Jump to content

Glock-praten


SKO1338

Recommended Posts

Beklager! Det skulle ha vært et punkt der inne.

 

Kanskje dere kan hjelpe meg, for jeg blir ikke helt klok på de ulike grenene:

 

- Jeg vil skyte på varierende baner, hvor man forflytter seg, trekker våpen, bytter magasin osv. (Dette er kanskje feltskyting og med Glock så blir det militær?)

- Jeg vil også skyte stillestående med x antall skudd på y avstander og z tid.

 

I dag skyter jeg kun internkonkurranser på klubben, både fin og grov (det er som regel tilpasset til 3 avstander på 3 skiver. Hvert treff gir 1 poeng og hver skive gir 1 poeng).

Link to comment
Share on other sites

Beklager! Det skulle ha vært et punkt der inne.

 

Kanskje dere kan hjelpe meg, for jeg blir ikke helt klok på de ulike grenene:

 

- Jeg vil skyte på varierende baner, hvor man forflytter seg, trekker våpen, bytter magasin osv. (Dette er kanskje feltskyting og med Glock så blir det militær?)

Dynamisk Sportskyting, DSSN. I mindre grad PPC programmet i NSF (uten forflytning).

 

- Jeg vil også skyte stillestående med x antall skudd på y avstander og z tid.

Bane og feltprogrammer innen Norges Skytter Forbund (NSF)

 

I dag skyter jeg kun internkonkurranser på klubben, både fin og grov (det er som regel tilpasset til 3 avstander på 3 skiver. Hvert treff gir 1 poeng og hver skive gir 1 poeng).

 

Dette skulle vel ikke tilfeldigvis være "Stor Oslo Pistolklubb" eller noe slikt?

Link to comment
Share on other sites

Alright! Hjertelig takk for svar.

 

Da kan jeg bevege meg over til de resterende spørsmålene:

 

 

3. Hvilke hylster og magasinholdere (og belte for den saks skyld) er gode for en Glock? Da tenker jeg i form av konkurranse og hurtige trekk.

 

4. Hvilke rødpunktsikte (som man får tak i på norsk jord) passer best pistolen? Det kan gjerne være en fresejobb av en børsemaker og/eller en monteringsplattform som holder en lav profil (altså at den ikke stikker høyt over).

 

5. Hvis noen har erfaring: Deler fra glockstore.com (ikke kritiske deler som løp etc., men magasinbrønn, beverhale, avtrekks-kit, guide rod, magasinutløser osv.) - Hva tar de i frakt, og hvor lang tid tok leveransen? Og blir det toll på dette i tillegg til moms?

 

 

Dette skulle vel ikke tilfeldigvis være "Stor Oslo Pistolklubb" eller noe slikt?

 

Korrekt! Det har vært et opphold i internkonkurransene, men har startet igjen nå. Var med på det jeg kunne før, også da de holdt til i grotta på St. Hanshaugen.

Link to comment
Share on other sites

3: DoubleAlpha eller CRSpeed IPSCrigg. DA riggen (beltet) er stivere.

 

4: usikker om du får RMR her, men Trijicon RMR er et sikkert valg. Da havner du i Open forøvrig.

 

5 Glockstore fungerer. Toll + mva.

 

Foreslår at du kjøper en Glock 17 og en rigg, for så å prøve den orginal i Production-divisjonen.

 

Du må også ha IPSC-kurs.

Link to comment
Share on other sites

Ja, gjett om jeg skal på kurs og henge med på stevner!

 

PS: Skjøt med Glock 17, Shadow og USP i dag. Jeg vil ikke banne i kirken i denne tråden, men hellige jul, jeg hadde helt glemt hvor fin CZ er å skyte med. Jeg skjøt godt med Glock-en også, men drar samlingen 2 cm til venstre fordi jeg ikke mestrer avtrekket. Men Glock er godt å skyte med. Sitter fint i henda og leverer stødig.

 

Testingen fortsetter!

Link to comment
Share on other sites

Skal kjøpe et 9mm konverterings løp til G35 fra IGB i østerike

http://www.igbaustria.com

og det står noe på siden deres om at enkelte land krever CIP merking på løp som bringes inn, sjekket på det jeg har av våpen men det sto ikke CIP noen steder så jeg regner med at dette ikke er et krav i Norge eller tar jeg feil?

 

steadyfreddy, du hare ikke vurdert og kjøpe en glock i 40 + et 9mm converterings løp framfor en dedikert 9mm glock...?

Link to comment
Share on other sites

ok. takk for svar :smile:

Så jeg og min samboer skal begynne i klubb nå, kan vi eie f.eks 4 våpen hvær? +jaktvåpen?

