Jump to content

En tråd for Kipplaufbrukere


8x75RS

Recommended Posts

Må le litt av oss menn… Altså, når det gjelder damer er vi ikke så nøye om vi er litt uti rekka,  med ymse resultat. Vi dykker ned! Men ei børse, deeen skal vi helst ha ubesudlet av mennn og skal hvertfall ikke «være en annens drøm» 😂😂😂😂

 

Tror mye av poenget med en børse drøm» er selve prosessen, ikke målet? Ligger endel «drømmer» ute på Finn.no. Felles for dem alle er at det. har kostet MYE mer enn det man kan håpe å få igjen… 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Her er siste K95 eventyr og klips-klips-bang testing.

 

Edit:

Etterhvert er jeg ganske imponert over klikk-klikk systemet. Fikk laget et verktøy/fastnøkkel som gir meg en lang siktelinje og gjør det lettere å se akkurat hvor hardt jeg har dratt til montasjen (kikkert-tårn og hendel er litt i konflikt). 

20231108_124726-01.jpeg.2b7554427fdaa177597f25d62f9e5bbe.jpeg20230928_150413.jpg.a4aac4c3f9ae81f3341b34a858b14694.jpg

Edited by Roe
  • Like 6
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Kiwi skrev (10 timer siden):

Tror mye av poenget med en børse drøm» er selve prosessen, ikke målet? Ligger endel «drømmer» ute på Finn.no. Felles for dem alle er at det. har kostet MYE mer enn det man kan håpe å få igjen… 

God observasjon!

Har solgt alle mine prosjekter for lommerusk, og du setter vel fingeren på hvorfor jeg stritter slik imot "annenmanns drøm". Går jo glipp av form-prosessen.

Link to comment
Share on other sites

Roe skrev (2 timer siden):

God observasjon!

Har solgt alle mine prosjekter for lommerusk, og du setter vel fingeren på hvorfor jeg stritter slik imot "annenmanns drøm". Går jo glipp av form-prosessen.


Det der har vi gjort alle sammen, undertegnede inkludert, flere ganger…

Edited by Kiwi
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Kiwi skrev (18 timer siden):

Må le litt av oss menn… Altså, når det gjelder damer er vi ikke så nøye om vi er litt uti rekka,  med ymse resultat. Vi dykker ned! Men ei børse, deeen skal vi helst ha ubesudlet av mennn og skal hvertfall ikke «være en annens drøm» 😂😂😂😂

Ja merkelig med det, når du endelig får kloa i drømme "børsa" så er hun sær, vanskelig, fin utenpå etter mange unødvendige kosmetiske oppgraderinger og ikke noe bedre en den helt A4 "børsa" som alltid har bare vært der. 

Med tiden så ser enn den vanlige "børsa" er fin nok i orginal utførelsen, hyggelig med lommeboka di, trofast og ikke for fin til å være med på alt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kiwi skrev (22 timer siden):

Må le litt av oss menn… Altså, når det gjelder damer er vi ikke så nøye om vi er litt uti rekka,  med ymse resultat. Vi dykker ned! Men ei børse, deeen skal vi helst ha ubesudlet av mennn og skal hvertfall ikke «være en annens drøm» 😂😂😂😂

Skulle vi bare holdt oss til damer som var ubesudlet av menn hadde det neigu ikke vært mye moro i ungdomstida😉!

 

Men om jeg først skal hore opp et våpen med alskens utskjæringer og gravyre, ja da skal det være etter min smak.

Link to comment
Share on other sites

Mottok i dag 3 stk. våpenkort på min nye K95 (pipe, låskasse og sluttstykkehode). Virker jo litt voldsomt (...ikke minst for en trang lommebok med alt for mange våpenkort).

 

Kan forsamlingen her svare meg på om dette er "normalen" for Kipplauf? Til sammenligning har jeg kun 1 våpenkort for min Blaser BBF97-kombi, mens R8'en har 1 for låskasse + 1 for hvert løp. 

