Jump to content

Stengt traad - igjen - hva....filleren?


Fossdal

Recommended Posts

Fortsatt like enig med Skaubjønn!

Det må da gå an å gå en runde rundt kvartalet med bikkja og få litt kald luft i trynet før man poster. Er man like oppbragt da, post ivei, men tenk etter om det som postes BIDRAR til å gjøre forumet til et bra sted å være.... :?

 

Moderatorrollen har vært veldig pepret i det siste, regner med at minst halvparten av de "nominerte ny-moderatorene in spe" sitter i tenkeboksen og lurer på om man skal takke ja eller ikke om man blir spurt... Og forumet TRENGER flere moderatorer, det er vel alle enige om?

 

Luft bikkja, eller la bikkja lufte deg.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er nok temmeligoverbevist om at stengingen av nevnte tråd og andre tråder på grunn av oppfordring fra trådstarter absolutt var utført i aller beste mening.

DENNE tråden er bare et eksempel på hvrofor det ikke bør være slik at trådes stenges uten at det foreligger brudd på forumreglene.

 

Og istedet for å legge mye energi i å argumentere med at tonen ble noe røff i DENNE tråden (noe jeg godt kan forstå, og attpåtil ikke se noe galt i) og at det er for mye kritikk - så kunne jo styre og modertorkorps ta seg tid for å utarbeide retnigslinjer for hvordan de skal behandle slike henvendelser om stenging fra trådstartere i fremtiden.

 

-A

Link to comment
Share on other sites

Til styret; jeg har forståelse for mye arbeid med kammeret, men hva med å annonsere etter folk på forumet som kan sitte som en arbeidsgruppe og gjøre slike jobber for styret? Altså konkrete oppdrag, det ser da ut som om det er folk nok med engasjement og meninger om hvordan det skal være... Jeg mener arbeidet med forumet burde fordeles på flere av de aktive, så skal man kanskje se at det blir litt lenger mellom kjefte og sutretrådene også.

Link to comment
Share on other sites

Nå har det vært den ene sutretråden etter den andre, på løpende bånd.
Håper trenden med sutretråder og den litt negative stemningen som vært her siste tiden nå stopper opp..................

 

Det stemmer at det til sine tider har vært en del syting og klaging om diverse ting her, og all ære til moderatorer og styret som fanger dette opp og svarer. Det går vel ikke en eneste uke uten at det dukker opp en ny tråd som omfatter samme emnet.

 

Kunne det ikke opprettes en ny tråd som man kaller klagemuren, suttrehjørnet eller noe slikt da? Der kunne man uttrykke sin missnøye, og evt diskutere så busta fyker.. Og vi ville få EN tråd om emnet, hvor ALLE vet hvor man skal si sin mening om slike saker, moderatorer får en mye enklere oppgave, ja alle ville vite hvor man skal poste sin missnøye, og alle kan gå inn på DENNE tråden hvis man ønsker å lese kritikk, diskutere, eller rett og slett unngå å gå inn på den hvis slikt ikke er interessant.

 

Vel… Det var et sidespor. Egentlig ville jeg bare si at det må være lov og ikke være enige, men at det også går an å bruke litt sunt gammelt folkevett. Og dette er ikke kritikk rettet moe NOEN av de som har postet her. Jeg husker bare hva som skjedde på SL og tenker med gru på hvordan det endte.

 

Hmmm. Når jeg tenker meg om, så er vel dette skrevet mange ganger allerede, bare med andre ord!!

 

Ja ja. Da ble i alle fall tråden ett innlegg lenger…

Link to comment
Share on other sites

Igjen ser vi et klart eksempel på en uforutsigbarhet hos moderatorkorpset som gjør det lite trivelig å være her inne.
OK, du får ha det så bra et annet sted, da. For du fortsetter vel ikke å være et sted hvor det ikke er trivelig å være? :twisted:

 

Det er ikke tråder med mer eller mindre velformulert forsøksvis konstruktiv kritikk eller noenlunde saklige spørsmål som er et problem her inne. Problemet er alle sutregubbene og kjeftesmellene som må slenge dr*tt og absolutt må dra ting ned fra et saklig til et personlig plan i disse trådene som jeg får utslett og kløe av!

 

Hva med å bidra med noe nyttig istedenfor å sitte og bæsje i tastaturet?

Link to comment
Share on other sites

Det er jo også ett tankekors da, at man må ha moderatorer til å holde oss (meg selv inkludert) i øra

Hadde vi alle vist et lite snev av normal folkeskikk hadde det ikke vært nødvendig.

Håper ikke at jeg har brukt ukvemsord mot forum kolleger, men jeg blir av og til provosert, da sier jeg ifra, dette gjelder vel de fleste av oss.

Moderatoren gjør en god jobb, og det er ikke lett å være konsekvent, og behandle alle likt.

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg beklage ordvalg i trådtittel, slikt burde man holde seg for god for. Ble sur, ja.

At mitt innlegg fremstilles som "sutring", synes jeg derimot lite om. Det var en klar tilbakemelding til moderatorkorpset.

Her fra Hansen i tidligere tråd om samme problem;

Jeg har stengt tråder etter henstilling fra trådstarter.

Men som "Graver`n" skriver, point taken. Men unntak av de gangene tråden utvikler seg i stikk motsatt retning enn det hensikten var.

Takker for forslaget, det er notert

I tillegg til at man stadig oppfordrer til å fortsette gamle trådfer i stedet for å lage nye.

