Jump to content

"Ranger has left the Building"


Ranger

Recommended Posts

Hei folkens... Jeg vurderer å fire flagget og legge inn årene... Å poste en slik trådtittel og budskap under "Velkommen" kan i beste fall tolkes tvetydig, men jeg føler jeg er ved en skillevei her på Kammeret. Jeg har kanskje nådd et metningspunkt, og Kammeret er kanskje forsynt av meg...

 

Kanskje blir dette mitt siste innlegg, jeg vet ikke, vil bare få avklart noenting... Gruble litt høyt her. Det er så mange følelser som raser rundt. Jeg føler ikke jeg bidrar så positivt og vettugt her lenger (om jeg noengang har gjort det), og signaler jeg plukker opp fra tid til annen tyder på at jeg kan være enig med meg sjøl i det.

 

Og apropos siste innlegg... Kikker jeg til venstre så ser jeg at jeg er et InnleggsUhyre av dimensjoner... sjøl om jeg vet med meg sjøl at tilogmed jeg leser mye mer enn jeg skriver. Jeg hater det telleverket der, det er både stigmatiserende og forpliktende... Og livet her inne og på chatten er blitt stygt vanedannende. Det er faktisk blitt en så stor del av mitt sosiale liv at varselklokkene ringer.

 

Jeg har i årenes løp på Sluttstykke og her skrevet i både dyp uselvisk konsentrasjon og overfladisk ubetenksomhet, ja endog i sinne og sorg. Det har iallfall vært en eller annen følselse bak det.

 

"Jeg skjønner godt at folk kan bli lei av meg, for jeg er bra lei av meg sjøl og mange ganger" sa en Kammeratvenn i et innfall av instinktiv visdom i høst, og vi lo oss fillete av utsagnet. Men om det er sagt med humor så er det mye klokskap i de ordene, isolert sett. Uten noen sammenheng med den morsomme episoden forøvrig, så har de ordene mye i seg av det jeg føler i dag, nå. Det ligger ikke så lite selverkjennelse i de ordene også, om man ser litt på de.

 

Jeg har erkjent at mange er gått lei av meg, og jeg er lei sjøl og. Jeg har blant annet vært så entusiastisk rundt hunderasen i mitt hjerte at det har medført et stempel jeg aldri ville tilegnet meg sjøl uten en blid smiley ved dets side. Samtidig som "hundefantasten" i meg har stukket tilbake litt spissere enn jeg kanskje burde, av og til. Kanskje med en såret stolthet i brodden, for Ares er min eneste daglige "livsledsager". Vil bare skynde meg å legge til at disse bikkjegreiene er det bare godmodig humor og fleip over, men jeg nevner det fordi jeg skjønner at noen blir lei av dette bikkjegnålet.

 

Jeg innrømmer det glatt; det er endel jeg kunne spart meg og andre for her inne. Jeg har kommet med mange ytringer jeg kunne spart meg ved å heller lent meg tilbake med kaffekoppen i 5 minutter, eller ta lufteturen med bikkja akkurat da. Jeg har blitt flinkere til dette da, men det hender fortsatt.

 

"Hva bidrar dette innlegget med til forumet..." I bokstavelig forstand og generellt. Jeg ønsker bare å be om unnskyldning for de jeg måtte ha vært ufin med eller irritert på noen måte her inne. For de svadainnlegg som måtte være, for unyttige innlegg eller sådanne tolket som belærende. Beklager det. Noen ganger skjønner jeg ikke at jeg har trampet over streken før skaden er gjort.

 

Jeg vet hvor dyrebart friluftsliv, våpen og jakt er for de fleste her, meg inkludert, sjøl om jeg av forskjellige årsaker ikke jakter på samme måte som før. Vi har sett flere ganger at forhenværende Sluttstykke og nå Kammeret er en faktor som påvirker både lovgivende og utøvende myndigheter, og ikke minst Den fjerde statsmakt, media, og dermed opinionen i Norge. En flåsete slengbemerkning her, en tråd, bilder eller filmsnutt der... Det kommer lenger enn til tastaturet i den lune skrivekroken hjemme, eller ved kontorstolen. Det når ut, og skader oss som små biter i et puslespill. Utviklingen går feil vei, og vi bidrar til det.

