Jump to content

Glock-praten


SKO1338

Recommended Posts

Sleiden på 41en skal være like bred som på 34/35. Lengden gjør at de kan slanke bredden på sleiden og fortsatt ha tilstrekkelig masse (I stedet for hullet I toppen på sleiden på 34/35). Ramma er litt breiere, så noen 34/35 hylstere kan passe, muligens med noe justering. Et Glock 21 hylster blir antagelig slarkete.

 

Se her for bilder: http://www.thetruthaboutguns.com/2014/07/daniel-zimmerman/glock-41-became-perfect-sidearm-now-2/

Link to comment
Share on other sites

errmmmm :problem:

Hva mener du?

Klasker du en .40 topp på en 9mm ramme spiller det ingen trille? Erfaringsmessig holder det faktisk bare å bytt løp...

 

Utstøteren på 40 er rett, 9mm er den bøyd.

 

Med 9mm utstøter kan/vil man få småproblemer. Prøvde i min 35 med et fulcrum-triggersats til en 9mm. Hylsene gikk rett bakover, og hadde iblant problemer med utkast.

 

YMMV

Link to comment
Share on other sites

Har jeg skjønt dette riktig?

 

Jeg har en Glock 34 4.gen.

 

Kan jeg skaffe meg / bygge opp en komplett overdel (sleide-pipe med mer) til G35 4.gen og sette rett på denne?

 

Det burde gå greit det

 

Ja... selvsagt :think:

Derfor har jeg spesifisert at det er snakk om renne 40 -> 9 konverteringer jeg skriver om.

 

Jeg er ingen Glock ekspert, men det virker kanskje som om noen må lese igjennom én gang til. :winke1:

 

Hvis det skulle være noen tvil så er G34 i 9mm og G35 i 40.

Link to comment
Share on other sites

Eh... jo

Han spør spesifikt om muligheten til å konvertere fra 9 til .40.

Det ser jeg ingen grunn til at ikkje skal gå, når man bytter med hel sleide.

Når det gjelder utkastere og utstøtere (utstøteren blit jo igjen i ramma...) så har det ikke gitt noen problemer i de 40 til 9 versjonen jeg har prøvd. Videre har jeg altså så vidt jeg husker, aldri hørt om noe problemer med en slik konvertering. dvs fra 9 til .40 med komplett topp. Dog, så her jeg nok ikke lest alt som kan leses om glovk (har vel ikke mer en 3-4 bøker om emnet fra de to perioden med glock diller og 11 glocken jeg har eid eller eier...) så derfor spør jeg enkelt og griet joakim om han har lest noe annet, et eller annet sted.

 

Hvor man har det fra at jeg svarer på noe annet en det trådstarter spør om, skyldes i allefall ikke at jeg ikke har lest problemstillingen.

Link to comment
Share on other sites

Avtrekkeren på .40 og 9mm er kliss like...

Så hvorfor et 9mm avtrekk skal gi trøbbel i en .40 er et mysterium.

At utstøteren er ulike er på det rene, MEN er det noe som er dokumentert gir et problem? Det har jeg ikke lest noe sted.

Glockmeister selger jo f.eks generiske rammer til et lass med kalibre.

http://www.glockmeister.com/GLOCK-Empty ... fo/FRAME3/" target="_blank

 

Worst case scenario - så vil det si at spørsmålsstiller også må bytte utstøter, og fortsatt være good to go med .40 og 9mm topp.

Link to comment
Share on other sites

At du ikke forsstår poenget med å ha en systempistol er da fullstenidig irellevant i forhold til spørsmålet.

Konklusjonen så langt må være:

Ved å sette en .40 topp på en 9mm ramme, KAN utstøteren muligens være et problem. I så tilfelle er det kjent at det ikke regnes som et problem å bruke en .40 utstøter (altså ikke utdrager) til 9mm, så om man setter i en .40 utstøter, så kan man bytte mellom .9mm sleide og løp / .40 sleide og løp uten videre problemer.

