Jump to content

EU ønsker forbud mot halvautomatisk våpen


skog

Recommended Posts

Dette både gleder og skremmer meg. Gleder fordi bl a sverige, danmark og frankriket har ymtet om folkeavstemming. Da tror jeg eu kollapser helt. Skremmer fordi...

 

@Mix... Har du ikke forstått at folkeavstemming i norge ikke har noen betydning? Norge er det siste landet i europa som vil forlate schengen og eøs-avtale. Schengen hadde forresten ikke vært så himla dumt, hadde det bare fungert.

Link to comment
Share on other sites

Da er det vel stor fare for at Vicky Ford ryker ut av IMCO; noe som ike nødvendigvis er positivt siden hun i motsetning til mange andre har en rimelig faktabasert tilnærming til saken, og har vist seg villig til å endre standpunkt basert på innspill fra andre.

Link to comment
Share on other sites

Gledeleg :D På tide at EU tar eit steg tilbake og tenker seg om :D Folk har fått nok av detaljstyring. Fri flyt av varer, tenester og kjeltringar har feila :lol: Ser lyst på framtida med meir nasjonal sjølvbestemmelse. Ein stor dag for oss jegerane som fryktar overformynderiet angåande våpendirektivet. No får byråkratiet anna å tenke på ei stund. Gratulerer øynasjonen med valet.

Link to comment
Share on other sites

Ville ikke gitt EU æren for at det har vært fred. EU er ihvertfall ikke årsak til fred her i huset når jeg banner over at jeg ikke kan ta EU kontroll sammen med service på bilen pga SKILTNUMMERET! :crazy:

Og våpenlov i britisk stil kan britene ha for seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Tror du har gode poenger her Odin..

 

Bare se på kaoset nå i formiddag, pundet raser til 1985 nivå, oleprisen faller, börsras i hele Europa... :roll:

 

Hvorom alt er så er dette en destabilisering av Europa...Putin gnir seg nok i hendene nå....tror ikke populistene i Storbritania ser konsekvensene av hva de har satt i gang...

 

Kan jo nevne at en av storbankene som er etablert i Londons finanssentrum nå varsler flytting av 1000 medarbeidere til Paris....da synergieffektene av EU medlemskapet er vekk..

 

Det engelske finansdep. offentliggjorde en studie nå rett för valget som viser at den engelske gjennomsnittshusholdningen vil tape ca. kr. 50.000,- per år ved Brexit..

 

Det er endel andre tunge aspekter enn europeisk våpenlov...og tro ikke at britene får mer liberal våpenlov som fölge av dette valgresultatet..

Link to comment
Share on other sites

Men du går konk hvis du ikke får solgt varene dine pga. höye tollmurer, husk at britene har en stor eksportindustri og at London er et globalt finanssentrum.

 

Norge en en stor råvareeksportör, vi har ikke en eksportindustri a la England og Sverige...det er årsaken til at vi har vunnet på å stå utenfor EU..

 

Men vi har jo fått alt det negative da, med Schengen avtalen...

Link to comment
Share on other sites

Nå må du ikke glemme at det finnes land her i verden som står helt utenfor EU. Man MÅ ikke gjennom tollmuren for å få solgt varer. At pund og børs faller ser jeg på som helt naturlig, da dette skjer for første gang og utfallet synes noe uskkert. Gi det noen uker, så er alt ved det normale der igjen, bortsett fra at EU begynner sin kollaps. HAPPY DAYS!

Link to comment
Share on other sites

Man kan si mye om EU, men den er ansvarlig for lengste perioden av fred i sentralt Europa på lang tid.. Ser ikke frem til en fremtid hvor UK/FR/DE begynner å krige igjen :/.

 

 

USA alene og gjennom NATO er ansvarlig for freden i Europa. Å tro de skulle begynne å krige nå er svært urealistisk. Det er ikke EU som har forhindret krig siden 2. verdenskrig. I primitive samfunn måtte man ta land for å øke et lands makt. I moderne samfunn er ikke økningen av territorium lenger synonymt med velstand. Se bare på Russlands invasjon av Ukraina.

