Jump to content

GRS gjør forferdelige ting med lommeboken


Proffen

Recommended Posts

Den ble NICE!, Har jo venta på den siden November 2012 jeg da ;)

Spent på anleggsflate til beanbag. Hybrid er jo optimal sånnsett, men laminat er fortsatt tennved.

Ryktet sier at den kommer i to lengder. Den lange har forhåpentlig plass til ei hand der den bakre skinna under fortreet er på bildet.

Kjekt med skinner, men jeg skyter nå liggende med reim, eller knestående, sittende, eller lignende der jeg holder i fortreet ca. 700 000 ganger oftere enn jeg trenger feste for tripod, eller lykt eller hva det er til. Er jo nok skinner der uansett, ei til og Jernbaneverket hadde kjøpt opp hele opplaget ;)

 

 

Uansett så gleder jeg meg til denne kommer. Den ser ikke billig ut, men det koster å være kar her i Norge. Oscar og Knut Erik blir populære på Villmarksmessa om de tar denne med seg iallefall.

 

EDIT: Den kommer visst med deksler til picatinnyskinnene.

 

K

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tja, laminat er ikke dumt, men uansett materiale er glatte ukomfortable skjefter noe søppel.

Sauer 202 har et av de beste pistolgrepene på tradisjonelle jakstokker syns jeg.

Håper på et plastskjefte fra GRS lignende jaktmodellene, noe med ryddige linjer, det vil selge bra. Til "utvidet bruk" er det nok å velge i.

Link to comment
Share on other sites

Noen som kan bryte "flokkmentaliteten" da?

Stokken er vel ikke så banebrytende?

Får folk opp øynene for justerbar kolbekam, er det

mange stokker som fungerer like bra som grs. Til

1:5-av prisen.

Look:

IMG_5996.jpg

IMG_5998.jpg

IMG_6000.jpg

 

Og enda rimeligere:

IMG_5999.jpg

 

Hater flokkmentalitet. God helg!

Link to comment
Share on other sites

Fordelene, slik jeg ser det, med sporter/Varmint er bedre stilling for håndleddet, justerbar lengde på kolben og justerbar høyde på relylputen, samt et bedre grep for hånda som ikke ligger på avtrekket, under kolben.

 

Må man ha det? Nei, bevares. Kan det utgjøre en forskjell? For noen kan det nok det.

 

Rent personlig synes jeg at tredtokkene til GRS er noe av det lekreste som finnes.

Link to comment
Share on other sites

Stokker som passer meg fint Mork, utenom Winchesteren. Flokkmentalitet, kanskje for noen, andre analyserer.

Mine ønsker til forbedring over de fleste standard jaktskjefter til jakt er et komfortabelt pistolgrep som ikke er glatt, og ikke tvinger en til å måtte justere grep fra klar til anleggsposisjon, et fyldig forskjefte, og enkel justering av kinnstøtte uten verktøy. I tillegg til å være av plast. Standard Sako/Tikka skjefter f.eks. har store mangler her mener jeg :)

Link to comment
Share on other sites

For den vanlige jegeren holder alt fra en 1880 Martini-Henry til en Sauer 202.

 

Presisjonskyting på lengre hold krever gjerne noe mer. Forskjellige oppgaver krever forskjellige verktøy. Det er ingenting som da er "dårligere", bare mindre godt egnet. GRS har ikke akkurat produsert ræl, så jeg holder en knapp på at dem får tuska ut en av disse stokkene til Remington 700 SA. Jeg skal til og med betateste vederlagsfritt:P

Link to comment
Share on other sites

Unner alle som føler de trenger grs en slik stokk. Er ute etter å dempe den forb,,,, flokkmentaliteten jeg.

Ser på FB-siden at veldig mange av bildene er av elg, hjort og rådyr. Tipper majoriteten er skutt på hold

mellom 40-120 m. Da funker standardskjefter som har justerbare kolbekammer like godt.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med mork, jeg har to "spesial" våpen som jeg bruker til trening og jakt der holdene kan bli lengre enn normalt. Allikevell detter hovedandelen hjort/rådyr hos meg for helt standard våpen og som du sier på korte hold mellom 25-120m. Saueflokken er stor.. :P

 

Utifra det bildet på fjesboka av den nye GRS stokken syntes jeg den har alt for mye skinner,,,hva f.. skal jeg med skinner på sida av skjeftet på ei langhold/jakt børse ? Jadajada, de har det i swat filmen. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke se veldig nøye på bilde for og se att skinnene sitter med skruer.. Trenger du de ikke så skru de av..? Når de lager en sånn stokk så ville det vært dumt og ikke laget den med muligheten, kanskje nettopp swat eller militære kjøper stokken.. Ambisjoner utover norske elgjegere bør man ha når man lager stokk av den typen spør du meg. Så kan hver enkelt ha akkurat så mange skinner de ønsker.