Likevel fortsetter man og stenger tråder på syltynt grunnlag. Jeg mener det da er grunnlag for tenkepause.

 

Hva med å bidra med noe nyttig istedenfor å sitte og bæsje i tastaturet?

Vel, jeg hadde brukt en halv time på et innlegg om div. beddeformer og gjengebeskyttere. Jeg innbiller meg at det da tilhører første kategori.

 

Jeg vil tilføye at det er første gang jeg har følt grunn til å kritisere driften her inn, synes ellers kammeret har blitt det som vi drømte om at Sluttstykke.com skulle bli.

Link to comment
Share on other sites

Da vil jeg støtte ett forslag som kom tidligere i tråden.

 

Man stenger ikke tråder som ikke bryter med forumsreglene. Eller som helt klart går off topick i forhold til trådstareters klare intensjoner (forutsatt de er klart uttrykt i første post + oppfølgingsposter).

 

Og til de som da tenker på at trådstarter kansje har skrevet noe dumt og vill rette opp dette, så finnes det i hver eneste post en knapp som det står endre på. Trådstarter i den anngjeldende tråden, har faktisk klart å bruke denne knappen til å justere sitt budskap. Slik at man ikke risikerer å ta feil av hans syn på saken (glimrende gjort og ett eksempel til etterfølgelse). Tenk om bare resten hadde klart det samme! Husk man kan alltid redigere i egne poster så lenge de ikke er stengt.

 

Og man kan alltids be mods pent om hjelp til å få fjernet siteringer fra innlegg man har endret på, om en anser at en har hengt ut noen, eller av lignende gode grunner vill ha endret noe.

 

P.s Er det Fossdal som akkurat nå har brukt denne muligheten? hva fillern? den var... :lol:

 

Det var det vist ja. 8)

 

Håper du fikk berget innlegget Fossdal, temaet har ekstremt stor interesse, og det passet forsåvidt godt inn i den tråden.

 

Men jeg mener å ha ett enda bedre forslag, start en ny tråd med bedding som tittel i børsemaker avdelingen. Jeg ser ikke bort i fra at en slik tråd fort kunne ligge ann til å bli en artikkel i portalen.

Link to comment
Share on other sites

Og man kan alltids be mods pent om hjelp til å få fjernet siteringer fra innlegg man har endret på, om en anser at en har hengt ut noen, eller av lignende gode grunner vill ha endret noe.

P.s Er det Fossdal som akkurat nå har brukt denne muligheten? hva fillern? den var... :lol:

Det var det vist ja. 8)

 

Nei, man kan da gå inn og endre trådtittel selv. Jeg valgte å ikke endre for mye for at folk skulle kjenne igjen trådtittel.

 

Innlegget gikk ad dundas, beklager.

Link to comment
Share on other sites

har fulgt litt med på slike kritiske "sutretråder" som dette kalles av enkelte.

min oppfatning er at hver gang det kommer en slik kritisk tråd hvor det stilles spørsmålstegn ved drift eller moderatorpraksis, så kan det virke som enkelte(eller flere) av styre/moderatorer går rett i kringvern å fyrer løs mot alle kritiske innlegg.

har følelsen av at det er slik. kan jo ta feil da....

Link to comment
Share on other sites

Fra vår side ser det derimot helt motsatt ut, én person med en spesifikk sak poster en klage hvorpå 30 stykker hopper på i et hylekor uten like. Når nye innspill kommer fortere enn vi kan lese og fordøye de og folk hisser hverandre opp er det lett å komme litt i forsvarsposisjon :?

 

Står vi i drift sammen driver vi med kameraderi, viser vi det minste tegn på uenighet innad vil folk prøve å plukke alle avgjørelser i filler. Og uansett er det bare å vente på at noen begynner å trekke integriteten vår i tvil, enten ved at vi har en skjult agenda eller at vi er kjøpt og betalt alle mann.

 

Det sies at man ikke får et bedre styre enn man fortjener, jeg begynner endelig å forstå hvorfor.

Link to comment
Share on other sites

@ Fulmen, Styret & Moderatorer...

 

Dere har min største sympati, det dere opplever nå er det samme som jeg opplevde på SL. Dere har tross alt noen å diskutere med (noe jeg ikke hadde :( ) Jeg ble beskyldt for å være kjøpt&betalt av en av annonsørene også :shock: og de som kjenner meg og den annonsøren det gjaldt vet at vi kranglet så busta føyk mer en engang... Så kjøpt og betalt? No way.

 

Uansett hva dere gjør, så er det noen som VIL føle seg tråkket på, og noen er så hårsåre at jeg lurer på hvordan de klarer å fungere ellers i livet? Man klarer bare ikke å tilfredsstille alle.

 

Noen ganger må man ta på seg stålhansken, starte jobu'n å kappe i knehøyde... :wink: Det er ikke populært, men beklageligvis nødvendig noen ganger :( Syntes dere burde vurdere å ta i bruk muligheten for å stenge de ute for en periode... Så vidt jeg vet så er det mulighet for det i php3 som dere kjører på? Ta de værste og steng de ute i 1 uke, hjelper ikke det, så ta 2 uker osv....

Selv sitter jeg å lurer på hvorfor enkelte er her overhodet? Er det bare for å krangle, se hvem som klarer å pisse høyest på stolpen? Jeg trodde alle var her inne fordi vi har en interesse for jakt, våpen og skyting! Har jeg tatt feil?