 

det avtrekker problemet du henviser til, må ha gått meg hus forbi, med mindre du henviser til at utstøteren kan regnes som en del av den komplette avtrekker modulen. Uansett så kanda utstøteren, ved behov byttes.

Link to comment
Share on other sites

The Fulcrum Trigger is compatible with all Glock caliber and size formats, and is easily installed by the consumer. The dynamic features of the Fulcrum Trigger allow the user to transform their stock factory Glock trigger into a highly accurate, dynamic and reliable trigger system.

Så i følge produsenten av den avtrekkeren du legger til grunn for at et problem som jeg IKKE har lest dokumentert noe sted, skal være et generisk problem, så kan den avtrkekkeren brukes til alle kalibre i glock... Kanksje din helt sikkert reele problem mutfordring skylles noe annet en avtrekkeren?

Link to comment
Share on other sites

Rammen til 17,18,22, 24, 31, 34,35,37 er like med unntak av utstøter.

 

Har bygget 9mm til 40 og motsatt uten problem flere ganger. Og byttet om avtrekk uten noen feil. Ikke opplevd noen feil p.g.a utstøtere.skal dog sies å bruke 9mm i 40 magasin ikke er driftsikkerhet. Er greit å bruke riktig magasin.

 

Bygger nå om dagen en 22 om til å ha en 34 topp med loneWolf sleipe og pipe.

Link to comment
Share on other sites

The Fulcrum Trigger is compatible with all Glock caliber and size formats, and is easily installed by the consumer. The dynamic features of the Fulcrum Trigger allow the user to transform their stock factory Glock trigger into a highly accurate, dynamic and reliable trigger system.

Så i følge produsenten av den avtrekkeren du legger til grunn for at et problem som jeg IKKE har lest dokumentert noe sted, skal være et generisk problem, så kan den avtrkekkeren brukes til alle kalibre i glock... Kanksje din helt sikkert reele problem mutfordring skylles noe annet en avtrekkeren?

 

Det er forskjell på 9 og 40, nettopp pga utstøteren.

 

Hvis du går inn på "bestill" er det flere alternativer, der de samler 9mm under 1 og .40 under 1.

 

Men må gjerne fortelle meg hvilke fordeler det har å ha en komplett pistol, for så og ta rammen der og sette sammen med andre deler for å få en ny pistol. Sparer man mye penger, eller er det for bare å registrere våpendeler?

Link to comment
Share on other sites

Hva slags trøstepremie poeng er det du prøver å grine deg til nå?

Jeg driter da fullstendig hinsides i hvorfor noen vil sette en .40 topp på en opprinnelig 9 ramme. Han lurte på om det går. Det gjør det! I allefall om man bytter utstøteren til en 40 (og da trenger man ikke å bytte tilbake...)- fler spørsmål?

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at jeg spør er:

 

Jeg skyter dynamisk og hadde min G34 før jeg begynte med det. Dermed havnet jeg i Standard klassen med minor poenggivning.

 

Dagens G34 er nå tunet en del og jeg har lagt en del penger i den. Jeg ønsker å ha mulighet til å skyte major. Jeg så for meg at om jeg kun trengte å bytte komplett sleide for å skyte major eller minor, samt å kunne trene med 9mm som har litt økonomisk betydning for meg som ikke ladder selv.

 

Hovedgrunnen til spørsmålet var å beholde samme grep og avtrekk uansett om jeg skjøt med .40 eller 9 mm.

Link to comment
Share on other sites

Har tilsvarende opplegg, bare motsatt vei:

G35 med drop-in 40/9 conversion barrel til minor og trening. Alt funker overens, men må bruke 9mm mag hvis det skal funksjonere pålitelig.

 

Var jeg deg, ville jeg vurdert å kjøpe matchpipe til G35-toppen, ettersom du allikevel kjøper det i løsvekt.

Link to comment
Share on other sites

For et par måneder siden kjøpte jeg en 1911 som ikke har gjort annet enn å krangle. Jeg bestemte meg derfor for å bytte ut noen av de delene som forårsaket dette. Her er resultatet:

 

DSC_0261_zpshxtlkkpn.jpg

 

Så da er jeg "persona non grata" i 1911- tråden og fortsetter i denne :winke1: .

