Jump to content

Kniv på offentlig sted: Bladlengde?


Jeffery

Recommended Posts

Mener bestemt å ha hørt at å gå med kniv på offetlig sted er lovlig dersom bladet er under en viss lengde.

Klarer ikke å finne noe konkret om dette.

Noen som vet om det er hold i dette, og så fall kan si noe om hvilken lengde det dreier seg om samt linke til/informere om lovtekst/forskrift e.l.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dette ble diskutert på SL også, konklusjonen ble at det er ulovlig uansett lengde hvis ikke man har yrkesmessige eller andre grunner til å gå med kniv. Håndtverkere i arbeidsklær kan f.eks gå med det hvis de har behov så lenge de er på et oppdrag, eller er på vei til/fra jobb.

Hvis man har en i sekken på vei til fjelltur eller lignende er jo dette selvfølgelig også godtatt.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg har hørt er 7cm. Vet at lommekniver ofte har rundt den lengden.

Vet ikke om denne lengden gjelder lengre eller om den noengang har vært aktuell.

 

§ 189. Ulovlig bevæpning på offentlig sted

 

Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som på et offentlig sted forsettlig eller grovt uaktsomt har med a) skytevåpen,

b) luft- og fjærvåpen,

c) våpenetterligninger som lett kan forveksles med skytevåpen, eller

d) skytevåpen som etter våpenloven 9. juni 1961 nr. 1 § 1 annet ledd er gjort varig ubrukbart.

 

 

På samme måte straffes den som på et offentlig sted bærer kniv eller lignende skarpt redskap som er egnet til å påføre noen en legemskrenkelse.

 

Forbudet i første og annet ledd gjelder ikke skytevåpen, kniv eller annet redskap som brukes til, bæres eller medbringes i forbindelse med arbeid, friluftsliv eller et annet aktverdig formål.

fra Lov om endringer i straffeloven 20. mai 2005 nr. 28 mv http://lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/ltavd1/filer/nl-20080307-004.html&emne=kniv*&

Link to comment
Share on other sites

Det er i Norge, såvidt jeg har fått med meg ikke noen definerte bladlenger, i utgangpunktet er det ulovlig å bære noe som helst som har egg, annet enn til "aktverdige formål" som er en passe ullen formulering.

 

Andre land, bla Danmark og England har en eller annen cm grense på foldekniver uten låsing av bladet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synder sikkert ved at jeg bærer kniv på vei hjem fra jakt/skyting og stikker innom butikken for å hande. Vet ikke hvordan reaksjonen er på det punktet, med tanke på lovens lange arm.... :oops:

 

Tror ikke du har noe å bekymre deg for, jeg går med tre stykk kniver av ymse slag fullt synlig på arbeidsbuksa når jeg svinger innom butikken på vei hjem. Har møtt på Onkel Blå flere ganger uten at de har sagt noe på det. Ser for meg at når jeg først får høre noe, vil det komme fra en vekter. Mange av de går rundt og tror de har større myndighet enn det som er tilfellet, snakker av erfaring..

Link to comment
Share on other sites

Jeg går med kniv overalt, sålenge jeg ikke går i "smoking"..

 

Den Må jeg, for absolutt alt jeg får tak i dag er pakket inn i en jævla krympeplast som gjør at jeg kommer til å være totalt "lost" uten kniv.

 

Kniv er et verktøy for meg, på lik linje med hammer, og øks. Og hvis........det skulle tilte fullstendig for meg, så kan jeg da likså gjerne finne på å slå hammeren igjennom skallen på folk, som å stikke med kniv, eller for den del skyte ham. Jeg kan kjøre ned folk med bil, jeg kan sage de i to med håndsaga mi, jeg kan dytte dem uti veien, jeg kan......

Dette er en slik "amerikanisert" panikk -lov, huff og huff, og tenkt om atte.... :roll:

Link to comment
Share on other sites

He he. Grunnen til at jeg lurte var nettopp at jeg går med planer om å skaffe meg en liten lommekniv som ikke ødelegger snittet i smokingen(ok, dressen da, siden jeg ikke eier noen smoking) og ville dobbeltsjekke om det ikke fantes noen lure løsninger på det.