 

Jeg er muligens mer vâr for dette med moral, etikk, lover og regler enn en del her inne, også tildels av bitter erfaring, og har fått dårlig skjulte hentydninger om både det ene og det andre. "Flisespikkeri og kammerpoliti" er gjerne de mildeste ting som blir slengt ut til de av oss som måtte driste seg til å åpne kjeften, sjøl om det måtte være en anerkjent "størrelse" her inne som har ytret seg. Det kjennes ikke godt... Men dette har også vært en viktig faktor til at jeg har reflektert over mine egne sporadiske stikkpiller.

 

Jeg har forsøkt å bidra positivt også (og nå høres alt dette ut som selvmedlidende pjatt), brukt utallige timer på å prøve å forklare, redegjøre, hjelpe og bidra. Etter fattig evne. Jeg kan ikke så fordømrade mye om våpen, lading (nada), ammo, ballistikk, eller bikkjer for den saks skyld. Derfor har jeg heller forsøkt å trø til litt der jeg har følt jeg har noe å bidra med. Selv det kan misforstås eller være overflødig, noe jeg må erkjenne. Jeg er også av de som mener humor og glimt i øyet hører hjemme her, for å gjøre dette til noe mer enn bare et leksikon og skolebenk. Jeg har opplevd at humor ikke blir tatt med humør, og det må jeg bare beklage. Det hender seg man bommer stygt.

 

Jeg har fått mange jeg kaller venner her inne, særlig via chatten. Og enda flere Kammerater og bekjente. Livet har en historie med stygg slagside for Ranger, noe som blant annet har medført både selvvalgt og utilsiktet isolasjon. Da har Kammeret og spesielt Kammerchatten vært et viktig sosialt nettverk og kilde til inspirasjon og glede. Masse av det! Som et apropos til siste del av tredje avsnitt her. Jeg vil bare si... Tusen takk! :D

Dette forklarer også litt det med antall innlegg... Jeg har hatt MYE tid til overs foran dataskjermen, og jeg foretrekker Kammer og chatt framfor mer "fargerike" nettsteder...

 

Jeg kommer vel heller ikke utenom det faktum at Kammeret.no har voksesmerter og er i ferd med å bli en gigant, hvis medlemsmasse og innlegg vokser i rekordfart. Det medfører endel gnisninger og ufred her inne som har lite av Kammerånden ved seg. Klart jeg blir lei av det, jeg og, som mange andre. Jeg synes likevel at Styret og Moderatorer gjør en kjempejobb med å håndtere alle oppgaver og samtidig skape progresjon. Jeg skulle ønske det var noe jeg kunne bidra mer med i så måte, men akkurat nå føler jeg ikke noe overskudd.

 

"Get a life" tenker vel noen nå, ja, jeg holder på med det... "Du prater bare tull, du klarer aldri å slutte her" tenker andre... Mulig... Kanskje. Kanskje burde dette innlegget aldri vært skrevet, kanskje skulle jeg ha holdt kjeft, trukket meg bare stille ut, for jeg streber ikke etter noen sorti a´la "Ranger has left the buliding " her... Da tror jeg folk misforstår. For jeg er antakelig ikke den eneste som tenker det samme som meg om alt dette. Men jeg trekker meg iallfall inn i min lille hule og grubler, så får tiden vise.

 

So long.....

Ranger.

Link to comment
Share on other sites

Tja. Mange har nok vært der du er nå, men er ikke sikkert mange har greid å innse det selv. Jeg vet av folk som nesten har ødelagt

familier pga for mye tid på nett, så det å se at man kanskje må gjøre andre ting er positivt og vitner om selvinnsikt. Det at du føler at du ikke gir foraet noe positivt innskudd trenger ikke stemme, selv om det kanskje føles sånn, men igjen så er du reflektert nok til å se ting selv.

 

Jeg håper vi ser deg igjen senere, og ha en formidabelt god kammerferie :)

 

Mvh Thomas

Link to comment
Share on other sites

Huff :( !

 

Jeg håper virkelig at det bare blir en pause. Jeg har bestandig satt pris på din tilstedeværelse her på forumet. Du bidrar med mye humor og gode innlegg uten at du er selvhøytidelig og "allvitende".

