Jump to content

Ris og ros om jaktdepotet


marcane

Recommended Posts

Kan ikke kjenne igjen noen av disse negative erfaringene folk poster her.

Jeg har bare ros å gi til JD. Første ordre var en SSG 338, å det fiksa gutta så jeg hadde den i mine klamme hender,1uke etter de første kom på lager :thumbup:

Idar på jaktdepotet har vært en utrolig grei kar å ha med å gjøre.

Alltid tilgjengelig å kjapp på mail/telefon og bestillinger/sendinger har gått unna på et øyeblikk.(Så framst varen har vært på lager).Dette synes jeg jaktfall også er flink på. :!:

Bor lengst nord i landet, så det er jo ekstra hyggelig når levrandører er kjapp, siden postvesenet bruker ofte over 1uke på sendinger hit opp. :roll:

 

Stor pluss for det litt forskjellige utvalget i forhold til andre aktører på markedet. For meg som ikke har ork/tid å bestille fra USA, så setter jeg stor pris på at JD har litt av hvert som ikke er så lett å få taki ellers. Får bare håpe de amerikanerne rorer litt ned på hamstringen av komponenter, så vi her hjemme kan klare å lure til oss noen få "smuler" fra kuleprodusentene. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Her var det mye negativt!

 

Har ikke hatt noe med JD Drammen å gjøre, men har kjøpt både rifler, kikkerter og håndvåpen hos JD på Fauske og har KUN hatt positive opplevelser i den forbindelse.

De har ved flere anledninger holdt butikken åpen godt ut over stengetid bare for at jeg skulle rekke å hente ut ei rifle eller et par esker ammo.

Greie priser, godt utvalg, omgjengelige og kunskapsrike medarbeidere og alltid en kopp kaffe på lur.

 

Kjører aldri forbi Fauske ute å ta turen innom!

 

Har svidd av en god del av "ukelønna" mi der de siste årene, og kommer nok til å fortsette med det!

Link to comment
Share on other sites

Tja er litt i mot slike tråder men eg har lyst å dele mine erfaringer med JD:

 

Nr 1

Kjøpte eit komplett Lymann ladesett. På kampanjen var det med valgfritt NC og FL die i standard kaliber.

Eg bestillte 6,5x55. Mottok ladesettet og oppdaga att det var sendt med 2 stk FL dier og 2 stk kuleisetter dier.

Tok kontakt med JD og fekk beskjed om å returnere det iene settet med FL og kuleisetter die, så skulle eg få NC die i retur.

Som sagt så gjort. La ved kopi av mailene og returadresse. Tiden gjikk og ingen NC die dukket opp. Tok på kontakt på mail men fekk ikkje svar. Ringte til JD og dei skulle sjekke opp saken. Så gjekk det nokre veker, sendte nye mailer om korleis det gjekk med NC dia mi men eg fekk ikkje svar på dette. Gav opp til slutt og kjøpte meg ny NC die.

 

Nr 2

Tenkte att eg aldri meir skulle handle noko hjå JD meir, men tida gjekk og eg er ikkje langsint, så eg fann ut att eg ville bestille Sonic 45 dempar på Blaser løpet mitt i 6,5x55. Løpet vart sendt inn og kom i retur som lova etter ca 10 dager. Jobben var veldig bra utført. Blanke fine gjenger! God jobb!

MEN eg bestillte 3 stk ekstra moduler til Sonic 45 demparen.

Eg tok demparen ut av pakken og vart gledelig overraska over att demparen virka "snedden" sjølv med 3 ekstra moduler på.(trudde eg)

Eg prøvde faktisk å bestille enda 3 stk ekstra moduler, då demparen fremdeles var håndterlig på rifla. Eg bestillte via Finn men fekk aldri svar på bestillinga mi.... kanskje like greit...

 

Prøveskaut demparen og var godt fornøgd. Mykje dempar for pengane, då dempar og gjengejobb kom på 2000- kr.

 

Så var eg på nettet og surfa etter ny dempar til 308 løpet mitt. Vurderte fleire demparar og vurderte også ein Sonic 45.

Last ned ein PDF fil av Sonic demparen og såg litt nærmare på mål og antall moduler.

Det viste seg att min Sonic 45 ikkje var utstyrt med 3 ekstra moduler som eg hadde bestillt og betalt for. Kun dei orginale modulene som demparen vert levert med. Standard utførelse.