 

Såvidt jeg husker fra SL pleide Poacher å svare "nei" når noen ba ham forklare seg. Urettferdig? Kanskje. Udemokratisk? Javisst. Effektivt? Absolutt. Nødvendig? Jeg tror det.

Tro det eller ei Edward, men dette er noe jeg faktisk har dårlig samvittighet for mot enkelte brukere... :oops: Men der og da hadde jeg rett å slett ikke tid/ork/mulighet til å gå i dialog å diskutere frem&tilbake. Da hadde trådene omkring dette sett ut omtrent som denne...

Link to comment
Share on other sites

Nja slike "sutre" tråder (fy fillern så irriterende det er å få den komentaren om sutring opp hver enda gang man skal diskutere noe som har med styre og stell å gjøre). Hvor var jeg? Jo.

 

Slike tråder har sin klare misjon, og fordrer egentlig ingenting av mods å styre, utover at de må kunne å telle til ti. Og svare sakligt.

Om man skal diskutere med noen som ikke vill annet enn jekelskap, så kan man være sikker på at man blir dratt ned på samme nivået, og da taper man. Om ikke annet av at motparten sansynligvis har mer erfaring i slikt.

 

Slike tråder er med på å vise tempraturen på ett forum, noe som i seg selv kan være nyttigt.

Men du hvor kjekt det hadde vært om vi alle klarte å holde oss til sak, så slapp en alle disse ukvemsordene som jeg er rimlig sikker på de fleste ikke vill stå seg ved i ved ett møte i levende live.

Link to comment
Share on other sites

Men du hvor kjekt det hadde vært om vi alle klarte å holde oss til sak, så slapp en alle disse ukvemsordene som jeg er rimlig sikker på de fleste ikke vill stå seg ved i ved ett møte i levende live.

 

Jeg er så enig, så enig. Synes fint at man kunne unne seg selv de sekundene det tar å gjøre en vurdering om hvorvidt noe man har skrevet er betegnende for både hva man ønsker å få fram, samtidig som man vil kunne oppnå en konstruktiv reaksjon. Èn målestokk på dette ville vel for mange vært å tenke på hvordan man ville presentert noe ansikt til ansikt med den/de man ønsker å kritisere. Tror de fleste ikke ville hatt behov for andre til å moderere seg da.......

 

En annen ting som berører dette med hvordan ting blir lagt frem, er at man gjerne legger lista for et regelrett haleheng av "medkritikere" som kanskje ikke har de samme motivene for å komme med sine ytringer. Det synes for meg som om det mange ganger er lett for enkelte å henge seg på bare temperaturen er høy nok. Hvis noe sies høylydt èn gang har antageligvis mottakeren fått det med seg...... Man tilfører da forholdsvis lite med å gulpe, gulpe, gulpe osv.

 

Husk; Det er lov å lene seg litt tilbake. Moderatorkorpset har samlet sikkert både gode og dårlige sider, men tålmodige, det er de.

Link to comment
Share on other sites

Alle kan bli bedre, også moderatorer. Etter mitt syn kunne moderatorer være flinkere til å spørre seg om stenging av en tråd er så nødvendig som det noen ganger kan se ut som at de faktisk synes. Kanskje ville det være enda bedre om det ble modererert hardere mot enkeltbrukere etter deres utspill? For en del "vanlige" brukere kan vel også ha et forbedringpotensiale, for å si det på den måten.

 

Når dét er sagt, forstår jeg at det noen ganger er riktig å bare kvele en tråd ved fødselen, f.eks. den om hijab i politiet. Andre ganger er aktiv eutanasi på en tråd det mest adekvate — eneste? — middel for å stoppe et ordskifte der brukere i fri dressur bare ødelegger for andre jegere og skyttere. Men å stenge en tråd for at "spørsmålet er besvart" eller fordi "trådstarter ønsket det", synes utenfra å være noe i overkant. Selv om jeg ikke utelukker at det i spesielle tilfeller kan være på sin plass. Hva med å heller la en tråd dø stille av seg selv, på sotteseng, etter den er moderert til akseptabel stand?

 

Det innebærer faktisk et ansvar å starte en tråd på forumet vårt, eller svare i andre tråder for den saks skyld. Vi kammerater burde kanskje bruke mert tid på å reflektere mer over dette ansvaret. Vi burde i hvert fall bruke like mye tid på dette som på å kritisere moderatorkorpset, et korps som altså ikke er ufeilbarlig alle gangene. Men det er noe helt annet enn gamle Sluttstykket, som noen nevner, der modereringa i den siste tida var vilkårlig, ubegrunnet og affektbasert. Og Sluttstykket er heldigvis historie.

 

Slik er det faktisk ikke her inne. Man får svar, man får begrunnelser, og man blir utvist stor tålmodighet av moderatorene. Moderatorene og styremedlemmer innrømmer t.o.m. feil når det har funnet sted, og verden går videre. Av og til er det så alvorlig at det får konsekvenser, og av og til er det ikke så alvorlig. Er ikke det bra? Viser ikke dette at systemet fungerer? Skal vi legge ned Kammeret i sin nåværende form, og henrette styre og moderatorkorps fordi de ikke alltid er perfekte? La meg bruke Fossdals eget kraftord: Ikke faen. De gjør en kjempejobb, og jeg er takknemlig for det.