 

Jeg håper virkelig at du finner veien tilbake!

 

Uansett: lykke til og på gjensyn :D !

Link to comment
Share on other sites

:shock: Drar du? Du er jo min mentor når det gjelder PBGV.

Vi har jo blitt endel kjent gjennom Forumet, chatten og jakttur, og må derfor si at jeg synes det er trist om du forlater forumet selv om jeg på en måte skjønner at du vil ha en pause.

Regner med (iallefall håper) at du fortsatt ser innom chatten en gang iblant :D

 

Er nokk flere som vil savne deg enn du tror ;)

Link to comment
Share on other sites

Ranger :shock:

Jeg syntes du har utmerket deg med gode og underholdene tråder, samt gjennomtengte meninger!

Vi kan vel alle "gå tom" innimellom. Håper du ikke blir lenge borte (det blir jo bare drever og beagle prat her da :wink: ).

Som Ilatad sa, ikke glem å stikke innom chatten ivertfall.

 

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

Det var da som søren... Håper du blir, men om du skulle finne ut av at du vil ha en pause må jeg hvertfall få epost adressen din slik at jeg fortsatt kan plage deg med hundespørsmål. Vi har jo "nesten" lik hund :lol: (Tråkker jeg i salaten og banner i kirka når jeg sier slikt? :P hehe...)

 

Hva du enn finner på, håper jeg du kommer tilbake til kammeret med tiden. Du er både en god ressurs og en dyktig skribent (i mine øyne hvertfall) for kammeret.no.

 

Kjetil A.

Link to comment
Share on other sites

@Ranger - Du har ikke kvalifisert deg for hakkespettklubben med ditt siste innlegg.

 

Men du vinner ikke premie for saklig debatt heller.

Når du siterer, så siter hele setninger, ikke klipp ut deler fra sammenhengen.

 

Det er enda bedre om du har egne meninger og klarer å formulere dem slik at vi andre kan få nyttige bidrag fra deg.

For å være ærlig så er innlegget ditt kun fyllstoff uten innhold og bidrar til å fylle tråden med intetsigende pjatt, og like unyttig er egentlig dette svaret også.

 

 

 

Skjønner at dette motsvaret til et innlegg du hadde nå nylig har gått inn på deg...

 

Synes det er veldig synd at du "are leaving the building".

 

Regner med at du er tilbake når du har fått ladet batteriene. Du er jo tross alt helgelending!

Link to comment
Share on other sites

Det var da en ualminnelig trist beskjed. Men før kransenedleggingen eskalerer, vil jeg bare si:

 

Det er lov å prøve seg. Vær trygg på at jeg har mange med meg når jeg med dette dessverre ser meg nødt til å avslå din søknad om avskjed i nåde.

 

Lytt heller til rådene fra Thomasnb og Bamrud. Ta en pause. Nyt friheten, uavhengigheten og de lysere tidene - og kom tilbake!

Link to comment
Share on other sites

Kjære Ranger, dette var trist lesning. Du er iallefall ein av dei som eg vil påstå at eg helst ikkje ville ha mista her inne. Men eg får vel sei at eg skjønar deg i grunn, det er litt tøft til tider for alle og einkvar. God ferie, måtte du kome tilbake med storm og gode poster igjen. :)

Link to comment
Share on other sites

Ta deg en lang og hyggelig datapause Ranger!

 

Det er vel kanskje ikke så mange som har fått med seg at jeg har vært så og si totalt borte fra forumet fra mai til jul?

Internettforum kommer å går, jakta og fisket består :mrgreen:

Kom deg ut i skogen mann, sammen med bikkja, det er der det er liv!

Link to comment
Share on other sites

Jepp, der kludret jeg det til igjen. Det jeg EGENTLIG bør bruke plass på i denne tråden er jo ikke min egen språkforvirring, men en henstilling til Ranger om å snu i døra og logge seg på igjen på nytt. Jeg har lest mange av dine innlegg, Ranger, og såvidt jeg har registrert er du en god mann som forumet absolutt har nytte og glede av.

Logg på!