 

Har sendt mail til JD om saken men har enda ikkje fått svar. Så eg regner også denne saken for tapt.

 

Med andre ord har JD lurt meg for 1 stk NC die i 6,5x55 og 3 stk moduler til Sonic 45.

Ikkje verdens undergang men synes det er ein dårlig måte å drive butikk på dette.

Ein nøye gjennomgang av rutinene hadde vel vore på sin plass.

 

Men no er eg hvertfall sikker: ALDRI meir JD!!!!

 

Edit!!!

fekk hyggelig mail i dag om att modulene var på veg med posten! Veldig bra att JD ordnet opp i saken!!!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil egentlig bare si at jeg har utelukkende positive erfaringer med JD i Drammen.. Gutta på gulvet er hyggelige, serviceminded, og tar seg tid til å høre hva jeg har av ønsker og ideer. Kan ringe dem, og få svar på spørsmål selv om de har oppoverørenemyeågjøre.. At noen har uheldige opplevelser, betviler jeg ikke. At man kan være uheldige mange ganger, er beklagelig og unødvendig. Men Hvor mange kunder er ikke innom netthandel eller butikk? At man har skjær i sjøen, helt klart. Men jeg velger å tro at gutta ønsker at kundene skal være fornøyde, og at de prøver..

Men noen fasit på kundeoppfølgning på reklamasjonsaker har jeg ikke..

 

Hvis noen føler seg lurt, eller er i manko på bestilling, er det ikke bra. Prøv da med et personlig oppmøte, så kanskje ting ordner seg.

Men jeg liker best å handle ansikt til ansikt uansett jeg da..

Link to comment
Share on other sites

E kjempe fornøyd med gutta fra Drammen, har kjøpt lade utstyr fra de, fikk problemer med vekten, fikk ikkje mindre en 3 stk før eg fikk en som funket. Ikkje at det er butikken sin feil at de ikkje funket, å vist du bestiller før kl er 3, så har du pakken på 2 dager. Så kommer til å fortsette å handle der :D

Link to comment
Share on other sites

Som alltid i slike tråder er det å svare ett svært tveegget sverd. Taktisk smarteste er vel bare å "ligge lavt" og satse på at tingene dør ut av seg selv. Men taktisk smarthet er jeg ikke alt for godt kjent for så ergo blir det svart denne gangen også.

 

Fakta 1- Errare humanum est - Det er menneskelig å feil og det gjør vi som jobber her i likhet med alle dere andre. I perioder når det er svært stor pågang gjør vi flere feil enn vanlig. Fram til nå i år har vi her i Drammen ekspedert ca 6400 salg og bestillinger. Basert på antallet salg og tallene fra HSH/ Virke som sier en må påregne 3-5% feil - har vi så langt i 2013 gjort minst 193 feilekspederinger av en eller art. Så om du er gjennomsnittlig og har handlet her mye vil du oppleve en feil omtrent hver 30 gang. En kan lage systemer til himmelen - men dessverre for dere kunder er vi normale folk som jobber her og da blir lite 100% uansett hvor mye vi vil og ønsker.

 

Det er ett par saker her som det kan være greit å komme med litt utfyllende informasjon.

 

Siste saken i tråden fra Hisbotten. Sikkert riktig det som står om manglende moduler. Jobben ble gjort i mai. Første henvendelse om manglende moduler kom via Finn melding nå på onsdag 21.00. Lørdag 15.25 er vi tjuvradder som snyter kundene der Hisbotten aldri mer vil handle. Min feil at han ikke fikk svar før i dag da jeg var så dum å forsøke ta 2 dager fri for å reise på jakt torsdag og fredag. Ergo ble henvendelsene fra Finn ikke besvart før i dag siden de kommer på min mail. Til vårt forsvar må det være lov å påpeke at om det går 4 mnd før en feil blir oppdaget må det være mulig å få lov å bruke i hvert fall ett par dager på å finne ut av hva som er gjort når ordren ble registrert, sjekke børsemaker loggen når jobben ble gjort og hva som er blitt fakturert for og faktisk sendt, før man blir hengt på nett.