 

Man kan si veldig mye om EU. Det meste negativt.

Link to comment
Share on other sites

Nå må du ikke glemme at det finnes land her i verden som står helt utenfor EU. Man MÅ ikke gjennom tollmuren for å få solgt varer. At pund og børs faller ser jeg på som helt naturlig, da dette skjer for første gang og utfallet synes noe uskkert. Gi det noen uker, så er alt ved det normale der igjen, bortsett fra at EU begynner sin kollaps. HAPPY DAYS!

 

Nei. Alt er såvisst ikke ved det normale HVIS EU kollapser, det er en helt ny hverdag i Europa, både ökonomisk og ikke minst sikkerhetspolitisk...da vil mye flyte..

 

Det er krefter i Spania, Sverige, Nederland og Danmark osv. som vil ha ny folkeavstemning over EU..

 

Tror du virkelig at f.eks. NATO samarbeidet forblir like bra hvis hele unionen sprekker..??

Link to comment
Share on other sites

Enig. Det er vel optimistisk å tro at byrokratene i Brussel legger sakene på is pga exiten. Her snakker vi for det første om 2-3 år med forhandlinger. Kanakje mer. Men en positiv ting, er at med uk i eøs, vil vi (kanskje) få en mere vettug hverdag mtp direktiver og skit. Jeg nekter å tro at uk vil finne seg i å bli overkjørt så grundig som vi er blitt. 64 mill har flere baller enn snaue 5 mill.. Jeg feirer uansett valget med en cola. Detta blir en suverèn helg.

Link to comment
Share on other sites

Folk har fått nok av disse tulledirektivene som kommer på toppen av alt ballet egne politikere gulper fra seg. Innbyggere i de fleste land har mao mer enn nok med sine egne politikere og byråkrater så hvorfor skulle man ønske å importere flere fra Brüssel i tillegg?!

 

EU må radikalt endre seg eller så faller hele korthuset.

 

Skal feire med en konjakk i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Solberg avfeier ny debatt om EØS

Statsminister Erna Solberg ser ingen grunn til å skape uro om avtalen etter at britene har stemt for å forlate EU.

– Det er noen som alltid vil diskutere EØS-avtalen i Norge fordi de er mot den, men jeg tror det brede flertallet av norske partier mener denne står solid, sier Solberg på en pressekonferanse på spørsmål fra NTB.

 

Greier ikke ta hintet nei....

Link to comment
Share on other sites

Ville ikke gitt EU æren for at det har vært fred. EU er ihvertfall ikke årsak til fred her i huset når jeg banner over at jeg ikke kan ta EU kontroll sammen med service på bilen pga SKILTNUMMERET! :crazy:

Og våpenlov i britisk stil kan britene ha for seg selv.

 

Selv tar jeg pkk i norge. EU kontroll tar man i eu.

Link to comment
Share on other sites

Solberg avfeier ny debatt om EØS

Statsminister Erna Solberg ser ingen grunn til å skape uro om avtalen etter at britene har stemt for å forlate EU.

– Det er noen som alltid vil diskutere EØS-avtalen i Norge fordi de er mot den, men jeg tror det brede flertallet av norske partier mener denne står solid, sier Solberg på en pressekonferanse på spørsmål fra NTB.

 

Greier ikke ta hintet nei....

 

71% av spurte nordmenn er mot EU-medlemskap. Erna er for EU-medlemskap.

 

Så klart skal Erna bestemme at vi skal bli enda bedre venner med Brussel!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hvis EU skal redde sitt eget skinn bør de handle fort. Hele toppledelsen med store deler av øvrig administrasjon bør byttes ut straks. Å rasle med sablene nå er dårlig trekk. Situasjonen må kjøles ned, for EUs eget beste. Er vi heldige legger de alle forordringsfundamentalistiske stunt på "is"

 

Det er "time out" på å vende seg mot vanlige folks "gjøren og laden" Skal den politiske eliten og finanseliten ha en Gullkalv å danse rundt bør de vokte seg for å provosere folk flest.

