Jump to content

GRS gjør forferdelige ting med lommeboken


Proffen

Recommended Posts

Når det gjelder klassiske treskjefter og like klassiske jaktrifler, så er det vel langt flere av dem kontra langholdsrifler. Hvem som følger i flokk som en sau blir derfor i svært stor grad definert av hvor man står i utgangspunktet? Eller?

 

Bra sagt, Proffen!

 

Det er på grensen til underholdende å se hvor mange som ikke klarer å akseptere at noen kanskje har andre estetiske og funksjonelle preferanser og behov enn de selv har. ..og midt opp i det hele skyter en seg selv i foten. :)

 

Det er GOD plass til både taktikule og klassiske skjefter i jeger og skyttermiljøet i Norge. Ikke vær så opptatt av hva andre velger å bruke pengene sine på. :thumbup:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Unskyld at jeg spør Litago, men hvordan i all verden kan du si at en GRS stokk er klumpete og tung om du ikke har hverken sett den eller prøvd den i virkeligheten :?::shock:

 

Er du i besittelse av synske evner, eller har du bare lest varedeklarasjonen igjen? :mrgreen:

 

forstår ikke helt spydigheten din her..men

Grs har jeg prøvd opp til flere ganger med forskjellige type rifler og kalibere

det jeg snakket om ville vært morsomt og se og prøve er jo den nye plast stokken her.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

til mitt bruk synes jeg ikke GRS er noe

Nei, til ditt bruk kan det godt være. Om alt jeg skulle var å skyte elg i Telemark, hadde jeg klart meg lenge med Mauser'n. Men jeg vil mer, og ikke minst lenger. Derfor en rifle til, og derfor ønsket, på sikt, om en GRS-stokk.

 

Jeg har kjent på rifler med syntetstokk, for så å kjenne på samme rifla med GRS-stokk. Noe tyngre var de jo, men rifla falt mye bedre på plass i armene også, så tyngden hadde nok jeg taklet...

 

smak og behag :) jeg liker værtfall ikke GRS mens andre gjør det

Link to comment
Share on other sites

Bismarck sa en gang: "Kun tåper lærer av sine egne feil, jeg foretrekker å lære av andres feil."

En sannhet med modifikasjoner, hvis man f.eks. leser på nettet så flommer det over med advarsler om hvor lite egnet Karelsk Bjørnehund er som familiehund, de er visstnok både mannevonde og grinete enmannshunder som spiser andre hunder av prinsipp og kun jager når de selv gidder.

Det stemte liksom ikke med min erfaring, basert på de få hundene jeg hadde truffet på utstillinger etc.

Så vi tok sjansen, og fikk en karelsk kosegris som tilbringer nettene på slagbenken sammen med svarthunden, fryder seg når det kommer folk og hunder på besøk, og ha såpass jaktlyst at den rev ned takrenna som løpestrengen var festet i...

For å sjekke at dette ikke var et unikt tilfelle anskaffet vi en valp til i vinter, som utvikler seg i nøyaktig samme retning.

 

På en annen side har jeg lest tester av optikk på amerikanske nettsider som roser sånne 3-24x53 kinadassruller med gønt og rødt discolys på retikkelet som det ultimate av nattjaktoptikk....min er faring er at det er søppel som man best kan benytte som lommelykt i nødfall.

 

Det en skribent setter på ord av kvaliteter og ulemper om en vare vil alltid være farget av personlige følelser.

Hva spesifikasjoner kan fortelle oss om en vare er kun basert på fysiske fakta, man vet ikke hvordan dette vil spille inn før man har holdt varen i hånden og prøvd den selv :!:

 

Min erfaring er at et MG3 er tungt og klumpete, mens en Ruger 10/22 er lett og hendig, men de har to helt ulike bruksområder (selv om enkelte tror det motsatte) og kan derfor ikke sammenlignes i mine øyne.

 

@Finnlight.33WM

Heldigvis har ikke jeg noe med "liker-knapper" å gjøre, det sorterer under Administratorene, ikke Moderatorene. :)

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens!

 

Kan ikke skjønne hvorfor denne tråden drar seg ut i flere sider. :roll:

 

GRS ser på mulightene å utvide sitt sortiment, og utvikler nye skjefter. Det er positivt for oss forbrukere.

La de som liker plaststokker kjøpe disse, og la de som liker treskjeftene kjøpe disse. Det er vel strengt talt ikke nøvendig å diskutere hva som er best/finest coolest etc.

