Jump to content

EU ønsker forbud mot halvautomatisk våpen


skog

Recommended Posts

Jeg deler nok dessverre ikke din tiltro til politikere.

 

Jeg tipper de kommer til å vedta dette i en eller annen hestehandel, fordi det "bare" rammer noen få prosent av befolkningen, og denne delen av befolkningen ikke har nok støtte i media til å lage problem for arbeidsgiverne deres.

 

Beklager, men min tiltro til politikere og hestehandler er ... lite tilstedeværende.

Link to comment
Share on other sites

_Våre_ politikere er nok lite å skryte av. De ville nedlagt forbud mot brunost dersom det fantes et EU-direktiv på det. Men dersom denne gjengen som vi i dag har sett i debatt, faktisk fortsetter slik de har begynt, så er det ingen grunn til at våre egne saueflokk-politikere plutselig skal bryte ut i protest og begynne å gjøre helt andre ting.

 

Men vi får nå se. Jeg har min femtilapp, og du har din.

Link to comment
Share on other sites

Mr. France " Jeg vil gjøre det tydelig av vårt fokus i dette møtet IKKE er det ulovlige våpen markedet"..... WHYYY??? :shock::shock:

 

Hva ellers kan være dere fokus etter en tragedie utført med illegale våpen fra det ulovlige våpen markedet, som ikke har noen verdens ting å gjøre med semi auto våpen som ser skumle ut ervervet på lovlig vis??

Link to comment
Share on other sites

Har noen levert inn søknad på halvautorifle etter dette kom opp?

Leverte på browning bar/ benelli argo i dag....

 

Jeg har levert søknad for Ruger 10/22 3 uker siden, ringte for å høre om status på Onsdagen som var, da fikk jeg høre at søknaden ikke var ferdig behandlet men påbegynt, og at hun skulle prøve å få gjort den ferdig før helgen.

 

Nå vet jeg ikke hvor mye dette forslaget gjelder Salongrifle, men jeg går ut over at de tar den med i samme slengen?

Link to comment
Share on other sites

Mr. France " Jeg vil gjøre det tydelig av vårt fokus i dette møtet IKKE er det ulovlige våpen markedet"..... WHYYY??? :shock::shock:

 

Hva ellers kan være dere fokus etter en tragedie utført med illegale våpen fra det ulovlige våpen markedet, som ikke har noen verdens ting å gjøre med semi auto våpen som ser skumle ut ervervet på lovlig vis??

 

Politikkere og byråkrater har veldig lite gjennomslag i kriminelle kretser. Siden den delen av samfunnet er lite mottakelig for alskens nye lover og regler vendes fokuset mot der det kan sees å ha effekt; mot lovlydige borgere. Det er sånn verden virker.

Link to comment
Share on other sites

Siste Tysktalende jeg hørte på spørte om : Hvis dere hensikt ikke er å påvirke Jegere eller sportskyttere, hvorfor har dere da ikke invitert representanter for de 10 millioner jegere og sportskyttere og samlere i Europa, men istedet 9 personer som vi ikke vet hvem er eller hva de gjør. De fleste Tysktalende som snakket der virket meget logiske og realistiske angående Halvauto, nødsigna og plomberte våpen.

Link to comment
Share on other sites

Da kan hende det ikke er så mye å frykte når det en gang skal vedtas. Ser at Finnland har et fornuftig syn på saken. Mye skrik og lite ull? Det har vært et betydelig engasjemet i denne saken ikke bare innefor EU. Forsto vi det rett når det fremlagte forslaget enten vedtas eller skrotes i sin helhet? Vi må ikke være blåøyde og tro at nå er saken vunnet. Om en stund stikker enda en kunnskapsløs fjott med behov for å sikre sin egen jobb hode opp og foreslår noe liknende. I slike kretser er det viktig å bli husket for at de var aktive og jobbet frem forslag.