Hører du?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dette er jo det vi tidligere kalte å "ta en hentis" (var vel etter at Hentis slutta på sluttstykket en gang i fortida)

 

Det er synd når noen mener de har "utspilt sin rolle", men det er en ærlig sak. Jeg har tenkt tanken selv og.

 

Men det som er trist er om den som slutter, gjør det fordi han/hun føler seg motarbeida eller mobba på forumet. Dette er noe vi andre bør ta inn over oss å tenke litt over.

 

Jeg håper ranger dukker opp her igjen etterhvert. Jeg mener iallefall at alle bør være velkommen her, uansett om man har vært uenige før.

 

Edit: skriveleifer

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hva fa** Ranger? Dette hadde jeg ikke forventa!

Men la gå, ditt liv, dine valg!

Når jeg leste dette gikk det mange tanker (og følelser) gjennom meg! Synes det var trist! Jeg bare elsker ditt engasjemang for rasen petit bassett, ja faktisk så mye at jeg ganske sikkert kommer til å skaffe en! Og det er din skyld :twisted:.

Du er en person jeg har prata en god del med på chatt'n, og du virker som en kjempekar! Vi har hatt noen ( :roll: ) timer innpå der som vi bare har fortalt vitser, snakka skit og (du) har prata om hunderasen i ditt hjerte :mrgreen:

Det er ikke lenge siden jeg gjore det samme som du vil gjøre nå! Jeg sletta brukern min, trakk meg litt til bake fra det meste, ja jeg hadde som en nedgangsperiode i livet mitt. Jeg vet ikke om du føler det samme, men det var sånn jeg følte det! Jeg var støtt og stadig innom kammeret og leste, noe jeg velger og tro at også du kommer til og gjøre! Håper virkelig du kommer innom chatt'n en gang i blant. Så vi får en chatt skål 8)

Håper VIRKELIG at du kommer tilbake og fortsetter tråden om Ares! Og skriver flere lange, fine historier som av og til gir meg et lite oppløft, og kanskje en liten tåre i øyekroken (for jeg må innrømme at det er som du sa, jeg blir ganske sentimental etter den tredje karsken) :mrgreen:.

Du har blitt som en god venn for mange av oss, vertfall er det sånn jeg føler! Når jeg hadde den lille nedgangsperioden min, var det liksom så mye enklere og stikke innom chatt'n og ta en prat der, enn og gå til noen. Og på chatt'n var du ofte. Og selv om du kanskje ikke vet det selv. Så var du en av de som virkelig var med og løfta meg opp! Føler vi har blitt ganske gode venner. Så håper du kommer fort til bake!

Men for all del, en pause gjorde godt for kropp, sjel og hue!

Vi snakkes, Ranger :wink:

Mvh Mathias smiley-hug002.gif

Link to comment
Share on other sites

Du skylder ikke noe til noen her Ranger. Hvis du vil logge av for godt, så er det opp til deg. Jeg synes det er synd i tilfelle, men du er ikke den første i tilfelle og kommer heller ikke til å bli den siste.

Jeg synes jeg ser tre trender når man har vært med lenge og får lyst til å trekker seg:

1. "Alt var så mye bedre før. Det var nye spennende tema i nesten alle tråder, og jeg lærte noe nytt hver eneste dag. Nå skriver alle bare om det samme hele tiden." Det er nok naturens gang tror jeg. Det er grenser for hvor mye nytt som finnes, og når man ha vært med en stund vil det være en rekke tema og tråder som er gjengangere. Nye brukere vil komme til, og de kommer til å synes at det er en gullgruve med nye og spennende tema, og etter et års tid vil disse også lage tråder om at alt var så mye bedre før. Sånn er det bare.

