Jump to content

Ris og ros om jaktdepotet


marcane

Recommended Posts

  • 2 months later...

Her var det jo både ris og ros i skjønn forening, lett sensurert riktignok, men det er vel i den nye tidens ånd. :roll:

 

Selv har jeg ingen negative erfaringer med Jaktdepotet, ingen positive heller, kanskje helst fordi jeg ikke kommer gjennom på telefon og det virker som e-post ikke helt går inn der i gården...

Men jeg snakket nettopp med en kompis som sitter på andre året og venter på en oppklaring når det gjelder sluttstykket på en Steyr Scout.

Rett skal være rett, børsa lå vel et år hos Rogne før den gikk til Jaktdepotet, men nå som Jaktdepotet har hatt nesten et år på seg så burde vel han budbringeren de sendte til Østerrike snart komme tilbake med sluttstykket :?:

 

Jeg mener, hallo liksom, det er ikke såååå langt fra Drammen til Steyr, 1388 km. skulle jo være overkommelig på 11 måneder selv om man går til fots. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Tviler ikke på at servicen er upåklagelig når man står foran disken der og vifter med div. plastkort.

 

Men når man sitter langt pokkerivold oppi trøndelagen og venter på deler som de antagelig ikke har særlig fortjeneste på, eller ikke prioriterer, så kan det vel være så som så med service og vilje til å hjelpe... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Men jeg snakket nettopp med en kompis som sitter på andre året og venter på en oppklaring når det gjelder sluttstykket på en Steyr Scout.

Rett skal være rett, børsa lå vel et år hos Rogne før den gikk til Jaktdepotet, men nå som Jaktdepotet har hatt nesten et år på seg så burde vel han budbringeren de sendte til Østerrike snart komme tilbake med sluttstykket :?:

 

Jeg mener, hallo liksom, det er ikke såååå langt fra Drammen til Steyr, 1388 km. skulle jo være overkommelig på 11 måneder selv om man går til fots. :twisted:

 

Denne bør vi nesten få lov å svare på, da det er relativt provoserende når uriktig og/eller mangelfull informasjon legges ut på den åpne web'n som fasiten. I denne saken er informasjon Stykkjunkeren kommer med ukorrekt eller i det minste SVÆRT overdrevet sammenlignet med de faktiske forhold. Dette er snakk om ett sluttstykke der bakstykket med hevarmen er brekt etter å ha satt fast en patron med overtrykk der sluttstykket ble banket på ?

 

Årene er tideligvis korte i Trøndelag når 5 mnd brått er blitt til ett år.............

 

Delen som etterspørres er egentlig ikke en tilgjengelig reservedel, men vil bli sendt oss neste gang det produseres sluttstykker. Nytt sluttstykke må han gjerne få - men vi antar at 5-7000,- i ekstrakostnader vedrørende bilforsendelse til Østerrike og ny trykkskyting av rifla fortsatt ikke er interessant.

 

Er saker hvert år en helt garantert skulle håndtert bedre/raskere og/eller på en annen måte - ikke helt sikker på vi kunne gjort så mye anderledes i denne saken.

Link to comment
Share on other sites

Ah, se der ja :!::D

 

Når man kan få en oppklaring her på forumet bare ved å avlevere et par sleivspark så er det ingen vits i å kaste bort frustrerende timer med telefon og epost.

Jaktdepotets fremstilling er nok betraktelig nærmere realiteten enn min lett frustrerte andrehånds informasjon, noe som vel kommer av at enkelte trøndere regner året etter jaktsesonger og ikke kalender. :roll:

Såvidt meg bekjent var det en NATO hylse som ikke ville ut på vanlig måte, og vanlig medisin på den skytebanen da er vel en passe lang bit med 2x4 og god dreis mot hevearmen, noe hevearmen ikke tålte.

Det, kombinert med at Steyr'n tydligvis må trykktestes om den skal ha nytt sluttstykke oppsummerer vel omtrent alt jeg sa om Steyr Scout den gangen kompisen pådro seg den elendigheten av et gevær...

 

Stor takk til Jaktdepotet for oppklaringen her, beklager at det måtte svoveldryppende spydigheter til for å få det frem.

