Jump to content

Ris og ros om jaktdepotet


marcane

Recommended Posts

Det er senderens ansvar at varer blir pakket forsvarlig, kostnader til dette burte dekkes av portokostnad som senderen krever. Hvis senderen synes at forsvarlig pakning er en hard plast koffert, all the more power to them.

 

Men jeg vil si at med kartong og tape man kan sende et Fabergé egg bare man bruker det på riktig måte. Double-, triplebox!

Link to comment
Share on other sites

Derfor spør vi (oftest) om kunden ønsker en planokoffert som gir en bedre beskyttelse mot håndteringen postens gang medfører. Da også pakket inn i en passende pappeske utenpå. Denne tilbydes for 200,-...

 

Saken her er vel at kunden har fått tilsendt ein slik koffert m. rekning utan å ha blitt spurt, fordi de meiner dette er nødvendig innpakning. Då er det vel betre at slikt vert opplyst om i nettbutikken? Eg prøvde akkurat å "kjøpe" ei rifle i nettbutikken og der kom det opp ein klokkeklar totalpris med frakt spesifisert. Ingen forbehold om ekstra kostnader for koffert.

 

Nei, 200 kroner er nesten ingenting når ein kjøper utstyr for mange tusen. Difor virkar det nesten litt småleg å få ei lita ekstrarekning på dette.

 

Kvifor ikkje snu på flisa? Gjer kofferten til ein nyttig bonus. Bak kostprisen på kofferten inn i prisen på riflepakker/rifler utan originaleske, klistre på ein "Jaktdepotet"-logo og sjå fornøgde kundar møte opp på den lokale bana med reklame for butikken din.

Link to comment
Share on other sites

Rifla jeg bestilte var uten både kikkertsikte, demper, eller noe annet.. forklaringen jeg fikk pr telefon var antallet våpen som "knekkes" under transport.

Har aldri opplevd det fra andre som pakker våpen i original eske med isopor, og flere lag bobleplast+papp på utsiden.

Link to comment
Share on other sites

Joska? Jeg ser hva du sikter til. Men alt er et regnestykke? Jeg er ikke økonom, eller eier.. Men jeg forstår at det koster penger å sende ut mellom tre og fem kofferter hver dag. Og prisene på dette kunne alltids bli bakt inn, og frakt, og ammo osv.. Hvor settes grensen for hva som skal inkluderes og rabatteres på rimelige priser allerede? Husk, jeg skriver som privatperson her.. De satsene som kommer opp i nett butikken er hva posten skal ha. Butikken har ikke avanse på dette. Pakker koster etter vekt og størrelse. Ei børse uten 1m3 papp er billigere for mottaker. Og mottaker skal som regel alltid ha ekstra billig frakt og beste pris. Men jeg liker tanken din.. Spørs hvor mange som ville hatt reklame for depotet på kofferten da? Hvis butikken er noe av det mest svindlerske som finnes der ute? Nei, helt ærlig så tror jeg nok at majoriteten er fornøyd. Men at det alltid er rom for å forbedre seg, ja det er klart.. Som høvdingen for butikken her så tidligere, så er omsetningen økt enormt. Når det gjelder varer og utvalg, er det pokker ikke lett å vite hvor mye som skal taes inn av hvert slag, når salget bare tar av. Og når man ikke er i kjede, så er det ingen som bare kan ringes for å be om mer asap.

Det hender jo at jeg handler hos andre, og er de tomme så går jeg videre. Verden min går ikke under om jeg må lete etter det jeg vil ha.

 

Generelt tror jeg nok vi må innse at vi er fryktelig små i denne verden når det kommer til materiell rundt våpen.. Og markedskreftene bestemmer hvor varene skal gå. Volum er nok vesentlig mer viktig for dem, enn om vi får våre etterlengtete hønsetenner..

 

Misforstå meg rett, vi har alltids bruk for de som kan trylle og har lyst på jobb. Hvis noen sitter inne med den store hemmeligheten hvordan alle varer skal komme fra både billig og fort, rop ut.

Link to comment
Share on other sites

Ikke bare du som er forvirret hansen deluxe.

 

Misforstå meg rett, vi* har alltids bruk for de som kan trylle og har lyst på jobb.
Min utheving*

 

Med denne uttalelsen på slutten av innlegget ditt kan jeg vanskelig se at du uttaler deg som privatperson porkpicker.

Link to comment
Share on other sites

Har vel handlet 2 ganger hos Jaktdepotet. Jeg må si at hastigheten/tiden det gikk fra henvendelsen var gjort, til ordrebekreftelse var sendt på mail, så gikk det svært kort tid. For min del synes jeg de svarer kjapt på telefon, ekspederer veldig raskt, så jeg har ikke noe å klage på. Kommer til å handle der igjen.

