Jump to content

Ris og ros om jaktdepotet


marcane

Recommended Posts

Hva med å faktisk godta at enkelte firmaer har gjort seg "fortjent" til all denne kritikken da? Skal de skjermes for ubehaget?

Bare fordi at noen i kneblekommisjonen syns det blir for ubehagelig på deres vegne? Nei, nå må dere slutte. Når blir det for mye kritikk?

 

Personangrep er noe annet, jeg snakker om kritikk til en bedrift.

Link to comment
Share on other sites

Jodå den er grei den Longrange, derfor denne tråden. Men den skal ikkje bli ein gapestokktråd, det har nemlig skjedd med akkurat samme tilfelle tidligere. Dokumenter og linker til diverse legges ut og det er i kjølevatnet av dette at ting skjer, derfor blei dei tatt vekk, før dette skjedde, for å la tråden få stå.. Hadde dei lagt ute, spesielt etter alkoholen begynner å fungere på enkelte på Lørdagskveldene, så hadde denne tråden vært fjerna enten i kveld, eller i morgen uansett, og eg rekner med at det hadde ikkje vært til det betre?

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, når blir det for mye kritikk?

 

Med en gang noen kommer med en dårlig erfaring med en butikk så står de (bedriften) "offisielt" sett i en gapestokk i forumsammenheng.

Dette gjelder fra første innlegg (om det inneholder negativ kritikk) eller det første innlegget som inneholder noe negativ kritikk.

 

Når flere og flere "tør" (i forumsammenheng) å komme med sine dårlige erfaringer (evt linker til at den negative kritikken er berettiget)

blir de fort kneblet fordi at dere i moderatorkorpset tydligvis syns det blir for mye ubehag på vegne av bedriften som omtales i den negative kritikken.

 

Ser du virkelig ikke hvor jeg vil Mauser68?

Enten må dere la BERETTIGET kritikk får settes på trykk her inne eller så må dere innføre nulltoleranse. Det siste regner jeg med ikke er et alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Gjør meg sikkert mektig upopulær nå men det driter jeg i :D Jeg har handlet mye på JD (hagle, rifle, drilling,ammo, klær osv)klart jeg har blitt litt kjent med gutta der etter hvert men båda service og oppfølging har vært på topp fra dag en.

Virker som noen prøver og sette de i et dårligere lys en de fortjener.Greit at ikke alle er helt fornøyd eller at det skjer en glipp inimellom, men ha i bakhodet hvor mange våpen de selger.

Jaggu rart at det bare er mer og mer folk som handler der hvis de er så dårlige som enkelte her inne mener.

Husk på at i en travel hverdag er vel kansje ikke mail den beste komunikasjonformen hvis man har en seriøs klage eller hendvendelse og komme med.

 

Sist men ikke minst jøss det er gode børser dere har kjøpt men dere kan ikke forvente annet at sjansen for at det kan dukke opp en feil innimellom er støre på en billig rigg en en av de europeiske merkene feks Sauer med en Zeiss på toppen.Kvalitet koster og man får det man betaler for

 

Ps det er litt liten respons på denne tråden hvis de er så dårlige som enkelte her inne skal ha det til.

 

 

Håper alt løser seg til det beste for begge parter og ønsker alle skitt jakt :D

Link to comment
Share on other sites

Har gode erfaring med Jaktdepodet jeg og. Nå har jeg ikke handlet så mye der da, men bruker å stikke innom Fauske avd på mine Walkabut turer nordover. Der er det greie folk som prøver så godt de kan å yte service og hjelpe deg. J.D har vel vokst raskt de siste årene, og klage/service avd er vel ikke vokst like raskt etter?. Det er jo ikke så mange månedene siden de kom med noen internett sider som hadde vært lovet i sikkert 5 år nå?

 

Det er vel som Tiuren666 sier at mail er kanskje ikke den beste måten å klage på. Beste er vel å møte opp i butikken sjøl(om en bor nær nok da) eller ringe å få prate med en navn gitt person. Er ofte sånn med store nett bransje butikker. Skal love dere at det ikke er enkelt å reklamere på XXL heller. Det er som å møte veggen.