 

Jeg er glad i Kammeret, og jeg vil nok alltid henge her inne. Og grunnen til det, er — i tillegg til at moderatorer gjør en fantastisk jobb — at jeg elsker å lese det som bl.a. Fossdal skriver. Og jeg er ikke alene om det.

 

På et generelt grunnlag må det altså sies at man bør tenke seg nøye om før man stenger tråder og nekter brukere å skrive videre. Kanskje et enda mer aktivt og retningsbestemt lederskap ville vært bedre enn bare å stenge tråden? Om nødvendig med moderering av tråden tilbake til steinalderen og sanskjoner mot de aktuelle brukerne. Eller kanskje man av og til sogar skal våge å tolerere et sleivspark eller tre?

 

Kven kveit, sa mannen. Han skar hellefisk.

 

Peace and love,

omega

Link to comment
Share on other sites

Men det er noe helt annet enn gamle Sluttstykket, som noen nevner, der modereringa i den siste tida var vilkårlig, ubegrunnet og affektbasert.

 

Det måtte jo komme, og det var heller ingen "bombe" at det var fra deg omega... Vi har vel vært uenig om det meste opp gjennom årene, og jeg har konsekvent ikke kommentert dine tidligere stikkpiller her på kammeret, eller hvorfor du ikke er i styret lenger :wink: ....

 

Du burde vel nå ha innsett at alt ikke er så enkelt som du gir uttrykk for?

 

Men jeg skal være enig med deg i en ting og det er det du skriver i ditt første avsnitt:

Alle kan bli bedre, også moderatorer. Etter mitt syn kunne moderatorer være flinkere til å spørre seg om stenging av en tråd er så nødvendig som det noen ganger kan se ut som at de faktisk synes. Kanskje ville det være enda bedre om det ble modererert hardere mot enkeltbrukere etter deres utspill? For en del "vanlige" brukere kan vel også ha et forbedringpotensiale, for å si det på den måten.
Link to comment
Share on other sites

Lurer på om trådstarter jobbet med sitt innlegg direkte i skriv-et-svar editoren? Dersom det var slik, var det nok ergelig at svaret ikke lot seg lagre og at teksten gikk tapt, pga at tråden i mellomtiden var stengt.

 

For tidkrevende innlegg, som en jobber på til og fra over tid, er det smart å skrive dem i en lokal editor feks Word eller Wordpad.

Når du er ferdig med teksten kan en klippe/lime alt inn i Kammeret skriv-et-svar editoren, og lagre det hurtig der.

Hvis det viser seg at tråden er stengt har en likevel en kopi lokalt som kan brukes i ny tråd, eller annen tråd.

Link to comment
Share on other sites

sako 30-06:

Problemet er alle sutregubbene og kjeftesmellene som må slenge dr*tt og absolutt må dra ting ned fra et saklig til et personlig plan i disse trådene som jeg får utslett og kløe av!

 

Det er jo en enkel måte å bli kvitt utslett og kløe på.. det er jo bare å slutte å gå inn på denne siden det. :evil::evil::evil:

Link to comment
Share on other sites

Først: Dette gjelder ikke trådstarter da jeg synes han er blant de bedre bidragsyterne her, men jeg snakker i generelle vendinger. Er det ikke bedre å konsekvent slette innlegg som er usaklige i stedet for å stenge tråden? Det er slettes ikke umulig at noen bruker usakligheter som et våpen for å få stengt tråder de ikke liker. Føler noen seg urettferdig behandla kan de ta kontakt med den aktuelle moderator på PM og ikke starte en ny tråd.

Link to comment
Share on other sites

jeg har konsekvent ikke kommentert dine tidligere stikkpiller her på kammeret

At du ikke har kommentert mine tidligere såkalte "stikkpiller" mot deg her på Kammeret, er jeg freidig nok til å sette på kontoen for at jeg, etter det jeg kan se, ikke har kommet med noen "stikkpiller" mot deg her på Kammeret. Men når du gang på gang kommer drassende med hvor mye bedre alt var på Sluttstykket, og i større eller mindre grad foreskriver Sluttstykket-løsninger, bidro jeg altså i mitt innlegg med en liten realitetsorientering. Som du valgte å ta personlig. Det er trist, for min oppsummering og faktumbeskrivelse gjaldt forumledelsen generelt på Sluttstykket, ikke deg personlig. Men nok om det, det er ikke så interessant å diskutere snøen som falt i forifjor.

 

eller hvorfor du ikke er i styret lenger :wink: ....

Hehe, morsom bruk av blunkesmiley. :) Når det gjelder dine i overkant eplekjekke antydninger og dårlig skjulte trusler i ditt personangrep, trenger du ikke å kommentere så veldig mye, skjønner du. For akkurat dette har jeg vært åpen med, og la meg legge til: Jeg har tatt konsekvensen av det. Det er et resultat av en fin, demokratisk ordning vi har på Kammeret, i motsetning til et visst annet nettsted. Og jeg skal fortsette min selvkritiske øvelse, vær trygg. Hadde du bare tatt deg tid til å lese innlegget mitt før du svarer på det, ville du oppdaget at jeg var jeg ganske konkret i kritikk av meg selv mitt forrige innlegg:

 

Moderatorene og styremedlemmer innrømmer t.o.m. feil når det har funnet sted, og verden går videre. Av og til er det så alvorlig at det får konsekvenser

Uthevingen er min, slik at ingen kan si at de ikke fikk dette med seg. Poenget mitt vare å påpeke er at her inne får vanstyre konsekvenser, og jeg var åpen, ydmyk og konkret nok til å bruke meg selv som eksempel på det. Så når du i din personlige — og for meg og de fleste andre både langtekkelige og kjedelige — vendetta mot meg bruker mitt eget eksempel, som attpåtil er meg, slår du inn ei vidåpen dør. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dere skal slutte med alle disse sutretrådene. Det gjør absolutt noe med stemningen her inne, og ja, det gjør absolutt noe med motivasjonen til de som bruker fritiden sin til å styre og moderere dette.