Link to comment
Share on other sites

Her står det litt om hele prosessen fra forslag til lov (er på svensk):

 

http://www.eu-upplysningen.se/Om-EU/Om-EUs-lagar-och-beslutsfattande/Sa-beslutar-EU/Fran-forslag-till-fardig-EU-lag/

 

Kortversjonen i hvordan lover blir til i EU er som følger:

 

1. Ordinarie lagstiftningsförfarandet

 

2. Kommissionen lägger förslag på EU-lag.

 

3. Europaparlamentet och ministerrådet måste vara överens för att en lag ska antas.

 

4. Upp till tre behandlingar för att komma överens, annars faller förslaget.

 

5. Kvalificerad majoritet i ministerrådet (55 procent av länderna som motsvarar minst 65 procent av befolkningen).

Kallades tidigare ”medbeslutandeförfarandet”.

 

Nå er steg nr en gjennomført.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har levert søknad for Ruger 10/22 3 uker siden, ringte for å høre om status på Onsdagen som var, da fikk jeg høre at søknaden ikke var ferdig behandlet men påbegynt, og at hun skulle prøve å få gjort den ferdig før helgen.

 

Nå vet jeg ikke hvor mye dette forslaget gjelder Salongrifle, men jeg går ut over at de tar den med i samme slengen?

 

 

Her i England er all halvauto rifle allerede ulovlig, borsett fra .22LR. Skyttere her er temmelig nervøse for tiden, vi antar at EU driten gjelder både centrefire og rimfire.

 

Du kan trøste deg med at akkurat 10/22 skal du nok klare å beholde uansett, da den sannsynligvis ikke kan regnes som "militært utseende".

 

Min Sig Sauer 522 går det verre med.

Link to comment
Share on other sites

Er missunnelig :( Mine forrige søknader ble innvilget i løpet av en uke, den siste leverte jeg på en fredag og fikk igjen på tirsdag. Etter det så har det tatt lenger og lenger tid. Har gått pver 3 uker nå siden jeg søkte på 10/22 og enda ikke fått innvilget.

 

Kunne det vært en idee å ansatt litt flere på våpenkontor eller er dette veldig kostbart for Politiet?

Link to comment
Share on other sites

‘I do not take my mandate from the European people.’"

EU Trade Commissioner Cecilia Malmström denies saying she does not take her mandate from the European people

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/a6695996.html

 

Samme person som er sentral med privat agenda i EU våpen kontroll saken, lite demokratisk legning her..

 

Se mer om våpen saken her: https://legalwaffenbesitzer.files.wordpress.com/2015/11/eu-gunban.pdf

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Federation of Associations for Hunting and Conservation of the European Union var på møte med medlemer i parlamentet i går:

 

 

Policy-makers and citizens criticize the proposed revision of the European Firearms Directive

 

The European Commission proposals are considered “rushed” and “unacceptable” according to MEPs who met yesterday to discuss the European Firearms Directive with citizens, hunters and sport shooters.

 

PRESS RELEASE

 

Brussels, 2 March 2016 – The Firearms Directive sparked yet another heated discussion yesterday amongst policy-makers and citizens. The proposals, tabled by the European Commission only five days after the tragic terror attacks in Paris last November, have been since targeted from several sides. Harsh criticism is not only coming from stakeholders directly involved in the legal use of firearms, such as hunters and sport shooters, but also from a vast front of Members of the European Parliament, who expressed doubts about the proposals and highlighted areas in serious need of improvement.

 

Although some points are generally thought to be acceptable, such as the better tracing of firearms and improved transboundary cooperation between police forces, the most recurring and shared critique is the absence of an impact assessment, which makes it impossible to estimate the consequences of the proposed amendments on criminal activities, as well as on the lawful use of firearms.

 

Representatives from the European Parliament, the European Commission and the Council of the EU exchanged views during the conference, which was organised with the support of FACE (the European Federation of Associations for Hunting and Conservation). The panel was composed of Mrs. Vicky FORD MEP, Rapporteur for the Firearms Directive, Tomasz HUSAK, Head of Cabinet of Commissioner Bieńkowska (Internal Market, Industry, Entrepreneurship and SMEs), Torbjörn LARSSON, Vice President, Nordic Hunters’ Alliance, Jürgen KOHLHEIM, European Shooting Confederation, Günther SABLATTNIG, Advisor to the Counter-Terrorism Coordinator, Council of the EU.