Link to comment
Share on other sites

Mauser: Jeg må for en gang skyld, si meg uenig med deg her. Jeg syns fryktelig lite om at slike offentlige dokumenter blir fjernet, med begrunnelse som at "dette kan man lete opp selv", eller at utsagnene til andre forummedlemmer kan bli usaklige utpå lørdagskvelden. Den blir for tynn!

 

Om det kommer usaklige kommentarer, ja DA skal en moderator gripe inn. Å prøve å jobbe prevantivt tror jeg blir vanskelig i en slik sak.

 

Du har ikke kommentert det jeg sa om at JD betaler for reklameplass hos Kammeret. Du skjønner vel at enkelte (meg inkludert), kan anta at ledelsen på Kammeret (moderatorene) litt for lett kan ta JD sitt parti, og modererer en tråd til JD sin fordel, med bakgrunn i at det ikke er sikkert at JD er så sugne på å reklamere videre på et forum hvor det er mye grums om nevnte firma som diskuteres.

 

Anywho: en ting har man da lært som selvstendig næringsdrivende: all PR er god PR ;) Og en annen ting: å klare å gjøre alle kunder tilfreds, ja det kan man prøve å leve opp til, helt til du får magesår av alle de som ALDRI blir fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg nevnte har jeg fått veldig god service hos JD Drammen selv. Var kun nå sist gang det var litt i overkant travelt, så det ble dårlig med svar på mail. Men etter et par tlf ble pakken og kollinr. motatt. Var under LS dette så var vel litt i overkant travelt der ;)

Link to comment
Share on other sites

Fredrik, om det skulle bety noko, så skal eg lova deg at det er absolutt ingen som får spesialbehandling her, uansett om vedkommende er annonsør eller ikkje. Og joda, det er preventivt med tanke på kva som har skjedd i akkurat samme scenario tidligere og det fungerer forøvrig utmerket, sjølv om du ikkje har trua på dette..

Link to comment
Share on other sites

.... Dokumenter og linker til diverse legges ut og det er i kjølevatnet av dette at ting skjer, derfor blei dei tatt vekk, før dette skjedde, for å la tråden få stå..

 

Må selvsagt "akseptere" det du sier selv om jeg mener slike tråder blir helt feil når man lar subjektive ros/ris syn få leve og modererer domsslutninger (rettskraftige avgjørelser).

 

Alle næringsdrivende vil få reklamasjoner...og det er ikke selvsagt at kunden har rett....men når sakene går så langt som til dom i Forbrukertvistutvalget med knusende dommer mot Jaktdepotet / eier Idar Holm må det være lov å advare mot denne type forretningsmoral.

 

Hvorfor skal ikke debattantene i landets største forum for jakt/våpen/skyting kunne få faktainformasjon om våpenforhandlere?

 

Reklamasjoner / klager vil alle i bransjen få, men debatten bør gå på hvordan evner de å løse opp i klager/reklamasjoner...

 

Hvorfor er moderatorene i landets største forum for jakt/våpen/skyting redd for en debatt der en av de store i bransjen får (flere) kraftige rettsavgjørelser mot seg?

 

Selvsagt kan det være krevende å "moderere" slike tråder, men å fjerne de objektive sider og la de subjektive rå blir en debatt uten et faktum og et forum uten tyngde...

 

Kanskje mere fornuftig å moderere innlegg der folk ( som ofte er i bransjen)roser egne produkt (skjult markedsføring)?

Link to comment
Share on other sites

Alle næringsdrivende vil få reklamasjoner...og det er ikke selvsagt at kunden har rett....men når sakene går så langt som til dom i Forbrukertvistutvalget med knusende dommer mot Jaktdepotet / eier Idar Holm må det være lov å advare mot denne type forretningsmoral.

