Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

Har skutt endel med synchro (edit: outback) jeg også og som du sier så går det fint men det er endel detaljer på success stokken som ikke passer så godt til oss linksskyttere tror jeg, har ikke klådd på den enda så jeg er ikke sikker.

 

Får håpe Blaserfolket tilgir oss Hansen, Sauer i skapet mitt også :lol: (enn så lenge)

Link to comment
Share on other sites

Var hos Beveren sport i dag og prøvde success stokken. Litt flikking med fila på håndgrepet så hadde det funka helt greit for oss som skyter links også tror jeg.

Han hadde en grs decima stokk til Sauer og hvis denne kommer i links til R8 så står den høyt på ønskelista, passa pottit-fingra mine mye bedre enn den vanlige.

Link to comment
Share on other sites

Har også tenkt litt på dette, kan jeg sette inn f.eks 30.06 magasin i mitt 308 løp? Ønsker å minske fri flukten når jeg lader...

Det er ikke noe problem. Bruker ofte mitt 30-06 magasin til 6.5x55 pipa. Det eneste negative er økt lengde på ladegrep. Har ikke hatt noen andre problemer.

 

 

Fra iPhone

Link to comment
Share on other sites

Finnes det noen oversikt over forskjeller mellom r93 og r8'en?

 

Hei,

 

Forskjellene er ganske begrenset.

 

Vinkel til låseklakkene på sluttstykkehodet

Magasinkapasitet

Avtagbart magasin/avtrekker

Noe justering på pistolgrep

Noe kraftigere med noe mere vekt

Rett stokk (R8) kontra svinerygg på R93

Noe flere kalibervalg til R8, dog da ikke 22LR kit

 

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Det er også forskjeller i oppspenner.Ladearmen til R8 har også litt slakkere vinkel så den havner litt lenger utfra stokken.

 

Sitter man å vurderer Blaser,men ikke er sikker på hvem model man vil ha,så er det eneste rette å dra til en forhandler som har begge inne og klå og fikle på dem omhverandre.

Link to comment
Share on other sites

Sikkert derfor det er mulig å bestille den med rett stokk her i Norge også.

Jeg spurte om det var mulig med R8 og svinerygg og fikk negativt svar på det.

Men skulle ikke blitt veldig overrasket om jeg så en R8 med svinerygg, da det ikke hadde vært første gang importør feilinformerte :roll:

 

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Får nesten melde meg inn i klubben med en nyinnkjøpt R8 lux. Gikk mange runder før jeg klarte å bestemme meg. Jaja. Prøvde den for første gang på lørdag og overlevde, var faktisk ganske god å skyte med, ikke kom sluttstykket gjennom hodet mitt, og ei heller fikk jeg klikk, til tross for litt knotete ladegrep til tider.

 

Så en del spørsmål:

 

1: Forholdvis pen stokk på denne, litt usikker på hvordan jeg kan bevare denne best mulig. Har pløyd gjennom wood workshoptråden, men følte liksom ikke at jeg fant svaret på hvordan jeg best vedlikeholder og bevarer en ny fin stokk. Hva anbefales?

 

2: Hvor ofte må man avfette blokka løpet ligger ann på og montasjesporene til kikkert? rødsprit, funker det?

 

3: Kjørte gjennom bore foam etter skyting på lørdag. Greit? Er det spesielle hensyn man bør ta ift. puss siden sluttstykket låser i løpet?

 

4: Anbefaling av olje til bruk på glideflatene på sluttstykket?

 

5: Er ett bittelite klikk når jeg spenner børsa, Høres ut som det er tennfjæra som lager denne lyden. Trur ikke noen rev vil høre det og bry seg. men jeg hører det. Går det ann å bli kvitt denne lyden?

 

Håper dere Blasereiere kan gi noen gode svar på dette :D

Link to comment
Share on other sites

Lurer på en ting som kanskje er tatt opp tidligere i denne 82 siders tråden, men lettere å spørre igjen.

Jeg er linksskytter(desverre), og det gjør at utvalget i gode riflekjøp er forsvinnende lite. Ønsker meg en rifle i 223 og synes blaser professional har de egenskapene jeg ser etter. Spørsmålet mitt er følgende. Er stokken på denne rett, slik at jeg kan kjøpe en recht(vet ikke om det skrives slik men..) og skifte ut sluttstykke og hode til links?

Hva koster i såfall disse delene?

 

Flott hvis noen har svar på dette :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det kan jeg med så godt som 100% sikkerhet si at går helt fint! Har selv hatt montert et Zeiss Victory Varipoint 3-12x56 på min Blaser R8 i lave ringer, og det var fortsatt god klaring!

 

Edit: @ SauerHansen

 

Jeg holder magasinhuset med venstre hånd, putter høyre pekefinger inn foran og under magasininnmaten og trekker denne først litt mot høyre, og så opp! Voila.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er stokken på denne rett, slik at jeg kan kjøpe en recht(vet ikke om det skrives slik men..) og skifte ut sluttstykke og hode til links?

Hva koster i såfall disse delene?

 

Flott hvis noen har svar på dette :smile:

 

Stokken er rett, den lille "svellen" i pistolgrepet har ingen praktisk betydning. Ellers er stokken lik på begge sider. Alt du trenger er et links sluttstykke. Du kan bruke et vanlig sluttstykkehode. Om utkaste er på høyre eller venstre side har liten betydning. Ved liggende skyting i t-sjorte kan du teoretisk få en glovarm hylse på armen, men jeg har ikke opplevd det. Ta en telefon til Jakt og Friluft for pris, mener prisen var en 3-4 tusen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er links skytter og skyter blaser r93.

 

Min anbefaling til links skyttere er kjøp links, koster bare ca2000kr ekstra for komplett rifle.

Er en liten pris å betale for å slippe irritasjon og bare nyte.

 

Vil forøvrig anbefale og betale litt ekstra for stokk med justerbar kinnstøtte og.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her som har montert pistolgrepsavslutning selv på sin Blaser? Jeg har fått tak i en til en overkommelig pris til min R8 Lux, og er ikke så veldig interessert i å herpe denne noe særlig.. Selve brikken må vel limes på, men jeg tenkte på hvordan jeg skal ta ut plastbiten som sitter der originalt. Noen som vet om denne er festet på noen måte, eller er det bare å vippe den ut?

 

På forhånd takk!

Link to comment
Share on other sites

Har en R 93 som jeg ønsker å få i noen tøffe hevarmkuler til, tips til nettbutikk som selger dette.

 

Jeg byttet akkurat til Vektor Maskin sin kjegleformede type. (Den minste av de to de har) Ladegrepet ble betydelig lettere å utføre samt en smule raskere..

Kan kjøpes på vertebrae.no

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har kjøpt hevarmskule som er til Sauer 200 str. Kanon gode de:o) Landerø selger de og d beste er jo at de ikke er dyre heller.. ca 110 kr.

 

 

Ett annet spørsmål til dere i blasertråden, noen som har fått laget justerbar kolbe av typen "ryggevåpen"??? Den ser bra ut men skulle gjerne hørt med noen som har gjort d på blaseren sin:o)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...