Jump to content

Ris og ros om jaktdepotet


marcane

Recommended Posts

Har kjøpt krutt på nett, levert via post. Kjapp tilbakemelding angående frakt og levering.

En " kruttmann" som hadde greie på det han solgte!

I seg selv fantastisk med en butikk som gidder å ta inn amerikansk krutt fra alle de fire store, i et bra utvalg fra hver av dem. Savner egentlig bare Herco og Unique fra Alliant! Kanskje neste gang? Tommelen opp!!

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring med JD: = :thumbup::thumbup:

 

Har bestilt mye derifra, sist en kruttbestilling på over 6000kr i oktober med H1000 og Retumbo.

 

Ved spørsmål på mail eller telefon får man raske og gode, oppriktige svar. En gang sendte jeg en mail med noen spørsmål før jeg hoppa til køys, rundt 2300. Fikk svar 2345.... :lol:

 

Blir det noen problemer angående bestillinger så ringer de kunden på eget initiativ og finner en løsning.

 

Raske og levere er de også.

 

Tommel opp fra meg. :thumbup::thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Har vært på jakt etter en marlin ett par måneder,har i den forbindelse sendt mail til 6 forskjellige forretninger. Jaktdepotet var eneste som svarte samme dag! Har fått god hjelp i ettertid å! Kun en av di andre har svart,men da etter halvannen måned!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri hatt noen store problemer med JD, unntagen én gang da de sendte pakken min til en vilt fremmed. Hendelig uhell og heldigvis ikke noe som kunne smelle...

 

Det som jeg synes er litt interessant er hvordan JD har klart å komme seg inn i markedet; på noen år har de gått fra å være en postordresjappe med en elendig nettbutikk, åpenbart drevet på svært lave kostnader, og til å bli temmelig store og med et bredt sortiment. Det er alltid plass i markedet for en lavpris-butikk drevet av idealister på sultelønn frem til egenkapitalen er oppbrukt, men det å få karret seg ut av den gjørma og bli en av landets ledende nettbutikker for pang, bang og grønt tøy står det respekt av.

 

Så kan man undre seg over hvordan det skal gå videre; de butikkene som har holdt i over 20 år (f.eks Børselars, Landrø, Våpensmia) har ikke rykte på seg for å være billige. Fornøyde kunder koster, det vet alle som har jobbet med retur eller kundeservice, men kanskje har JD flinke nok folk og lave nok kostnader til at de greier seg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bestillte noe ammunisjon hos dem, da pakken kom i dag var en del av 38 spc jeg hadde fått Selleri og gulrot istedenfor Geco som jeg hadde bestilt.

Ringte ned og forklarte hva som hadde skjedd. Svarte lød: Vi beklager, behold selleri og gulrot, Geco er på vei.

2 timer senere plinger det i postens sporingsapp på tlf. Ny Pakke på vei til deg fra Jaktdepotet AS :D

Har utelukkende gode erfaringer med denne gjengen. Det beste av alt er at de svarer på mail og faktisk tar telefonen :overrasket:

Link to comment
Share on other sites

Skulle bestille noen kuler de ikke hadde på lager og ringte for å høre når de kom - De kom om ca en uke fikk jeg beskjed om.

Jeg legger inn bestilling på nett og venter en uke, ringer da for å høre åssen det ligger ann og får en ærlig beskjed - "vi har fått masse varer vi jobber med å lesse inn nå - regner med at kulene dine ligger her og de blir sendt imorgen"

Dagen etterpå ringer de meg opp (uten at jeg har bedt om det) og forteller at kulene er på vei og etter en rask dag ligger de på det lokale postkontor!

Kjapt, ærlig og billig :)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 7 months later...

Veldig variert ser jeg.

 

Virker som det er litt tilfeldig hvordan man møtes som kunde. Kan det bero på at det er ulike ansatte som driver forskjellig? En ansatt ved Jaktdepotet Fauske drev jo med svindel, håper ikke det er samme rotet som jeg er utsatt for ved Jaktdepotet Drammen.

 

Ett år (!) etter å ha betalt for en pussestang så sitter jeg ennå uten verken pussestang eller pengene. Absolutt null svar på e-poster og bare tåkeprat når jeg ringer ("bare send en e-post").

 

Andre som har opplevd at de blir forsøkt svindlet av Jaktdepotet Drammen?