Die saken fant jeg ikke ut av siden Morten selv ikke hadde kjøpt noe ladesett fra oss, men den bedre halvparten hadde kjøpt ett i gave i 2008. Noe die sett finner jeg ingen faktura eller historikk på i den forbindelse, men der har vi en dialog som sikkert vil ende med at begge er fornøyde når nok informasjon er tilgjengelig til at vi finner ut av det.

 

Hammertime har vært så uheldig at ett brev med ett sett montasjer han har sendt i retur er borte vekk i posten. Hadde en grei utblåsning pr e-post i forrige uke om hvor ***** jeg var som ikke hadde informert bedre om postens tjenester, priser og garantier for de ulike varene de tilbyr. Jeg ble dessverre der en smule varm og skrev i svar til han i klartekst hva jeg mente om slik oppførsel uansett hvem man er og hva man er misfornøyde med. Nå er vi derimot vel forlikte.

 

FCP'n til Michael er dessverre en sak som i etterkant burde vært håndtert på en annen måte om en i forkant hadde vist det vi vet nå.

 

Våpenet ble kjøpt sent 2012 og ble sendt til Fauske for utbedring sent i mai 2013. Første kontakt vi har om saken er 14/6-13 der det ble påpekt at en måtte finne en løsning med problemene med sideveis justering. 2 turer på skytebanen senere med ulike sikter ga ingen løsning annet enn at det måtte være større problemer enn bare ett sett med skjeve ringer eller baser som var ute av senter. Våpenet ble derfor sendt direkte til børsemaker med bedriftspakke den 8/7-13. Etter å ha demontert baser/ringer, målt opp skinne sideveis mot enden av låskassen, montert ny brems og prøveskutt imellom hver gang var vi pr Fredag 16/8 uten løsning på hva problemet var og kunden ble kontaktet om hva han ønsket å gjøre. Etter noen e-poster fram og tilbake 16-17/8 ble det besluttet at han ønsket en tilsvarende rifle i retur og den ble sendt tirsdag 20/8 etter å ha fått serienummeret på det opprinnelige nummeret for rapportering til politiet fra Fauske Mandag 19/8.

 

I etterkant skulle vi selvfølgelig ikke på Fauske forsøkt å prøveskyte og justere kikkert og montasje når det i etterkant viser seg at feilen er mer alvorlig enn som så. Om en derimot ikke skal sjekke slikt på forhånd vil resultatet være at ALLE reklamasjoner eller problemer får 4-6 uker ventetid istedenfor at 90% kan løses innenfor noen dager. Noen ganger er det så enkelt som bare å stramme skjefteskruene, stramme en montasje osv. Problemet er å kjenne igjen de alvorlige feilene fra de enkle som kan fikses på noen minutter.

 

den andre tingen vi dreit oss regelrett ut på var at børsemaker og vi her i Drammen ikke ble informert om at det var kundes kikkert som var montert på våpenet. Vanlig er jo å bruke våre egne kofferter og sikter for å være sikker på at en ikke får problemer med logistikken når 20-30 våpen skal håndteres samtidig. Grunnet dette tok det derfor postgangen til Tromsø x 2 før Michael hadde en komplett FCP oppe og gikk igjen som var 1 uke på toppen av den allerede lange ventetiden. Det burde selvfølgelig ikke skjedd og var mangel på kommunikasjon mellom Fauske, Drammen og børsemaker. Kunde må også kanskje få en liten del av skylden siden det ikke i noen av de 2 siffrede antallet e-poster vi har utvekslet etter saken havnet her i Drammen har kikkerten vært nevnt med ett ord. Men vår feil som burde vært unødvendig om det hadde foreligget tilstrekkelig informasjon.

 

Det er utrolig hvor lett det er å skape inntrykk av det ene og det andre på nettet og i sosiale medier som her og derfor er det iblant en blir skikkelig forbannet av å lese ting som blir skrevet som iblant er lite nyansert og derfor uriktig og andre ganger er direkte løgn. Som navngitt part er en prisgitt hva en "anonym" kilde hevder å ha opplevd uten å ha alt for store muligheter til å hverken etterprøve eller verifisere historien.