Leatherman waven som jeg så godt som alltid går med på meg har lett for å få dressen til å se litt ekstra ufiks ut.

Link to comment
Share on other sites

I de fleste tilfeller tror jeg nok ikke det er det helt store problemet om man har kniv på seg.

Men man går ikke på pub eller discotek med kniv i beltet.

Ei heller er det noe særlig tillitsvekkende å komme ut for en gjeng ungdommer på Karl Johan (et eksempel) der de åpenbart bærer kniv og / eller andre ting som kan oppfattes som en trussel.

Hensikten med loven var nok i utgangspunktet å sette en lovhjemmel slik at politiet i mye større grad kan ta seg av de som bør få deres oppmerksomhet.

Om jeg har kniv på meg når jeg går på gata nedi sentrum her for å handle melk og brød tror jeg ikke raker politiet det minste .. Selv om det pr definisjon vil kunne tolkes som et lovbrudd.

Dersom jeg drar den (kniven) frem og legger den på disken til kassadama og diskuterer hvor dyrt alt er blitt Eller på annen måte ber om problemer så tror jeg vel Politiet ville fattet litt interesse allikevel.

Sålenge vi har oppegående Politi OG oppegående folk som bærer kniven så er det ikke noe som helst problem.

Link to comment
Share on other sites

Rart med det der gitt. Folk pleier å bli litt hårsåre når en prøver å bære våpen på offentlig sted. Har aldri fått "påpakning" pga kniv, men opplevde en gang (post 9/11) at en "flyvert" blåste seg opp når jeg prøvde meg på å ta med hagla som håndbagasje på flyet til Nord-Norge. Makan til surpomp skal en leite lenge etter. Selv etter at jeg opplyste om at ammunisjonen lå i lasterommet, beholdt han den lite kledelige rødfargen i fjeset og var fast bestemt på at hagla måtte ut av kabinen :evil:

Link to comment
Share on other sites

I de fleste tilfeller tror jeg nok ikke det er det helt store problemet om man har kniv på seg.

Men man går ikke på pub eller discotek med kniv i beltet.

Ei heller er det noe særlig tillitsvekkende å komme ut for en gjeng ungdommer på Karl Johan (et eksempel) der de åpenbart bærer kniv og / eller andre ting som kan oppfattes som en trussel.

Hensikten med loven var nok i utgangspunktet å sette en lovhjemmel slik at politiet i mye større grad kan ta seg av de som bør få deres oppmerksomhet.

Om jeg har kniv på meg når jeg går på gata nedi sentrum her for å handle melk og brød tror jeg ikke raker politiet det minste .. Selv om det pr definisjon vil kunne tolkes som et lovbrudd.

Dersom jeg drar den (kniven) frem og legger den på disken til kassadama og diskuterer hvor dyrt alt er blitt Eller på annen måte ber om problemer så tror jeg vel Politiet ville fattet litt interesse allikevel.

Sålenge vi har oppegående Politi OG oppegående folk som bærer kniven så er det ikke noe som helst problem.

 

Det er nok ikke det helt store problemet, men det er tross alt ikke lov og da her en lite å stille opp med om en kommer ut for noen av de firkantete regelrytterne som trolig finnes også i politiet og domstolenes rekker.

 

Jeg mener å huske en historie om en fruktkniv og et eple i en av Oslos parker. Vet ikke hvordan den saken endte, men det gir i hvertfall grunnlag for en viss "uro"

Link to comment
Share on other sites

Oslo politiet gikk på en smell i tingretten med den saken (drosjesjåfør, lommekniv og eple) som i flere andre saker av tilsvarende karakter (UFB med samekniv i ryggsekken etcetera).

 

Uansett er det ingen tvil om at politiet "forsøker" seg jevnt over i tigerstaden og at kniv i Oslo, uansett bladlengde ikke er stedet å ha noe i lomma eller på beltet, uavhengig av aktverdigheten i formålet...

Link to comment
Share on other sites

Oslo politiet gikk på en smell i tingretten med den saken (drosjesjåfør, lommekniv og eple) som i flere andre saker av tilsvarende karakter (UFB med samekniv i ryggsekken etcetera).

