Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

Er det noen her som har montert pistolgrepsavslutning selv på sin Blaser? Jeg har fått tak i en til en overkommelig pris til min R8 Lux, og er ikke så veldig interessert i å herpe denne noe særlig.. Selve brikken må vel limes på, men jeg tenkte på hvordan jeg skal ta ut plastbiten som sitter der originalt. Noen som vet om denne er festet på noen måte, eller er det bare å vippe den ut?

 

På forhånd takk!

 

Ingen som har svar på dette? Kan være av interesse for alle som skal skifte pistolgrepavsluttning og side panel...

 

Hva slags lim brukes?

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har kjøpt hevarmskule som er til Sauer 200 str. Kanon gode de:o) Landerø selger de og d beste er jo at de ikke er dyre heller.. ca 110 kr.

 

 

Ett annet spørsmål til dere i blasertråden, noen som har fått laget justerbar kolbe av typen "ryggevåpen"??? Den ser bra ut men skulle gjerne hørt med noen som har gjort d på blaseren sin:o)

 

Er det slik at de hevarmskulene beregnet på sauer 200 str har samme gjenger som på Blaser`en sin hevarmskule altså?

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har kjøpt hevarmskule som er til Sauer 200 str. Kanon gode de:o) Landerø selger de og d beste er jo at de ikke er dyre heller.. ca 110 kr.

 

 

Ett annet spørsmål til dere i blasertråden, noen som har fått laget justerbar kolbe av typen "ryggevåpen"??? Den ser bra ut men skulle gjerne hørt med noen som har gjort d på blaseren sin:o)

 

Ja, jeg har fått laget justerbar kolbekam hos Rygge Våpen på min R8 Lux etter å ha blitt anbefalt det av en annen her på forumet som hadde fått laget dette til en R8 Black Edition. Jeg er veldig fornøyd med jobben, og han gjør et flott arbeid. Han gjenget også 2 Blaserpiper for meg og laget gjengebeskyttere til disse, den ene med forsikte på til 375en slik at jeg har åpne sikter tilgjengelig uten demperen! Kan trygt anbefale han. Skal jeg finne et minus er det at det kan ta litt tid hvis ikke våpenet er kjøpt hos han.. :winke1:

 

En annen ting å tenke på, hvis det er aktuelt, er at "pinnene" til kolbeforhøyeren stikker ned i utfresingen inni stokken, slik at du ikke kan ha kickstop. Mulig du kan korte inn "pinnene" litt, men da er den ikke sååå justerbar, og jeg tør ikke risikere dårlig hold i låsingen.. Jeg bruker stort sett alltid demper uansett, så fordelen med den justerbare kolbekammen og hurtig perfekt siktebilde er for meg mye større enn ulempen med at jeg ikke kan ha kickstop!

 

Og når jeg først skriver i denne tråden så bumper jeg gjerne spørsmålet mitt om noen her har montert pistolgrepavslutning selv?

 

Mvh Svennis

Link to comment
Share on other sites

Blaser montasjer er svindyre uten jeg helt forstår hvorfor, men de har sikkert sine grunner.

 

Send en mail til Bojan Stoyanov " bojan37@yahoo.com " Han sender deg Blaser montasjer, inklusive ringer, for ca 2000 kr per sett.

 

Jeg har akkurat kjøpt 2 av han, fikk de levert med posten 6 dager etter at de var bestilt.

 

Forøvrig en meget trivelig kar, som også kan skaffe optik.

 

Edit: Ja, og det var ca 2000 kroner per sett, inklusive frakt.

Link to comment
Share on other sites

Er dette originale hurtigmontasjer?

 

Nei, orginale er de nok ikke, ligner på de nyeste orginale (men nå har jeg bare sett bilde av de nyeste orginale da), ikke så mye gods som i de gamle jeg har (fra ca 1995).

 

Hurtigmontasje er det, og de passer like så godt som de orginale..

Link to comment
Share on other sites

Her kommer et par bilder av montasjen fra Bojan!

Montasjen gir et solid inntrykk og virker å holde høy kvalitet. I tillegg er den lettere og mere fleksibel mtp plassering av ringene enn alt annet jeg har sett av blasermontasjer. Den er etter mitt syn også penere og lavere enn originalt, er MYE nettere enn r8-montasjen som selges nå for tiden.

 

Bojan Stoyanov er en veldig ryddig mann å handle med, og montasjen lå for mitt vedkommende i postkassa etter en drøy ukes tid. Dette til en pris som tilsvarer halvparten av det man må punge ut for original vare i Norge.

 

Har ikke skutt med den ennå, men skal teste den ila helga. Regner med at den svarer til forventningene, og at jeg har kjøpt min siste originalmontasje fra Blaser. :wink:

 

1376265.jpg

1376284.jpg

 

Takk Til ChristianMoe for hjelp med bildene :winke1:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Her kommer et par bilder av montasjen fra Bojan!