Jeg tenker en 9mm til henne, og en 45 til meg! Hvilke 45 kan dere anbefale?

Har kunn prøvd "desert eagle".

 

Kan man drive skyting på privat eiendom?(stor gård)

Eller er det kunn på bane?

Link to comment
Share on other sites

For uorganisert skyting er det lov å skyte så lenge man ikke forstyrrer nabofreden og har grunneiers tilatelse. Håndvåpen har ingenting med jaktvåpen garderoben å gjøre nei. Dere er to forksjellige personer, så det enesete som kommmer i spill i forhold til våpen i en hustand er at man må ha alarm tilkoblet ved fler en 25 våpen samlet. I .45 er det et svar: 1911. Dessert eagle er og blir et dustevåpen, selv om de kan være gøy...

Link to comment
Share on other sites

Ok, da min søster har gård som er gått skjermet kan jeg drive med litt skyting dær.

Jobber turnus så blir vanskelig og møte på alle skytinger.

 

Hehe, kan nokk holde oss under 25, kanskje.

 

har sett på 1911 ja, ser meget bra ut, så en glock og en 1911,45. Hva mer MÅ man ha da??? :P:winke1:

 

Skjøt med desert eagle i thailand, arti men ikke noe jeg villle kjøpt i 45 nei.

Link to comment
Share on other sites

Dessert eagle finnes ikke i .45...

 

Jeg tror det første du bør gjøre er å ta et sikkerhetskurs i en klubb og så følge opp på treninger osv, så vil du med litt erfaring avgjøre hva du trenger og har behov for etterverdt. .45 ACP er f.eks et kaliber for spesielt interesserte, langt dyrere en 9mm osv. En god .22 pistol bør uansett være det du skaffer deg først.

Link to comment
Share on other sites

ok, da vet jeg ikke hva det var, men 45 mener jeg det var hvertfall :shock:

 

behov og behov, er kunn forr "sporten" sin del.

og for og treffe nye folk med interesser utenom det vanlige kjedelige.

 

litt lyst på revolver og, men.

.22 tenker jeg på en litt mer sportslig vis man skulle bynne med slik skyting.

Link to comment
Share on other sites

Her er en brosjyre om NSF: http://www.visbrosjyre.no/norges_skytterforbund/WebView/

 

På denne siden: http://www.skyting.no/loverogregler/Sider/Konkurransereglement.aspx kan du lese både de nasjonale pistolreglene (felt, NAIS og hurtigpistol) samt nærmere beskrivelse av de internasjonale øvelsene som vi også skyter mye av. De mest populære internasjonale øvelsene her til lands er standardpistol, finpistol og luftpistol. Dersom du ønsker å se hvor nivået ligger kan du se ulike statistikker på http://fsu.no/issf/index.htm.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var ute og testet ny pipe (LW) og utdrager/extractor (Apex) i dag på en Gen 3 G17 RTF2.

 

Fyrte av 10 skudd som en funksjonstest, alt gikk fint (2x som måtte få dobbel anntenning, men antar dette er svake fjærer)

 

Pipen satt også mye 'tightere' til sleiden enn hva standard pipen gjorde.

 

Men spørsmålet til dere glupinger: Etter at jeg skulle hylster tok jeg en titt på pistolen og utdrageren hadde knekt, og kun en bitte liten del satt igjen???

 

Har jeg vært uheldig med utdrageren min, utført noe feil da jeg byttet utdrageren, eller kan den nye pipen som sitter tightere 'stresse' utdrageren som igjen førte til bruddet?

 

Edit: Testet med en annen pipe i dag, den smatt veldig pent inn. Byttet også utdrageren til en eldre type (90 grader uten LCI) og 150 skudd senere virker alt helt normalt...hmm...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Var ute og testet ny pipe (LW) og utdrager/extractor (Apex) i dag på en Gen 3 G17 RTF2.

 

Har bladd meg litt bakover i tråden, men finner ikke noe startpost på deg. Kan jeg spørre hvor du handlet Lothar Walter pipen og var det dropp-in, semi-drop in eller custom inlet? :)

 

Drop in pipe med gjenger, prøvde pipa i en annen glock, da var den ikke like tight, mer lik fabrikk pipe.

 

Pipen ble handlet av Capsicum.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei.

Er det noen som har bestilt fra glockstore ? prøver å bestille pyramid trigger kit for en tid tilbake, men fikk beskjed at de ikke sendte sånn til norge. Har igrunn bare bruk for selve avtrekkeren med justering av pre og overtravel, da jeg har polert og bytta connector, plunger, og litt fjører, men skulle gjerne hatt selve avtrekkeren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...