Bent

 

Har ikke sett denne før nå, slik går det når man går nattskift.

 

Bent,

 

Sutretråd? Jeg inrømmer feil ordvalg, men er budskapet sutring? Mener du virkelig at moderatorer ikke skal kunne kritiseres, på lik linje med brukerene? Hva er det for et samfunn? Er vi ikke alle medlemmer på lik linje i samme forum?

 

Denne modereringen gjorde i alle fall absolutt noe med både min stemning, og min motivasjon til å bruke fritiden til å bidra med konstruktive innlegg.

 

"Sutring" er et utrtykk som jeg er like lei av som "fremmedfrykt", nedsettende uttrykk som brukes som ren hersketeknikk for å få enkelte til å fremstå som stakkarslige og intelektuelt resursfattige.

 

Bent.

Link to comment
Share on other sites

Hei Bent. Dette har vært den n'te tråden med kritikk i løpet av kort tid. Og, når noen har kritikk å komme med så hiver folk seg frempå, med høye kneløft og store bokstaver. Det blir litt rart, fordi at de aller fleste skriver at de er fornøyd. Det er altså ikke denne tråden din i særdeleshet jeg reagerer på, men en forumkultur (etter mitt syn) som fokuserer på alle småting som ikke er i boks enda. Moderatorer og styre minner gang på gang om at forumet er i støpeskjeen, vokst til over 4500 medlemmer og millioner av treff i måneden (faktisk!) løpet av et år, og at vi gjør så godt vi kan så fort vi kan. Slik det har vært i det siste får vi ikke gjort så mye annet enn å svare på kritikk, det er jo ingen av oss som har dette som jobb, blir jo en fritidsting dette. Jeg synes konstruktiv kritikk er av det gode, men jeg synes det er et misfohold mellom de tingene folk er misfornøyd med, og graden av kritikk. Her for eksempel Bent. Du opplever at en tråd blir stengt, etter trådstarters ønske, fordi han ikke vil henge ut butikker. Skulle det vært gjort? Antakelig ikke. Er det en stor og alvorlig ting? Jeg synes ikke det. Allikevel velger du å lage en egen tråd om dette, og du bruker et sterkere ord en ... fillern .. i utgangspunktet.

Greit nok at du brukte noe tid på å lage et innlegg, som du da ikke fikk postet. Det er dumt og beklagelig. Som andre har sagt i denne tråden, lurere å skrive lange innlegg i et teksbehandlingsprogram og så klippe og lime. Men som sagt dumt at innsatsen din gikk fløyten. Imidlertid er konsekvensen av at du da hiver deg frempå med forbannelse at moderatorer og styre må bruke mye tid, jeg vil tro betydelig mye mere tid enn du brukte på ditt innlegg som gikk dukken, på å svare på hvorfor. Det spørsmålet kunne du tatt på PM med en moderator. I tillegg blir det en negativ stemning på kammeret, synes jeg, som ingen er tjent med. Denne stemingen, kritikklysten, kaller jeg sutring. For det lages tråder med kritikk over de minste småting (synes jeg). Vel, påstandene kan jo ikke stå uimotsagt, kritikken må jo svares på. Det er ingen av oss som har dette som jobb, så vi har begrenset av tid tilgjengelig. Det har helt konkret virket inn på muligheten vår til å jobbe med andre ting som kammersmellen. For å nevne en ting. Så jeg vil spørre deg om en ting Bent, siden det er din tråd: Du har bidratt mye og bra her på kammeret synes jeg, og har like store rett til å ha synspunkt å bli forbanna som alle andre. Men neste gang du blir forbanna, kan du være så snill å ta det opp med moderatorene eller styret, i stedet for å lage en egen kritikktråd? Du blir hørt, det kan jeg love deg, men vi slipper ihvertfall å håndtere enda en klagesangtråd, og kan fokusere på å utvikle NOJS og kammeret.

Bent

Link to comment
Share on other sites

Her skyter du over mål Skaubjønn, slike tråders misjon, er først og fremst å tydligjøre hva som rører seg blandt forumsmedlemmene for ledelsen. Når slike ting som denne stengningen her skjer. For hver som tar mot til seg og klager, er det uendligt mange flere som sansynligvis har lidt i stillhet. At der blir ett visst haleheng er bare slik det er i etthvert normalt forum.

 

Mange av oss hiver oss frempå for å gi klar beskjed, om hva vi liker og ikke liker. Og siden forumet er i støpeskjeen, ville man være direkte dum om man ikke griper sjangsen til å påvirke ting den veien man selv ønsker. Når sjangsen er der, og så lenge språket er sån noenlunde nøytralt, klarer jeg ikke å se problemet med dette.

 

Problemet er heller ikke at den tråden ble stengt, men hvorfor den ble stengt. Altså at dette skjer som følge av at dette er en av de mange detaljene som enda ikke er i boks her på kammeret.