 

 

Elkjøp har også "knusende dommer" mot seg i FTU (Elkjøp er større, ja, jeg vet...). XXL er aldri blitt domfelt i FTU såvidt jeg vet, men har hørt langt verre historier fra kunder som har handlet der. Jeg ser bare èn sak som gjelder Jaktdepotet AS direkte når jeg søker på FTU sine sider, og en annen som gjelder Idar Holm. I alle tilfeller er sakene fra 2007 og 2008, og siden den gang har de garantert fått langt flere reklamasjonssaker de har håndtert på en mye bedre måte enn disse "skrekkscenarioene". En skal være forsiktig med å presentere informasjon som faktaopplysninger når man velger å kun henvise til de faktaene som taler for det ene synspunktet (som f.eks. FTU-saker). Det er relevant at flere andre butikker, som anses for å være "seriøse" i de fleste kretser, også gjerne har hatt en sak eller to en gang innom FTU eller andre instanser. Det er slik som skjer.

 

Jeg er enig i at det er lite _produktivt_ å dra en forhandler/privatperson ned i "gjørma" som Mauser68 skriver, men jeg er også helt enig med dere andre som mener at å moderere det vekk på måten som har blitt gjort er feil måte å gå frem på. Fjern heller innlegg som er usaklige/støtende/mot forumets regler når de blir skrevet, da bevarer forumet også litt mer integritet og troverdighet som et seriøst forum. Det er flere her som har tatt til ordet for at Jaktdepotet er en flott butikk med god service, dette er en tråd for både ris og ros. At dere frykter at det kan skli ut har jeg forståelse for, men dersom dere skal forhåndsmoderere tråder fordi dere er redd for det, så ender dere opp med å sensurere gyldige diskusjoner innimellom, og det skader nok mer enn at noen useriøse innlegg får lov å ligge i noen timer til en moderator våkner opp en søndagsmorgen...

 

-- Rabagast

 

Edit: skriveleifer... spiseflikkeri.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser bare èn sak som gjelder Jaktdepotet AS direkte når jeg søker på FTU sine sider, og en annen som gjelder Idar Holm.i.

 

Jeg skal ikke lære deg å søke på domsavsigelser i FTU, men det er mere enn en sak mot Jaktdepotet AS :D

 

Uansett får man håpe at Jaktdepotet AS og Idar Holm har lært av tidligere feil og løser reklamasjonene som er kommet frem i denne tråden (bla fra trådstarter).

 

Den beste reklamen Jaktdepotet AS og Idar Holm kan få er å løse eller selv forklare hvorfor reklamasjonene i denne tråden ikke sluttføres!

 

Både Jaktdepotet AS og Idar Holm (sauer 150) leser og skriver her på forumet så de har gode muligheter til å forklare egne valg :D

Link to comment
Share on other sites

 

Fjern heller innlegg som er usaklige/støtende/mot forumets regler når de blir skrevet, da bevarer forumet også litt mer integritet og troverdighet som et seriøst forum. Det er flere her som har tatt til ordet for at Jaktdepotet er en flott butikk med god service, dette er en tråd for både ris og ros. At dere frykter at det kan skli ut har jeg forståelse for, men dersom dere skal forhåndsmoderere tråder fordi dere er redd for det, så ender dere opp med å sensurere gyldige diskusjoner innimellom, og det skader nok mer enn at noen useriøse innlegg får lov å ligge i noen timer til en moderator våkner opp en søndagsmorgen...

 

Må sei meg enig i hva som blir skreve over, "tror" med dette at fjerninga av inlegget har skapt mere støy en hva tråden kunne generert i sin opprinelige stand.

At enkelte ting kan skape støy visst de får utvikle seg er kansje et faktum men og ta ting før det skjer blir vel og skape minst like mye søy ser det ut til..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

... Jeg får bare ett treff uansett hvilket søkefelt jeg bruker.