 

Og rett skal være rett, Jaktdepotet skal ikke ha skylden for spinkle konstruksjoner og manglende delelager hos Steyr, ei heller primitiv og barbarisk håndtering av våpenet hos sluttbruker.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Denne bør vi nesten få lov å svare på, da det er relativt provoserende når uriktig og/eller mangelfull informasjon legges ut på den åpne web'n som fasiten. I denne saken er informasjon Stykkjunkeren kommer med ukorrekt eller i det minste SVÆRT overdrevet sammenlignet med de faktiske forhold. Dette er snakk om ett sluttstykke der bakstykket med hevarmen er brekt etter å ha satt fast en patron med overtrykk der sluttstykket ble banket på ?

 

Årene er tideligvis korte i Trøndelag når 5 mnd brått er blitt til ett år.............

 

Delen som etterspørres er egentlig ikke en tilgjengelig reservedel, men vil bli sendt oss neste gang det produseres sluttstykker. Nytt sluttstykke må han gjerne få - men vi antar at 5-7000,- i ekstrakostnader vedrørende bilforsendelse til Østerrike og ny trykkskyting av rifla fortsatt ikke er interessant.

 

Er saker hvert år en helt garantert skulle håndtert bedre/raskere og/eller på en annen måte - ikke helt sikker på vi kunne gjort så mye anderledes i denne saken.

 

 

Da er det faktisk et år siden jeg var innom her med den tidligere nevnte saken, og jeg kan i den anledningen bare konstatere at det eneste forhastede i denne saken er mine noe premature takksigelser i siste posting her...

På andre siden av bordet her sitter nemlig den lykkelige eier av en Steyr Scout, fortsatt uten sluttstykke :!:

 

Og interessant nok har han en litt annen fremstilling av saken enn den Jaktdepotet kom med her. :roll:

Den første informasjonen han fikk om saken var i denne tråden da han tilfeldigvis googlet "Steyr Scout Sluttstykke" og fant mitt 4 måneder gamle innlegg her, noe som var en overraskelse all den tid beskjden han fikk fra Jaktdepotet i utgangspunktet var at han måtte sende sluttstykket nedover umiddelbart fordi de hadde en forsendelse som skulle til Østerrike.

Om sluttstykket hans gikk med den forsendelsen til Østerrike er det en overhengende fare for at hesten døde før den nådde frem til Salzburg og at kusken fortsatt drukner sorgene i nærmeste bierstube, for til Østerrike kom sluttstykket ikke.

 

Det som skjedde var at han kontaktet Jaktdepotet pr. epost og refererte til denne tråden, svaret derfra var:

"Hei Ronny,

 

Egentlig skulle rifla di vært tilbake i Østerrike for bytte av sluttstykke og ny trykktesting. Delen du har brukket er ikke en reservedel i normalt salg og lagerføres ikke av Steyr heller. Ergo må den produseres før vi kan få den. Deretter må vi få våpenet ditt hit for trykktesting i ett godkjent laboratorium som styrer med slikt.

 

Det naturlige ville jo vært å ta kontakt med butikken du har kjøpte rifla hos og bedt dem ta hånd om dette for deg?

 

Er som du skjønner ikke en prosess som tar noen uker eller ett par mnd å få fikset og før vi har bitene klar til deg vil du vanligvis heller ikke få noen tilbakemelding. Oppdatering er fra vår side vanlig å gi når det er noe nytt å melde.

 

Mvh

Idar"

 

Til tross for at jeg fikk en henvendelse fra en bruker her på Kammeret om at han hadde denne reservedelen (som ikke er i normalt salg) liggende i skuffen, foretrakk den lykkelige Steyr Scout eier å ta kontakt med produsenten.

Svaret derfra var ganske kort:

"Dear Sir,

 

 

 

pls send some pictures!!

 

 

 

Mit freundlichen Grüßen/ Best regards

 

i.A. Christine Träger

 

Sales Assistant

 

-----------------------------------------------------

 

Steyr Mannlicher GmbH

 

Phone: +43 7252 896 279

 

Fax: +43 7252 896 53

 

Email: c.traeger@steyr-mannlicher.com

 

Web: www.steyr-mannlicher.com

Link to comment
Share on other sites

Og historien om Steyr Scout ruller videre, selv om selve Scout'en støver ned i våpenskapet... :|

 

Siden to ubesvarte epost og en telefonsamtale ikke resulterte i noen sluttstykke eller mer oppklaring på saken ble den lykkelige Steyr Scout eier en smule bekymret.

 

Etter tilbakemeldingen fra produsenten (Steyr) fant den lykkelige Steyr Scout eier ut at det beste var å sende bilder av skaden til den snille damen i Østerrike, noe som var litt problematisk da han ikke hadde sluttstykket, for det lå jo enten i Drammen eller sammen med en død hest på vei til Østerrike...