Synes da vi som brukere at dette er en av de sakene som det er lett og fort gjort å ta tak i, og slik sett mener den skal prioriteres. Så skal den prioriteres. Det er brukerstyring i praksis (du kaller det kritikk tråd, jeg kaller det brukerstyring og konstruktivkritikk).

 

Forøvrigt synes jeg ikke her har vært så mye kritikk, litt unødig diskusjon som går på å forsvare andre er vel det eneste

 

Siden ting er ordnet og reparert (sansynligvis for all fremtid med untak av de normale arbeidsuhellene en må regne med). Så da stiller jeg meg spørsmålet om hvorfor du da bruker av din dyrebare tid til å skrive inne i denne tråden som nå uansett er ordnet?

 

Angående Hansens rolle, så gjorde han det han syntes var best der og da, uten å reflektere så nøye på det, og det er greit (arbeidsuhell i en jobb med fortsatt litt for dårlig stillingsbeskrivelse, må man bare regne med).

 

Tonen i det som kommer fra endel andre enn hansen, har jeg derimot mindre tilovers for. Vil man ha det roligt, lar man ting dø i all stillhet. Vill man fyre, er det bare å slenge avgårde med halkvedede viser. Noen og enhver bør lære seg at det ikke er alt det alltid er fornuftigt å svare på (og ihvert fall ikke i med opphetet hode, og her burde jeg vel strengtatt ha holdt kjeft selv :roll: ).

 

Skulle jeg si noe konstruktivt, så måtte det være at dere lærer dere at i en slik tråd som dette, svarer kun vedkommende som har utløst kritikken (om vedkommende så ønsker), og en fra ledelsen. Resten av ledelsen bør holde kjeft og jobbe med viktigere ting eller svare via den som har fått/tatt ansvaret for tråden fra ledelsens side om man absolutt må ha sitt synspunkt inn, da blir tingene raskt litt ryddigere helt av seg selv. Og ledelsen viser en felles front utad. Slik det er nå, kan det synes å være vel mye rot i det departemanget.

 

Om det overhode ikke var meningen med noen undertone, så vil jeg likvel si at deler av innlegget var lite gjennomtenkt. da det på mange måter står for ting som provoserer. Jeg blir litt betenkt over at kritikk tråder synes å være ett problem for ledelsen. Klaging og syting er normalen her i verden, og sitter man i en ledelse uten å ha mage for slikt, så er en helt klart på feil sted. Husk at mye og mangt ofte har sin rot i hvordan en selv ordlegger seg (bare se hvor mye pepper jeg har samlet på meg i ett kort kammer liv, og det tiltross for i all hovedsak gode intensjoner. Men ser du meg leke på togskinnene av den grunn?). :wink:

 

P.s Her i forslagskassa må det vel være den eneste riktige plassen å klage, om man føler for det, klag her, og gi blaffen ute på resten av forumet, sier nå jeg.

 

Edit, tykket ved en feil på ok knappen under en av sjekkene under forhåndsvining av posten. Posten har blitt endret ett par tre ganger frem til nå. kl 0015

Link to comment
Share on other sites

Vingemuttern: du bommer kraftig på en ting.

 

For hver som tar mot til seg og klager, er det uendligt mange flere som sansynligvis har lidt i stillhet. At der blir ett visst haleheng er bare slik det er i etthvert normalt forum.

 

Dette er ikke engang skivebom - det er rett og slett bare sludder&pølsevev. Er det en ting som er helt sikkert med anonyme forum så er det at ingen lider i stillhet! Nå må vi slutte å ødelegge for oss selv. Jeg hadde ikke tenkt å skrive i denne tråden, men folkens: skjerpings! Skriv om noe som betyr noe!

 

Jeg tilfører helt sikkert ikke denne tråden mye med dette innlegget, men jeg syns faktisk at nok er nok. Har du et problem med en eller flere moderatorer - ja så ta det på PM. Jeg vil lese om skyting, prosjekter, jakt og tilhørende herligheter. Punktum!

Link to comment
Share on other sites

. For hver som tar mot til seg og klager, er det uendligt mange flere som sansynligvis har lidt i stillhet.

 

HVA.... FILLEREN?

 

Dette kjenner jeg meg over hode ikke igjen i. Og dette må da være en mildt sagt heftig overdrivelse. "Lidt i stillhet?"

 

Er dere klar over hvor godt dette forumet fungerer???

Og det var også grunnen til at jeg tok litt i, for at jeg synes det ikke står i stil i det hele tatt i med det som eller sjer her på forumet. Nå er ikke jeg en sånn storbruker som jeg engang var, men å påstå at her er så ille at folk lider i stillhet....???

Ikke har jeg fått med meg at her var så mye "sutring" heller...

 

Jeg foreslår at alle innlegg som bryter forskriftene(og hvor dette kan vises til) slettes umiddelbart. Så kan de som vil skrive innlegg på nytt om de vil. Tror nok det ville virket riktig bra.

Utover det er det vel fint lite man kan gjøre på et åpent forum?

 

Nettop FORDI at jeg oppfatter moderatorene og ledelsen som fornuftige og resurs-sterke, synes jeg kritikk var på sin plass.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er glad for at jeg ba Hansen stenge tråden. Jeg er glad for at Hansen stengte den. Jeg er glad for at Fossdal startet denne tråden, og jeg er glad for at førstnevnte tråd ble åpnet igjen!