Norske parlamentarikere bør trå varsomt, ikke signalisere en norsk støtte med en befolkning med sterk avstand til Brussel. Erna er sta nok til å begå et politisk selvmord sammen med Jonas. Dette blir spennende fremover..

 

Er man for eller mot Eu, dette kunne vært unngått med en bedre ledelse :thumbdown::shock:

Link to comment
Share on other sites

Selv tar jeg pkk i norge. EU kontroll tar man i eu.

Det var EU som fant på det tullet, før var det sånn at de som hadde gammal råtten ford taunus ble kalt inn på biltilsynet.

 

EU kontroll på kjøretøy eller PKK som vil kaller det her i Norge er det eneste positive jeg kan se som har kommet ut av EU. PKK på bilparken er uten tvil en veldig bra ordning, men dette er jeg overbevist om at vi her i Norge også kunne ha funnet på uten EU.

 

Det var en sann glede å lese nyhetene i dag :-) Nå venter jeg bare på neste land som går ut av EU og til slutt så faller hele EU galskapen i sammen.

 

Jeg husker når det skulle stemmes over om Norge skulle gå inn i EU, det var enten inn i EU eller evig fortapelse. Men vi har det fremdeles veldig bra her i Norge og Norge er vel fremdeles verdens beste land å bo i i følge FN.

 

Verden vil ha mat,olje,gass og strøm, i tillegg så har vi fremdeles noe industri som leverer varer som resten av verden vil ha som for eksempel Kongsberg Gruppen.

Link to comment
Share on other sites

I skrivende stund befinner jeg meg i London, i går kveld fulgte jeg valgvaken en stund, sovnet pessimistisk til utfallet. Jeg våknet med synet av lyset i tunnellen kl.06:00 med et sjokkerende Brexit. Under dagene i London før valget ble jeg møtt av mange som delte ut Remain-propaganda, ingen tilbød meg Brexit-propaganda. Jeg hadde dessverre ikke stemmerett uansett.... :mrgreen:

Jeg håper vi kan få fart på en EØS-løsning i Norge uten EU-direktiver, vi har nok å kjempe i mot på Løvebakken.

 

Personlig håper jeg Europa finner en ny løsning uten den hittil kjente galskapen fra Brussel, noe som kan fungere for de fleste. EU bør snu dette til noe positivt, ta dette til etterettning og finne en helt annen modell, det skjer ikke uten en gjennomgående peronalrevisjon med nye rettningslinjer og filosofi.

alle vantroende bakterier må ut av koridorene først.... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Tipper EU kommer til å ende på samme måte som platebransjen, en gjeng grinete gamle knotpeiser som tviholder på egen inntekt, egen makt og alt som er kjent og kjært, uten å ta inn over seg at verden går videre.

 

Men som det ble sagt over her, bjørnen er ennå ikke død, og byråkratifanatikerne vil fremdeles prøve å presse sine agendaer igjennom...

Link to comment
Share on other sites

Tipper EU kommer til å ende på samme måte som platebransjen, en gjeng grinete gamle knotpeiser som tviholder på egen inntekt, egen makt og alt som er kjent og kjært, uten å ta inn over seg at verden går vider

 

 

hehe.. det rapporteres jo allerede om at svært godt/overbetalte britiske EU-byråkrater som har "søkt politisk asyl"/statsborgerskap i Belgia... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Som det sto på hypokonderens gravsen; "Hva var det jeg sa?"

 

Britene vil klare seg fint. Søndag er det valg i Spania hvor venstresiden har sagt de vil holde folkeavstemning om EU-medlemskap om de får flertall. Franske politikere og synsere er begynt å nevne det samme. EU knaker i grunnvollene og råten er selvpåført; god tur utenfor stupet. Fra restene bør en bygge en frihandlesavtale og holde seg til det i stedet for å drømme om en superstat verdig mørke, lave menn med firkantet bart.