 

Uansett er det ingen tvil om at politiet "forsøker" seg jevnt over i tigerstaden og at kniv i Oslo, uansett bladlengde ikke er stedet å ha noe i lomma eller på beltet, uavhengig av aktverdigheten i formålet...

 

Jammen godt å høre :D Det kan uansett gi unødvenig med plunder og heft. Så det er kanskje best å være snill gutt, men det er så innmari praktisk å ha en, eller annen form for kniv på seg. Godt en ikke ferdes så mye i Oslo. Kan virke som der er ekstra vriene der.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke uenig i at det er greit å ha en lommekniv på seg, har selv hatt det som del av påkledningen i mer enn tyve år, men på bakgrunn av den før omtalte lovendringen sluttet jeg med det, nettopp fordi jeg ikke orker å forholde meg til en haug med dimlinger og eventuelle runder i retten...

 

Etter noe slikt regner jeg også med at det hadde kommet Onkler på døra for å ta med seg det som finnes på våpenrommet i det Flashmanske hjem etter "edruelig og pålitelig"s paragrafen i våpenloven.

 

Men sånn mellom oss sagt, så jeg klarte å unngå å stikke eller kutte noen de årene jeg hadde kniven i lommen - jeg undres egentlig litt på det. Burde jeg ikke fått sanseløst lyst til å gå berserksgang med slike fæle ting ??.... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Men allikevel er det tydeligvis ett marked for bunadsknivslirer + skaft uten blad....

Vel, det er jo marked for grønnsaker uten kjøtt, biler uten motor, øl uten alkohol, kaffe uten smak, og hamp uten THC.

 

Forsåvidt er det vel kanskje til samme målgruppen.

Link to comment
Share on other sites

Har kniv hengende i beltet på alt av klær som er beregnet til ute bruk (Feltbukse etc). Og jeg glemmer meg av og till og går inn på kjøpesentre etc. Kniven er jo bare ett redskap for meg, så man kan vel ikke forlange at en skal tenke på den som ett våpen i tide og utide.

 

Bruker normalt å nappe kniver og lomme kniver ut av slirer og lommer, og la de ligge igjen i bilen når jeg går inn på handlesenter. Men kan jeg risikere at det at der ligger kniv/er i bilen er brudd på loven? Er jo verktøy (små helle kniver, normale jaktkniver, alltid en eller to lommekniver, og uten untak en Olfa kniv etc).

Etter mitt skjønn er det å ha kniv liggende i bilen (burde ha hatt en større en der til avlivning) til på kommende arbeide, så absolutt ett aktverdigt formål. Eller er dette også ett problem i dag?

Syntes å ha lest at purken har inndratt kniver fra folks personbiler, uten annen grunn enn at de har sett den. Noen som vet om dette stemmer?

 

 

Føler mye er av hengslene i dag, og det mye på grunn av at politikerne gir politiet verktøy, men uten å gi de bremser (klare rettningslinjer for når de ikke kan bruke slike regler mot folk, er jo mere enn sin del paragrafryttere og maktmennesker der i gården).

Link to comment
Share on other sites

Hm, synder nok mye jeg også med å bære kniv på offentlige plasser..... :oops:

Kniven henger så og si altid i belte på bukser jeg bruker til jakt, eller i skauen eller på skytebanen osv osv.

Tenker rett og slett ikke over det.

Trur jeg faktisk har vært på foreldre møte på skolen i full mundur.... :roll:

 

Har blitt stor oppstandelse på skolen også når jr skulle ha ute dag, han tok på seg "vanlig" skogstøy og der henger kniven i belte........ :mrgreen:

 

Så jeg står nok i fare for å bli "putta inn" pga bæring av kniv på offentlig sted og elendig barne oppdragelse..... :wink:

 

Men for å være helt ærlig skjønner jeg ikke hva du skal med kniv når du går i dress/smoking, Jeffery.......ser liksom ikke problemet eller behovet :?

Link to comment
Share on other sites

Hm, synder nok mye jeg også med å bære kniv på offentlige plasser..... :oops:

Kniven henger så og si altid i belte på bukser jeg bruker til jakt, eller i skauen eller på skytebanen osv osv.

