Jump to content

N.T.K-NioTreKlubben-Bli medlem!


Guest .358 Norma Magnum

Recommended Posts

På Robsofts forum har man sedan länge ovanstående klubb,så jag tycker det skulle vara spännande om vi på detta forum som är ägare till den ultimata,tyska kalibern 9,3mm,kunde skapa ett exklusivt brödraskap :!::)

Om Du har 9,3x62,9,3x57 eller 9,3x74R,spelar absolut ingen roll :!:

Själv har jag en Blaser R 93 Professional 9,3x62.

Du anmäler Dig själv,genom att skriva ett litet meddelande här,bla vilket vapen Du har samt skriver signaturen:"Medlem av N.T.K-NioTreKlubben"

Link to comment
Share on other sites

Tikkalosjen ble jo stoppet fordi det var uønsket med sånne tråder på forumet, så da holder nok ikke denne så lenge heller ;/

 

Jag hoppas verkligen att Janteloven har lämnat forumet för gott :!: Blir kvalm av sånt skitsnack... :roll:

Men det är nog så att den stackars farbrorn bakom loven,Aksel Sandelsmose,varken var jägare eller ägare till en 9,3x62a,och då blir man,naturligt nog jäkligt bitter... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ikke at jeg er så veldig meningsberettiget angående denne tråden, men hvorfor i all verden skulle det være uønsket med en slik tråd? Hvilken reel skade kan forumet's brukere gjøre ved å skrive at dem er medlem av en fiktiv "losje" på et forum?

 

Den kan ikke jeg se i hvertfall...noe som vil opplyse et mørklagt sinn?

Link to comment
Share on other sites

Ja,det är bara att anmäla sig :!::D Alla med en 9,3a är välkommen :!: Efter,när vi har fått en solid medlemslista,så tänkte jag vi kunde ha några trevliga och intressanta diskussioner här inne,några trevliga kåserier,bilder kunde ju publiceras på vapen och vilt man nyss fällt med kalibern.

Link to comment
Share on other sites

Det var i gamle dager , før Swift A-frame`s fødsel, det var behov for noe grøvre enn 3006.

BEHOV for noe GRØVERE enn 30.06? I Norge takker, bukker og dør alt vilt pent og dannet av en velplassert 140 grs A-frame i 6,5. Men det kan jo tenkes at de blir mer døde med en 30.06.

Og du verden så døde de blir av en 250 grs A-frame fra min 9,3x62! Når vi slakter dem, lurer vi ofte på om det går an å bli mer død!

Fra spøk til revolver, nei rifle - alt prat om BEHOV minner meg om sure folk på andre siden av disken når jeg leverer en våpensøknad. En 9,3 er kjekk/interessant/givende/motiverende/simpelthensmåpen/nusselig - og da glemmer vi at et mindre kaliber sikkert hadde gjort jobben!

Link to comment
Share on other sites

Jegermeister`n: Unnskyld, mente bare å erte litt, (og kanskje provosere litt?) Men fra spøk til alvor; Om jeg skulle hatt noe grøvre enn .30 kaliber, hadde det nok blitt en .375 H&H. Har prøvd par-tre av de, og synes de er "sjarmerende".

Godtar den, ingenting er som en frisk diskusjon om pavens skjegg!

Enkelte land i Afrika holder fremdeles på .375 som minste kulediameter på jakt etter storvilt, så dersom en får råd til slik jakt der, må en ha noe grøvere enn .366. Men med moderne kuler er 9,3x64 jevngod med 375 H&H. Og så er den gamle 9,3x70 vekket opp fra de døde, med moderne kuler tror jeg den ville blitt mitt førstevalg til jakt på stort og farlig vilt.

Link to comment
Share on other sites

Chapuis Dobbeltrifle, 9.3x74R

for øvrig, fint kaliber, passer til det meste. Men noen klubb blir det ikke på meg. Er mange losjer jeg kunne ha deltatt i (Blaserklubb, GGG, vi.som-må-bruke-lesebriller, drillingklubb, havkajakkjakt, lokkeklubb, høyfjellets venner, brytevåpenentusiastene, osv osv) en klubb for et spesielt kaliber er ... ikke helt for meg. Men kos dere!

b

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Chapuis Dobbeltrifle, 9.3x74R

for øvrig, fint kaliber, passer til det meste. Men noen klubb blir det ikke på meg. Er mange losjer jeg kunne ha deltatt i (Blaserklubb, GGG, vi.som-må-bruke-lesebriller, drillingklubb, havkajakkjakt, lokkeklubb, høyfjellets venner, brytevåpenentusiastene, osv osv) en klubb for et spesielt kaliber er ... ikke helt for meg. Men kos dere!

b

 

Tack :!: Vi skall kose oss här inne :!::D Kanske det blir en liten glöggträff till julen,vem vet :!::lol:

Jag åker till vidsvinsmarkerna i Skåne 16/10,kommer tillbaka med en rapport om hur det var. Det går runt en stor och smart galtjävel där nede,som jag skall göra allt för att överlista med min kära Blaser,laddad med en 18,5 grams Oryxkula... 8) Var i Sverige i helgen,på älg/grisstig,där vi pangade på för fullt i skogen,studsaren går som en dröm,så nu står den och riktigt koser sig,oputsad i vapenskåpet,redo för grisen :!::D

Link to comment
Share on other sites

Her begynte det med en gammal Husquarna M/96 i 9,3x62 for 15 år siden, deretter fikk jeg bygget en ny 9,3x62 på en førkrigs VZ-24 kasse med oktangonal pipe og blytungt laminatskjefte fra Kongsberg.

 

Begge er topp på presisjon, men tsjekkeren er mer behagelig på banene enn svensken.

Forer dem nesten utelukkende med 15 grams Oryx og er fornøyd med det.

 

Ser ut som den nye våpenforskriften medfører at svensken blir solgt, men det ligger fortsatt et stykke frem i tid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...