Jump to content

Glock-praten


SKO1338

Recommended Posts

Har en slik Arredondo +3 magbunn på ene magasinet mitt, men når jeg fyller magasinet full så er det trangt å få magasinet inn i våpenet. Er dette vanlig?

 

Fant du ut av dette? - opplever det samme selv nå.

 

Klipp av en coil på arredondofjæra så har du omladbar 18skd

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kjære glockere, trenger litt hjelp.

Skyter Production på klubbnivå med M17, Gen3 og har det trivelig.

Sist forsvant forsiktet ut i bushen, men det var med et ekstrasikte da jeg kjøpte pistolen som nå er montert.

Antar at det er originalt Glock (plast med hvit prikk).

 

Saken er at nå skyter jeg litt lavt, dessuten er hvitprikken nesten umulig å se i litt dårlig belysning.

Baksiktet er uoriginalt, merket MH3 på toppen pluss AD med hvite bokstaver på venstre side (Meprolight Tritium?).

To hvite prikker som muligens engang har inneholdt Tritium, uansett er de nå skittengrå uten noe lyseffekt.

 

Til saken; jeg trenger nytt forsikte som jeg kan se bedre og få raskere i baksiktet.

En i klubben har et rødt fiberoptisk sikte på sin Glock, og det syns vesentlig bedre enn mitt med hvit prikk.

Hva skal jeg kjøpe?

Ser Brownells har forskjellige, men jeg blir bare forvirret, det blir litt sånn "elle melle"...

Link to comment
Share on other sites

Panga med slemmo sin openglock i går som egentlig fungerer greit, spesielt med ny rekylfjør og ladninger osv, kaster vanligvis ut strøkent, men av og til er det en hylse som omtrent bare ruller ut av utkasteråpningen, utstøter osv ser greit ut, kan tyde på skit eller sliten ekstraktor? hva drar ut 40'ene sikkert hver gang av evnt eftermarkeds ekstraktorer.

Link to comment
Share on other sites

Evt kjøp Battlehook og Dawson Precision fiber front.

 

Er dette et sett med bak/frontsikte, og hvem i kongeriket kan skaffe slikt?

Problemet nå er jo at standard Glock framsikte er for høyt for det Meprolight Tritium baksiktet som sitter på... :(

Løsningen er vel å kjøpe et komplett sett av ett eller annet slag som er godt synlig ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er det samme type (styrke og spenst) fjærer i magasinene i de forskjellige kalibere?

 

Virker på meg som at fjær til 9mm er noe tynnere enn til .40 cal.

 

Har .40 magasiner som jeg får dyttet 18 skudd i med lader. Men tar jeg fjær fra 9mm så lader jeg 18 fint med håndmakt. Synes den dytter siste patroner helt greit opp når magasinet tømmes.

 

Synspunkter?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hei. Spekulerer på om min G17 skal få en lillebror i form av en G19, finnes de å få kjøpt i andre farger en svart her i kongeriket? Har jo sett bilder av sandbrun ramme osv.

 

Gen 3 kan leveres i europa i OD grønn. koster det samme men bestillingstid da det ikke er lagervare. kjøper du en tom ramme som ekstra i grønn koster den ca 1400 kr fra SSS(krever søknad)

i USa leveres gen 3&4 i desert sand og OD grønn.

Link to comment
Share on other sites

Orginalt er er glock magasinene tiltenkt å ikke droppe... det er bare amerikanere som syns det er flott idè å kaste fra seg magasinene sine i strid...

Men de har fått vilja si med 2 generasjons magasinene osv.

 

Finnes jo ulike måter å gjøre det på. Men er jeg i en kamplignende situasjon på pistolhold og skyter tomt, ja da er ikke et tomt magasin det jeg prioriterer først. Og hvis magasinet fint kan tas mot av hånden isteden for å trekkes ut ville jeg foretrekke det. Magasinet må ikke gå i bakken fordi muligheten til det er der.