 

Bare som eksempler på Jaktdepotet AS:

 

søk på kikkertsikte....du får....Arkivsaknr: 08/773 Innklaget: Jaktdepoet AS, Gråterudveien 39, 3036 Drammen

 

søk på hagle ...du får...Arkivsaknr: 08/1381 Innklaget: Jaktdepotet AS, Gråterudveien 39, 3036 DRAMMEN

Link to comment
Share on other sites

Ok...

For mitt vedkommende er jeg kjempe fornøyd med JD.Har kjøpt 3 håndvåpen der, og fått en KJEMPE service. Har hatt mer trøbbel med en av de andre "store" skal ikke nevne navn for og henge ut bedrifter og privatfolk, det er ikke min stil. Jeg håper alt ordner seg for dere som er i den uheldige situasjonen. Har som sagt selv vært i denne frustrerte situasjonen ikke noe moro det nei.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm lurer litt på alder og modenhet på enkelte i denne tråden virker som enkelte har vondt for og svelge at folk flest er fornøyd med JD.

Selvfølgelig kan alle gjøre feil men jeg ble imponert over hvor kjapt de fikset rifla til madamen da den klikket med enkelte typer amo, dette var en nyinnkjøpt Kimber i 308 og de byttet sluttstykket med en gang hun dro ned i butikken og sa i fra om problemet .Det var sjefen sjøl som gav henne et nytt sluttstykke uten og blunke.

En ting er og klage på en butikk man ikke liker noe annet er og navngi folk på et nettforum og angripe de der :evil:

Er glad jeg ikke driver butikk og har slike folk i kundekretsen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nå har ikke jeg erfaring med Jaktdepotet, men det som ofte går igjen for en del bedrifter er at man må "stikke innom" for å få ting ordnet. Dårlig support på mail og telefon, i tillegg til at lovte frister ikke holdes, gjør at det i enkelte tilfelle blir veldig vanskelig å være kunde.

 

Har man kapasitetsproblemer må man enten ansette flere folk eller selge mindre. Jeg syns ikke at det er akseptabelt at man etter et kjøp ikke får den supporten man trenger. Personlig holder jeg meg langt unna bedrifter som ikke kan tilby meg service, det er tross alt JEG som betaler lønna deres.

 

EDIT: skriveleif

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg kan nå opplyse om at rifla mi er mottatt og prøveskutt.

 

Etter lang tid og mye mas ble det fart i sakene nå rett før jakta, og alt ordna seg til slutt. Løpet ble kronet på nytt og demperen byttet, misstenker at demperen jeg fikk først var feil ettersom den nye ikke er helt lik.

 

Nå når jeg har fått prøvd rifla skikkelig må jeg si det virker som en veldig bra børse til den prisen, men neste gang jeg handler noe som koster litt kjøper jeg det over disk.:)

 

Virker som jaktdepotet prøver så godt de kan, men at de selger og sender ut mye mer en det de har kontroll over.

 

Marcus

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat handlet min første rifle, Howa Hogue 308, og må si at jeg et svært fornøyd med servicen hele veien. Fått svar på Mail jeg sendte i forkant (mer enn jeg forventet), og enestånde velvilje til å gi en nybegynner tips og råd i forhold til skyting, våpenstell, jakt osv. Syntes Jaktdepoet har levert langt over mine forventninger. Han jeg kjøpte av het christoffer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte nylig noen varer av Jaktdepoet etter å ha sett annonse på Finn.no. Det ble spurt direkte om varene var på lager, noe som ble bekreftet. Etter å ha ventet i tre uker ringte jeg og spurte hvor varene ble av. Han jeg snakket med ble forundret og sa at jeg burde ha fått varene for lengst, men han skulle undersøke saken og ringe meg opp. Et par dager gikk uten at jeg hørte noe, så jeg ringte opp igjen. Jeg ble da forklart at varene skulle bli levert til butikken om et par dager, og at jeg burde motta pakken om tre-fire dager. Etter å ha ventet totalt ca 6-7 uker, annullerte jeg ordren.

