Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Har endelig fått "gulle" i hus! R93 proff. 270 wby og et 9,3*62 løp. Toppet med en Zeiss 3-12*56 Victory. Byttet til large bolt knob og bipod adapter fra vektor maskin. Og bruker en versapod jeg har liggende. A-tec til begge løp. Nå skal det ut og prøves! GLEDE! :)

0296323b-dc8e-2028.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har endelig fått "gulle" i hus! R93 proff. 270 wby og et 9,3*62 løp. Toppet med en Zeiss 3-12*56 Victory. Byttet til large bolt knob og bipod adapter fra vektor maskin. Og bruker en versapod jeg har liggende. A-tec til begge løp. Nå skal det ut og prøves! GLEDE! :)

0296323b-dc8e-2028.jpg

 

 

Grattis med fin Børse. Jeg tror du kommer til å bli rå fornøyd . 270 Wby var et meget godt valg. Artig kaliber. Grattis.

Link to comment
Share on other sites

Blasern ble første gang bestilt på jakt og fiskedagene Elverum i August 2011 i Norma bussen. Bestillingen gikk via en forhandler som gikk dukken på nyåret. Antagelig så ble den første bestillingen ikke videresendt til Tyskland pga. kreditt problemer med butikken, selv om innehaveren sa noe annet. Purret flere ganger, men den var bestilt, var beskjeden som ble gitt. Bestilte på nytt fra en annen våpenbutikk i slutten av januar, tiden gikk. R8 hadde enda ikke kommet pr. 16.06.2012. Holdt på å gi opp hele blasern og heller kjøpe en sauer til. Men så var det en kompis som sjekket litt rundt og heldigvis var det en på lager hos Jakt & Friluft Arendal og nå er den endelig her. Stokken som må bestilles. Grade 4 på min. :D

Link to comment
Share on other sites

Hei.. Er det flere her som har noen fine tre stokker å vise frem.. Legg ut bilde om du har lyst:)

 

Jeg får ikke lov til å legge ut bilder av fine blaser stokker her lenger. Alle bildene blir jo fjernet med en gang. Men skal ta en tur ned til Blaser og plukke meg ut en grei K95 og en R8, så da får jeg se om jeg ikke kan klare å snike inn noen bilder uten at noen mener det er reklame.

Link to comment
Share on other sites

Har fått det for meg at jeg burde ha hatt en litt høyere kolbe og tenker da at en ombygging til høydejusterbar kolbekam er det mest ideelle og peneste alternativet.

 

Er det noen av dere som har erfaringer med www.kolvkam.se?

 

Ser ut som om de gjør pent arbeid, og er ikke så aller verst på pris heller, men er ikke spesielt interessert i å sende stokken til sverige og være uten blasern i lang tid.

 

Har noen av dere erfaringer med børsemakere her i innlandet som dere kan anbefale?

 

Tar imot alle tips med stor takk!

Link to comment
Share on other sites

Hei.. Er det flere her som har noen fine tre stokker å vise frem.. Legg ut bilde om du har lyst:)

 

Jeg får ikke lov til å legge ut bilder av fine blaser stokker her lenger. Alle bildene blir jo fjernet med en gang. Men skal ta en tur ned til Blaser og plukke meg ut en grei K95 og en R8, så da får jeg se om jeg ikke kan klare å snike inn noen bilder uten at noen mener det er reklame.

 

 

Hmmm sier du det.. hvorfor skal du ikke få lov det.. Det er jo fint å se på..:) Jeg liker da det.:)

Link to comment
Share on other sites

Har fått det for meg at jeg burde ha hatt en litt høyere kolbe og tenker da at en ombygging til høydejusterbar kolbekam er det mest ideelle og peneste alternativet.

 

Er det noen av dere som har erfaringer med http://www.kolvkam.se" target="_blank?

 

Ser ut som om de gjør pent arbeid, og er ikke så aller verst på pris heller, men er ikke spesielt interessert i å sende stokken til sverige og være uten blasern i lang tid.

 

Har noen av dere erfaringer med børsemakere her i innlandet som dere kan anbefale?

 

Tar imot alle tips med stor takk!

 

Rygge Våpen gjorde en meget pen jobb på min R8 Lux, så jeg kan anbefale han! Det tok litt tid, men resultatet er jeg svært godt fornøyd med :wink:

Link to comment
Share on other sites

Var det trinnløs justering på den rygge laget til deg? Lettvint å skru ned og opp?

 

På visse skytebaner i område her er det krav til at hele sluttstykket skal ut av børsa mellom serier, og da blir det tungvint om det er "vanskelig" å justere kammen, da kammen mest sannsynlig må justeres ned når sluttstykket skal ut.

 

Så derfor er det viktig for meg at selve justeringen er ukomplisert, slik at jeg fort og lett kan finne igjen riktig høyde på kammen.

 

EDIT:

 

Hva var prisen på jobben fra rygge forresten?

Link to comment
Share on other sites

Kammen må skrues ned for å få ut sluttstykket ja. Justeringen er trinnløs med 2 umbrakoskruer til låsing.

 

Hørtes temmelig voldsomt ut at dere må fysisk skille børse og sluttstykke mellom hver serie.. Hva gjør de hvis det kommer en med halvauto?

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett hva de gjør med folk som har halvauto, men vet blant annet at en fra jobb får lov til å ta ut avtrekket/magasinet fra sin r8 i stedet for sluttstykket, så visse "smutthull" finnes.

 

Har du et bilde av børsa di eller? Vurderer å sende rygge en mail med forespørsel..

Link to comment
Share on other sites

Ser jo veldig bra ut da! Takk for svar og bilde :D

 

Var du der og leverte stokken så de tok mål av deg eller?

 

Tror jeg må ha en lengre kloss enn det der, eller i det minste plassert lengre bak på kolben.

 

EDIT: Eller når jeg tenker meg om kanskje ikke. Har prøvd å montere børsa og se akkurat hvor jeg ligger på stokken helt naturlig, men det er ikke helt lett å se selv, men har full tiltro til at de på rygge gir meg et resultat jeg blir fornøyd med, om de har tid til å ta det på seg da selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ikke innom nei. Sendte kun forespørsel om justerbar kolbekam, samt gjenging av 2 piper, og sendte det i posten! Den passer i alle fall meg utmerket, og alle kompisene som har prøvd har også vært fornøyde. Skulle jo tro at det var en sånn høvelig standard på hvor stor de gjør "klossen", og hvor den er plassert.

 

Som sagt, han gjør meget fint arbeid, men det kan ta litt tid hvis han har mange egne prosjekter..

Link to comment
Share on other sites

To Blaser R93 prof. er bestillt. 30-06 og 9.3x62. Nå er en K95 på ønskelista, og tar en tur til tyskland neste måned for å finne en pen stokk til den. Vet ikke helt hvordan jeg skal ha den ennå, men 8 kantet løp i 7x57R blir det i allefall. Vurderer litt helstokk på en pipe også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en ny Blaser sadelmontasje til en R8 med tilhørende Blaser ringer.

Problemet er at de medfølgende skruene som fester ringene til montasjen er for små. Gjengehullene i ringene er for store.

Jeg er litt overrasket, men mest irritert.

Noen som kan fortelle meg hvorfor jeg sitter med feil skruer? Trodde dette funket og passet "out of the box". Noen andre som opplevd det samme?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...