att en våpensamlar har tyske artikler fra nazitiden er vell like vanligt som att folk går i sokker og er eit dårligt poeng og drage inn. Men att en person som er tilknytta nynazisme er våpensamler syns eg er litt skummelt.

 

Så spørs det da, om opplysningene fra politiet er etterrettelige.

Link to comment
Share on other sites

@Vargen Det er jo bare å se til Baneheia-saken, der politiet påsto at de hadde DNA fra 2 personer, og at et av dem passet med DNA'et til Viggo. Det var jo nesten helt sant. De hadde DNA fra 4 personer, og det ene stemte med Viggo, og 54% av den mannlige befokningen i Norge. Det med 54% ble utelatt i hovedforhandlingen. Og dette er bare et eksempel. Det finnes mange eksempler på slikt, der politiet tilpasser forklaringen eller begivenhetene, for å kunne vinne frem i domstolen. 

Edited by 20mm cannon
Link to comment
Share on other sites

https://www.nrk.no/norge/vapenbeslag-i-rogaland-_-sikta-delte-hoyreekstremt-innhald-sosiale-medium-1.15745897

 

Saken med Nærbømannen blir litt mer utførlig omtalt ovenfor. Og Facebook bildet nedenfor, som blir tolket som en erklæring om Nazi sympatier, kan nok også tolkes som ironi.  Og hadde den håndgranaten vært skarp, hadde helt sikkert ikke forhørsretten nektet å fengsle han. Den burde muligens vært malt blå. Jeg vet ikke om det er regler for slikt. Jeg er som sagt spent på fortsettelsen. Tidligere sonede synder, kan ikke brukes i denne tiltalen. 

 

 

 

1D9E97AA-E206-423C-B171-64BCCC68C971_1_201_a.jpeg.614cdd200e421197df19553458cc24f4.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Og da melder det seg flere betimelige spørsmål:
Er det politiet som feilinformerer pressen? 

Er det pressen som ikke vet noenting om hva de skriver om?

Er det en kombinasjon om begge deler?

 

Nøkkelordet her er plomberte våpen!
Når det gjelder personens politiske standpunkter, er det uinteressant i denne sammenhengen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Et nøkkelord kan fort være deaktiverte eller ikke skikkelig deaktiverte våpen ja, alt ettersom hva de egentlig har funnet. Det er omsatt mye rart på Finn opp gjennom årene som ikke er deaktivert i henhold til de til enhver tid gjeldende regler. Og å få skikkelig oversikt over hva som egentlig er lovlig deaktivert og hva som ikke er det kan ta tid hvis det er snakk om mange våpen.

 

Om han tidligere er straffet for tilsvarende lovbrudd, attpåtil nylig, så kan det absolutt tas med både ved vurdering av gjentakelsesfare i fengslingsmøtet og som straffeskjerpende moment i hovedforhandlingen. Han kan ikke straffes på nytt for de samme forhold, men hvis han viser seg å ikke ha lært første gang så kan han få strengere straff nå ("gjengangerparagrafen").

 

Politikk skal en jo helst holde utenom, det er ikke straffbart å være høyreekstrem, men dersom noen for eksempel oppfordrer til å bruke våpen mot myndighetene/innvandrere/sosialister/hva som helst og vedkommende viser seg å ha noe som lett kan reaktiveres eller er egnet til å true med- da senkes lista betraktelig for å gå til forebyggende inndragning.

 

Du kan bli fratatt en ellers lovlig gjenstand, dersom omstendighetene gir begrunnet frykt for at du ellers vil bruke gjenstanden til noe straffbart. Det klassiske eksempelet er balltre, hvis du har det med deg i en setting etter mørkets frembrudd der du åpenbart ikke har tenkt å spille slåball, men også plomberte våpen kan alt etter omstendighetene inndras.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/27/2021 at 6:39 PM, fleskebacon said:

Hvis det ikke har ført til tiltale så er det vel heller ikke drap. Det blir vel da lovlig bruk av makt. Å påstå at det er drap er jo nettopp bare det - en udokumentert påstand.

 

Akkurat som at jeg mener at 99% av alle anmeldelsene til spesialenheten er tull, og at det sett i lys av det dømmes mer enn ofte nok.

 

Å drepe betyr å ta livet av et annet menneske. Drap er en handling som fører til at et annet menneske dør.

Det er ikke alltid noe straffbart bak det men det er allikevel et drap.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/28/2021 at 3:51 AM, Kvernhuselva said:

Att en våpensamlar har tyske artikler fra nazitiden er vell like vanligt som att folk går i sokker og er eit dårligt poeng og drage inn. Men att en person som er tilknytta nynazisme er våpensamler syns eg er litt skummelt.

Nå tviler jeg meget sterkt på at han er registrert våpensamler , medlem av NVS, eller har noen som helst samletillatelse. At nazister erklærer seg selv som våpensamlere og innehar plomberte våpen er nok desverre naturlig. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Per-S skrev (25 minutter siden):

Gjør det det? Har straffedømte mindre rettigheter enn andre mennesker?

