Jump to content

Glock-praten


SKO1338

Recommended Posts

Den 10mm "hunter"- saken med 6" løp høres jo umiddelbart fristende ut! :-)

 

Er det noen som kan tipse meg om hvor jeg får tak i høye justerbare sikter til Glock? Jeg avventet at Midway skulle få Kensight inn på lager, men så ble de til Brownells som kun har sikter av mer "taktisk" karakter. Skulle hatt et sett sikter til 41' en som er forenelig med felt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg satt og surfa glock altformange timer i går, og i forrigårs

 

Sitter og lager sånn glock-kabel, med riktig rammer, og litt piper, får man ganske mange morsomme kalibere på si 2-3 pistoler

 

10mm er forøvrig utmerket kaliber!

 

Håper det tar seg litt opp igjen både i usa, og her, magnum1 faktor er jo virkelig 0 problem å holde.

 

10mm mot stål gir også helt annen lyd og du ser ting falle.

 

Satt og lada opp ca 1500 stk 10mm i helgen som var, tar med med en sånn frontier-eske full på trenings i dag, blir bra.

 

Prøvde slemmo sin openglock i helgen med open-ladninger, den smeller iaf som openpang nå, så er potensiale! :)

Link to comment
Share on other sites

Har Kensight på min glock20, veldig ålreite sikter. Den nye 10mm varianten gir jo et håp om at det kan bli noen fler glocker å se i magnum1 fremover.

Går an å kjøpe direkte fra kensight, men aner ikke om de sender hit

 

Jeg prøvde en i klubben sin Glock 20 med Kensight på toppen og likte det siktebildet veldig godt. Jeg har mulighet til å få kjøpe et baksikte fra en som skulle ha det til sin G19, men oppdaget at det ble i høyeste laget for spesialpistol. Jeg kjøper det siktet uansett, men må finne et tilstrekkelig høyt (og smalt) korn.

 

@Lindskog: jeg har sendt mail til pvas angående justerbare sikter fra Dawson, men ikke fått svar. Jeg får forsøke å ringe dem. Justeringsmulighet for høyde er kjekt, men i mitt hode er "nesten godt nok" til felt, så jeg kan kan leve med en løsning som inkluderer korn i forskjellig høyde.

 

Jeg kan like gjerne kjøpe to sett med sikter med en gang siden det antagelig blir minst en Glock til i løpet av overskuelig framtid. Jeg har gått nlen runder med meg sjøl vedrørende HK VP9, Glock 34 eller rett og slett en Glock 17 til. HK' en frister veldig, men det er fryktelig kjekt med alt man kan få kjøpt til en Glock. I tillegg må jeg jl selvfølgelig ha en G19 til spesialpistol.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det originale baksiktet fra Glock, men synes at det er vanskelig å definere toppen av baksiktet siden de $#@£! hvite linjene går helt opp. Jeg har kjøpt et justerbart baksikte av en i klubben:

http://stores.kensight.com/certain-glock-adjustable-kensight-sight-adjustable-with-beveled-blade/

 

Og bestilt dette kornet fra Brownells:

http://www.brownells.no/epages/Norge.sf/sec8208b7cadb/?ObjectPath=/Shops/Norge/Products/42504100005081/SubProducts/100005081

 

Dette vil gi meg et siktebilde som er ganske likt det jeg har på 686' en, og som jeg trives med.

Link to comment
Share on other sites

Ikkesant, brownells usa har, brownells norge har ikke

 

midway norge hadde før.. så arg!

 

Hvilket merket tar norsk jakt inn?

 

Glockdille på gang.. muligens.. at jeg sikler på 9x25 løp også er jo ingen hemmelighet.

 

IGB har vel uansett bare for G23?

 

G29, G30 osv har de lite til tydeligvis

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Valgets kvaler (igjen)! Jeg skal ha meg en Glock til. I utgangspunktet skal den brukes til felt, men jeg begynner å skyte praktisk igjen i løpet av våren. Jeg sliter derfor med å bestemme meg for en G17 eller G34. Jeg har mest lyst på den siste, men har lyst til å ha muligheten til å skyte production. Jeg har en G41, så jeg trenger jo strengt tatt ikke en langsnutet Glock til. På den annen side hadde det vært greit å ha en 9mm med lang siktelinje til stevner hvor hylseplukking blir vanskelig og man slipper å ligge våken om natten og ergre seg over alle de deilige .45 ACP- hylsene som er MIA.

 

Hvorfor Glock og ikke Sig, CZ, Tanfryktlio eller noe annet? Vel, jeg har skutt mer med Glock enn noen annen mekanisme og ser derfor ut til å skyte best med den. Jeg skyter feks vesentlig bedre med G41 enn Remington 1911'en jeg hadde, så Glock må det bli.

Link to comment
Share on other sites

Kan fint skyte Production også med en Glock 19 (det er jo den beste Glocken :winke1:). Hiv i noen magasiner til 17 så du slipper å være handicappet med 14 skudd, og du er good to go. Hvis du uansett skal ha en 19 så hadde jeg kjøpt den og skutt både Spesialpistol og Production i starten, så får du testet litt i forhold til hvilken Glock du har mest lyst på til praktisk (være seg Production eller Standard eller whatever).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Helt sikkert:-)

 

Demperen jeg kjøpte er en noe nedkortet utgave av impuls 2a demperen. Har til nå bare forsøkt Magtech 147gr subsonic. Typisk smeller det endel høyere på første skuddet, utover det demper det ganske bra syns jeg. Tipper Fiocchi 158gr er bedre egnet! Skal teste til tirsdag:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Har en slik Arredondo +3 magbunn på ene magasinet mitt, men når jeg fyller magasinet full så er det trangt å få magasinet inn i våpenet. Er dette vanlig?

 

Fant du ut av dette? - opplever det samme selv nå.

 

Endte med å fylle 1 mindre.

 

Også solgte jeg Glocken. Hehe

Link to comment
Share on other sites

Fås det metall magasiner til Glock? link?

 

Aldri sett dette til Glock. De originale funker jo knallbra og tåler juling.

 

Føler ikke det er knallbra når de buler så mye ut at man må dra de ut og ikke bare kan droppe dem.

 

Men det er kanskje forskjell på alder, kaliber med mer. Ikke vært borti problemet med 9mm.

Kanskje man kan pusse de litt ned....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forsåvitt kun 9mm magasiner, helt originale men alle mine 15st G17, 5st G19 og 3st G26 magasiner dropper uten problem såvel fulle som tomme. Det er ikke den gamle typen du har der det ikke er stål bak plastikken?

 

Ønsker alle mine våpen hadde samme type magasin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...