Jeg har ikke noe imot at det er leveringstid på bestillinger, men da bør leverandøren være ærlig å fortelle dette. Jeg blir overasket over størrelsen på ”teflonskuldrene” til innehaveren, da det overhodet ikke beklages over den servicen som ytes.

Jeg skal ikke si bastant at jeg ikke kommer til å handle der igjen, men hvis jeg legger inn en ny bestilling, kommer jeg til å kreve en leveringsfrist. Hvis ikke den overholdes annulleres bestillingen.

Jeg tror det er veien å gå for å få opp servicen. Det har vært mye snakk om å la være å handle i utlandet for å støtte opp om jakt/våpen butikkene i Norge, men for tiden opplever jeg bedre service og pålitelighet når jeg handler fra utlandet enn her hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Tror det er ca. 1 år siden jeg bestilte et skjefte til min enkle 629 .44 Mag S&W.

Men har nok innsett at jeg må skaffe noe selv - men det er ikke noe problem :) .

 

Tenkte bare at jeg kunne betale kr 150,- ekstra, for at JD kunne skaffe det.

Men der tok jeg feil!

Igjen!

Link to comment
Share on other sites

Tydeligvis en del som ikke liker tråden...

 

Her er det jo både ros og ris kan jeg se.

 

Er det slik at en ikke kan kritisere noe på dette forumet. Ikke komme med negative merknader om f.eks. et våpen eller en støvel? Det er vel PERSONER som produserer våpen og støvler og PERSONER som eier firmaene også?? Er det en prinsipiell forskjell på å kritisere Jaktdepotet som er en stor aktør i Norge, og å komme med kritikk av produkter eller service fra f.eks. Alfa eller Bettinsoli?

 

Som ukjent med produsenter eller butikker er det en stor fordel å kunne søke/lese seg fram til fordeler/ulemper.

Link to comment
Share on other sites

Har handlet en del fra JD og har blandede opplevelser.

Har fått kjempegod service flere ganger, både i butikk og pr tlf.

Men har også opplevd det andre veien, korte dårlige svar på tlf og mye rot med bestilte varer. Jeg kommer sikkert til å handle mere der, men det blir nok bare varer som er i butikken og ikke trenger å bli bestilt inn.

Link to comment
Share on other sites

Hele poenget med en slik tråd som dette må jo være å prøve å få ting bedre, dersom ingen klager eller gir ris kommer vi heller ingen vei.. Vi nordmenn ser ofte mellom fingrene på slike ting, og derfor har vi også mye dårlig service her i landet.

 

Så lenge vi holder oss til firma, og ikke personer så synest jeg det er greit å også kunne gi ris i blandt.. Og siden det også kommer en del positiv omtale i denne tråden tror jeg ikke det skader JD på noen måte..

 

Marcus

Link to comment
Share on other sites

Jo for all del, men enkelte innlegg her er på lang vei ganske usmakelige.

Greit nok at man enten er fornøyd eller ikke, men diskuter isåfall saken, ikke person.

Jeg vet garantert hva jeg hadde gjort dersom en sytepave av dimensjoner hadde kommet inn i min forretning for å mulig handle, en person som i sterke ordelag tidligere har snakka masse dritt om meg og min butikk: jeg hadde hivd han på hue og ræva rett ut...!

 

Altså, misforstå meg rett, alle har rett til å klage dersom de føler seg dårlig behandlet eller en leverandør ikke leverer produktet som lovet, dvs feil vare eller det oppstår en reklamasjon, men er det virkelig nødvendig å sette JD i gapestokken på denne måten?

 

Det er så smått, så ufattelig tåpelig, at sytepaver som finner en mulighet til å lage litt balluba om noe faktisk gjør det, sjelden direkte til den/de det dreier seg om, men på et nettforum hvor man har små eller ingen muligheter til å forsvare seg.