 

Noen saker må jeg la være å kommentere da vedkommende har en personlig agenda og bruker forumet til offentlig dritt kasting og håper ved å skade firmaets renomme og dermed meg som eier. Det er ofte en ønsker seg dit at en kan skrive i klartekst hva som er bakgrunnen for enkeltes løgnaktige påstander og bakgrunnen for dem. Dessverre er det ikke slik at en kan gjøre det fra en ”offentlig posisjon”. Men gud hvor lyst en får iblant når ens personlige egnethet og kvaliteter blir kommentert i det offentlige rom av den som på sin egen side sliter med noe så enkelt som å gjøre opp for varene og tjenestene en benytter til å utøve hobbyen sin. Feie for egen dør er det enkelte som har svært vanskelig for.....

 

 

Hverken jeg eller Jaktdepotet er ufeilbarlige og ofte har problemer ulike årsaker.

 

Det er særlig 4 ting vi ser går igjen i reklamasjonssaker.

1. Kommunikasjon. Alt er mulig å løse om en bare kommuniserer. Her kan vi garantert bli bedre.

 

2. Børsemakertiden. På problemer som er så alvorlige at det krever utbedring bruker vi for lang tid på noen saker. Spesielt der det krever nye vesentlige deler. Dette er ett sammensatt problem som dessverre ikke enkelt lar seg løse. Arbeidskapasiteten har blitt vesentlig bedre i år sammenlignet med i fjor og året før med 3 faste sammenlignet med 1. Dele delen er mye vanskeligere å løse. Pr i dag er det slik at alle deler av våpen eller produsert til bruk på våpen er belagt med eksport restriksjoner. Avhengig av land og produsent blir dette fulgt opp i større eller mindre grad. Regelverket er nå engang slik at vanlige skruer om de er tilpasset bruk på ett våpen skal søkes diverse departement. Hva regelverket er internt i Norge er underordnet. Dette er ikke regler vi har noen innvirkning på. Så problemer som krever nye deler vil ta mye lenger tid enn hva kjøpsloven i Norge sier. Det har ingenting med viljen eller evnen å gjøre.

 

3 – reklamasjoner mot USA. Samme problem som over. Eksport forbudet i USA som omhandler alle våpendeler og utstyr som kan hjelpe eller bidra til bruk av våpen er belagt med restriksjoner. Noen ting er enklere å få lisenser på enn andre. Men igjen tiden blir lengre enn hva en ønsker. Ofte så mye som 4-6 mnd før problemet kan løses.

 

4 – manglende Norsk EU medlemsskap. Mange negative ting med EU som vi skal la ligge her, men for våpen og våpendeler ville ett medlemsskap gjøre det ekstremt mye enklere i samhandlingen med Europa. Internt i EU er komponenter lisensfrie, våpendeler foruten sluttstykker, løp og låskasser er lisensfrie. Alt av optikk foruten Militære sikter, NVD og Termikk er lisensfrie osv osv. Foruten lisensene er det inn og utfortollinger. Indre marked – ingen grenser tollmessig. Ergo bare å sende. Fra Norge er det inn og utfortolling i tillegg til kraftig forlenget postgang siden Posten Norge er sørgelig uten konkurranse fra større aktører.

 

Ellers er det jo ikke så mye vi kan gjøre annet enn å etter beste evne forsøke å ekspedere ordrene som kommer inn på mail, web og telefon så godt vi kan. Viljen til å sørge for det er jeg ganske trygg på er der i fullt monn som hos alle andre som driver i både denne og andre bransjer. Om vi lykkes alltid, nei dessverre ikke. Mange av problemene er basert på misforståelser, dårlig kommunikasjon og mulighetene som ligger i rammebetingelsene i bransjen. Det som derimot ALLTID hjelper er om begge partene i en sak legger litt godvilje til.

 

Ble mye skriving en mandag kveld. Ønsker derfor å benytte anledningen til ønske alle brukere og kunder skitt jakt for elgjakten som starter onsdag og resten av sesongen også uansett vilttype dere er ute etter.

 

For Jaktdepotet AS

Idar Holm

Daglig leder.

Link to comment
Share on other sites

Fakta er at Jaktdepotet har hatt inne et våpen under garanti og det tok 4 mdr før jeg kunne skyte med dette igjen. Jaktdepotet har spilt mye av tiden min, men verst er al skytingen som er gått tapt.

 

Det er ikke riktig når det hevdes at første kontakt om saken var 14/6. Kontakten som var den 14/6 var meg som etterlyste en løsning på problemet etter å ha sendt inn rifle allerede 4 uker tidligere!