Link to comment
Share on other sites

De skylder meg fortsatt 200 kroner etter å ha sendt rifla jeg kjøpte i en koffert som jeg ikke spurte om, som de ikke opplyste om, eller nevnte før jeg bestilte.. det kom selvsagt i oppkrav, siden de syns overføring/betaling med kort er noe dritt, så jeg måtte betale for den jævla kinakofferten for å hente rifla på posten. Har sendt seks mail og ringt tre ganger, hver gang sier de "send en mail så tar regnskapsansvarlig seg av det".

 

Ja.. sant :roll: Nå skal ikke jeg starte en krig over 200kr, men når de lover meg pengene tilbake og så åpenbart gir totalt f i å faktisk gjøre det så blir jeg provosert. Useriøs gjeng. Denne rifla fikk jeg beskjed om over telefon at kom med riflestigning 1:9 og passet mitt bruk. Den jeg fikk var i 1:12 og kan ikke bruke de flere tusen patronene og kulene jeg har kjøpt inn. Hurra!

 

Det beste med hele seansen var at rifla og den blå delen av våpensøknaden ble sendt hver for seg. Jeg satt med ei rifle jeg ikke hadde papirer på i en uke før jeg endelig fikk blåpapiret.

 

Har bestilt ammo fra dem senere og da fikk vi bare noe av det vi bestilte. De gav ikke beskjed om at resten var utsolgt, sendte bare det de hadde i oppkrav. Alt stod som lagervare på siden deres. Tok dem flere uker å faktisk få sendt det også.

 

Handler aldri fra Jaktdespoten igjen og det gjør ikke vennene mine heller. Jeg skulle prøvd å returnere rifla men da de var så ekstremt vanskelige å nå gav jeg opp.

Link to comment
Share on other sites

Her var det for mye positivt, jeg ser meg herved nødt til å drepe stemningen.

 

Det siste halvåret har jeg investert nærmere 150 000,- i utstyr som blant annet Jaktdepotet fører. Det begynte med ei rifle, jeg tok en telefon for å bestille denne riflen som på deres nettsider sto som lagerført og til en viss pris. På fjerde forsøk (alle forstår at butikkmedarbeidere har mer å fly med enn å ta telefoner hele tiden) kom jeg gjennom og fikk snakke med sped fyr - vi gjør oss fort opp en mening om hvordan folk ser ut gjennom å høre talen deres, jeg så her for meg en liten tynn fyr med briller og pukkelrygg som satt i en rød kontorstol fra 80-tallet med hjul på.

 

Det hører med til historien at jeg, tross en ledende jobb, pr tlf har en tendens til å gjøre meg spørrende og halvdum - et lett offer. Ringeren fra Jaktdepotet i Notre Dam (hehe) gjorde regelrett narr av meg i telefonen, han fniste og lo av at jeg faktisk for det første trodde de hadde nettopp denne riflen på lager og for det andre at jeg trodde jeg kunne få den for DEN prisen (som tross alt var annonsert i nettbutikken deres). Han kunne med en belærende tone informere om at riflen kom når den og prisen ville bli satt da.

 

Allright, fuck off, Jaktdepotet! Det er godt mulig at jeg råkte den minst serviceinnstilte medarbeideren deres dagen etter at bestemoren døde, kjerringa flyttet ut eller inn, at han har blitt kraftig irettesatt på jobb, mistet førerkortet eller whatever, men husk; evig eies kun et dårlig rykte.

 

For øvrig vil jeg takke Jakt & Friluft for suveren sørvis på telefon, mail og ved skranken :D

Link to comment
Share on other sites

De har en irriterende evne til og ha en pk hagleammunisjon for lite for og gi mengde rabatt. Og d blir d ikke opplyst om så da får en 9pk for full pris i stede for 10pk med rabatt!!!!Har skjedd flere ganger, men d blir ikke merket utsolgt i nettbutikken!!!

Link to comment
Share on other sites

En ting som forundrer meg er hvordan varer prises. De oppdaterer prisene på varene de har i butikk ut fra det som ligger inne som pris på nettet. Derved betaler du dagens pris på varer som har ligget i hylla i lengre tid. I gamle dager, var det ulovlig med "overprising" over gammel pris på varer. Den tiden er tydeligvis over.

Link to comment
Share on other sites

Mye en kan lese på nett. Noe sant og noe usant og noe midt imellom der ting bli borte i kommunikasjon.

 

Vi kan ta det tekniske først; priser og lagerstyringssystem.

 

1. Priser på nett er ganske enkelt en speiling av hva økonomisystemet har av informasjon. Og ja da vil det hele tiden være en lag på hvilke priser som ligger inne basert på om varen er på lager eller ikke.

