Jump to content

Jeg fant, jeg fant, på biltema!


SittingDuck

Recommended Posts

Kult! Og jeg fikk lyst på en :roll:

Men hva bruker en en Ghilliesuit til? Sivilt? De er kjipe å bevege seg i, henger seg opp, rifle og annet henger seg opp, sekk er et helsike, osv.. Bråker gjør det når det hekter i busker. Hva er den til godt for?

 

K

Link to comment
Share on other sites

:shock: !!!

Jeg var innom biltema idag, og ved hjørnet til jaktreolen stod ei diger dokke iført ghillie! WTF!?

jaja tenkte jeg, nå er biltema så komplett så de kommer til å bli.

Prisen på herligheten var 350kr, og drakten ligner mistenkelig på min x3m1 ghillie, bortsett fra lua som ikke er lue men hette.

Dette var et design jeg falt for egentlig, så den ble med hjem!

http://biltema.no/no/Fritid/Jakt/Klar-o ... uit-46560/" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Takk for tipset. :)

Dette er billig. Skal sikre meg en slik ;)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Men hva bruker en en Ghilliesuit til? Sivilt? K
Tja - du kan saktens spørre, M67 - og noe kan den vel brukes til - det blir vel karnevalstid utpå vinteren?

 

(Jeg så også denne, og mye annet "kjekt-å-ha", da jeg var innom samme avdeling som Sitting Duck, like før stengetid - skal nok ta en tur dit, når jeg har bedre tid).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett den og prøvd den på. Jeg likte den. Strien sitter tett. Sømmene er enkle, skulle vært doble.

Materialet den er lagd i er tynt, og den hadde ikke overlevd Scout Sniper School eller whatever

men til jakt osv tipper jeg den holder mer enn i massevis.

 

K: Jeg tenker den må være bra til lokkejakt på rev?

Link to comment
Share on other sites

Hva er den til godt for?

 

K

 

Perfekt til lokkejakt på predatorer som rev f.eks.

Som tidligere nevnt her, er kamuflasjen også egnet til jakt på kråkefugl og generelt til vilt du lokker TIL deg. Da utgjør du lykilden, og viltet har stålfokus i din rettning.

Men det sier seg selv at denne ikke er god egnet til bevegelig jakt i noen særlig grad, nettopp av den grunn du nevner.

Men skal innrømme å ha løpt relativt mye rundt i Gillie

Link to comment
Share on other sites

Men dette har Biltema fått med seg...

 

"Ghillie" er en skotsk term som henviser til en mann eller gutt som fungerer som assistent på en fiske- eller hjorteekspedisjon. En ghillie kan også være en skogvokter som forhindrer tyvjakt, og som kontrollerer at det ikke finnes uønskede dyr i jaktområdet.

 

Det skal de faktisk ha cudos for :)

 

Den camotapen som er linka til finnes i tillegg i flere utgaver, Biltema har den som jaktfall (?) selger i vinterutgave (hvit, grå og litt sort).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Denne våpenreima kjøpte jeg i hu og hast før hjortejakta:

 

http://biltema.no/ProductImages/14/large/14-365_l.jpg" target="_blank

Av lær. Antiskli bakside (EVA). Lengde: 105 cm

 

Min erfaring sålangt er utelukket positiv. Antisklien fungerer utmerket. God og behagelig.

Tåler vestlandsvær godt!!

 

Noen andre som har testet denne??

 

 

Blaseren fikk endelig prikken over i`n :lol:

Link to comment
Share on other sites

Denne våpenreima kjøpte jeg i hu og hast før hjortejakta:

 

http://biltema.no/ProductImages/14/large/14-365_l.jpg" target="_blank" target="_blank

 

Av lær. Antiskli bakside (EVA). Lengde: 105 cm

 

Noen andre som har testet denne??

 

Denne har eg, og det er den beste skinnreima eg har hatt! Sit dønn på skuldra pga gummien på undersida, i motsetning til grønn filt og anna greier som sklir ned i eitt køyr.

 

Håper bare den er holdbar, men det vil vel bare tida vise.

Link to comment
Share on other sites

Var innom Tviltema en tur i går efta. Av utallige erfaringer, både selvopplevde og kameraters, kjøper jeg aldri noe mer derfra, men eter kameler både titt og ofte og handler likevel...

 

Da jeg kom hjem lå det visst en pose med ghillie suit i bilen. Skjønner ikke hvordan den havnet der... Bevisstløs i gjerningsøyeblikket, tror jeg! :oops: Kvitteringa viser da at jeg har betalt, men...

 

Gudene vet når, hvor, hvordan og hvorfor jeg skal bruke den, men det finnes vel ei rå... Tror ikke jeg tør vise meg offentlig, innpakket i en slik i hvert fall! :lol:

 

Lite obs i det minste; den eneste størrelsen de hadde der jeg var, var M/L. Denne er ikke stor. Kan glemme å ha stor jakke under i hvert fall. Jeg er under 1,80 og har en noenlunde normal kroppsform og ville gjerne hatt den større.

Link to comment
Share on other sites

http://www.biltema.no/no/Fritid/Jakt/Utstyr/Skytestokk-46495/" target="_blank" target="_blank

 

Der var den!

 

Prisen er tjaah, ikke så billig som jeg hadde håpet.

249,- hadde vært passende, siden den mangler vugge.

 

Vugge er for de som vil bysses i søvn, her skal det skytes! :D

Prisen var såpass behagelig at jeg kjøpte to stykker, monterte den ene på børsa til dama da jeg kom hjem og den passet perfekt.

Det verste er at jeg ikke kan se noen umiddelbar forskjell på kvalitet når det gjelder Harris og Biltema! :overrasket:

Kun testing under bruk kan komme med klare indikasjoner der, så dama må nok belage seg påå skyte mer nå.

 

Prisen, den var såpass kurant at jeg vurderer å kjøpe de som ligger igjen i butikken. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...