Link to comment
Share on other sites

Beklager hvis ting blir for kompliserte for enkelte.. Man kan velge å forstå, eller la være.. Tror strengt tatt ikke det var poenget deres heller. Ja, jeg jobber der. Som mange vet.. Jeg skriver som privatperson. Og som det sto: Misforstå meg rett... Det gikk jo nesten.

 

Men poenget er mottatt. Case closed.

Link to comment
Share on other sites

Har flere ganger handlet ammo og annet småtteri, ammo for tusenvis i det siste året. Prøver å handle mest mulig lokalt så lenge det lar seg gjøre. Men Jaktdepoet har / har hatt noen knusende gode tilbud på ammo. Er storfornøyd med sjappa :)

 

Å fakturere en koffert til 200,- uten at det står i salgsbetingelser på hjemmesiden, i nettbutikken eller uten å spørre kunden er litt over hva jeg hadde godtatt.Nei, jeg ville sendt den i retur med krav å bli kreditert beløpet. Frakten for retur hadde jeg ikke gitt meg på av prinsipp.Det er Jaktdepoet som har gjort en "feil" her. Som flere andre påpeker, en ekstrakostnad for kunden må dere oppgi eller så lurer dere oss. Bak det inn prisen hvis det er så nødvendig eller gi fan.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Var innom jaktdepotet i juni og kjøpte endel saker blandt annet en lyddemper(sonic 35), kom hjem og oppdaget at det var feil gjenger på lyddemperen. Tok kontakt med en gang, etter litt frem og tilbake ble vi enige om at jeg sendte den tilbake, den ble sendt tilbake 3 dager etter kjøp, nå er vi i slutten av oktober og har verken lyddemper eller pengene jeg ga for den. Utrolig sløvt av jaktdepotet, driter i kundeservice. Hadde planer om å kjøpe komplett riflepakke av de men de pengene kommer jeg til å bruke andre plasser, ser at jeg ikke er alene om slike opplevelser med jaktdepotet. Kommer aldri til å sette føttene mine i den butikken igjen.

Link to comment
Share on other sites

Ferdig med sjappa.

Postordre leveres kjapt, retur av varer, jaja-nebbete svar på email når en forsiktig mener det er på tide å få tilbakebetalt for returnerte varer. Fikk aldri de 160kronene returen kostet men setter det på kontoen for betlt erfaring.

 

Zastva var nevnt lengere opp i tråden; vanskelig å forstå hvordan dere kan ha masse av de når dere blånekter på både mail og telefon??

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg kun ros å komme med til Jaktdepotet. Har handlet en rekke våpen og diverse utstyr der og kun fått utmerket service. Kjøpte en elektrisk leirduekaster der forleden som døde etter ei due. Den ble levert i butikken, og ny ble med ut uten spørsmål. Den fungerer forøvrig utmerket.

 

Alle butikker vil gjøre feil og ha enkelte misfornøyde kunder. Det vil alltid være eksempler på dårlig kundehåndtering i forretninger med stor omsetning. Etter min subjektive oppfatning er Jaktdepotet blandt de bedre på kundebehandling, service og ikke minst gode kjøp.

Link to comment
Share on other sites

morro at jeg oppdaga denne tråden... får komme med noe positivt da siden der har vært mye negativt i det siste.

var for litt over ett år siden i kontakt med JD sin avdeling i fauske ang kjøp av 223. jeg var ute etter en cz527 og JD var eneste som hadde det inne.

Ringte som sagt til JD og spurte div spørsmål om rifla, ente til slutt opp med at jeg betalte et lite depositum og fikk sendt rifla hjem til meg for å prøve den.

da rifla ikke passa meg fikk jeg sendt den tilbake og bestemte meg for å prøve en howa som jeg og fikk sendt opp. etter jeg bestemte meg for howaen sende JD faktura på rifla og min del av våpensøknaden.

Fikk forrestn utlånserklering på rifla jeg fikk på prøve.

skal snart gå til innkjøp av ei til rifle til og da kommer jeg til å velge JD.

Link to comment
Share on other sites

Ferdig med sjappa.

Fikk aldri de 160kronene returen kostet men setter det på kontoen for betlt erfaring.

 

...de betaler generelt ikke for retur om du sender selv. Neste gang (om det blir en...) ring eller mail om å få en "Retur porto lapp" tillsendt.

 

Dersom du ikke får respons, send en ny, med "til Steffen" i emnefeltet.

(eller gjør det med en gang ;-) )

 

- han er en overarbeidet familieterapeut som jobber der deltid med retur og reklamasjon.

Link to comment
Share on other sites

Har litt blandete erfaringer, mest gode :-) sist på den dårlige fronten er ett forsøk på kjøp av batterideksel til ett kikkertsikte, 2stk (1reserve). Det kunne jeg ikke, men kunne få tilsendt 1stk gratis. Jaa, det var greit. Nå er vi ferdige med elgjakta her, og dette skulle skje lenge før 25. September. Skal gi de ett forsøk til, er en stund til jeg trenger det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...