2. "Det var så mye hyggeligere før, nå irriterer jeg meg over alle besserwissere med 1 års erfaring, eller 1 års erfaring 40 ganger, som er påståelige og lite hyggelige." Jeg synes nok at tonen svinger, men jeg merker for min del at også mitt engasjement og lyst til å delta på kammeret.no svinger, og det tror jeg har mest med meg å gjøre. Og det er flere som har sagt at de har det sånn. I blant er det med en smule ulyst jeg åpner forumet. Da tenker jeg at jeg bør trappe ned besøksfrekvensen her inne en tid. Kammeret trenger ikke at noen av oss er her, og om noen av oss trenger kammeret bør vi nok ta oss en bolle å finne på noe annet å gjøre. Skyte for eksempel :wink:

3. "En tulling kalte meg idiot, meg som har bidratt så mye bra her inne, og nå er jeg krenket og lei og trekker meg på grunn av sårethet eller såret stolthet." Vel, med 7500 medlemmer er det mye forskjellig folk her inne. Dersom man velger å la kritikk fra en eller to brukere bety at man har fått kritikk fra kammeret.no (altså 7500 stk) så er det ikke så mye å gjøre med det. På internett skjer det mye rart, og man må nesten utvikle tykk hud, eller bullshit filter som det også kalles.

 

Så kjære Ranger, gjør noe annet en stund dersom du er lei. Om du får lyst til å delta her mer, så gjør det og velkommen skla du være. Får du ikke lyst til det, så håper jeg du koser deg stort med noe annet, takk for laget i tilfelle, og lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Dette var leit å høre Ranger. :( Takk for mange flotte innlegg her inne og mye moro i chatten. Hadde man bare hatt flere brukere som deg.. Du har vært en super bidragsyter, faktisk vil jeg tørre å påstå at Kammeret skylder deg mye!

 

Håper du tar turen innom igjen om ei stund. Inntil da, lykke til med jakt, skyting, hund og friluftsliv! :)

Link to comment
Share on other sites

Ser det ene problemet Ranger. Hadde selv samme problemstilling på diskusjon.no, bare at jeg hadde 3 ganger så mange innlegg der som du har her. :mrgreen: Ble utestengt i et halvt år etterhvert pga noe latterlig rivalisering i fotballdelen, og det var nesten bare bra for meg. Slikt er vaneskapende! Jeg er nå tilbake igjen, men ikke like "ille" som før.

 

Må bare si at det har vært utrolig moro å bli "kjent" med deg, og din flotte basset Ares. Både forumet og chatten kommer til å merke savnet etter deg :cry: Men lykke til med det du selv velger!

 

PS: At folk er lei av deg, må være steingalt. Ikke hør på dem i så fall, de er bare misunnelige på din anseelse her inne ;)

Link to comment
Share on other sites

Da sluttstykke.com fantes skrev jeg mange innlegg, for meg å være :D . Håper jeg bidro postivt, men har også gjort noe brølere. Fort å bli litt kort tenkt noen ganger, samt at det man skriver kan tolkes på forskjellige måter :? . Har mange nok reagert er jo hele hopprennet i gang med et lurveleven.

 

Da det blåste som verst på Sluttstykket (bidro ikke i den blæsten) slo det meg. Hvorfor i det mildeste gamle erik, du svarte satan skal æ, ja æ den skit peis æ e, sitter her inne som en stut kuk hver kveld :shock: . Byttet ut web`n med mer friluftsliv, jakt og skyting. Behovet for å skrive så mye, har jeg ikke lenger. Men leser mye det som blir skrevet, i de temaer jeg liker.

 

For dere andre, skriv mer. Så skal jeg jakte mer ;-) *flir*

 

hey hey hey, med dette innlegget er jeg oppi 140 innlegg siden kammerets start .

Link to comment
Share on other sites

Ranger! Vi trenger ikke kammeret for å være venner, men det gjør ting mer praktisk pga. avstander..

Håper du titter innom av og til, men det trenger ikke å ta overhånd... Skjønner! :wink:

Ja, du bør ta pause ei stund hvis du bruker for mye tid her inne, og føler det sånn selv, helt klart.

 

Mitt syn på din tilstedeværelse her inne er uten tvil "positiv", politi eller ikke...

 

Ikke juks nå med sniking i kulissene uten å logge deg inn da! :twisted::wink:

 

Prates!

Egil

Link to comment
Share on other sites

Skriver under på det Egil sier her - godt man ikke trenger Kammeret for å ha kontakt. Likevel håper jeg at du velger å komme tilbake hit også - du har mye å bidra med som gjør både Kammeret og Kammerchatten til bra steder å være.

 

Vi snakkes - plutselig.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...