 

Det er heller ikke korrekt at kikkerten som ble glemt ikke er nevnt i tidligere mailkorrespondanse. Den ble nevnt i mail 14/5 hvor jeg beskriver nøyaktig hva som ble sendt til Jaktdepotet og det er ikke rimelig at jeg skal bære ansvar for Jaktdepotets forglemmelser.

 

Jeg synes også det framstilles sådan at vi skal helt fram til 16-17/8 før jeg beslutter meg for en løsning. Allerede 22/6 ønsket jeg kjøpet hevet (jeg likte ikke utviklingen i saken da det var mye prøving og feiling uten løsning i sikte). Dette tas ikke til følge. 6/7 tas ikke ønske om ny rifle til følge heller. Først 16 /8 tilbys jeg så ny rifle.

 

Min sak er ikke et statistisk tilfelle som kan henføres til uheldige omstendigheter. Jeg mener det er utvist utidig og vedholden stahet fra Jaktdepotets sin side, og fra kommentaren fra daglig leder i tråden her så er ikke dette noe som ser ut til å ha endret seg.

Link to comment
Share on other sites

Weibull: Nå synes jeg du går vel langt i å kritisere daglig leder. Og jeg synes faktisk han går ganske langt i å beklage den lange saksbehandlingen når det gjelder deg. Kanskje på tide å la den ballen ligge nå?

 

I og med at det kommer så mye kritikk, har jeg lyst til å nevne at jeg har handlet for mange tusen kroner hos jaktdepoet og har ingenting å utsette på service eller pris. Idar tar seg som regel tid til litt skravling også. Tommel opp til en meget god nisje butikk!!

Link to comment
Share on other sites

Syns Idar skal ha cudos for å i allefall forsøke å svare på kritikken. Har selv drevet butikk i noen år, og det er kul klin umulig å gjøre absolutt alle 100% tilfreds. Enten så har man gjort noen feil selv (man er bare menneske) eller så er det kunder som bare aldri blir fornøyd.. De finnes de og!

 

Men det er klart, får man haugevis med konkrete klager, og du er et mellomstort firma, ja da bør man kanskje gjøre noe. Men jeg kan snakke for meg selv; kun gode erfaringer med JD, sett bort ifra litt vanskeligheter med å nå dem til tider. Men det er de ikke alene om, og langt fra verst.

 

Får og gode tips og råd når jeg spør om det pr epost til dem. Gjerne direkte fra Idar.

 

 

Sent from my iPhone

Link to comment
Share on other sites

Proffen: Saken er dessverre som den er. Jeg har forsøkt å være så nøyaktig som mulig og det er ikke alltid at sannheten ligger "midt imellom".

 

Jaktdepotet gjør sikkert for det meste en utmerket jobb, men det kan skjære seg. Av de førnevnte årsaker ville ikke jeg ha kjøpt noe av større verdi hvor jeg var avhengig av service/reparasjoner hos Jaktdepotet. Ikke at jeg mener at det er dumt av andre å gjøre det, men det har litt å gjøre med hvor mye man vektlegger service/reparasjonsdelen ved et større kjøp.

Link to comment
Share on other sites

rett skal nå være rett...har handlet hagle og rifle der så jeg er nok ingen "storkunde". vil likevel si at min erfaring er god. hagla kjøpt i drammen, rifla cz 22wmr ble kjøpt på fauske.god inf om produktet,og suverent lavest pris der og da. mistet magasinet mitt på cz 22wmr børsa på mandag kveld etter smyg,kryp i lyng og brake etter ender.. så tirsdag morgen ringte jeg depotet i drammen for å høre om dette var på lager. no problem.. og magasinet har jeg akkurat vert i posten og henta nå. for meg var det god service,har tatt meg avspasering på jobb denne uka for å jakte så derfor setter stor pris på kjapp respons og hyggelig service fra depotet. nå skal magasinet i favorittbørsa sprayes med signalfarge.......

Link to comment
Share on other sites

Kan tilføye at i tilfelle daglig leder på eget initiativ tar over en sak fra butikken i Fauske, så sørg for selv og uoppfordret at sende al tidligere kommunikasjon på nytt til daglig leder. Denne vil holde det mot deg hvis du som jeg ikke tenkte tanken engang at dette ble ansett for å være mitt ansvar.