 

 

Til slutt, jeg har aldri handlet der eller ringt dit, men jeg har iallefall lært at disse perfeksjonistene som bruker så mye av sin tid til å klage på andre tilhører ikke den delen mennesker jeg vil ses eller bruke tid sammen med....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har handlet noen ganger på jaktdepotet, det er litt langt unna for daglige besøk, men noen ganger har de det jeg skal ha til en god pris.

Hver gang jeg har handlet der har ting gått slik som avtalt på telefor eller mail. Null problem.

 

En annen ting er forskjellsbehandling, det er en egen tråd om jaktdepotet, bør vi ikke lage tilsvarende tråder om XXL, Winge, Jakt og flriluft, Pederse osv?

 

Jeg tror det er negative og positive erfaringer med alle firma.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt enig i det.... Har selv drevet firma, og vet hvor ensporede slike tråder fort kan bli. Folk er ofte flinkere å dele ris enn ros.

 

Men når det er sagt, så syns jeg ingen er tjent med at forumer i sin helhet, skal ha fobi mot slike tråder. Man må ha rett til å fortelle om de negative opplevelsene rundt et firma. Man vil jo fort se om et firma ofte går igjen i flere negative sammenhenger, og kan følgelig styre unna det aktuelle firmaet.

 

Men om man leser en-to nagative ting om et firma, så er det på ingen måte dermed sagt at firmaet er "dårlig".

 

Og ikke minst, vær kildekritisk på et nettforum! Hvem vet om ikke noen av de som har kommet med negativ omtale, faktisk er en konkurrent. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke den som er mest flittig til å handle på Jaktdepotet, men jeg har handlet en del der. Jeg handlet mest med Idar Holm og Skytesport, når det var i skuddet. Jeg har fått topp service og gode priser selv om jeg ikke har vært stamkunde. Jeg regner med at det må være tusenvis av kunder som handler en god del hos jaktdepotet. Min personlige mening er at i prosent av alle transaksjoner som går gjennom dette firmaet er det lite, klager. Imidlertid er det surt for de som det skjærer seg for. For min del kommer til å handle der i fremtiden også, selv om de ikke står på pinne for meg og mine særdeles viktige henvendelser.

Link to comment
Share on other sites

Det meste jeg kjøper av ting og tang blir kjøpt hos JD Fauske.

Det er faktisk den eneste butikken jeg stopper på før jeg drar til steigen eller vesterålen(til kjærringa sin førargelse).

Kan ikke si noe annet en topp service og en trivelig gjeng som gir deg en kopp kaffe mens du handler.

De gangene jeg har fått noe som jeg mener er en "b" vare har de ryddet opp uten noe om og men.

Jeg har ved noen anledninger bestilt varer hos dem og de har kommet i tide og faktisk 1 gang blitt levert på døra :winke1:

Ris til dem må være at de kan få inn litt mere til oss hjemmeladerne.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er en butikk i Salten som virkelig trenger ros så er det Jaktdepeoet avd Fauske. Er støtt og stadig innom der og får alltid en meget bra service. En og to og tre kopper kaffe og våpenprat blir det også og butikken har nærmest blitt et naturlig samlingspunkt på ledige formiddager. Hyggelige folk, ypperlig utvalg, masse kunnskap og en genuin interesse for å gjøre kunden fornøyd. Vil overrekke en verbal blomst til hele betjeningen og da spesielt til daglig leder som virkelig står på for at vi skyttere kan ha en slik velfungerende "nærbutikk" :smile:

 

Stå på :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke slik at der man får best service smisker man gjerne mer...?

Stått i kø på biltilsynet noen gang?

En eneste dårlig opplevelse og man dømmer firmaet/bedriften/personen nord og ned...

 

Nei, slike tråder viser bare hvem som er sytepaver og hvem som kan oppføre seg.

Sorry, men steng hele denne skitt-tråden, ingen tjener noe på den.

 

Jeg lærte en gang for mange år siden, i min spede begynnelse som fluefisker.....

Selv om du har null peiling på å kaste og fange fisk er det svært viktig at andre ser deg som korrekt antrukket og med

det riktig utstyret.... Om du fisker som en dritt ser du ihvertfall proff ut, så da er det jo bare å gi blanke i å fiske!

