Jump to content

"Ranger has left the Building"


Ranger

Recommended Posts

Jeg skal ikke driste meg til en analyse av hvorfor du ikke bare sniker deg stille ut bakdøra, men uansett så syntes jeg det er dumt. Dumt for deg, men mest dumt for oss, og kanskje mest for de av oss som er ferske her på Kammeret.

 

Alle som med et vist engasjement deltar i en diskusjon bidrar med noe uansett om man har rett eller ikke, om man er enig eller ikke.

 

Selv om kammeret og også andre forumer til tider kan fremstå som verdensmesterskap i å ha rett, så tror jeg også at det oftere en man vil innrømme, fører til ettertanke, også hos de mest ihuga verdensmestere.

 

Hadde du posta at du skulle slutte på Facebook eller Twitter skulle du ha fått en premie, men siden det ikke er det skal du få et saftig spark i baken ut døra, og når du står der ute og fryser og innser at det egentlig ikke var så lurt, så håper jeg at du ikke lar stoltheten din hindre deg i å komme inn i varmen igjen.

Link to comment
Share on other sites

Selv om kammeret og også andre forumer til tider kan fremstå som verdensmesterskap i å ha rett, så tror jeg også at det oftere en man vil innrømme, fører til ettertanke, også hos de mest ihuga verdensmestere.

Helt OT, men dette tror jeg treffer ekstremt mange her inne, inkludert meg selv :oops:

Link to comment
Share on other sites

Ikke deler jeg din beundring for PBGV (selv om jeg har hatt en selv :oops: ) og ikke har jeg lest alle dine 3000-og-noen innlegg. Men de jeg HAR lest, har gitt et meget godt inntrykk. For meg tilhører du den meget lille gruppen av bidragsytere her inne, som jeg bruker tid på.

Men jeg kan forstå deg. Har vært drittlei selv, når Kammeret er fullt av tråder som "Hvilken kikkert...", "Hvilket kaliber..." og tråder som blir ødelagt av kverulering.

Ta en pause og kom uthvilt tilbake!

Håper vi får gleden av å ha deg her fremover også.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke bare logge ut midlertidig som de fleste gjør? Kan bli mange tråder her om alle skal fortelle at de slutter å bruke kammeret! Dette er ikke spydig sagt, du har bidratt mye bra :wink: (Men dette leser du seff. ikke :mrgreen::mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

Kammeret blir fattigere uten erfarne og fornuftige brukere. Kjenner ikke Ranger, men har lest endel av det han har skrevet, og det virker fornuftig på meg! Mange gode bidrag.

 

Har selv vurdert i blant å kutte ut Kammeret da det tar mye tid. Er jo inne og leser stadig vekk, og jeg legger jo igjen endel innlegg sjøl. Om de er nyttige eller ikke er opp til andre å vurdere. Har imidlertid ikke klart å legge vegg Kammeret. Det har vært til enorm hjelp i mange tilfeller, og abstinensene etter å finne ut om det er noe nytt jeg kan lære har gjort at jeg sitter like mye og glor som før! Og om jeg kan hjelpe andre, er det jo helt topp!

 

I tillegg, det jeg setter størst pris på, er at jeg har fått gode venner her! Særlig to stk som jeg har jevnlig kontakt med. Disse to er drevne brukere som deler erfaringer og kommer med gode tips og råd, særlig når det gjelder hjemmelading. Sette stor pris på kaffekoppene sammen med dem og, for jeg har faktisk veldig få venner som driver med jakt og skyting, og det å sitte å skravle om dette og titte på børser og prate om grains og kuletyper, ja det er jo bare ypperlig!

 

Hadde jeg lagt vekk Kammeret da jeg tenkte mest på det, ja da hadde jeg ikke blitt kjent med dem heller, og jeg selv hadde vært fattigere, uten å vite om det.

 

Håper Ranger kommer tilbake. Er sikkert mange som har hatt nytte av innleggene, og jeg håper andre tenker seg om et par ganger før de går til det skrittet sjøl. Om man tenker etter, så har sikkert de aller fleste hatt utbytte av Kammeret på en eller annen måte! :)

Link to comment
Share on other sites

Kjedelig hvis en Ranger gir seg.. det kan jeg være enig i..

 

men det fine med internett er at det er veldig vanskelig å slutte helt..

 

jeg tror og håper Ranger kommer tilbake i som Ranger 2.0

 

en ny og forbedret utgave... som har kammeret på litt lengre avstand hele tida

og derfor gidder/orker å være med..

Link to comment
Share on other sites

Om Ranger gir seg vil jeg savne ham! Ingen tvil om det!

En god mann forumet vårt har brukt for, mener jeg!

 

Men jeg klarer bare ikke se hva slike tråder som dette skal være godt for.

Særlig når folk som lager dem, generellt sett og ikke spesifikt her, føler at de må si fra om

at de ikke gjør det for å virke surmulende, at de ikke bruker det som pressmiddel for å forandre noe, eller ønsker noen veldig avskjedsseremoni...

Link to comment
Share on other sites

Noen og enhver av oss blir vel leie av og til? Eller kanskje vi oppdager at vi tilbringer aaaaltfor mye tid på nettet slik at det rett og slett går ut over familie og venner i den virkelige verden?

 

Da er det på tide å ta seg en pause - dra ut stikkontakten og gå tilbake til virkeligheten. Hvor lenge man skal være vekke må man selv finne ut av - noen kommer raskt tilbake mens andre oppdager at det faktisk er en veldig OK verden utenfor...