Tenker rett og slett ikke over det.

Trur jeg faktisk har vært på foreldre møte på skolen i full mundur.... :roll:

 

Har blitt stor oppstandelse på skolen også når jr skulle ha ute dag, han tok på seg "vanlig" skogstøy og der henger kniven i belte........ :mrgreen:

 

Så jeg står nok i fare for å bli "putta inn" pga bæring av kniv på offentlig sted og elendig barne oppdragelse..... :wink:

 

Men for å være helt ærlig skjønner jeg ikke hva du skal med kniv når du går i dress/smoking, Jeffery.......ser liksom ikke problemet eller behovet :?

 

Er vel egentlig ikke noe behov, og således ikke noe problem heller, men jeg er så vant til å ha kniv på meg at det føles litt uvant og "klønete" å ikke ha det tilgjengelig. Jeg har gått med kniv på meg dagstøtt i over 25 år og jeg er tross alt ikke mer enn 35 så det blir en ganske stor andel av livet. Først en liten Sveitserkniv og etter hvert opptil flere forskjellige Leatherman. Nå skal det sies at jeg til tross for dette, som Flashman også nevnte, heller ikke har gått berserk, eller følt lyst til å utføre blodbad på medpassasjerer på bussen.

Er vel også et underliggende ønske om å ikke innordne seg en lovgiving som jeg anser for å være helt "kokelimonke", og ikke så rent lite i utakt med tradisjonene her i landet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble sendt til rektor på barneskolen fordi jeg gikk med hellekniven i beltet. Men rektoren ble svar skyldig når han gikk med helt maken kniv i sitt belte. :D

 

Meg: "Men kan da sjønne at jeg må ha med kniv da jeg har mistet blyantspisseren min rektor, kan jo ikke skrive med sløve blyanter. :D"

 

Rektor: "HMM greit, men ta med en lommekniv i morra da så ikke læreren din ser det."

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Dette er en så gammel post at jeg egentlig ikke burde skrive noe og hele posten burde vært slettet.

 

Bæring av kniv skal være til aktverdig forhold. Bære kniv fordi du alltid har gjort det er pr def ulovlig.

Skal du på jakt, tur etc kan du ha kniv med eller på deg så lenge du ikke diller rundt med kniven på og ikke skal på tur før i kveld en gang.

 

Samme i jobbforhold. Du kan ha kniv på deg da og da dette er aktverdig forhold.

 

Ellers fant jeg dette på nett:

Departementet har overveiet om det bør gjøres noe generelt unntak for lommekniver med blad under en viss lengde (for eksempel 7 cm), men er kommet til at noe slikt unntak neppe er heldig. En kniv med blad på bare 3-4 cm kan brukes til å påføre alvorlige skader. En annen sak er at en vanlig lommekniv lettere enn større kniver kan omfattes av unntaksregelen etter utkastets tredje punktum om at knivforbudet ikke skal gjelde når kniven brukes i forbindelse med arbeid, friluftsliv eller annet aktverdig formål, se nedenfor. En del lommekniver vil ikke være egnet til bruk ved legemskrekelser og vil av den grunn ikke omfattes av knivforbudet.

 

Med andre ord kan bæring av en kniv på 3-4 centimeter også være straffbart.

 

Når det gjelder bunad, er også dette omfattet av forarbeidene. Side 27:

 

I Norge har vi blant annet en lang tradisjon for bruk av kniv i arbeid og friluftsliv. Kniven er også en viktig faktor i kulturlivet mange steder. Det finnes en rekke knivklubber, og man har et eget « Norsk knivforbund ». Også i samiske miljøer har kniven en viktig plass som arbeidsredskap og pynt. Kniven er også et naturlig tilbehør til mannsbunader fra hele landet.