 

For min del er det ikke lasse med skinner som gjør meg intressert men heller justeringsmulighetene,ergonomien i grep,at den er vedlikeholdsfri, chassi, dødt mareriale og sammenleggbar kolbe.

 

 

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Unner alle som føler de trenger grs en slik stokk. Er ute etter å dempe den forb,,,, flokkmentaliteten jeg.

Ser på FB-siden at veldig mange av bildene er av elg, hjort og rådyr. Tipper majoriteten er skutt på hold

mellom 40-120 m. Da funker standardskjefter som har justerbare kolbekammer like godt.

 

Du har et poeng mork :wink: Litt ot, men...

Ser alt for mange førstegangs/unge jegere som drar til skogs med våpen mer egnet

for combat/sniper eller hva ungdommen likar å kalla det? Tenker mer på det tacticoole, enn selve jakta.

 

Kanskje vi skulle lage en utenfor flokken stokken tråd :wink:

Link to comment
Share on other sites

Skjønner virkelig ikke problemet her. GRS er ute å markedsfører bedriften sin og lager noe som skaper blest, internasjonalt. Blir nesten minna på janteloven, gitt. Skal ikke en liten bedrift fra ei lita bygd få lov til å produsere noe som bonden ved siden av ikke trenger? Nei, alle trenger ikke grs stokker, men om man holder en i hånda, skjønner man hvorfor de har suksess. Endelig har de også hørt på tilbakemeldingen fra kundene sine og utvider repertoaret sitt også. Og hva er forresten galt med at nabobonden går å kjøper seg noe man egentlig ikke trenger? Misunnelse er mye verre en havesyken, mener hvertfall jeg...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Uffameg for en stygg stokk. Rett og slett gigantisk jallafaktor inne i bildet her.

 

Hva skal en si da, må innrømme at den første tanken som streifet meg da jeg så bildet var Lego-børse. :lol:

Men hva er verst, en opphora Blaser eller en Sauer 200STR med GRS stokk....jeg tror jeg vet hva jeg hadde foretrukket.

Selv om jeg sliter med å se hvor man skal plassere venstrehånda på framskjeftet her.

 

Kan heller ikke si meg ubetinget enig med El Tohi Varjator her, for selv om den ikke er direkte vakker, så stiller den mange klasser over alt plastic-fantastic tacticool rallemikket man får kjøpt på nett for 99,99$ i junaiten.

Den er ikke Archangel-jalla eller Blaser-bling, den er GRS.

Link to comment
Share on other sites

Uffameg for en stygg stokk. Rett og slett gigantisk jallafaktor inne i bildet her.

Hva slags produkt tror folk dette er? Tenker du stygg jallastokk, så er du trolig ikke i produsentens målgruppe. Stokken er nok ikke tiltenkt som et alternativ til trestokk på elg eller reinsjakt. Tipper målgruppen er militær, politi og sivil langholdsskyting der funksjon går foran estetikk.

Link to comment
Share on other sites

Stokken er helt sikkert god å skyte med, ergonomi, justeringsmuligheter osv..

Men pen er den ikke.

En clean tacticool stokk hadde fått mine øyne mere opp.

Men GRS har vel vist seg å være kvalitet, (stort sett, har vel vært noen tilfeller der skjefteskruene til 200 STR ikke hold momentet) så dette er nok kvalitet det også!

Norsk kvalitet til priser man kan leve med, det kan man ikke klage over.

 

Men fatter ikke dette gnålet om janteloven bare for folk sier meningene sine om et produkt?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Der tok jaggu meg endelig GRS til fornuft. Jeg var en av de første som var ute med å kritisere langholdsskjefte i laminat da den kom. At det skulle bli en stor suksess hadde jeg ikke sett for meg. For hvem ville vel ha en planke til det formålet? Det fantes allerede da en haug med gode carbon, glass, kevlar og aluminiumskjefter som alle er betydelig mere stabil enn en treplanke.

 

Det blir spennende å se om dette slår ann? :wink: Men siden jeg er positiv blir det kanskje en blunder :mrgreen:

 

Jeg skal ikke uttale meg om design før jeg kan holde en i hånden, men for meg ser det ut som en slags AI løsning. Om det er pent eller ikke har lite å si. Funksjon for skjønnhet :wink: Det er ding i dongen som teller.