 

Det er helt flott at Ranger tar seg en slik pause - men jeg liker ikke at han føler seg nødt for å kringkaste det at han stikker vekk en tur. Det skaper bare uro hos meg. Uro fordi han er en venn og ikke bare en jeg ser skrive innlegg. Det blir mer personlig liksom.

Jeg mener at man kan gå stille ut og komme like stille tilbake - og heller gi beskjed til de som trenger å vite noe på en mer direkte måte.

Link to comment
Share on other sites

Avogtil har man vel litt lyst å slamre med døra når man går? Å det føles kansje både godt og riktig der og da. Men for meg blir det å annonsere at man går "å ta en hentis", etter at brukeren Hentesveis (Hentis) gjore det samme på sluttstykket en gang i tida. (det blir litt "kopi" på en måte....)

Men noen ganger er det godt å slamre med døra når man går. De som ikke har prøvd, burde kansje prøvd det engang (under kontrollerte omgivelser, med solide dører og ingenting som kan blir ødelagt feks...)

 

 

edit: skirrveleif

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Noen og enhver av oss blir vel leie av og til? Eller kanskje vi oppdager at vi tilbringer aaaaltfor mye tid på nettet slik at det rett og slett går ut over familie og venner i den virkelige verden?

 

uhhmmm... den virkelige verden? Hva mener du? Påstår du at Kammeret.no er en slags virituell verden :shock: ?

 

Flashback....the Matrix...gulp :shock: !

 

:lol::wink: !

 

Ellers: godt skrevet og poengtert jaklykke!

Link to comment
Share on other sites

i den virkelige verden
Nettet er nok blitt en del av virkeligheten på godt og vont.. Jeg for min del har puslet med dette i veldig mange år, og det er akseptert av familie og venner. Det må gå an å ta hensyn til familie og venner og samtidig finne tid til litt annen aktivitet. Jeg synes forøvrig det er greit at Ranger sier i fra at han vil ta en pause. Det er greit å vite hva som skjer, og jeg står nok ikke på hans eller så mange andres eventuelle private varslingsliste. 8)

Så 'bitt av basillen' som Ranger er så kommer han nok ganske så fort tilbake hit vil jeg tro! :)

Link to comment
Share on other sites

Dette tror jeg ingenting på Ranger! :wink:

 

De fleste av oss som har vært med en stund får en slik periode og slike tanker en gang iblandt. Det har hent seg at jeg har tatt pauser på 2-3 måneder, både her inne og på sluttstykke. Men man kommer ALLTID tilbake igjen! Det gjør nok du også! Garantert!

 

Så jeg foreslår at du eller en moderator forandrer topic til "Ranger has left the Building, men snart tilbake!"

 

So long...

 

PS! Du kommer vel til stjørdal alikevel den 16?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje trådstarter kan innrømme sin avhengighet til kammeret, endre trådtittel og gjenoppta normal drift? :) Så vidt jeg kan se har Ranger skrevet nye (9) innlegg de siste tre dagene :?: Velkommen tilbake etter fraværet Ranger! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Ranger her setter lyset på endel følelser mange har eller har vært igjennom, ja rett og slett noe til ettertanke.

 

jeg oppfatter dette ikke dithen at du stikker av for godt, men at du trapper ned. Ja rett og slett att du føler deg litt utbrent. Og jeg skjønner deg desvere litt for godt.

 

Jeg har etterhvert kommet frem til at jeg ikke må lese alle trådene som finnes her inne. jeg driter mer og mer i å reagere på personer som jeg finner iriterende eller slitsome (t.d som meg selv). Og heller se når jeg kan få plukket opp det de måtte ha av gullkorn.

 

Det å være ett aktivt medlem her inne, tar fort fryktlig mye tid. Og er ikke alltid like lurt eller populært. Så det å legge inn begrensninger på seg selv, kan være smart, veldigt smart.

 

Når det er sagt, så trenger kammeret engasjerte personer med kunskaper. Og der kommer kjernen i det jeg vil si til deg. Bruk fortsatt tid her inne, men begrens den til de emnene du brenner mest for, og la resten fare til dager man føler mer for å oppdatere seg om hva som skjer på kammeret. Bruk tid på din egen tråd om Ares, og begrens resten.

 

Jeg prøver å leve etter regelen: "Hva er intresangt i dag da". Der jeg kun går etter trådtittler/emner som ser intresange ut, eller som omhandler noe jeg tror jeg kansje kan bidra til. Resten får ligge uåpnet. Det kan til og med gå dager mellom hver gang jeg er innom, og jeg føler meg litt mer intresert når jeg titter innom nå enn før.

 

Lykke til videre i hverdagen Ranger, så krangles vi vel før eller siden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei, ja jeg er noenlunde tilbake, forhåpentligvis i en enda mer reflektert utgave, etter at jeg har gått mange runder med meg sjøl. Har også tenkt på at det var med litt vel høy signalføring jeg proklamerte det jeg gjorde... Sånn sett ser jeg helt klart kritikken din, Mido. Men da visste jeg ikke at jeg kom til å komme tilbake, om du skjønner. Førsteinnlegget mitt her bruker forøvrig ord som "vurderer" og "tenkeboksen", og det er nettopp det jeg har gjort.

 

Å lese alle hyggelige tilbakemeldinger i denne tråden samt på PM var også en god opplevelse, jeg skal ikke nekte for det. Vil få benytte anledningen til å takke alle som har kommet med positive ord her. :)

 

Jeg kunne likevel ha spart Kammeret for denne tråden ja, og det hadde vært greit om en av våre utmerkede moderatorer fjernet den nå.

 

Ydmykst,

Ranger

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...