 

Så, for alle som har problemer med knivforbudet kan man jo skylde på våre nye landsmenn da det er etter at de kom i større mengder til landet med knivstikking og gateslag opp igjenom årene at forbudet kom. Må være lov å si såpass. :-)

Link to comment
Share on other sites

Departementet har overveiet om det bør gjøres noe generelt unntak for lommekniver med blad under en viss lengde (for eksempel 7 cm), men er kommet til at noe slikt unntak neppe er heldig. En kniv med blad på bare 3-4 cm kan brukes til å påføre alvorlige skader. En annen sak er at en vanlig lommekniv lettere enn større kniver kan omfattes av unntaksregelen etter utkastets tredje punktum om at knivforbudet ikke skal gjelde når kniven brukes i forbindelse med arbeid, friluftsliv eller annet aktverdig formål, se nedenfor. En del lommekniver vil ikke være egnet til bruk ved legemskrekelser og vil av den grunn ikke omfattes av knivforbudet.

Har du en link?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synder sikkert ved at jeg bærer kniv på vei hjem fra jakt/skyting og stikker innom butikken for å hande. Vet ikke hvordan reaksjonen er på det punktet, med tanke på lovens lange arm.... :oops:

Pust dypt og slapp av. :D "Aktverdige formål" fikk jeg forklart av en politimann en gang (riktignok et par tiår siden), og det er på vei til og fra jakt/fiske, på bunader/folkedrakter og slikt, arbeidsantrekk i en jobb der kniv hører med osv. Her er det rom for skjønn og unntak fra loven.

 

40 cm bowiekniv hører ikke med til folkedrakta, ei heller arbeidsantrekket, men sannsynligvis hadde man sluppet unna med den påmontert jaktklærne. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dette er litt off-topic.

>Men jeg var på skytebanen i dag. Når jeg skulle inn hjemme tok jeg sluttstykket ut av rifla og stappet det i lomma. Jeg har ca 60 meter fra parkeringsplassen og inn.

Når jeg er rett utenfor døra hører jeg naboen brøler til meg, jeg snur meg rundt å spør hvordan det står til. Han er rasende, han skal melde meg til politiet for og bære våpen på offentlig sted. Jeg sier som det er at sluttstykket er fjernet og at jeg bare er på vei inn fra bilen. Får beskjed om at dette ikke holder og at han skal rett inn og kontakte politiet. Har jeg gjort noe galt her i denne settingen?

Det er forsåvidt 2 timer siden, ikke sett noe Politi enda.

Naboen er Securitas! (Er dette bare en wannabe politi greie uten hold?)

Link to comment
Share on other sites

:roll:Hva er problemet med å bruke hodet?

Det er idiotisk av deg å ta med kniv på offentlig sted hvis du ikke har bruk for den (eller hvis den er en pyntegjenstand)! Dette bør alle som er store / gamle nok til å håndtere en kniv klare å vurdere selv!

I praksis: du tar aldri med deg kniv 'på byen'! Uansett om bladet er 5 cm eller 50.

Link to comment
Share on other sites

Naboen er Securitas
Det er nok ganske off topic, men det du kan klandres for er at naboen din har sett våpenet. Du hadde sluppet bråket hvis du hadde oppbevart våpenet i egnet futteral / koffert. Sånne hysteriske folk lager fort altfor mye bråk. Du risikerer jo at sheriffen tror du er mentalt ustabil og kommer med hele styrken bevepnet til tennene... 8) I sånne tilfeller kan det være fornuftig å ta en telefon til kammeret for å unngå overreaksjon fra de!
Link to comment
Share on other sites

Er ofte på butikken med kniven på hofta både til og fra jakt.

 

Jeg har endatil levert mikkel hos Onkel for skuddpremie iført samme habitten og det etter å ha spankulert gjennom et "kjøpesenter" med reveliket i søppelsekk..

 

På samme måte rusler både jeg og andre i laget langs veien etter endt driv med børse over skuldra, bare hyggelige kommentarer når en møter folk, nyskjerrige om det har blitt felt dyr må skjønne ;)

 

Med bikkje, hagle og truger på beina går jeg tvers gjennom et skianlegg for å komme meg på rypejakt, nå er det jo flest skiskyttere der så de er jo ikke direkte uvant med våpen den gjengen men igjen, bare hyggelige folk..

 

Takk og pris for at jeg bor på en plass der folk fremdeles har en smule vett i behold:)

Link to comment
Share on other sites

Dette er litt off-topic.