Stå bare der og "les vannet eller elven"...DA blir folk imponert da....

 

Poenget er at dersom jeg hadde stått bak disken på et sted hvor det kom en ufordragelig og kulten kunde hadde jeg bare tatt på meg den mest klysete minen jeg klarte å oppdrive, og derpå pekt på døra...og sagt "kom deg ut din møkkamann, kom tilbake når du kan oppføre deg"

 

Alle har rett til å klage, erfaringsmessig er det sjelden den som skriker høyest som blir hørt.

Tar man opp et problem på en saklig måte finner man oftest en løsning de aller fleste blir fornøyd med.

Oppfører du deg som en dritt blir du behandlet som en dritt.

 

Noe sier meg at mange er flinke bak et tastatur, men i den virkelige verden........

Link to comment
Share on other sites

Tja siden jeg svarte i en annen tråd om et annet firma om useriøs opptreden og dårlig service får jeg svare i denne og.

Jeg er ikke en stamkunde hos Jaktdepodet, men har da handlet der et par ganger, også hos tidligere Skytesport. Aldri vært et problem på noen måte. Varene levert som de skulle, og ikke hatt noe å klage på. Rask ekspedition har det også vært.

Alle butikker vil gjøre en tabbe før eller siden. Spørsmålet er hvordan saken blir løst. Blir den løst greit og uten problemer har man ikke noe å klage på. Blir det dermed tullball gir man faen og handler man ikke der mer....

Link to comment
Share on other sites

Beklager og si det men jeg har begynt og få mye erfaring rundt slike tråder som dette på forumer.. Siden jeg jobber i ett firma som blir veldig fort utsatt for dette.. Når en får noen negative erfaringer med og handle(Alle kan ikke bli fornøyd alltid) så tar han i 100% på forumet.. Så henger neste man seg på med 150% og tilslutt kommer en hissigpropp som ikke har handlet der i heletatt og sier noe så dumt som "Hadde jeg møtt en med den firmalogoen på seg hadde jeg slått han ned på åpen gate!". Riktig nok de tilfellene vi har vært borti har vi ringt opp de personene og sagt vi har satt på kaffen til du kommer :mrgreen: Så viser det seg at personen er 16 år og drikker ikke kaffe engang.

 

Disse trådene er ødleggende mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

Enkelte tar på seg "skogsantrekket sitt og full mundur" bare de skal i sjappa å kjøpe ammo vet du.....viktig å se proff ut.

 

Nei kanskje vi skulle lage en tilsvarende tråd om andre forum/nettsider som omhandler våpen og annet?

DA tenker jeg leppa på enkelte begynner å vibrere i en viss hastighet ja...hey-hey!

Link to comment
Share on other sites

På eit anna forum eg heng på, har dei ein tråd om "teite ting du har høyrd på våpensjappa". Det er ikkje så reint lite gull å hente ut der.

 

I once heard this guy in a gun store say "Never get into a gunfight with a gun chambered in a round that doesn't start with a 4" and told me it was from this "Marine Rules for gunfighting" email his cousin forwarded to him.

 

Also, Mossenberger and Smith and Western.

 

At a gunshow in Tallahassee one of the guys from the Ad-Tek booth points to this 16" AR with a free float tube and says "I used this exact setup here to kill insurgents in Iraq at 1000 yards."

 

Him: "I want a revolver so I can keep track of my shells."

 

Me: "You mean, so you can reload?"

 

Him: "No, so I don't leave any behind for the cops."

Link to comment
Share on other sites

Bestilte en sekk og ei kolbekappe. Fikk svar på mail sent på kvelden, og fikk bekreftet orderen. Karen ringte dagen etterpå og bare ville imformere en liten detalje før han sendte det i posten.

 

Alt etter boka, og en venlig kar(kai?) på tråden.

 

Kan anbefales på det sterkeste hvis de opperer slik til vanlig! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...