For varer som IKKE er på lager vil det vise SISTE PRIS VAREN BLE SOLGT FOR. Om leverandør, valuta eller andre vesentlige forhold endrer seg vil selvfølgelig prisen til deg som sluttbruker endre seg NÅR DEN VAREN KOMMER INN IGJEN. Før den er på plass er det for øvrig vanskelig å vite HVA prisen blir i en ukjent framtid. Om noen som leser besitter slike evner setter vi pris på å høre fra deg med en gang og legg gjerne ved en CV. Du er garantert jobb.

 

2. Bindalingen - om det stemmer er det feil fra vår side. Vi gir ALLTID rabatt basert på ordre størrelse ikke lagerstørrelse. Om du har fått 9 pk til fullpris og bestilte 10 skylder vi deg rabatten på de 9. Til vedkommende som har pakket pakken sitt forsvar er det ikke alltid like lett å holde tunga nok rett i munnen til å alltid passe på at prisen som automatisk endres med antallet, manuelt endres tilbake til 10+ prisen, når det er 80 andre pakker som skal ut samme dagen. Og ja vi gjør feil vi også.............

Og ja data er data og drittinnformasjon inn er dritt ut. Om noen har pakket, plukket, solgt eller talt feil på en vare fra produsent og i alle ledd videre vil den feilen ligger der fram til den blir oppdaget. Om du har lagt merke til dette - er det ikke bare å sende en mail og si fra eller spørre?

 

3. Ja vi sender våpen i koffert(til halv pris) om det er dyr optikk og annet utstyr på og når en har forsøkt å ringe kunde for å få det godkjent 3-4 x uten hell samme dag og postmannen kommer om 10-15 min hender det vi tar en generalavgjørelse og sender pakken uten godkjennelse for de 200,-. Alternativet er å ikke sende i det hele tatt. Motsatt om pakker ligger 2-3 dager uten å bli sendt kan en neste dag lese om hvor J****g trege vi er på levering!

En kan ikke gjøre alle fornøyde.... For øvrig leveres Howa i 223 med både 1-9" og 1-12". Der det ikke er spesifisert annet sender vi det som passer ferdig ammunisjon best som er 1-12"

 

Rart hvordan dette går i perioder, mellom hvem som får tildelt sin rette eller urette mengde pepper på dette forumet.

 

Jaktdepotet har siste 3 år vokst ca 70% og om alt annet er konstant gjør vi 70% flere feil enn for 3 år siden og får vel dermed minst 300% mer kjeft siden all statistikk viser at de som ikke er fornøyde har mer enn 4x så stor tilbøyelighet til å omsette dette i kritikk enn de som er fornøyde har til å skryte.

 

Men nå skal jeg lage tilbud på nye varer i steden, sende ut ett nyhetsbrev og ta med jentungen på skauen å grille.

 

For Jaktdepotet AS

Sauer 150

Link to comment
Share on other sites

Rart hvordan dette går i perioder,

Dette er ikke rart i det hele tatt. Det rare er at dere ikke ser problemet. Problemet er at dere opererer med et minimalt lager av varer. Varer dere ikke har på lager burde ikke vært oppført med pris i det hele tatt! Målet må være å selge varer dere har på lager i butikkene, og heller unntaksvis ta imot bestillinger når det er noe spesielt som må skaffes. Problemet når "alt" må bestilles er at alle er fornøyd den kommende uka etter at dere har fått inn en leveranse, men når dette er solgt blir folk sure for å måtte vente i måneder (våpen,ammo) eller til og med år (krutt, tennhetter) før dere kan skaffe varene på nytt. Derfor går dette i perioder.

Det er kun to mulige løsninger:

 

Enten å ha et skikkelig varelager som alltid etterfylles før det blir tomt.

 

Eller å slutte å promotere varer dere ikke har på lager.

 

Når det gjelder det første punktet, så skjønner jeg at det koster å ha ett stort varelager. Og at det krever litt arbeid å holde det oppdatert. Men dette er det som utvilsomt hadde gitt mest fornøyde kunder.