 

Med friskt mot sender han så epost til Jaktdepotet og ber om å få sendt sluttstykket tilbake, evt. i samme konvolutt som det opprinnelig ble sendt da hans returadresse sto på baksiden.

Etter å ha ventet og ventet, og ventet og ventet....kjøpte han en pent brukt Savage 30-06 for at ikke jaktsesongen skulle gå rett i dass.

 

Nå kan det være et særtilfelle med akkurat dette sluttstykket, eller med våpentypen Steyr Scout, men det er likevel en smule merkverdig at produsenten viser mer interesse for saken enn forhandleren...

 

Moralen her blir vel at enten du har en Steyr Scout eller handler hos Jaktdepotet, sørg for å ha en reserveløsning så du er sikker på at du ikke spolerer hele jaktsesongen.

 

 

PS.

Siden jeg snakker litt bedre tysk (også med Østerriksk aksent) enn den lykkelige Steyr Scout eier er det kanskje best at jeg tar kontakt med produsenten neste gang.

Link to comment
Share on other sites

Bestilte noe kuler. God service og kulene kom rimelig kjapt. Det som var dumt var at det var gal kulevekt

Hehe. Helt naturlig for oss menesker og gjøre en og anna feil. Men da fikk jeg jo prøvd litt andre vekter. Slettes ikke galt det. Å de svare kjapt på mail. Selv på søndager når jeg har sendt forespørsel. Så jeg kommert til å bruke mere penger der..

Link to comment
Share on other sites

Eg har berre vore innom JD Drammen éit par gonger. Har ikkje handla noko der enno, men regnar med nokre nye Kaniafeller snart må kjøpast ! Det einaste som forbauser meg litt med denne butikken er han eine tilsette.....ut ifrå språk, fremgangsmåte og allviten kunnskap om jakt og hundar så trur eg jaggu han nærmar seg 204 år !!!

Link to comment
Share on other sites

Mine erfaringer med jd drammen,og selger Idar.Meget fornøyd.Har ikke handlet mye,men litt er det blitt. Upåklagelig service,rask respons på mail.gode priser og varene innen få dager..Og ja. jeg har fått feil vare 1 gang. idar brukte under 1min på å rydde opp i dette,samt sende korrekt vare med retur lapp samme dag.Hva mer kan man forvente?

Link to comment
Share on other sites

Eg har berre vore innom JD Drammen éit par gonger. Har ikkje handla noko der enno, men regnar med nokre nye Kaniafeller snart må kjøpast ! Det einaste som forbauser meg litt med denne butikken er han eine tilsette.....ut ifrå språk, fremgangsmåte og allviten kunnskap om jakt og hundar så trur eg jaggu han nærmar seg 204 år !!!

 

 

Ser at du har snakka med sjefen sjølv!

 

Har handla min del hos JD og med blanda erfaring. Ved kjøp av hagle som hadde funksjonsfeil (tull med sikringen) så gjekk det smertefritt. Vart ikkje reparert men fekk ny hagle, meir enn ein kunne forvente.

Men med andre ting har det vore verre. Eg kjøper ikkje noko meir fra den butikken, dei har ingenting der som eg ikkje kan få kjøpt på andre plasser.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det bare er hevarmen som har røket på scouten har jeg en liggende.

 

Og ellers er jeg fornøyd med JD.

 

Stemmer, da jeg gikk gjennom innboksen fant jeg meldingene dine om hevarmen, problemet nå er at den havarerte hevarmen fortsatt er i Jakdepotets varetekt og det ikke ser helt enkelt ut å få den tilbake. :|

 

Selv har jeg null erfaring med Jaktdepotet (bortsett fra det skråsikre svaret som kom her) og kjenner personlig bare to stykker som har dårlige erfaringer med dem, så det blir litt lite å bygge noen bastante meninger på.

Men rent generellt kan man si at om en bedrift går strykende og selger godt, uten at man har noen som helst styring på reklamasjoner og spørsmål om reparasjoner så KAN det være et tegn på begynnende "Elefantsyke". :?

Link to comment
Share on other sites

Tja. Har lest tråden og ble jo litt usikker nå. Har sett mye på div. våpen annonsert fra Jaktdepotet i det siste. Er det grunn til å være litt skeptisk? Er det slik å forstå at så lenge alt virker går det helt fint men så snart noe ikke virker så er servicen skral?