Så har du dette med omladning med kun en brukbar arm/hånd, det blir krangligere/tar mer tid hvis magasinet må trekkes ut. Har man da ikke gigantiske ettermarkeds magasinsutløsere ser jeg kun fordeler med den "amerikanske måten".

 

Så på en tjeneste pistol som Glocken jo er, det en forbedring hvis det nå var på den måten med Gen1. Mener det var Gen 1 vi brukte i Flygvapnet 1991/92 og jag vil huske at også de magasinene falt ut hvis du ønsket det. Men jeg kan huske feil, er jo over 20 år siden.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Noen som har erfaringer med å lage gjengestykket til å ha imellom løp og komp? Hvem børsemaker som er god på sånt? har en g22 med 9mm konverteringsløp og hadde ett håp om å bruke 9mm i første omgang. problemet er jo at jeg får ikke forlenget løp i 9mm ferdig gjenget til min g22...

Link to comment
Share on other sites

Storm lake har gjenga 9mm conversion løp for G22, så det skal gå greit, ferdig gjenga 1/2"-28 (som stikker ut for komp/demper)

 

2 alfa skaffer, jeg snakket med tore der om noe lignende før i dag, og prisen var bra, hadde nok heller bare gjort det enn skjøting osv

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

41 kan brukes i open, og den kan sikkert moddes så den passer i standardboksen (den er 1mm for lang i utgangspunktet), men den er totalt uegnet for begge disse divisjonene. En 34 eller 35 er et mye bedre valg hvis du vil ha noe som kan brukes i standard div. I production får du ikke noe større enn G17.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fritt etter hukommelsen: Jeg har satt inn minuskonnektor, rekylfjærstang av stål, byttet tennstempel, tennstempelfjær og tennstempelsikring, byttet magasinutløser og sleidestopp, samt satt på justerbare sikter. Jeg har også limt på en slags "gummipaneler" på grepet. I tillegg har jeg fått polert enkelte flater i avtrekket.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha testet alt av rekylfjærer frem og tilbake, og gått til å lade 3n38 og tilbake til N105 så ser det faktisk ut som openglocken begynner å funke, jeg hadde en fte på 150 skudd med N105ladninga i går og pistolen er veldig behagelig å skyte med, prikken kommer på plass fort og jeg kan plinge stål på 25m ganske radig, så da får vi se om det ikke blir noen pistolstevner i løpet av vinteren.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...

29v02td.jpg

 

Her er min nymodifiserte Glock 17 9mm MOS. Innvendig er tennstempelfjær, avtrekkerfjær, sikringsfjær og connector skiftet ut, noe som gir et veldig fintfølende avtrekk i forhold til originalen. Utvendig har jeg endt opp med å bruke backstrap (M), som passer godt i hånda og gjør både avtrekk, magasinskifte og lading enklere. Siktemessig liker jeg faste baksikter, og har kun satt på et fiberoptisk forsikte. Jeg har satt opp mulighet for trening med lyddemper med KKM løp og A-TEC (PMM). Rødpunktsikte fungerer sammen med dette oppsettet.

 

På MOS-varianten følger det med 4 ulike plater som passer til ulike rødpunktleverandører, og som gjør montering av rødpunkt til en lek. I hvert fall nesten. På mitt C-more sikte gikk forkanten av siktet 0,05 mm. for langt. Et godt tips er altså å fysisk sjekke at rødpunktsiktet du tenker på faktisk passer til Glock MOS-montasjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Litt bedre tid å skrive nå. Ja komplett kit.

 

En annen grunn til at jeg valgte dette kit på begge mine IPSC håndvåpen er at avtrekker er bred og flat. Jeg hadde det med at jeg ikke fikk avtrekk rett bakover og dermed skjøv våpenen til siden og ned når jeg tok avtrekk. Dette ble borte ved denne avtrekkeren. I tillegg kan dødgangen på avtrekker justeres til det minimale.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Handlet flere våpen derifra. Knallbra service, anbefales på det sterkeste.

 

Meeen, de har hatt litt problemer med å få sendt våpen i det siste, grunnet annen tolkning av reglene i Danmark. De kan ikke heller vise frem våpen som de kunne tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...