>Men jeg var på skytebanen i dag. Når jeg skulle inn hjemme tok jeg sluttstykket ut av rifla og stappet det i lomma. Jeg har ca 60 meter fra parkeringsplassen og inn.

Når jeg er rett utenfor døra hører jeg naboen brøler til meg, jeg snur meg rundt å spør hvordan det står til. Han er rasende, han skal melde meg til politiet for og bære våpen på offentlig sted. Jeg sier som det er at sluttstykket er fjernet og at jeg bare er på vei inn fra bilen. Får beskjed om at dette ikke holder og at han skal rett inn og kontakte politiet. Har jeg gjort noe galt her i denne settingen?

Det er forsåvidt 2 timer siden, ikke sett noe Politi enda.

Naboen er Securitas! (Er dette bare en wannabe politi greie uten hold?)

 

Dette er bare tull, og jeg ville ringt politiet og sagt fra om tullet. Jeg mener; han kan jo ikke være riktig frisk. Nei, ring politiet og si;" hei, jeg ringer fordi naboen min ble sint og sa han ville anmelde meg for ulovlig bæring av våpen på offentlig sted da jeg bar børsa inn fra bilen. Har jeg grunn til å være bekymret?"

Link to comment
Share on other sites

Det er synd på naboen din 6,5x55 bruker. Å være idiot er ikke greit for noen..

 

Jeg ville ringt politiet og forklart situasjonen, og bedt om at de er obs på dette da han sikkert kommer til å ringe igjen.

Det kan mildt sagt være svært uheldig hvis politiet må slippe alt de har i hendene og rykke ut til en "væpnet mann i gata" fordi naboen din har et umettet maktbehov. Bedre å si ifra så politiet vet at det er en lovlydig jeger, og en forstyrret nabo som ikke burde hatt telefon.

Link to comment
Share on other sites

Funtaz; ja, kanskje det er på grensen til komisk. Men han er da virkelig ikke på jobb når han har tatt et par øl? Eller på vei til jobb? Utrykning i drosje med bare bittelitt promille???

 

Jeg oppfatter at polititet har vært prinsippielle her, men det kan det nok hende de må være i de større byene våre.

Jeg ser ikke helt at en edru håndtverker på vei til eller fra jobb vil ha noe problem i samtale med øvrigheta.

 

Når det gjelder problematikken med våpentransport inn fra bil (og at nabon er selveste securitassen!) så er det vel noe i forskriften om at våpen skal være tildekket. Futteral er ikke dyrt, og igrunn en kjekk ting.

Link to comment
Share on other sites

Akk o ve, så paranoid samfunnet er blitt. Da jeg var i militæret for bare drøye 20 år siden så satt vi i uniform på lokaltoget med AG´n lent opp mot stolen uten at noen så mye som mukket. Men det var selvsagt før Osama bin Laden var oppfunnet. :roll:

Link to comment
Share on other sites

:shock: Hehe.. Jeg nevnte tidligere: BRUK HODET...

De to knivepisodene som det er linket til er bevis på IKKE å bruke hodet!

Greit nok at du har lyst på å kose deg med en øl eller to eller fem, men da

bør du forstå at kniven IKKE har noe der å gjøre. Velfortjent med bøter i så tilfelle! :P

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder problematikken med våpentransport inn fra bil (og at nabon er selveste securitassen!) så er det vel noe i forskriften om at våpen skal være tildekket.

 

 

Javel, du må gjerne poste link eller noe annet som underbygger dette.

 

 

 

Om en skal være veldig firkantet så kommer det vel inn under transport av våpen. :wink:

 

§ 84. Transport av skytevåpen

 

Under transport skal skytevåpen være tomt for ammunisjon, og skytevåpen og ammunisjon skal være under tilsyn. Våpenet skal under transport være nedpakket i futteral, bag, veske, sekk eller lignende.

Link to comment
Share on other sites

Og når faen skal man bruke bunadskniven da?
Jeg vil TRO at du bør bruke den sammen med bunaden? Hvis du gjør det (og akter deg vel for å innta alkohol i noen form! (en liiten whisky godtas dog..))

vil du komme langt her i landet... :mrgreen:

Bunaden har du vel neppe på deg når du skal på pub'en en lørdagskveld med gutta? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...