 

Man kan kalle slike tråder for sutring, krangletråd, konstruktiv kritikk, etc. Det viktigste er ikke hva vi kaller den, men hva vi sitter igjen med etterpå - lærdom, bedre forståelse og forhåpentlig en utvikling for forumets beste - altså en nødvendig progressjon. Selv om det i "kampens hete" kan bli både personlige og useriøse innlegg - som vi helst skulle vært foruten, er det mye vi kan hente ut av slike tråder og.

 

Og jeg skal være så ydmyk å si at jeg har lært mye, og til slutt vil jeg si til Fossdal at jeg beklager at jeg ba Hansen stenge tråden. Jeg skulle gjerne ha lest innlegget ditt, men sånn ble det nå engang - beklager!

 

 

Helge

Link to comment
Share on other sites

Det siste året har jeg hatt begrenset tid på Kammeret, og den tiden jeg har hatt, har stort sett vært brukt på Børsemakerkammeret.

 

I natt brukte jeg noen timer på å gå igjennom en del tråder som Skaubjønn kaller for "sutring". Jeg liker fremdeles ikke det ordet, men det nærmeste jeg kommer blir "Mainnsjiiit", så jeg prøver å holde meg til Vinje's "Støy".

 

Støy. Hva...FILLEREN?

Vi har et forum som fungerer. Som vi kan stole på er der i morgen også. Som hele tiden utvider og forbedrer seg.

Som ansetter nye moderatorer etter hvert, og som i TILLEGG arbeider med å skape en organisasjon som taler vår sak.

 

Vi har et forum som fungerer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har dere glemt de to siste årene på sluttsykke.com????

Jeg blir helt matt, hva faen holder dere på med??

 

Noen har startet et forum. Det er et forum vi trenger. Det er ingen private aktører som tjener på forumet utenom den reklame de lager for seg selv med positive innlegg - eller eventuelt taper på negative.....

Vi - brukerene - har et mye bedre forum enn sluttsykket.com noen gang var.

Verdien av dette er enorm.

Men folk lurer og funderer, kan vi ta Vinje&Co i løftebrudd, blir vi egentlig meldt inn i Hamas, kan vi ta Vinje&Co i løftebrudd, hvorfor er ikke VI blitt medlem av styret, NOJS er jo SJON bakvendt, er det Erik som lager helvete igjen? Støy. Mainnsjiiit.

 

Jeg står fremdeles for mitt første innlegg i denne tråden, men da sett i lys av at jeg ikke viste om det mainnsjiiit-koret styret og moderatorer har blitt utsatt for. Jeg synes fremdeles det var klønete moderering, men jeg ville tatt det på PM og jeg ville brukt et mildere språk.

 

Vær glad for det forumet vi har. Forhold dere til resten når det blir lagt på bordet.

 

Og ha en glimrende aften.

 

Edit. Trykkleifer...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Mange takk Fossdal! :D

Vi har et forum som fungerer.

Som vi kan stole på er der i morgen også.

Som hele tiden utvider og forbedrer seg.

Som ansetter nye moderatorer etter hvert, og

som i TILLEGG arbeider med å skape en organisasjon som taler vår sak.

Vi har et forum som fungerer

Noen har startet et forum.

Det er et forum vi trenger.

Det er ingen private aktører som tjener på forumet utenom den reklame de lager for seg selv med positive innlegg - eller eventuelt taper på negative.

Verdien av dette er enorm.

Og ha en glimrende aften.

Din oppsumering du kom med der står helt i henhold til våre mål. Og vi jobber fremdeles med at dette skal bli standarden fremover. :wink:

Hvis det oppfattes slik av de aller aller fleste, så er vi langt på vei til målet.

Det vi desverre ikke kan få gjort noe med er at vi kan ikke gjøre alle til lags. Noen vil alltid ha andre meninger enn den generelle gemene hop.

Vi gjør så godt vi kan. Vi er bare noen amatører og mennesker alle sammen, ... og vi kan ikke trylle.

 

 

 

Siden tråden nå er løftet, kan jeg sitere og svare Ranger på hans spørsmål også.

Har lagt merke til at noen moderatorer er aktive, mens andre vel ikke har moderert noen ting, iallfall ikke som jeg har sett... Er det en litt skjev fordeling av byrdene i moderatorkorpset?

 

Jeg vil ikke kalle det skjev fordeling. Dere vanlige brukere legger ikke merke til alt moderatorene gjør til enhver tid. Siden vi prøver å fordele arbeidsmengden ut fra hva hver enkelt moderator har tid, anledning og vilje til, vil det bli fordelt deretter.

Men det er klart, de som stiller hode frem for hugg oftere enn "de andre" moderatorene vil kanskje sette resten av moderatorstaben litt "på sidelinjen" for den vanlige bruker.

 

Ikke for det, en av de viktigste oppgavene vi har, som krever ganske mye arbeid daglig, er å ønske hver enkelt nye medlem velkommen.

Denne usynlige STORE oppgaven har Jaktlykke hatt fra dag én. Med et snitt på 12-15 nye medlemmer hver dag er vi nå oppe i 4590 medlemmer.

En stor applaus til Jaktlykke som ikke trenger å stikke hode frem for å være en av våre viktigste i moderatorstaben. :D

 

Våre medlemmer har i tillegg oppdaget rapporteringsknappen. Og med en så stor mengde medlemmer blir det daglig en del rapporter som må vurderes, gjøre tiltak og lukkes. Dette er også en usynlig oppgave som ikke berører andre enn de det gjøres tiltak mot og ofte også rapportøren.

