Jump to content

Takk


Giron

Recommended Posts

Hei alle sammen :!::D

 

Da har jeg brukt god tid til å gjøre meg kjent i den nye "boligen". Ser at de fleste "møblene" begynner å komme på plass men regner med at det blir litt ommøblering under veis :) Det pleier det altid å bli i nye "boliger" :D

Dette ser lovende ut, ryddig og pent, så la oss som er gjester ta av oss støvlene når vi går inn slik at det ikke må ryddes og vaskes unødig etter oss :wink: Ikke vær så full at du må "spy" ut av deg all dritten du måtte ha innvendig :!: Hvis du MÅ spy så gå UT å gjør det :arrow:

 

Håper dere skjønner hva jeg mener :D

Måtte det bare vare :!::D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei

 

Nei, jeg har ikke gått meg vill, men jeg vil gjerne vite om dette forumet bare er for videregående. Selv kan jeg kun karakteriseres som litt øvet. Eller en smule rusten.

Jeg ser på Sluttstykke som et fantastisk fint sted å være, et sted hvor en som meg kan få svar på alle de tingene en lurer på. Og også bidra med litt fra tid til annen. Derfor var jeg så desperat da det så ut til å gå til hundene. Jeg var rett og slett redd for at det ville bli borte.

Nå har jeg plutselig fått Kammeret også, og foreløpig ser jeg på dette nye med litt avventende øyne. Som sagt, jeg er maksimalt litt øvet i dette faget.

Jeg var ivrig pistolskytter for 20 år siden, og gikk litt på jakt med hagla også. Så kom kone, barn og musikk, nå er barna flyttet hjemmefra, kona også, og jeg hadde bare musikken igjen.

Så fikk jeg jegerprøven av den nye kona til fødselsdagen min for et år siden, og dermed var jeg hekta igjen. I høst har sønnen i huset og jeg leid oss inn på et digert jaktterreng i Enebakk, hvor vi skyter på alt om rører seg (av småvilt, vel å merke, rådyrene må ha emigrert til utlandet), og koser livet av oss med bikkjer og bål og harestek.

 

Jeg går utfra at ikke så mange av dere er interessert i hva som rører seg hos eller ved meg privat, og derfor har jeg et lite teknisk spørsmål på tampen. For å rettferdiggjøre dette innlegget:

Jeg vet hva single og double action er når det gjelder håndvåpen, men hva i alle dager er "striker fired"? Eller for å sitere hele avsnittet i et amerikansk blad jeg kjøpte:

"Clever readers will note that suddenly there is no mention of double-action, single-action or a combination of the two, just SFA. Striker fired action."

Ok? Og takk for meg for denne gang.

 

gundergerson

Link to comment
Share on other sites

Hei guderg.

Et godt eksempel på en SFA er den helt ordinære Glocken. Den har ikke noe hane eller noe som slår mot tennstempelet (strikeren). Den virker slik at når du tar avtrekk spenner du tennstempelet, som er fjærbelastet. Når du kommer til et visst punkt slipper spennhaka taket i tennstempelet. Tennstempelet fyker så fremover, uten annen påvirkning enn fjærtrykket, og treffer tennhetta. Forhåpentligvis sier det da pang. Dette er grunnen til at avtrekket på pistolen er kjent for å være litt utenfor verdensklasse. Håper at det ikke ble for tåkete forklart. Håper også på tilgivelse fra moderatorer for å brukle feil kammer. :D:oops:

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

"Gasskammeret" må vel ha noe med hjemmelading å gjøre, skulle jeg tro.

 

Forøvrig, en annen ting jeg også glemte i farten:

Kammeret.no ser uhyre profesjonelt ut, faktisk bedre enn Sluttstykke.

Kanskje det kan bli like bra eller bedre innholdsmessig også...

 

Men det er en ting som kommer til å bli vanskelig å følge opp, nemlig Off Topic-trådene til Sluttstykke. Jeg er født og oppvokst i Oslo, med folk rundt meg på alle kanter, jeg trengte ikke å skrive til noen, det var bare å snu seg. I barndommen var "Nord for Sinsenkrysset" et svart sted for meg på oslokartet, men jeg antok at det bodde folk der ute. Nå vet jeg at det gjør det.

I spredtbygde strøk, med atskillig bedre jaktmuligheter enn det vi har her nede, og med få folk, er et slikt forum gull verdt når det gjelder å kunne dele tanker og følelser med andre og likesinnede. Enten det gjelder kuler og krutt, fyll og fest, eller rødhårede jenter. Det har gitt meg svært mye å lese disse innleggene. Men jeg følte meg nesten som en kikker...

 

Nå holdt vi på å bli sentimentale igjen, så vi stopper der.

 

Når det gjelder SA, DA og SFA, jumper jeg over til Politikammeret. Det vil si Pistolkammeret. Går det an?

 

gg

Link to comment
Share on other sites

Stikker innom en tur jeg også. Var ikke slik jeg ønsket det, men nå ble begret fullt. Ble altfor mye negativ energi på......

Her ser det ut til at vi alle kan starte med blanke ark, og diskutere det vi alle er glad i, nemelig jakt- og skyteinteresse.

Skal vi se, da har vi alt på plass; kaffe, snus, pc og god stoln :D:D

Link to comment
Share on other sites

Viste heller ikke at dette forumet fantes før nå. Jeg bruker også samme nicket, er ikke av dem som skriver så mye men brukte utroli mengetimer på et hvis annet forum. Derfor at jeg ikke skriver så mye er nok fordi jeg føler meg ikke helt på topp kompetanse messig. Forumet virker topp jeg blir nok trofast...

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med nytt forum :D:D

Satser på at det blir et husvarmt og godt forum :-)

 

 

John-A

Der var du au ja. Klar for litt romjulsskyting? :D

 

Jepp, snakket med Jan-Arild nå i kveld å det så ikke helt mørkt ut nei :-)

Mulig det blir ei overraskelse å slik at du må ta med noe grøvere. men det får vi komme tilbake til :-)

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...