 

Når det gjelder det andre punktet, er det her dere går i fella gang på gang. Dere er alt for tidlig ute med å reklamere for varer dere forventer å få inn til butikkene. Det gode gamle uttrykket "ikke selg skinnet før bjørnen er skutt" passer ekstremt godt her. Problemet med denne markedsførings-strategien er at uforutsette ting skjer, varer blir forsinket eller feilleveringer. Hadde dere ventet med å legge ting ut for salg til etter at dere faktisk var i besittelse av varen, hadde dere vært spart for mye missnøye. Den eneste tenkelige grunnen til at dere driver slik, er at ved å lokke kunder til butikken, ved hjelp av varer/tilbud dere ikke kan levere pronto, så kan dere prøve å få kunden til å kjøpe noe annet som dere har på lager. Dette fungerer sikkert i flere tilfeller (jeg har selv vært hos dere og handlet helt andre ting enn jeg hadde på handlelista, fordi ingen av tingene på lista var inne). Men dette er neppe en god strategi i det lange løpet. Fornøyde og tilfredse kunder er den beste langtids-investeringen. Og dere burde være store nok til å satse på dette. Og da de fleste andre aktørene er like dårlige til å investere i fornøyde kunder kan dette vise seg å være ett veldig lurt trekk.

 

Når det gjelder betjeningen over disk, og hyggelige og kunnskapsrike selgere, har dere bare blitt bedre og bedre. De hovne bezzerwizzerene har dere nå blitt kvitt (eller i det minste gjemt dem inne på bakrommet :lol: ). Det er alltid hyggelig å komme innom å prate med dere. Bare synd det er så skjeldent jeg får kjøpt noe av det jeg virkelig trenger.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei Jaktdepotet

Selfølgelig skulle jeg sendt en mail og sagt ifra når ikke rabatten var rett..Men i en travel hverdag blir ikke det prioritert, uansett deres ansvar..

Skal også sies at de fleste gangene, har jeg blitt ringt opp når ikke alle varer har vært på lager, så helt svart kvitt er d ikke.

Alt i alt en butikk med gode priser og utvalg, og stort sett god service, men som du sier ikke alle er feilfrie.

Jeg er stort sett fornøyd og kommer til handle mere fra nettbutikken.

Link to comment
Share on other sites

Annonseres varen på nett (eller på annet vis) til en pris synes jeg da virkelig selger har med å selge varen til den prisen.

 

Enten selger er Jaktdepotet, OleOlsens Gevær og Broderi as eller hvem som helst andre.

 

 

Ellers, om en ikke engang gidder fortelle selger at noe er feil-ja-da har en vel ikke mye å en skulle ha sagt vel?

Fra min egen ungdomsjobb i butikk; 99,9% av nordmenn synes det er flaut å klage eller påpeke feil direkte til butikk. Alle som en kom omtrent snikende bort med varen skjult og med lav viskende stemme fortalte de at "Denne agurken var ikke bra" eller "Prisen på kassalppen stemmer ikke med hylleprisne". Utrolig snodige greier.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at dere opererer med et minimalt lager av varer. Varer dere ikke har på lager burde ikke vært oppført med pris i det hele tatt!

 

Vet av egen erfaring at det første (Dessverre) ikke stemmer - Jakdepotet har heller flere lager fulle av varer....

 

Dessverre stemmer nok det andre også, men man får ikke alt, og gutta på Jaktdepotet er nok stødigere på Jakt, våpen og hjemmelading enn de er på snedige IT-Løsninger... Heldigvis :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

ikke stemmer - Jakdepotet har heller flere lager fulle av varer....
Mulig vi misforstår hverandre her. Når jeg snakker om å ha varer på lager, mener jeg de varene som blir etterspurt av kundene. Ikke alt gammelt skrot som har samlet seg opp gjennom årene fordi ingen kjøper det.
Link to comment
Share on other sites

You go, Jaktdepotet! Gå til angrep og latterliggjør kundene deres, sånn blir det salg av!

 

(Det var en stor dose ironi, ta heller lærdom av kritikken)

"Latterliggjøre..." det klarer folk fint selv ser jeg[WINKING FACE]

 

Du setter kanskje pris på å bli omtalt sånn av butikkene du handler hos du?

 

Man ser mye snålt på internettet, men det minst intelligente jeg ser er sånne blunkende smilefjes (sånn som du forsøkte å lage) som blir brukt for å virkelig understreke at smilefjesbrukeren etter egen mening har rett.

 

Over og ut.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. Artig at lageret til Jaktdepotet er fylt med gammelt skrot... Som ingen vil ha...

Er vel derfor det blir tomt i hyllene innimellom da.. Er vel for beklemt til å uttale meg for mye. Men ja, det er nok litt å hente på servicen til tider. Det skal ikke stikkes under en stol. Det er klart at det er et ønske at alle skal kunne gjøres til lags, men jeg er redd det er litt vanskelig. Noen ønsker kan oppfylles, noen ønsker ting som ikke lar seg gjennomføre. Noen er rett og slett urimelige, noen er rett og slett særdeles hyggelige. MEN, en skal ta seg faen på at det blir gjort så godt man kan der man kan...