 

Jeg har nå en fabrikkny rifle til salgs som jeg har mottatt fra Jaktdepotet som erstatning fra tidligere rifle med feil. Gud å forby at det skulle vise seg å være noe galt med denne også, og jeg da igjen skal forholde med til daglig leder (som i øvrig har meddelt at kundeforholdet med meg er avsluttet). Reklamasjonsretten tror jeg stadig vil være gjeldende for denne riflen akkurat som hvis en annen hadde kjøpt den ny, og en ny kjøper vil sikkert ha mer flaks end jeg i tilfelle noe skulle vise seg ikke å stemme med denne rifle også. Den er i det morsomme og utfordrende kaliberet 338 lapua magnum, modell FCP 110 FS Precision fra Savage.

 

Ellers er det bare å applaudere Jaktdepotet når de har klart å svare på bestillinger og levert det kunden har bestilt – noe som mange her jo kan bevitne skjer veldig ofte. Det er jo KJEMPEBRA når en butikk får dette til.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ser tråden er litt gammel, men føyer til min erfaring likevel.

 

Har nettop kjøpt Howa pakke med 6,5x55, nikko stiling og sonic 45 demper.

Meget fornøy, veldig rask service og hyggelige selgere. Kort forklart upåklagelig kundeservice, nesten. Jeg har sendt 1 mail som ikke er besvart, men dette ringte jeg om 2 dager etterpå og fikk var på spørsmålet med en gang. De har vist god faglig kunnskap.

 

Det skal sies at jeg ikke har skutt med den enda (fikk den i går), så om jeg har samme problemnet med at kula går skeivt pga treff i demper får tiden vise.

Tilsynelatende meget godt våpen, og avtrekket som så mange klager på var etter min smak helt strøkent og feilfritt.

Link to comment
Share on other sites

Det er først ETTER salget man oppdager hvor god service en butikk egentlig har.

Jeg har reklamert på et Docter kikkertsikte hos de, og fikk beskjed om at det tok 2-3 måneder.

 

Kan jo være greit å balansere informasjon litt.

 

Problemet med den nevnte kikkerten er en liten skygge helt i ytterkant av synsfelt som har vært der siden dag 1 ifølge informasjon fra kunde, men ble ikke reklamert på før 7 mnd etterpå. Før siktet ble levert rett før rådyrjakten begynte 19/9 fikk kunde beskjed om leveringstid og ble anbefalt siden det er mest ett irritasjonsmoment og ikke noe som går utover praktisk bruk å avvente til etter sesongen med å levere den inn. Det som også "unnlates" å opplyses om er at det ble gitt tilbud om lånekikkert samtidig, samt innbytte og kjøp av en tilsvarende kikkert med opplyst retikkel for mellomlegget i pris mellom den innleverte og den som kunne leveres på dagen. Ingen av delene var aktuelle, da det allerede var kjøpt ett annet sikte.

 

Selvfølgelig er det er irriterende om det oppstår feil, men det blir vanskelig å se det i dette tilfelle er noen som har blitt skadelidende på noen måte, eller at vi som selger her har opptrådt klanderverdig.

Link to comment
Share on other sites

Har også handlet både våpen ,ladeutstyr og kikkert samt ammo fra Jaktdepotet.Har bestandig fått gode svar på mine spørsmål både på mail og telefon.Trivelig betjening og hurtige forsendelser,slenger meg også på og mener dette er den beste jaktbutikken i landet.Iallefall av de jeg har handlet hos.

Link to comment
Share on other sites

Det er først ETTER salget man oppdager hvor god service en butikk egentlig har.

Jeg har reklamert på et Docter kikkertsikte hos de, og fikk beskjed om at det tok 2-3 måneder.

 

Kan jo være greit å balansere informasjon litt.

 

Problemet med den nevnte kikkerten er en liten skygge helt i ytterkant av synsfelt som har vært der siden dag 1 ifølge informasjon fra kunde, men ble ikke reklamert på før 7 mnd etterpå. Før siktet ble levert rett før rådyrjakten begynte 19/9 fikk kunde beskjed om leveringstid og ble anbefalt siden det er mest ett irritasjonsmoment og ikke noe som går utover praktisk bruk å avvente til etter sesongen med å levere den inn. Det som også "unnlates" å opplyses om er at det ble gitt tilbud om lånekikkert samtidig, samt innbytte og kjøp av en tilsvarende kikkert med opplyst retikkel for mellomlegget i pris mellom den innleverte og den som kunne leveres på dagen. Ingen av delene var aktuelle, da det allerede var kjøpt ett annet sikte.