 

Jeg var i utgangspunktet litt i tvil om jeg skulle ha en G21 eller G41, men med begge pistolene foran meg tok det ikke lange tiden før jeg bestemte meg for G41. Jeg ser fram i mot å teste den litt i kveld :-) !

Link to comment
Share on other sites

Malle, det er en av de styggeste 1911'ene jeg har sett. :mrgreen:

 

Slemmo, er det en slideracker som stikker opp som en antenne bakpå der? Hva er opplegget med den vinkelen, sånn nysgjerrig spurt?

 

Det bare ser ut som den er på skrå, den stikker rett ut på siden....Så alt er helt i orden ;)

Link to comment
Share on other sites

Da jeg kjøpte min forrige glock -en G17 gen 2- i 1995 var ikke internett noe tema for min del. Følgelig var jeg lykkelig uvitende om at Gastons kreasjoner ville detonere som håndgranater dersom de ble liggende i samme skytebag som en patron ladet med noe annet enn helmantel. Konsekvensen var at min G17 ble ukritisk foret med diverse hjemmeladde patroner toppet med blykuler av ymse kvalitet. Jeg hadde dessuten lest at Glocker ikke krevde så mye puss og vedlikehold, så det ble så som så med puss og stell i perioder. Selv var jeg kjempefornøyd siden pistolen gumlet seg knkrkefritt gjennom alt den ble servert, og særlig fornøyd var jeg med løpet som nesten ikke "blyet" i det hele tatt.

 

I det siste har jeg imidlertid lest tråd etter tråd på amerikanske forum hvor enkelte hevder at blykuler i Glock vil være ensbetydende med ødelagt pianokarriære og anskaffelse av førerhund. Andre hevder at dette bare er vås, og at slike Kabooms! (KB!) stort sett skyldes dårlige gener og naturlig seleksjon i kombinasjon med ladepresser.

 

Stort sett henvises det til brukermanualen til Glock som henviser til at bruk av hjemmeladet ammo vil medføre tap av garanti - hvilket er gjengs for de fleste produsenter. Det hevdes også at nevnte brukermanual eksplisitt sier at man ikke skal benytte blykuler. Samme manual bedyrer også nødvendigheten av å bruke beskyttelsesbriller ved demontering for at man ikke skal få rekylfjæren i øyet.... Selv er jeg overbevist om at dette med blykuler og hjemmelading er skrevet som et proaktivt tiltak mot søksmål, men hva mener dere andre (med flere glocker og skudd på samvittigheten enn meg)?

 

Jeg kan skjønne at heite ladninger og manglende støtte for hele hylsen i kammeret kan by på problemer, men ikke f... om jeg kjøper at det skal være farlig å skyte moderate ladninger med relativt harde støpte kuler...?

Link to comment
Share on other sites

Det er vel noen som mener at polygone løp ikke har gøtt av blykuler. Det skal visstnok blye mer enn i tradisjonell rifling. Jeg tror ikke dette er bevist. Hvis du uansett følger med på om løpet gror igjen eller ikke og pusser hvis det blir et problem (eller aller helst litt før) så tror jeg du er ganske trygg.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel noen som mener at polygone løp ikke har gøtt av blykuler. Det skal visstnok blye mer enn i tradisjonell rifling. Jeg tror ikke dette er bevist. Hvis du uansett følger med på om løpet gror igjen eller ikke og pusser hvis det blir et problem (eller aller helst litt før) så tror jeg du er ganske trygg.

 

Ein ting er om dei blyar. Ein annan ting er om kulene blir satt i spinn eller ei...eg har ein sørafrikansk Berettaklone med polygonløp som overhodet ikkje likar .356-kaliber støypte kular frå Kulegrossisten. Halvparten eller fleire av dei lagar nøkkelhòl. Med S&B ferdiglada bly blir det betre, men framleis ræva presisjon. Heilmantelammunisjon spyttar den rett og fint.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...