 

Og ja, kritikken blir hørt. Og tatt til følge..

 

Hvis noen føler seg snytt eller snurt, send meg gjerne en pm hvis det er lettere.

 

Ha en riktig god kveld videre.

Link to comment
Share on other sites

Kan forresten ikke dy meg helt.. Som et svar til 32-40.. På tre år er vel det eneste jeg har Sett ligge på samme hylleplass, Zastava rifler. Noen kjøpte fabrikken ser det ut som... Ellers kommer det varer i irriterende store mengder altfor ofte. Det er et sant hælvete å gjøre plass til alt. Nå nylig kom Et lastebillass med Beretta, et lastebil lass med ammo, så et lastebillass med kuler. Skal bare stables lett i hjørnet... Hvis det ønskes noe spesielt, så spør på en trivelig måte, så vil du høyst sannsynlig bli svart på en trivelig måte. Enten ditt ønske lar seg gjøre, eller ei.. Spør gjerne om en god pris på noen Zastavarifler? Ta dette med et smil om munnen..

Link to comment
Share on other sites

What whaaaat? Jaktpoteten er den mest lettkokte og møre poteten som finnes :mrgreen:

 

 

 

 

 

 

 

Har utelukkende god erfaring med Jaktdepotet, det samme med Winge våpen. Mulig fordi jeg vet hvordan man skal være enkel å ha med å gjøre som kunde uten at jeg blir flådd av den grunn?

Jaktdepotet Fauske tok i mot en rifle for montering av Sonic35, de fakturerte meg for det dobbelte siden Fauske bruker en fyr i Bodø til sine jobber. Siden jobben med demper ble annonsert til 2000 den gang så fikk jeg endra fakturaen. Det var ganske enkelt egentlig.

 

Jobben var forøvrig avsindig bra utført, demperen gir jeg bare en snurr så gjenger den seg selv på og låser mot brystningen helt perfekt.

Link to comment
Share on other sites

3. Ja vi sender våpen i koffert(til halv pris) om det er dyr optikk og annet utstyr på og når en har forsøkt å ringe kunde for å få det godkjent 3-4 x uten hell samme dag og postmannen kommer om 10-15 min hender det vi tar en generalavgjørelse og sender pakken uten godkjennelse for de 200,-. Alternativet er å ikke sende i det hele tatt.

 

Mulig eg misforstår her, men kostnadane for forsvarleg innpakking inngår vel i fraktkostnadane ein får oppgitt når ein bestiller varen?

Link to comment
Share on other sites

Joska? La meg gjerne prøve å fremstille en forsendelse. Våpen med optikk og demper? Ingen orginaleske går plass til dette. Vi kan pakke etter beste evne med isopor og papp. Men det er få til ingen pakker som blir håndtert forsiktig inne på en terminal. Derfor spør vi (oftest) om kunden ønsker en planokoffert som gir en bedre beskyttelse mot håndteringen postens gang medfører. Da også pakket inn i en passende pappeske utenpå. Denne tilbydes for 200,-...

Dessverre opplever vi jamnlig at posten klarer å bøye/kjøre over/ miste disse hendige små pakkene på drøye 5kg.

I et normalt postbur fra oss kan det for ligge varer lett blandet vektmessig.

Tenkt tanke, noen bestiller 2000 ønsker custom comp. (Tungt?) en vil ha hylser, og en annen vil ha en smidtt og fender til tårene triller. Gang dette med ti til femten I et lite bur av stål.. Hver dag... Hvordan tenker man dette mest fornuftig pakket?

Svaret er samme f.. Når dette ankommer postsentralen blir buret ikke håndplukket tomt, det blir snudd på hodet ut på et transportbånd.. Tenk vekt, varer osv.. Vi prøver absolutt å pakke hensiktsmessig.

Men nei, ikke alle får en koffert til innkjøpspris uten at vi spør eller oppfordrer til dette. Beklageligvis har vi i noen tilfeller gjort så..

Hvis man ønsker å handle til fordelaktige priser, er det ikke alltid rom for å slenge med Pelicase/storm kofferter på handelen.

Og sjekk hva posten er villige til å erstatte for en overkjørt børse eller kikkert? Da får man vondt i hjerterota.

 

Tror nok en og annen her inne har lurt på hva pokker er det som har skjedd med innpakningen? Masse papp og papir for det lille jeg har bestilt.. Vel.. Noen ganger så glimter vi til..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...