 

Selvfølgelig er det er irriterende om det oppstår feil, men det blir vanskelig å se det i dette tilfelle er noen som har blitt skadelidende på noen måte, eller at vi som selger her har opptrådt klanderverdig.

Jeg fikk ikke tilbud om å kjøpe tilsvarende kikkert (oppgradert med lys) for et mellomlegg, hvilket jeg spurte om (i epost dagen etter).

 

Hvorvidt kikkerten er "brukbar" for meg bør vel være opp til kunden, tenker jeg. Hadde et ødelagt kikkertsikte vært godt nok hadde jeg ikke brukt 9000 på det...

 

Dersom dere nå ønsker å ekspedere denne saken med nevnte løsning foreslår jeg at vi tar den på epost.

Link to comment
Share on other sites

SauerHansen

Det undre mig at du synes at det er useriøst at der svares direkte på indlæg. Ofte viser det sig at man opnår en dialog, og der findes en løsning som alle er tilfredse med.

 

Det er jo ikke ukendt at en ensidig debat, ofte har en tendens til at køre i en helt urealistisk retning.

Egentligt synes jeg at det er tegn på "hår på brøstet" når en handler går ind og står ved sit produkt, og ikke bare lader ensidig info styre en debat.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig useriøst når forhandlere begynner å diskutere på nettet. :roll::roll:

 

De fleste seriøse forhandlere har forbud mot å kommentere på Internett forum

 

 

Sauerhansen

 

Har Jaktdepotet et slikt forbud? Hvis de ikke har det så er det OK "å kommentere på Internett forum".

 

Prinsipielt:

Når man føler seg uberettiget/urettferdig behandlet og kanskje i tillegg er hengt ut til almen spott og spe så må man kunne komme med saklighet for å balansere fremstillingen.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig useriøst når forhandlere begynner å diskutere på nettet. :roll::roll:

 

De fleste seriøse forhandlere har forbud mot å kommentere på Internett forum

 

 

Sauerhansen

 

Jeg fikk ikke tilbud om å kjøpe tilsvarende kikkert (oppgradert med lys) for et mellomlegg, hvilket jeg spurte om (i epost dagen etter).

 

Hvorvidt kikkerten er "brukbar" for meg bør vel være opp til kunden, tenker jeg. Hadde et ødelagt kikkertsikte vært godt nok hadde jeg ikke brukt 9000 på det...

 

Dersom dere nå ønsker å ekspedere denne saken med nevnte løsning foreslår jeg at vi tar den på epost.

 

Sauerhansen har helt rett i at terskelen skal være høy mot å diskutere spesifikke saker på nett, da det lett utvikler seg til skittkasting som uansett hva som er rett informasjon og ikke, kun gir negativ publisitet. Iblant er det derimot slik at kunden foretrekker å bruke nettet som arena og fremstiller saker svært ensidig. Da har en valget mellom å la dette stå uimotsagt og det blir da "den gjeldende sannhet" eller en tar til motmæle og balanserer den informasjonen som ligger ute.

 

Når det gjelder denne saken - gjør vi det veldig enkelt Bjørn Tore. Du tar når som helst kontakt om du ønsker å bytte din 3-12x56 Docter uten lys med en 3-12x56 Docter med lys mot å betale mellomlegget i pris. Du kan også bytte den du har med Ret 4 mot den samme i retikkel 1 som vi fortsatt har på lager om du ønsker det.

 

Mellomlegget baseres selvfølgelig på den prisen du faktisk betalte for siktet ved kjøp, som er den samme i dag som da du ønsket å bytte i annet sikte første gangen.

 

Du bestemmer selv hva du ønsker. OK ?

 

For Jaktdepotet AS

Idar Holm

Daglig leder.

Link to comment
Share on other sites

jeg har handlet en del fra jaktdepotet i det siste og er kjempefornøyd med leveringstid og svar på spørsmål. jeg handler en del på nett og det er stort sett komplett.no som klarer å levere like raskt som jaktdepotet. de siste 5 bestillingene jeg har hatt har kommet på postkontoret dagen etter att jeg har bestilt det.

tror kanskje vi har blitt litt bortskjemt og klager veldig lett på ting. man må huske på att det er bare mennesker som jobber der. vi gjør alle feil.

dette blir nesten som ahus. dem får veldig mye pes i mediaog negaiv omtale, er selvfølgelig ting som ikke er bra det men de aller fleste som er innom der som pasienter kommer friskere ut enn dem var når dem kom inn.