Link to comment
Share on other sites

Breiðisjor skrev (17 minutter siden):

Mottok i dag 3 stk. våpenkort på min nye K95 (pipe, låskasse og sluttstykkehode)

 

Opplys oss fra utenfor Blaser.menigheten, har sluttstykkehodene serienummer? Er dette starten på registrering av sluttstykker, og med tida, magasiner?

 

( - man kan kanskje si at dette spørsmålet er litt i samme gate som divers hentydninger om damer over her - man "får seg et nummer" - eller ikke?).

Link to comment
Share on other sites

Jegermeistern skrev (2 minutter siden):

 

Opplys oss fra utenfor Blaser.menigheten, har sluttstykkehodene serienummer? Er dette starten på registrering av sluttstykker, og med tida, magasiner?

 

( - man kan kanskje si at dette spørsmålet er litt i samme gate som divers hentydninger om damer over her - man "får seg et nummer" - eller ikke?).

 

På våpenkortet for "Sluttstykke/Bolt våpendel" så er det skrevet inn et Våpennr., så den er nok nummerert, ja.

Link to comment
Share on other sites

Skaubjønn skrev (7 minutter siden):

Det er en låseblokk i K95, som kan vippes ut og tas med som vital del. Den er nummerert ja

 

Men vil jeg ved en eventuell kontroll av våpen bli bedt om å fremlegge våpenkort for denne delen, mon tro? Eller er det bare låskasse/pipe som gjelder, som jo er normalen for systemvåpen. Virker som sagt litt voldsomt med et eget laminert kort for låseblokka...

Edited by Breiðisjor
Link to comment
Share on other sites

Østerrike skjedde. Veldig bratte fjellsider med langt gress under våt snø. Dog med 14 år gammel gemsebukk i bagasjen, så strålende fornøyd med dagen.

 

Vanskelig å se skala på terrenget. Men hadde han sklidd <10m til så hadde det blitt full klatrerigg.

IMG-20231128-WA0012.jpg.3f5bcf02cdfcd81b2456c8db39b83014.jpg

Denne er visstnok eksepsjonell 

IMG-20231128-WA0006-01.jpeg.a7a5b9371feeae25df8d43d0c4dfba50.jpeg

 

Helt udramatisk skli-fall på enkel passasje, men nok energi til en knekk. Straffa for å ikke mobilisere nok tiltak til å snøre på seg stegjern igjen.  

IMG-20231128-WA0004-01.jpeg.9082f53a016a7332b5287f60c00e31b2.jpeg

Edit 2:

Her er samme plassen fra annen vinkel

edit2_1.1.1.jpg.d860f6b76464d68b539dddbd628e2908.jpg

 

Edit:

Oversiktsbilde. Dette er nordover, jeg jakter vestover men bildet den veien blir bare en fjellvegg.

20231129_155923.jpg.6d07431e1b649cd00dbacbadaf8142d8.jpg

 

Edited by Roe
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Roe skrev (1 time siden):

Har sett på laminat. Har også sett at laminatplank avstivet med carbon finnes. Mon tro om ikke noe slikt kunne vært egnet som børseplank også...

Minelli leverer noe de kaller carbonwood, tror de faktisk leverer skjefter også. Har egentlig fristet å lage et laminatsljefte med laminat og passende karbon imellom "laminatene" må bare tenke ut en gunstig løsning for å presse det god nok sammen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeger&#x27;n skrev (8 minutter siden):

For de som synes der er greit å styre med import så er det en fin kandidat her: 8x57IRS og 7x57R
https://egun.de/market/item.php?id=19347328

DO-07.jpg.3a3a93efc08946bf6133234c7e6ced2a.jpg


Et flott våpen. 
 

Har egentlig kommet litt forbi slike våpen jeg, selv om det tidligere var selve gralen. 
minuset med de eldre tyske er stort fall på stokken, gjerne svinerygg, og geometri tilpasset å skyte fra jakttårn. Altså på skrå nedover. Den rifla der byr på kort øyeavstand for mer normal skyting? Liggende på reinsjakta med kort øyeavstand og stort Dall på stokken er ikke det jeg anser som en ideell løsning... 

Et våpen må

være anvendelig og legge grunnlag for god skyting, ellers blir de mest et handikap… 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...