Smak og behag er forskjellig. :wink:

 

Forøvrig synes jeg det var en spennende stokk, men foretrekker trestokkene til GRS.

Link to comment
Share on other sites

Er det din objektive vurdering utfra egne tester, eller er det din subjektive oppfatning utfra at du foretrekker treverk? :wink:

 

For mine hender så passer stokkene veldig godt, da jeg har noen store hender. :wink: Har 2 andre rifler med plast/alustokk, så jeg har beina i begge leirer... :lol:

 

Det viktigste er at stokken er tilpasset hendene. Og så langt er GRS den stokken jeg ikke har trengt å gjøre modifikasjoner på.

 

Lykke til videre i diskusjonen :wink:

 

Hvorfor velge en når enn kan velge begge :wink::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Apropos anklager om plast, det er vel ikke kommet informasjon som tilsier at stokken vil hovedsakelig bestå av plast? Foruten pistolgrepet ser jeg ikke plast. Alu av høyere kvalitet er vel det mest aktuelle vil jeg tro.

 

Må godsnakke med administratorer og modteamet, slikt at vi kun har langholdsrelaterte tråder i llangholdsforumet og kriteriet for å kunne komme inn er verifisert 10 skudds gruppe på maks 100 mm på 500 meter slikt at vi slipper innspill fra visse folk.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Apropos anklager om plast

GRS kaller den "GRS Long Range aluminum Chassis stock."... (ikke "long range plastic stock") :mrgreen:

 

verifisert 10 skudds gruppe på maks 100 mm på 500 meter

Jepp, støttes - 150 for å lese og 100 for å skrive ;)

 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Apropos anklager om plast

GRS kaller den "GRS Long Range aluminum Chassis stock."... (ikke "long range plastic stock") :mrgreen:

 

verifisert 10 skudds gruppe på maks 100 mm på 500 meter

Jepp, støttes - 150 for å lese og 100 for å skrive ;)

 

 

 

K

 

Ah, takker! Jeg regna med det.

 

Jeg kjører ideen via adm/mod;)

Link to comment
Share on other sites

Noen er utilitarister, der funksjon og enkelt vedlikehold kommer fremfor design og estetikk. Jeg forstår at noen bruker 1 mill på en hagle fra Purdey som en stakkars sjel har brukt 2000 timer på å bygge, men selv vil jeg ha bruksgjenstander som tåler en støyt. Alu-chassis med bolt-on autobedding passer meg ypperlig. Og ikke glem; du er ikke cool om du ikker er tacticool :lol::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Det inntresante er at jeg i det siste har myst endel på MDT LSS (tror jeg det var) systemet.

Alu stokk for ais magasiner, og ar stokk (Man får bare kjøpe alu klumpen i midten, resten må en fikse selv.

 

Jeg antar Grsen blir både tyngre og betydelig dyrere?

 

Skjev utvendig låsekasse? Hvordan er det mulig?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Oppdatering fra GRS:

 

Some information on the GRS long range chassis stock.

It is made in aluminum with synthetic side panels and grip. The piccatinny rails will be delivered with covers. Height adjustable recoilpad will be standard. The weight of the stock is about 1900grams and it will be made in the following inlets:

 

1. Sauer 200 STR/ SSG 3000

2. Tikka T3

3. Remington LA and SA

4. Howa LA and SA

 

These will be the first ones made.

Price and delivery time is not known at the moment. We will update information as soon as we have more.

I know you all are inpacient to kmow more. We will publish as soon as we can

Link to comment
Share on other sites

Jeg tafset på denne stokken i dag, og den er absolutt flott. Den blir i tyngste laget for meg, men jeg ser absolutt sjarmen i den.

 

Ikke for det, lommeboka ble endel slankere i dag; jeg bestilte meg en Sporter/Varmint Links i brunt, med hevbar rekylpute.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Åhh så glad jeg er som har en Winchester :mrgreen: Da slipper jeg å gå å ha vondt av at jeg skulle hatt en slik stokk da verken GRS eller KKC lager :wink: Og det å bygge fra en blanks er mye dyrere enn å kjøpe noe kult fra Boyds til den som passer meg like bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Da er Bolthorn som den nye GRS stokken heter, klar til salg og annonsert ser det ut som. Ser fryktelig fristende ut men høy vekt og pris er show stopper. Prisen kan jeg leve med for så vidt men den høye vekten er litt tung å svelge. Noe ala LSS chassiset til MDT hadde vært genialt til STR. Enkel, modulært og veldig lett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...