MEP Karl-Heinz FLORENZ, President of the Parliamentary Intergroup Biodiversity, Hunting, Countryside, who chaired the conference, commented that “the Commission proposal is rushed and drafted under time pressure. There is no relationship between the legal possession of civilian firearms, such as those used for hunting or target shooting, and the risk of terrorist attacks. I consider it unacceptable to hinder law-abiding citizens with unnecessary or even disproportionate restrictions, which would bring no gain in security in areas that are already subject to sufficient regulations at the national level.” It was clear that the absence of an impact assessment on the proposed measures could have a disproportionate impact on legal users of firearms.

 

One of the most controversial points is the proposed ban of firearms based on their resemblance to military firearms. While the Commission is not offering any justification for this measure, there is widespread agreement that restricting legal use will have no effect on the black market as legal and illicit markets are not complementary. Concerns were also expressed that common target shooting firearms used for Olympic shooting disciplines and World Championships could be considered as “military firearms”.

 

On issues concerning minimum age, storage, the time-limited validity of licences and medical tests, MEPs rejected the Commission’s proposal recalling the subsidiarity principle, which enables Member States to adopt legislation tailored to national requirements.

 

Existing best practices put in place by countries such as Sweden, which guarantee the continuous strict control of authorities over the sale of firearms by means of distance communication, namely the Internet, make a ban unnecessary. MEPs urged the European Commission to avoid discrimination towards specific user groups, such as hunters and sport shooters, by preventing individual owners to sell their firearms on-line, a tool which is otherwise fostered by EU policies.

 

MEP Vicky FORD, voiced the concerns of many MEPs stating that the Commission did not respond directly to the question asked by her committee. Mrs. FORD stated that the Commission had planned to protect the interests of sport shooters and hunters, but nonetheless the written text was not a reflection of their initial plan.

 

In his statement, Mr HUSAK, reiterated the intention of the Commission to improve the security of citizens declaring its willingness to constructively cooperate with stakeholders in view of finding common solutions, while denying widespread allegations whereby hunters and sport shooters would be the real target of the restrictions.

 

“From a hunters’ perspective, it has been a shocking and demeaning experience to be at the center of the discussion surrounding terrorism and illegal trafficking of firearms”, said Torbjörn LARSSON. “Hunters are nature-loving, law-abiding citizens that take great pleasure in the conservation of our natural resources for generations to come. We do not cause trouble. On the contrary, hunters actively invest their time and money in activities that directly benefit society, such as habitat and species management, tracking down game involved in traffic accidents, pest control and mitigating the effects of invasive alien species. Apart from some useful improvements on the traceability of firearms, the Commission’s proposals appear to respond to a non-existing problem.” Mr. LARSSON also explained how banning semi-automatic rifles would negatively impact both disabled and female hunters as well as restrict the hunting and tracking of certain species of large game.

 

“The European Commission’s proposals are unfortunately a good example of bad law-making” stated MEP Bendt BENDTSEN, Vice-President of the Intergroup Biodiversity, Hunting, Countryside. “This is a case of symbolic politics! The proposed revision is irrelevant for the fight against terrorism, which was presented to be its main objective. Instead, the proposal will affect a lot of hunters and sport shooters who simply exercise their hobby. Hunters and sport shooters are not the ones committing acts of terrorism in Europe, and no legal firearm has been used in the terrorist activities we have seen - only illegal weapons have.” Mr BENDTSEN also stated that it should still be possible for private persons to legally trade firearms between themselves. However, with this proposal, he stated “the Commission is shooting sparrows with cannons.”

 

END

 

NOTES TO EDITORS:

FACE is the European Federation of Associations for Hunting and Conservation. Established in 1977, FACE represents the interests of Europe’s 7 million hunters as an international non-profit-making nongovernmental organisation. FACE is made up of national hunters’ associations from 35 European countries including the EU-28. FACE is supported by 7 associate members and is based in Brussels.

FACE is the largest democratically representative body for hunters in the world, with elections for its statutory bodies taking place every three years. Each country represented within FACE receives one vote.

FACE upholds the principle of sustainable use, has been a member of the International Union for the Conservation of Nature (IUCN) since 1987, and more recently of Wetlands International. FACE works with its partners on a range of hunting-related issues, from international conservation agreements to local implementations with the aim of sustaining hunting across Europe.