Er ikke lysten på å basere et kjøp på eventuell flaks

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte rifle på JD i sommer og for en flott service jeg fikk der. Dog synes jeg DRAMMEN sitt politikontor

er rimelig trege da jeg ikke har fått våpenkort enda

 

Er du sikker på at det er våpenkontoret i Drammen som er trege?

Ved kjøp av våpen på JD har eg sjølv opplevd å vente over eit halvt år før JD leverte inn papira. Det opplyste våpenkontoret da eg etterlyste våpenkortet fra dei.

Og merkeleg nok har eg større tiltru til det dei seier enn til det som vert opplyst fra JD.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Her på Fauske kan jeg ikke få rost sørvisen nok. Fikser det meste av mine små og store ting, og mer enn det jeg spør om. På ting som ikke har vært i butikken har det vært litt ventetid, men det har greit blitt fikset med.

 

Om jeg ikke hadde hatt en slik butikk lokalt, hadde jeg vært betydelig dårligere stelt enn det jeg er nå. Nå prøver jeg å handle alt det jeg trenger her lokalt, skulle vi miste den butikken får vi et fattigere samfunn her 8) . Det er ikke alltid så lett å vite hva jeg trenger, men om jeg kan ta med børsa finner vi straks ut hva jeg skal ha. En reklamasjon på ei die har også blitt ordnet på stedet.

 

Fortsett det gode arbeidet :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke få rost jaktdepotet nok. Har bare strålende erfaringer med avdelingen på fauske. Her i bodø har vi jo g-sport. De har krutt og noen kikkertringer. Var innom på g-sport for å se om de hadde 30-mm Leupold std-ringer. Det hadde dem, men til en pris som ikke hørte hjemme noen steder. Jeg tok med meg børsa og dro til Jaktdepotet istedet. De hadde de ringene jeg skulle ha. Kikkert hadde jeg ikke med, men de hadde en likedan som den jeg skulle ha på lageret. Så den ble plukket fram og det viste seg at jeg måtte ha en extensionbase for å få kikkerten langt nok bak. De byttet ut den gamle basen min med en lengre en og slipte den ned litt i forkant i tillegg for å få det helt optimalt. Til slutt ble kikkertringene lappet sånn at alt ble 100%. Jeg tok også med meg en 1000-pakning med tennhetter ut av butikken. Børsa tok jeg med meg ut av butikken en times tid senere. Prisen på alt dette? Nøyaktig det samme som G-sport skulle ha kun for ringene! :o Nei, denne butikken er gull verdt for oss her i nord. Håper folk støtter opp sånn at vi kan beholde den til evig tid!

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si noe annet enn at jeg har sluttet å handle på Jaktdepoet, og har ikke noe særlig godt å si om Idar og måten han drifter sin butikk.

Serviceminded? Kunnskapsrik? Ærlig? Tja........... :roll:

 

Jeg skulle til å kjøpe ei rifle hos dem nyligt til over 20 000 kr

Men ingen respons tilbake hverken mail eller tlf om leveringstid og pris på montasjer mm.

 

De pengene gikk en annen plass .

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si noe annet enn at jeg har sluttet å handle på Jaktdepoet, og har ikke noe særlig godt å si om Idar og måten han drifter sin butikk.

Serviceminded? Kunnskapsrik? Ærlig? Tja........... :roll:

Jeg skulle til å kjøpe ei rifle hos dem nyligt til over 20 000 kr

Men ingen respons tilbake hverken mail eller tlf om leveringstid og pris på montasjer mm.

De pengene gikk en annen plass .

 

Det er mange år siden jeg bestemte meg for å bruke pengene mine andre steder enn på Jaktdepoet. Samme hvor gode tilbud dem måtte ha.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke klage på de gutta der. Svarer tlf og mail. Det kan ikke alle i bransjen skryte av. Noen som har forsøkt å få kontakt med Winge for eks og klart å få tak i de? Uten å møte i butikken?

 

Nei har handlet mye av de og kommer til å gjøre det så lenge jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Har nesten bare gode erfaringer med butikken.

Super hyggelige folk i butikken med storsett gode svar på spørsmål.

Svarer 9 av 10 ganger på telefon og nesten alltid på mail.

Hjemmesiden er et helt annet kapittel.... men de bruker da finn aktivt så mye er der.

 

Ingen er perfekt men min erfaring er at Jaktdepotet er over snittet

Link to comment
Share on other sites

Het ok erfaringer med Jaktdepotet, både i butikken og på mail og telefon. Om jeg sender en mail, eller ringer angående leveringstid på annonserte produkter og børsemakerarbeid, får jeg alltid et greit svar som har vist seg å stemme bra.