Link to comment
Share on other sites

Men fatter ikke dette gnålet om janteloven bare for folk sier meningene sine om et produkt?
Kan ha noe med Mork sine påstander om flokkmentalitet. Personlig synes jeg GRS-stokkene er noe av det flotteste som finnes av ettermarkeds-stokker. KKC derimot, har jeg ikke sansen for i det hele tatt. Det er altså min personlige oppfatning, basert både på utseende og på hvordan den ligger i armene, i stående, sittende, knestående og liggende stilling. At mange andre er enige med meg handler ikke om "flokkmentalitet" men om at jeg tilfeldigvis tenker likt som dem.
Link to comment
Share on other sites

Det er enklere å legge rett premiss til grunnlag for diskusjon rundt sneakpeak av denne stokken. Den skal tilrettelegges langholdskyttere, ikke ælj jegeren på post, selv om den utvilsomt kan brukes av ovenevnte vadmelsskytter. ;)

 

Med andre ord er det ikke relevant i det hele tatt med estetiske verdier, kun funksjonalitet, selv om de av oss som skyter slikt "liker" denne type stokk/chassis. Det er heller ingen spørsmål om flokkmentalitet, men en glede over at ett norsk selskap produserer ting vi ønsker å ha. Mellom Hansen-kasser, GRS og gadgets fra THLR så er langholdsmiljøet i Norge på godt vei til å dyrke frem "Made in Norway" skyttere. Litt nasjonalfølelse skal vi tillate oss i blant:)

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at et skjefte kan vekke så mye engasjement og følelser. Når det gjelder klassiske treskjefter og like klassiske jaktrifler, så er det vel langt flere av dem kontra langholdsrifler. Hvem som følger i flokk som en sau blir derfor i svært stor grad definert av hvor man står i utgangspunktet? Eller?

 

Dessuten vil jeg kalle det en ørliten avsporing. GRS er et norsk firma med gode produkter for noen og enhver. Litt tidlig å bedømme det nye skjefte enda, ut fra to bilder. Men er det laget i GRS kvalitet og funksjonalitet tror jeg det blir bra :-)

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det er enklere å legge rett premiss til grunnlag for diskusjon rundt sneakpeak av denne stokken. Den skal tilrettelegges langholdskyttere, ikke ælj jegeren på post, selv om den utvilsomt kan brukes av ovenevnte vadmelsskytter. ;)

 

Med andre ord er det ikke relevant i det hele tatt med estetiske verdier, kun funksjonalitet, selv om de av oss som skyter slikt "liker" denne type stokk/chassis. Det er heller ingen spørsmål om flokkmentalitet, men en glede over at ett norsk selskap produserer ting vi ønsker å ha. Mellom Hansen-kasser, GRS og gadgets fra THLR så er langholdsmiljøet i Norge på godt vei til å dyrke frem "Made in Norway" skyttere. Litt nasjonalfølelse skal vi tillate oss i blant:)

 

:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Unskyld at jeg spør Litago, men hvordan i all verden kan du si at en GRS stokk er klumpete og tung om du ikke har hverken sett den eller prøvd den i virkeligheten :?::shock:

 

Er du i besittelse av synske evner, eller har du bare lest varedeklarasjonen igjen? :mrgreen:

 

 

:lol::lol::lol::lol::lol::lol: nå må dere i Admin korpset snart få på plass en "liker" knapp. :lol::lol::lol::lol:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Unskyld at jeg spør Litago, men hvordan i all verden kan du si at en GRS stokk er klumpete og tung om du ikke har hverken sett den eller prøvd den i virkeligheten :?::shock:

 

Er du i besittelse av synske evner, eller har du bare lest varedeklarasjonen igjen? :mrgreen:

 

 

Jeg tolker det dit at han kunne tenkt seg å prøvd denne nye stokken.. ?

Link to comment
Share on other sites

til mitt bruk synes jeg ikke GRS er noe

Nei, til ditt bruk kan det godt være. Om alt jeg skulle var å skyte elg i Telemark, hadde jeg klart meg lenge med Mauser'n. Men jeg vil mer, og ikke minst lenger. Derfor en rifle til, og derfor ønsket, på sikt, om en GRS-stokk.

 

Jeg har kjent på rifler med syntetstokk, for så å kjenne på samme rifla med GRS-stokk. Noe tyngre var de jo, men rifla falt mye bedre på plass i armene også, så tyngden hadde nok jeg taklet...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...