Jump to content

GRS gjør forferdelige ting med lommeboken


Proffen

Recommended Posts

Morsomt med picatinny fester.. Kan feste kameraer overallt og ta selfies i alle mulige vinkler..

 

Men er en sak jeg lurer på.. Mange skriver neste som at en sånn her type stokk er en nødvendighet for å skyte langt.. Men er ikke min blaser med tofot og vektorfeste akkurat like presis? Er det skudd nummer 2 som skal være så presist? er ikke det bare å kjøpe en skytebenk?

Link to comment
Share on other sites

Sikkert like pressis, men hvorfor ha en standard jaktstokk på ei rifle du bare skal skyte liggende med? Like lite vits som og ha ett tungt alu. chassi på hundefører rifla.. Alt til sitt bruk, ell så får man finne en middelvei som f.eks tofot på en R8, det treffer det og:) Også tror jeg det er mer snakk om 1. 2. 3. 50. 100. 1000. Skudd..

 

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Det der er det råeste chassiet jeg har sett. Ser mye bedre ut enn de amerikanske alternativene!

Det gleder mitt patriotiske hjerte, at noe så gjennomført vakkert og funksjonelt er designet og produsert her oppe.

 

Får egentlig lyst til å bare montere et plombert våpen i chassiet, og sette kreasjonen på en dreieskive i stua.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er stor fan av lego jeg altså, men ALT trenger da ikke være kompatibelt med AR deler? At enkelte som ikke har holdt i stokken enda engang gjør en sak ut av at grepet ikke kan byttes med AR grep fremstår for meg som heller merkelig. Hva hvis grepet som stokken kommer med faktisk er helt fortreffelig?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Da har jeg handla 2 av disse stokkene,en for T3 og en for Sauer 200 STR.

Har montert og skutt litt med Tikka rifla i Bolthorn chassiet..Det som har irritert meg noe jevlig er at T3 i 300Winmag har en max patron lengde på 85 mm.Med Bolthorn har jeg plutselig fått en patron lengde på 94,3mm med det magasinet som følger med stokken. :D Det er også mulig å få tak i enda lengre magasin og da har jeg hele 97,79mm i Tikka T3 rifla.Magasinet som var med tok 6 skudd + ett i kammret.Stokken kommer ferdig sammenskrudd og du må bestille med hengslet og montere det selv.Så langt så er jeg fornøyd med disse stokkene. STR,n har jeg bare montert stokken og ikke skutt med den enda.Der ser jeg det er huller i stokken for å skifte pipe uten å ta mekanismen ut av chassiet.

Hengslet låser både i utfoldet og foldet tilstand.Ingen spesiell slark å merke heller.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Det som har irritert meg noe jevlig er at T3 i 300Winmag har en max patron lengde på 85 mm.Med Bolthorn har jeg plutselig fått en patron lengde på 94,3mm med det magasinet som følger med stokken. :D Det er også mulig å få tak i enda lengre magasin og da har jeg hele 97,79mm i Tikka T3 rifla.

 

Uten noe maskinering i rifle mekanismen?

Link to comment
Share on other sites

Flashman

 

Har prøvd å lade 208 A max i 300 win mag i T3 rifla med max lengde i det nye magasinet og det fungerte ikke. :trist:

Det må nok maskineres i åpningen som patronene kommer opp fra magasinet.Skal ta kontakt med børsemaker og høre om dette er mulig.Jeg ser GRS reklamerer for å få enda lengre magasiner inn i T3 kassa.Dette vil ikke funger .Tikka T3 sin max lengde er fortsatt 85mm i col. :idea:

Link to comment
Share on other sites

Det er med ny boltstopper så sluttstykket går lengre bakover.Har ikke testa max lengde på patronene i Bolthorn chassiet ,men hadde noen patroner ferdigladda som var ladd etter orginal magasinet.Med Bolthorn og nytt magasin mata i allefall ikke 92mm col gjennom systemet så 89mm er kanskje mulig.Det må prøves.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...