 

Jeg har inntrykk av at prisene ligger lavt eller under gjennomsnittet, og utvalget er godt.

 

Ingen er perfekte, og jeg forventer det heller ikke.

Så ærlige svar som mulig angående tid og pris, og jeg er happy.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Interessant tråd av fler årsaker. Persongalleriet er bl.a. varierende:

 

• Moderator som selv roter tråden til i angst for at det skal komme usaklige angrep mot bransjefolk.

• Folk som av en eller annen årsak føler sterk tilknytning til en butikk og dens ansatte etter å ha fått ett vennlig smil og en prat da de fikk langet haglen over desken.

• De som har hatt et problem og som mener Jaktdepotet har rettet feilen på tilfredsstillende vis.

• Og til sist har vi de som mener å ha vært utsatt for direkte dårlig behandling. Jeg tilhører denne siste gruppen, og jeg ville nok dessverre ikke ha kjøpt mitt våpen hos Jaktdepotet hvis andre hadde skrevet tilsvarende innlegg som nedenfor:

 

Fikk levert en Savage FCP 338 LM fra Jaktdepotet. Fant feil på denne og nå etter 3,5 md med mailskriverier, telefonsamtaler, klage til forbrukerrådet og diverse lovnader står jeg stadig uten et funksjonelt våpen.

 

Startet med mistanke om en skjevhet i rifle eller skinne da antall klikk på kikkert kun akkurat klarte å kompensere for sideveis unøyaktighet selv på kun 100 m. I tillegg synes jeg kammeret var veldig stramt, men det med kammeret er en ikke-sak og jeg satser på egen hylsevask har vært for dårlig. Alt startet bra og Jaktdepotet tok tak i saken og de hadde våpen med på skytebane for feilsøking, men etter litt prøving og feiling og fler turer på skytebane så viste problemet med skjevheten seg nok at være større end først antatt og tiden gikk…

 

Selv om det kan være irriterende og besværlig for den det går ut over, så kan det være feil på et produkt og det er en risiko man som kjøper bare må leve med og leverandøren må få mulighet til å rette opp feilen. Men tiden gikk og jeg var redd for å skulle gå glipp av store dele av sesongen og jeg foreslo ny erstatningsrifle. Jeg var på det tidspunkt nok mer bekymret enn Jaktdepotet omkring usikkerhet omkring feilårsak og tidshorisont for utbedring av denne. Jeg foreslo også annullering av kjøpet da jeg nå mistenkte Savage for ikke helt å holde mål kvalitetsmessig. Begge forslag ble avvist av Jaktdepotet.

 

Tiden gikk og store deler av sesongen forsvant og forbrukerrådet ble koblet inn. Endelig etter 3 md+ uten rifle endte det så likevel med ny erstatningsrifle. Men Jaktdepotet glemte å sende tilbake kikkerten min! De opplyste så til forbrukerrådet at denne ville bli sendt 29.08. Nå er postgangen i dette landet rimelig effektivt og da jeg stadig står uten kikkert ble den neppe sendt 29.08. Og stadig ingen skyting her etter 3,5 mdr+.

 

Nogen folk trenger mer oppfølging enn andre, og jeg mener jeg har gjort det som har vært mulig med hensyn til å følge de opp, men altså uten hell.

 

Jeg vurderer seriøst å selge en fabriksny rifle med »Jaktdepotet-rabatt» da jeg har liten lyst til å skulle forholde meg til Jaktdepotet igjen hvis nye feil skulle oppstå på erstatningsriflen også.

 

For al del, Jaktdepotet selger mye, har stort utvalg, priser er ok og langt de fleste er fornøyd. Vi er alle ulike med hensyn til forventninger til en leverandør og for de fleste holder Jaktdepotet sikkert mål. Men for dem hvor «etter-salgsservicen» og ikke minst tidsaspektet vektlegges en smule mer enn vanlig, så ville jeg gå en stor bue uten om Jaktdepotet ved kjøp av våpen.

 

Mvh.

 

Michael Sørensen

Link to comment
Share on other sites

Har i likhet med mange bare god erfaring med JD. Det beste er at når jeg ringer og ikke får svar så går det ikke lang tid før di ringer tilbake. Det er det ikke mange butikker som kan skryte av. God service, oppegående folk og ikke minst billig og handle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...