The Firearms Directive: Council Directive 91/477/EEC of 18 June 1991 on the control of the acquisition and possession of weapon as amended by Directive 2008/51/EC, is the overarching legal instrument for setting out certain minimum conditions for the acquisition, possession and transfer of civilian firearms inside the European Union (EU) territory. The Firearms Directive was adopted in the context of the completion of the Internal Market with a view to ensure the free movement of legal firearms, while enshrining safety and precautionary measures in the directive. The revision of this directive in 2008 partly arose from the international commitments of the Union, namely from the signing of the United Nations Protocol on the fight against illicit manufacturing and trafficking of firearms.

Link to comment
Share on other sites

Spørs om russerne tør prøve noe så lenge de vet at det finske dynamisk rifle landslaget må beseires først :mrgreen:

 

Da er vi vel tilbake til 1940 metodikk med DFS som fremste og mange steder eneste forsvarslinje... :(

 

Man må uansett anta at Russerne allerede sitter på adressene til samtlige våpeneiere i Finland så vel som Norge.

 

Jeg så i forbifarten at de baltiske offisersforbundene var motstandere av direktivet da de mente det kun ville gagne en eventuell fremtidig motstander.

Link to comment
Share on other sites

Dårlige nyheter fra Brussel. En tidligere studiekamerat fra Tsjekkia som nå jobber for den sosialdemokratiske gruppen i EU parlamentet fortalte meg at gruppen mest sannsynlig vil støtte lovforslaget slik det er skrevet nå. Jeg kan ikke bekrefte dette på noen måte, men stoler på kilden. Den sosialdemokratiske gruppen er den nest største gruppen etter den konservative i parlamentet.

Link to comment
Share on other sites

Ramlet inn en melding på face book fra Firearmes United hvor de hevder at: " Councile of the Justice and Home Affairs Ministers of The European Union would just have agreed to a general exception for the members of the Army reserves of some countries - leaving all other law-abiding citizens to be subject to the provisions of the possible ban".

 

Får dessverre ikke linket dette, men det virker ikke særlig oppløftende....?

Link to comment
Share on other sites

Snakket med en svensk kollega/kompis for en uke siden. Han kunne melde at det jobbes med å få våpenadministrasjonen over på Länsstyrelsen (sånn ca fylkeskommunen) siden politiet der borte lager sine egne regler og forvaltningsprosedyrer til stadighet.

 

Dette var ifølge ham realistisk å få til, men hvem det er som faktisk prøver å få til dette vet jeg ikke. Det skal visstnok gi mer kyndig og rettferdig behandling i henhold til de lover og forskrifter som faktisk gjelder. Vi får se.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her inne som har nok greie på saksgang i EU og Norge, som vet hva som skal til for at Norge ikke rammes av en eventuell innføring av et slik regelverk på EU-nivå? Rent hypotetisk selvsagt, for vi er vel ikke kjente for å være en flittig bruker av reservasjonsretten.

 

Så vidt jeg har forstått så er status ca slik:

 

Norges befolkning stemmer NEI til EU. Brundtland underskriver EØS-avtalen i 94, uten noen noen folkeavstemning. Nå plikter vi å innføre EU-regler som om vi var medlem, og det er ingen enkel demokratisk fremgangsmåte for å "aktivere" reservasjonsretten. Kanskje med riktig sak og massiv mediedekning, men det er vel ca en snøballs sjanse i helvete at VG, DB og Aftenposten tar for seg våpeneiernes (mangel på) rettigheter, og i hvertfall i EU-perspektiv.

 

The proposed EU gun ban is also more or less secretly supported by the governments of Belgium, France and Italy, whose goal is to impose restrictions to gun ownership at a national level without being forced to take political responsibility and face the wrath of the voters

 

sitert fra all4shooters*

 

Synes dette perspektivet også er skummelt. At politikere taktisk kan overlate upopulære forslag til EU slik at de selv ikke får "skylda" på nasjonalt nivå, men kan skylde på det ansiktsløse monsteret i Brüssel. Det er kynisk ansvarsfraskrivelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...