Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

Bare å bytte fjær i avtrekket.

R93 får du juster de fleste steder, R8 er det i hovedsak J&F som tar seg av dersom børsemakeren har vær på kurs i Tyskland ennå.

Jeg sendte min R8 til Tyskland rundt juletider i fjor etter å ha mailet direkte med service hos Blaser, mener fyren het David Hull og fikk justert avtrekket der. Den ble vesentlig bedre.

 

Mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Ser det er flere som har nevnt det noen plasser her, men vil spørre på nytt da jeg ikke synes det har kommet klart frem:

 

Til montasjen på Blaser`n er det jo strammeskruer som skal stramme montasjebasen til løpet når du klemmer de to hendlene inntil. Her er det spesielle spor til de strammeskruene. Finns det et spesielt verktøy å få tak i som er laget for disse? Evt. om noen kan si hvor det er å få tak i?

 

Setter stooooor pris på hjelp!

Link to comment
Share on other sites

Bruk en bits, ikke en skrutrekker. Bits er rett og det er ikke en skrutrekker som er skrå. Mest sannsynlig finner du ikke en bits som passer, men da tar du og filer den ned til den passer. Da slippe du å lage skruene stygge. Rart skrevet, men jeg håper du skjønner :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mener bestemt å ha lest og sett på filmer at avtrekk og magasin på R8 kan låses og brukes som R93...

Prøvde dette for å finne ut at det var utrolig vanskelig å få lagt patroner i magasinet.. måtte av med kikkert og bruke begge hender.. noen som er enig at dette er kronglete? eller er jeg den største kløna her..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte å bruke Zeiss-kikkerten min på begge løpene til min R8, men til min store overraskelse ser jeg at det er småååå forskjeller i bredde på løpene: Jeg får ikke montasjen til å sitte på begge løpene. Jeg må velge. Jeg klarer ikke finne en middelvei, enten blir det for løst eller for stramt. Jeg prata med en fyr på skytebanen, han opplevde det samme, men klart å finne en middelvei slik at siktet passet på to løp, men det var bare så vidt.

 

Noen andre som har opplevde dette, og evt har en løsning?

 

Hvis ikke må jeg kjøpe et nytt sikte $$$ hurra

Link to comment
Share on other sites

Har samme problemet som deg med min R8. En jag jakter hjort sammen med hadde det samme, han polerte med Dremmel på den pipa med bredeste montasje spor, og fikk det til å passe. Jeg har ikke turt samme prosedyre som han, men det skal kunne gå.....

Rart ikke Blaser klarer å lage kikkertfestene på dønn like......

Link to comment
Share on other sites

Da har Blaser R8 Professional i 6.5 kommet i hus og jeg er veldig, veldig glad! :D

 

Men jeg har 2 utfordringer - det fremste festet på blasermontasjen er for slapt, men justeringsskruen står bom fast! Har faktisk bøyd vekk et skrujern..

Det andre er at jeg synes at avtrekket kryper inniblant - en halv millimeter eller noe i den duren - kan det være den nye tilbakestillingsmekanismen av avtrekket som er synderen?

 

Noen som har opplevd / funnet ut av dette?

Link to comment
Share on other sites

Da har Blaser R8 Professional i 6.5 kommet i hus og jeg er veldig, veldig glad! :D

 

Men jeg har 2 utfordringer - det fremste festet på blasermontasjen er for slapt, men justeringsskruen står bom fast! Har faktisk bøyd vekk et skrujern..

Det andre er at jeg synes at avtrekket kryper inniblant - en halv millimeter eller noe i den duren - kan det være den nye tilbakestillingsmekanismen av avtrekket som er synderen?

 

Noen som har opplevd / funnet ut av dette?

Justeringsskruen satt noe helt j..... på min også. Fant en større trekker og tok den en runde på smergel så den passet perfekt i sporet. En god dose rå makt så løsnet den.

Jeg er ikke plaget av kryp, perfekt avtrekk. Kanskje ta den med en tur tilbake?

Link to comment
Share on other sites

Har vært litt prat om dette med montasjene og stramming av disse og har et spørsmål i forhold til dette; Hvor mye må det egentlig strammes for at det sitter "godt nok"? Har sett at Blaser anbefaler at montasjehendlene skal være "like stramme som oppspenneren", men er veldig omtrentelig dette synes jeg. Er det nødvendig med så stramme hendler at en må "ta i ordentlig"? Eller nok til at en bare får stramt til helt greit og at en ikke kjenner noe som helst slakke i kikkerten og festet?

Link to comment
Share on other sites

Det at det blir god klaring med semiw. løpskanal ser jeg bare på som positivt...
Jeg også, men spørsmålet var om det ble plass til et Semiweight-løp i en Professional-stokk med standard løpskanal. Til det vil jeg svare at ved litt egeninnsats med slipepapir viklet rundt et kosteskaft går det bra.
Link to comment
Share on other sites

Da har Blaser R8 Professional i 6.5 kommet i hus og jeg er veldig, veldig glad! :D

 

Men jeg har 2 utfordringer - det fremste festet på blasermontasjen er for slapt, men justeringsskruen står bom fast! Har faktisk bøyd vekk et skrujern..

Det andre er at jeg synes at avtrekket kryper inniblant - en halv millimeter eller noe i den duren - kan det være den nye tilbakestillingsmekanismen av avtrekket som er synderen?

 

Noen som har opplevd / funnet ut av dette?

 

Dette skyldtes en treghet i strammeskruen - når jeg først fikk løsnet den, så var den som den skal være.

Måtte bruke et bredt skrujern som jeg filte ned til passende tykkelse for å få nok moment til å "bryte løs" skruen første gang.

 

"Krypet" i avtrekkeren opplever jeg forøvrig kun når jeg lader med klikkpatroner, ikke med skarp ammunisjon.. Så det er jo i prinsippet ikke noe problem, bare en rar greie.

 

Blir vel Bix'n'Andy-avtrekk til våren uansett tenker jeg.

 

 

EDIT:

Smurte opp avtrekksmekanismen og problemet er en saga blott! Nå går avtrekket som det skal med klikkpatroner og tomt kammer!

Link to comment
Share on other sites

http://i46.tinypic.com/dxxm3b_th.jpg" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank [/img

I går hentet jeg min Blaser r8 black edition... Helt herlig at den kom før elg jakta. ..

 

Har du svidd av alle spenna på børsa slik at du ikke har råd til større bilder? :winke1:

 

 

Hehe... Ble litt..men åssen får jeg større bilde?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...