På en måte så har de jo det. Litt avhenging av hva  man er dømt for vil man kanskje ikke få kjøpe våpen. Eller jobbe i en skole eller barnehage. Eller begynne på Politihøyskolen. Eller reise til Amerika (hvis noen virkelig ønsker det). Å ha vært straffedømt har i seg å kunne legge begrensninger for resten av livet. 

Link to comment
Share on other sites

Vargen skrev (16 minutter siden):

Men det er klart at eventuell "gjengangerstatus" kan påvirke litt, hvis vi snakket om noen med uvanlig langt rulleblad.

Det ville forbause meg mye om det ikke gjorde det! Men da bør vi vel skille ut fra hva det er mistanke om. Er det et forhold knyttet til gjengangerstatusen tenker jeg det er vanskelig å legge historikken til side, men om det er helt andre forhold må en hver mistenkt person behandles på samme måte, uavhengig av status. 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Per-S said:

Gjør det det? Har straffedømte mindre rettigheter enn andre mennesker?

Jeg håper da inderlig det, ihvertfall når det kommer til muligheten til å inneha våpen. Mener selvfølgelig ikke at en som har kjørt litt for fort ikke skal kunne få våpen, men derimot nasiter og andre som gjentatte ganger er dømt for vold og andre grove saker ikke burde få ha våpen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

For de som mener at straffedømte har mindre rettigheter enn andre så prøv å finne en generell lovhjemmel for dette. 

Som noen har påpekt så omfatter begrepet straffedømt så mange aspekter fra økonomisk kriminalitet til fartsoverskridelser at å påstå at dette diskvalifiserer personer fra å inneha plomberte våpen blir fullstendig latterlig.

Er en person straffedømt for vold og trusler med våpen kan det forsvare en lavere terskel for å følge opp mistanker, men det i seg selv gir ikke automatisk hjemmel for tiltak som ikke har lovhjemmel. 

Selv en straffedømt er uskyldig inntil det motsatte er bevist i retten, og en rettskraftig dom foreligger.

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Da var fasiten på hendelsen klar: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/wO4bx1/dette-er-gjenstandene-som-foerte-til-at-politihuset-var-stengt-en-hel-d 

Desverre bak betalingsmur, men såvidt jeg klarer å tyde, dreier det seg om kalde ganater og tomhylser av ymse slag.

 

Akkurat som jeg mistenkte, og konklusjonen om at dette var en overreaksjon står! Jeg sliter i alle fall med å se hva som skulle trigge en så totalt uproporsjonal reaksjon fra ordensmakten.

 

Ikke tilskriv ondskap det som kan forklares adekvat med uvitenhet sies det. Spørsmålet er om uvitenhet på dette nivået er akseptabelt fra den etaten som sitter på voldsmonopolet?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gillen said:

Er du ikke en smule etterpåklok nå ? Hva hvis ingen hadde reagert og hele politistasjonen gikk i lufta ?

Hvis teller ikke. Hvis vi skulle tenkt sånn vil jo alle risikoanalyser konkludert med full katastrofe i alle sammenhenger... At det ikke var noen eksplosjonsfare i dette tilfellet, burde være både lett og raskt å konkludere med.

 

Det som ble levert inn, var det mest sannsynlige folk kunne ha liggende, og dermed også det mest sannsynlige noen kommer og leverer inn. Det meste i den samlingen der er velkjent for de som har hatt en førstegangstjeneste og lett identifisèrbart som noe relativt ufarlig. For dem som mangler den kompetansen, vil kanskje verst mulige scenario være første innfall, og dèt er også mitt lille poeng i denne saken. Forøvrig også i de fleste andre lignende saker i denne tråden.

I tidens ånd vil en passende analogi være å kjøre full koronalockdown av hele landet hvis en skulle hoste litt et sted... Tenk om det skulle være Omikron, eller kanskje en enda verre mutasjon.

Forholdsmessighet i risiko og virkemidler er alltid en god ting. Det forutsetter dog at man har en god og kompetent vurdering av trusselen. Det er her det svikter. De som må ta ansvar i en situasjon, lar være å gjøre akkurat dèt ved å blåse full alarm uansett.

 

Problemstillingen er ikke ny. Eventyret om Petter og Ulven illustrerer at folk har vært klar over dette før. Noe av forskjellen i dag er at, det forventes at alle andre skal sørge for, at en selv kan gå risikofritt gjennom et langt liv uten mèn. Uansett hvor dumme valg man tar. Dermed ender vi opp i en situasjon der publikum ser trusler overalt, og beredskapstroppen har det travelt med å rykke ut til blokkfløytespillere og mekkere... I tillegg til full husransakelse av et hjem som sannsynligvis har hatt en nyskjerrig gutt en gang med tilgang til skrot fra forsvaret. 

 

Slike gutter vil jeg tro at ganske mange av deltakerne på dette forumet har vært selv for eksempel. Jeg har selv sett ganske mange tomhylser fra både Carl Gustav og M72 i guttehender. Har aldri sett en eneste skarp utenfor forsvaret, og dermed tenker jeg at ting er omtrent som de skal være. I motsetning til enkelte i ordensmakten, som tydeligvis må bytte undertøy nå de kommer borti slike ting.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...