Men ikke noe av dette vil påvirke noe særlig det tråden handler om; om det da ikke lager så mye støy at de stille og rolig kan klubbe gjennom sine vedtak.

Link to comment
Share on other sites

Folk har fått nok av disse tulledirektivene som kommer på toppen av alt ballet egne politikere gulper fra seg. Innbyggere i de fleste land har mao mer enn nok med sine egne politikere og byråkrater så hvorfor skulle man ønske å importere flere fra Brüssel i tillegg?!

 

EU må radikalt endre seg eller så faller hele korthuset.

 

Skal feire med en konjakk i kveld.

 

Nå er vel Steigan temmelig langt ute på venstresida, men endel interessant lesing likevel

 

En plan for å avskaffe det nasjonale demokratiet i Europa

av Pål Steigan • 25. juni 2015 • 25 kommentarer

 

De fem EU-presidentene har lagt fram en plan som vil avskaffe det nasjonale demokratiet i EU-landa innen 2025. Overdriver jeg? Les videre, og døm sjøl. Hvis de får det som de vil, skal de nasjonale parlamentene i EU-landa fra og med 2025 ikke lenger bestemme over sine egne lands budsjetter. Det er mindre makt enn et kommunestyre har i dag.

 

http://steigan.no/2015/06/25/en-plan-fo ... -i-europa/

Link to comment
Share on other sites

For å sikre seg herredømme i Europa avvæpnes folket - og så avskaffes demokratiet i 2025. Vi får passe på så vi ikke lar våre politikker kjøre samme prosessene mot oss.

Slik det nå ser ut er det ikke overhengende fare for et forbud mot halvautomater og tiskudd+ magasiner her i landet.

Link to comment
Share on other sites

Nå syns jeg kanskje konspinoian får dominerer litt i overkant.... det å tro at EU, som en entitet ønsker å avvæpne sine borger med en eller annen kjip baktanke er vrøvl. Tilfeldige påstander fra upålitelige nettsteder er heller ikke noe godt utgangspunkt for å tolke virkeligheten. Våpensalg handler ikke om makt og onde hensikter, men om delvis ignoranse og verdispørsmål.

Link to comment
Share on other sites

Det skremmende i det som foregår er:

Det handler mye om å forhindre folkeavstemninger om EU-tilhørighet. Samtidig skryter man høyt om demokrati og ytrinsgsfrihet. Noen må slå på ALARMENE her!!! Noen skryter av at EU/EUROPA aldri har hatt flere stater/nasjoner enn i dag. Om Norge melder seg helt inn spiller det ingen rolle for Brussel om alle fylker melder seg inn som selvstendige stater. Hvor dum/blind er det lov å være og samtidig ha stemmerett? Brussel gjør som de vil om vi er 50 eller 1000 stater.. :evil: Hvis det må til for å danne en totalitær superstat så er vi alle en gjeng nyttige idioter.

Link to comment
Share on other sites

@ Hassel:

Nå er det ikke tilfeldige påstander fra tvilsomme nettsteder som er grunnlaget for påstandene mine men blant annet saken som vi diskuterer her i tråden og dokumentet de fem EU-presidentene har forfattet som forteller at EU's byråkrater skal fastsette statsbudsjettene for medlemsstatene fra 2025 og at medlemslandenes regjeringer skal få lov å uttale seg.

Dokumentet ligger her: http://ec.europa.eu/priorities/publicat ... y-union_en

Anbefalt lesing.

Link to comment
Share on other sites

EU kontroll på kjøretøy eller PKK som vil kaller det her i Norge er det eneste positive jeg kan se som har kommet ut av EU. PKK på bilparken er uten tvil en veldig bra ordning, men dette er jeg overbevist om at vi her i Norge også kunne ha funnet på uten EU.

 

Når du får kjøreforbud pga en ødelagt parkeringslyspære så trenger jeg ikke si mer om EU og PKK...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...