 

Så en oppsumering:

Siden du ikke har lagt merke til alle moderatorene enda Ranger, kan dermed bety at du kan ha oppført deg ordentlig. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Synes da vi som brukere at dette er en av de sakene som det er lett og fort gjort å ta tak i, og slik sett mener den skal prioriteres. Så skal den prioriteres. Det er brukerstyring i praksis (du kaller det kritikk tråd, jeg kaller det brukerstyring og konstruktivkritikk).

 

Forøvrigt synes jeg ikke her har vært så mye kritikk, litt unødig diskusjon som går på å forsvare andre er vel det eneste

Du må ha meg unnskyldt nå, men for meg ser det ut som at du ikke har den fjerneste anelse om hva du uttaler deg om. Forumet vil etterhvert bli medlemsstyrt, hvilket vil si at dersom du skal ha noe å si, må du melde deg inn i organisasjonen som eier og driver forumet og ta det tjenestevei derfra. Siden vi ikke har rukket å nå så langt ennå, har vi drevet dette på interimbasis, og vil fortsette med det frem til første konstituerende generalforsamling. Neste generalforsamling etter denne blir ordinær - med valg på styremedlemmer og det hele (halve styret på valg, resten ved neste valg osv). Forumet blir ikke brukerstyrt (i hvert fall ikke slik du beskriver), det blir medlemsstyrt - så snart folk finner det for godt å gi oss tid til dette arbeidet i stedet for å måtte stå på barrikadene og forsvare oss mot forholdsvis spenstige beskyldninger og konspirasjonsteorier.

 

Men vennligst ikke fortell meg hvilke saker som er lette å ta tak i og ikke. Vi har stort sett ikke tid til annet enn håndtere bruduljene hver eneste gang de dukker opp - og de holder oss i ånde lenge av gangen. Så ja; på en måte har du likevel rett - disse sakene blir automatisk prioritert, og andre ting, som for eksempel Kammersmellen havner langt ned på lista. Tiden går, og interessen for å være med å arrangere Kammersmellen 2009 har vært forsvinnende liten i forhold til å diskutere, mase, mare og syte om de samme tingene igjen og igjen og igjen i tråder som trafikkmessig slår alle rekorder på et forum som egentlig har tatt mål av seg å ha det trivelig. Og snakke om børser, lading, jakt og skyting.

 

For meg er dette ubegripelig - det er åpenbart viktigere å gjenta seg selv ørten ganger i tråder som i innhold og varighet egentlig er ferdige etter få timer eller kanskje et døgn - etter det blir det vanligvis ikke tilført noe som helst nytt. Men for all del - folk må få gjøre som de vil, så lenge det er innenfor forumets regler. Det som er dønn sikkert, er at hverken moderatorer eller styre kommer til å ta initiativet og drive arbeidet med å arrangere Kammersmellen 2009 - vi har mer enn nok med alt det andre vi prøver å få tid til. Det vil si at om forholdsvis kort tid, settes strek for videre arbeid dersom ikke interessen er stor nok og/eller at vi ikke får nok folk til arrangørkommiteen. Det er, som sagt, du selv som prioriterer hva vi skal få tid til. Ja, det er ubegripelig for meg at det skal være viktigere å holde lengst mulig liv i støyen enn å fokusere på det vi, eller ihvertfall jeg, egentlig er her for.

Link to comment
Share on other sites

Siden du ikke har lagt merke til alle moderatorene enda Ranger, kan dermed bety at du kan ha oppført deg ordentlig. :mrgreen:

 

Å, jeg har vel hatt et (rettmessig) skudd for baugen jeg og, men jeg skjønner hva du mener! :wink: Synes moderatorene gjør en god jobb, selv om de som folk flest er forskjellige.

Link to comment
Share on other sites

Har lagt merke til at noen moderatorer er aktive, mens andre vel ikke har moderert noen ting, iallfall ikke som jeg har sett... Er det en litt skjev fordeling av byrdene i moderatorkorpset?

 

Nesten enig med deg Ranger!

Ser at det er mye de samme brukerene som lager støy, men det ser eg jo også når det gjelder mods..

Enkelte deltar i diskusjoner... Andre.... Tja...

Hovedmengden av mods gjør en flotters jobb!

Stå på!

:D

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ser at det er mye de samme brukerene som lager støy, men det ser eg jo også når det gjelder mods..

Enkelte deltar i diskusjoner... Andre.... Tja...

Hovedmengden av mods gjør en flotters jobb!

Stå på!

:D

 

John

:mrgreen:

 

Mener du at moderatorene ikke skal få delta i diskusjonene :?:

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt skal mods kunne delta i diskusjonene! At de skal være forsiktige med å moderere en tråd de selv deltar i, er så selvsagt at jeg tror alle mods er klar over dette og følger det prinsippet.

 

En del -- etterhvert de fleste -- moderatorene bruker "blå penn" eller gjør det klart på annen måte når de har på moderatorhatten i en tråd. Det synes jeg er veldig greit :)

Link to comment
Share on other sites

Steve, hvordan kunne du lese det ut fra mitt innlegg???

Det eg prøvde og si/fortelle var at det er de samme folkene som det genereres støy rundt.. Som regel..

Uansett hvilke stilling de måtte ha, bruker eller mod.

Liker også veldigt godt måten som Sako 30-06, omtaler at flere begynner og bruke.

"blå penn" = Skjerpings folkens... Vi er i ferd med og kjøre av veien... :lol:

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...