 

det er dessverre det negative som selger i media og sånn tror jeg også vi mennesker er, vi jamrer oss når vi ikke får det som vi vil ha, men når vi får veldig god service ett sted så blir det nesten ikke nevnt.

Link to comment
Share on other sites

Alle butikker gjør feil.

 

Jeg tipper Jaktdepotets egen evaluering på forrige side om manglende kommunikasjon er hovedårsaken til at de får litt pepper.

 

For en måned siden bestilte jeg noe som er oppgitt å være "bestillingsvare" i nettbutikken. Så jeg regner med at det vil ta litt tid. Det spesielle er at det ikke oppgis hvor lang tid man estimerer det vil ta. Ei heller finner jeg noen enkel forklaring på hva "bestillingsvare" innebærer.

 

Håper de følger opp sin egen evaluering, så blir usikkerheten og irritasjonen hos kundene langt mindre. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sauerhansen har helt rett i at terskelen skal være høy mot å diskutere spesifikke saker på nett, da det lett utvikler seg til skittkasting som uansett hva som er rett informasjon og ikke, kun gir negativ publisitet. Iblant er det derimot slik at kunden foretrekker å bruke nettet som arena og fremstiller saker svært ensidig. Da har en valget mellom å la dette stå uimotsagt og det blir da "den gjeldende sannhet" eller en tar til motmæle og balanserer den informasjonen som ligger ute.

 

Når det gjelder denne saken - gjør vi det veldig enkelt Bjørn Tore. Du tar når som helst kontakt om du ønsker å bytte din 3-12x56 Docter uten lys med en 3-12x56 Docter med lys mot å betale mellomlegget i pris. Du kan også bytte den du har med Ret 4 mot den samme i retikkel 1 som vi fortsatt har på lager om du ønsker det.

 

Mellomlegget baseres selvfølgelig på den prisen du faktisk betalte for siktet ved kjøp, som er den samme i dag som da du ønsket å bytte i annet sikte første gangen.

 

Du bestemmer selv hva du ønsker. OK ?

 

For Jaktdepotet AS

Idar Holm

Daglig leder.

 

Jeg ser dere opererer med en prisdifferanse på 3800 kroner, mens Winge Våpen har en differanse på 700 kroner på de to nevnte modellene (med og uten lys).

Jeg betalte forøvrig 7995 for siktet (uten lys). Winge tar 9990 kroner for modellen med lys.

Er da et mellomlegg på 2000 kroner greit for dere, kan jeg enkelt konverteres til en fornøyd kunde.

 

Mvh,

Bjørn Tore

Link to comment
Share on other sites

Detaljene passer best på mail.

 

Generelt sett hjelper det som en begynnelse å begynne med å sammenligne like varer og samtidig se hva man har betalt for varen i første omgang. Den diskusjonen har vi allerede vært igjennom til nesten det kjedsommelige første gangen du ønsket å bytte. Sjekk gjerne e-posten din fra 27/2 d.å. Da ble dette utførlig diskutert.

 

Har du den ikke, skal vi gjerne sende deg den igjen.

 

Logger slikt sett av i denne tråden. Detaljdiskusjoner har liten til ingen verdi og er hovedsakelig støy i for ett åpent diskusjonsforum.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser dere opererer med en prisdifferanse på 3800 kroner, mens Winge Våpen har en differanse på 700 kroner på de to nevnte modellene (med og uten lys).

Jeg betalte forøvrig 7995 for siktet (uten lys). Winge tar 9990 kroner for modellen med lys.

Er da et mellomlegg på 2000 kroner greit for dere, kan jeg enkelt konverteres til en fornøyd kunde.

 

Mvh,

Bjørn Tore

 

Ufint skriftspråk sakset vekk. M.K

Jaktdepotet skriver utførlig hva de tilbyr deg, og så drar du inn priser og mellomlegg fra andre forretninger. Er ikke så sikker på at det er JD som er den vanskelige parten her.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...