Montasjen gir et solid inntrykk og virker å holde høy kvalitet. I tillegg er den lettere og mere fleksibel mtp plassering av ringene enn alt annet jeg har sett av blasermontasjer. Den er etter mitt syn også penere og lavere enn originalt, er MYE nettere enn r8-montasjen som selges nå for tiden.

 

Bojan Stoyanov er en veldig ryddig mann å handle med, og montasjen lå for mitt vedkommende i postkassa etter en drøy ukes tid. Dette til en pris som tilsvarer halvparten av det man må punge ut for original vare i Norge.

 

Har ikke skutt med den ennå, men skal teste den ila helga. Regner med at den svarer til forventningene, og at jeg har kjøpt min siste originalmontasje fra Blaser. :wink:

 

1376265.jpg

 

1376284.jpg

 

edit: Får ikke laget større bilder, har prøvd men ikke funnet ut av det.

 

Sånn, rettet på bildene dine 8)

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle dele bilder av montasjen som er kjøpt av zruncho fra Ebay. Jeg har ikke testet den enda. Men det er ikke noe å si på utseende og maskinarbeidet. Tenkte jeg etterhvert skulle få kjørt litt press på den i forhold til original for å se om den er mykere eller stivere.

IMG_0410_zpsdf4158fb.jpg

IMG_0409_zps0f07404d.jpg

IMG_0408_zps1292723b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fikk ett sett i posten fra zruncho jeg også. Ser meget bra ut, kvaliteten virker gjennomført bra.

 

Fin fyr å handle med, har ingenting i mot handle direkte (utenfor Ebay) bruk gjerne e-mailen hans lenger oppe i tråden.

 

Blir spennende å se hva han byr på på den nye nettsiden..

 

 

Trist for gutta i Isny når monopolet faller :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Fikk i ettermidag omsider min r93 profesjonal, så nå må jeg vel søke omm fult medlemskap i blaserklubben :mrgreen: . Har ikke vunnet og skutt enda, mn det blir i morgen. Gleder meg :winke1:. Sitter nå og fikler med oppspenneren, og synes den er veldig tung. Er dette noe som går seg til eller er det vanesak?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har denne typen og er godt fornøyd. Bygger ikke voldsomt i høyden, men tilstrekkelig!

Glidelåslomme på siden. Der har jeg ekstra skudd og en liten kniv. Greit når man plutselig må "rykke ut" :-).

Finnes i flere farger og camo. Jeg har digital camo på min. Litt militært, men men..

Plukker det av når det er elgjakt, eller evt ettersøk når jeg ønsker å ha åpensikter i beredskap (blir for høyt med noe på kolben når disse skal benyttes). Billig!, og enkel montering

 

http://www.ebay.com/itm/Airsoft-Rifle-S ... 51a85ff871" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Hjelp til teknisk data på Blaser R93 Proff 6,5x55.

 

Har lastet ned "Shooter" på min iPhone og trenger bistand til å finne ut følgende.

 

- Noen som vet eller hvor får jeg info om "Barrel Twist".

- Twist Directon

 

Og hva/hvordan måles "Sight Height" og "Sight Offset"

 

På forhånd takk.

Link to comment
Share on other sites

Barrel twist er 220mm eller ca 8,66" i ett R93 6,5x55 løp.

Høyre vridd, altså twist direction right.

 

Sight height er avstand senter kikkert-senter løp.

Måles enkelt med en tommestokk eller skyvelær om du skal være pirkete.

 

Sight offset er om siktet ditt ikke er sentrert på låskassen, men montert til en av sidene.

Dette kan du sette til 0 på din rifle.

Link to comment
Share on other sites

Var på banen for første gang med min nye Blaser D99 i går. Tok av varipointen som satt på R93 min og den passet rett på drillingen uten å måtte justere på montasjen. Skjøt en hurtig 3 skudd serie på grevlingskiva som sto på 100 m. Resultatet ble en 20 mm samling ca 3 cm til høyre for senter. :D BLASER = Genialt :P

Link to comment
Share on other sites

Noen som har opplevd at blaser montasjen, spesielt skruene som justerer festene på løpet har løsnet pga rekyl eller annet?

 

Har skutt ca 5-600 sk med 30.06 og i dag var disse blitt såpass løs at jeg la merke til at siktet vugget litt under skyting og når jeg kjente på det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har oppdaget noe annet rart med 30-06 pipa. En liten forhøyning på hylsene ca 8mm opp fra hylsebunnen og nesten 160 grader rundt. Forhøyningen er liten, men man kjenner den og ser den. Og det merkes heller ikke noe til den når man putter i tomhylsene igjen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...