Jump to content

Glock-praten


SKO1338

Recommended Posts

  • 1 month later...

Glock 21 i dynamisk gir dessverre ingen mening overhodet da du taper magasin kapasitet i standard, og ikke får major scoring i production

 

kort oppsummert

 

production = både glock 17 og 19 er egnet, dette er smak og behag

 

standard, glock 17,19,22,34,35, men hovedsaklig 34/35 må sies

 

sivilpistol 2 = glock 19

sivilpistol 3 = glock 23... evnt en 30 i 45acp

Link to comment
Share on other sites

Tja... Se litt på hva Robert Vogel skyter med:

 

USPSA Production/IDPA SSP&ESP

 

Glock 34 Vogel Dynamics sights (FO front); 147gr bullets loaded to135PF; Safariland 5189 holster.

 

IPSC Production

 

Glock 17 Vogel Dynamics sights (FO front); 147gr bullets loaded to 135PF; Safariland 5189 holster.

 

IDPA Custom Class (CDP)

 

Glock 21SF Vogel Dynamics sights (FO front), 230gr bullets loaded to 170-175PF; Safariland 5189 holster.

 

USPSA Limited/Limited 10

 

Glock 24 Seattle Slug Plug;Vogel Dynamics sights (FO front); TTI basepads; 200gr bullets loaded to 170PF; Safariland 014 Competition holster and Safariland mag pouches.

 

USPSA Open Class

 

Glock 17 KKM barrel; SJC Major Compensator; J-point/Doctor slide mounted optics; Dawson Ice Magwell; TTI basepads; Safariland 014 Competition holster and Safariland mag pouches.

 

 

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Tja... Se litt på hva Robert Vogel skyter med:

 

USPSA Production/IDPA SSP&ESP

 

Glock 34 Vogel Dynamics sights (FO front); 147gr bullets loaded to135PF; Safariland 5189 holster.

 

IPSC Production

 

Glock 17 Vogel Dynamics sights (FO front); 147gr bullets loaded to 135PF; Safariland 5189 holster.

 

IDPA Custom Class (CDP)

 

Glock 21SF Vogel Dynamics sights (FO front), 230gr bullets loaded to 170-175PF; Safariland 5189 holster.

 

USPSA Limited/Limited 10

 

Glock 24 Seattle Slug Plug;Vogel Dynamics sights (FO front); TTI basepads; 200gr bullets loaded to 170PF; Safariland 014 Competition holster and Safariland mag pouches.

 

USPSA Open Class

 

Glock 17 KKM barrel; SJC Major Compensator; J-point/Doctor slide mounted optics; Dawson Ice Magwell; TTI basepads; Safariland 014 Competition holster and Safariland mag pouches.

 

 

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

 

Ja? Hva ønsker du å få frem?

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens!

 

Mulig jeg er på feil sted, men jeg prøver.

 

Jeg er på utkikk etter lårhylster til min Glock 19 gen.4, men jeg sliter med å finne noen i Norge som har.

 

Har sett på et kit fra Safariland og lurte på om noen forhandlere i Oslo-området selger slike?

 

Takk for svar :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Fritt etter hukommelsen: Jeg har satt inn minuskonnektor, rekylfjærstang av stål, byttet tennstempel, tennstempelfjær og tennstempelsikring, byttet magasinutløser og sleidestopp, samt satt på justerbare sikter. Jeg har også limt på en slags "gummipaneler" på grepet. I tillegg har jeg fått polert enkelte flater i avtrekket.

 

Jeg trener minimalt med Glocken, men jeg trener endel med matchpistoler. Og ca 50 % av denne skytinger er med grovpistolen. I tillegg driver jeg kontinuerlig og minner meg sjøl på at jeg må holde hardt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trener nok (på håndvåpen) ca 90% med 22LR. Hovedsakelig pga kost, men også fordi jeg konkurrerer mest med dette kaliber. Har nok en mistanke - som du påpeker - at jeg muligens holder Glocken litt for løst da jeg ikke trenger å holde 22 pistolene like hardt.

Må nok bare trene litt mer ja.

Link to comment
Share on other sites

Jeg la merke til på forrige helgs feltstevne at hver gang det var tid for våpenvisitering kunne jeg se avtrykk i fingrene etter rutemønsteret på "frontstrapen". Da visste jeg at jeg holdt hardt nok!

 

Jeg er også så heldig at jeg over et tidsrom på nesten 15 år skjøt mye mer .32 enn .22 uten at det medførte noen kostnader for meg. Selv etter nesten 10 år merker jeg at dette gir meg et fortrinn når jeg konkurrerer med .32 og grovere.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg ladet for litt siden 200 patroner med Hornady 230gr. XTP, og skjøt disse problemfritt i min Glock 21 (4.gen). Og at det gikk problemfritt er jeg glad for, siden jeg har 1300 av disse kulene liggende! Ladet med 7,2 grains Longshot, noe som er en ganske frisk ladning (7,4 grains er max i følge Hodgdons ladedata).

 

Patronene ble skutt både gjennom den originale G21-pipa, og gjennom en gjenga Storm Lake pipe (noen titalls skudd også med en A-Tec PMM-45 skrudd på tuten). Ingen mateproblemer eller noe annen hikke. Vet ikke om det er mulig å få tak i ferdigrulla XTP her på berget, men de mater i alle fall i en Glock 21.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Har veldig lyst til å få glocken coatet, men har også lyst til å stiple den. Noen tips der, går det fint?

Er det dumt å begynne med nedfiling/sanding og stipling av grepet når man aldri har gjort det før?

Om Dynamisk er noe som er aktuelt for deg, og du ønsker å benytte Glock'en i Production, så er det minimalt du kan gjøre med den. Ingen coating, filing, stipling. Greit å ta stilling til før en evnt. går i gang.

 

Her er en interessant artikkel om mod'ing: http://polymergripprocess.blogspot.no/

Link to comment
Share on other sites

Bare biltema sin som slites, på alle de andre varer de leeenge, og du kan bruke div skateboard remedier for å fjerne død hud og skit.

 

Jeg har flere pistoler med aggresiv tekstur, flere med rene griptape grip osv, og griptape er og blir sjef.

Link to comment
Share on other sites

Disse har jeg kjøpt flere av. Går med et par i året. De slites litt ned, men nå tørrtrener jeg også en del.

http://www.ebay.com/itm/NEW-GLOCK-Grip- ... Sw5cNYLuCT

 

Ellers bruker jeg denne til å bygge ytterligere samt andre steder på våpenet enn selve skjeftet. (skyter standard)

http://www.clasohlson.com/no/Anti-gli-teip/Pr341128000

 

Vet også om folk som lager seg en mal og skjærer ut fra store antiskli ark som brukes til skatebord

Link to comment
Share on other sites

mr SIG har rett, ikke prod legal, kun "grep/rame" som kan limes.

 

Lovlig i standard da, og feltskyting

 

Personlig pleier jeg racka alt med jernsikker rett forran kammeret. ting som rackes i ræva skal ha slide rackere ;)

 

Så ellers veldig bra ut som du sier! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...