deerkiller Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Ja ha,Aannerud det var deg som fikk lagerstatusen på kikkerten til å gå i utsolgt.Jeg har sett tilbudet en stund og var innom for å handle Khalesen .men da var den utsolgt. Har kjøpt meg en Zeiss 6-24x72 i stedet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
razumny Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Jeg er enig i at det kan være elendig kundeservice, men Winge Våpen holder seg faktisk til den avtalen kunde har inngått med dem. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere hele eller deler av din bestilling, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. (Utdrag fra Winge Våpens Salgsbetingelser, tredje del, annet avsnitt. Hele avtaleteksten finner dere her: http://www.wingevapen.no/index.php?do=page&page_id=1) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindskog Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Helt greit at det er i henhold til salgsbetingelsene deres, men det er elendig kundeservice, og det er nok av andre butikker som hadde gitt deg en skikkelig pris i samme situasjon. Så kan jo hver enkelt vurdere hvor mye kundeservice betyr og hvor de vil bruke sine penger. Moralen her er vel uansett: Vent med å selge den gamle kikkerten til du har den nye i hus. Og særlig hvis du har bestilt fra Winge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Ingen som har sagt de har gjort noe ulovelig heller, de har bare gjort noe som er fryktelig frustrerende for en kunde.. Nå skal det sies att jeg ikke har fått noe beskjed værken før eller etter att jeg så att orderen var cansellert på nettsiden deres, selv om winge påsto de hadde sendt meg mail.. Noe tilbud om noesomhelst fikk jeg heller ikke.. Hadde de i det miste kunne tilbudt meg en god pris på samme kikkert når den kom innigjen hadde dagen min blitt lysere! Men det koster de tydelig ikke på seg, selv om dette er ting som lønner seg i det lange løp.. God service gjør stt kunder kommer tilbake å da tjener man fort innigjen det gode tibude man ga for og retteopp en feil. Istede får de dårlig omtale her.. Sku tru dette var en enkel formel for folk i brasjen men..? Jeg gikk faktisk hele mandagen og sjekka nettsiden for og se att ordre statusen var den samme så jeg var i utgangapunktet skeptisk, men når hele mandagen gikk uten noe endring tenkte jeg att ting var i orden, så feil kan man ta.. Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NM149 Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Jeg er enig i at det kan være elendig kundeservice, men Winge Våpen holder seg faktisk til den avtalen kunde har inngått med dem. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere hele eller deler av din bestilling, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. (Utdrag fra Winge Våpens Salgsbetingelser, tredje del, annet avsnitt. Hele avtaleteksten finner dere her: http://www.wingevapen.no/index.php?do=page&page_id=1) I et av mine eksempler med Winge markedsførte de ei rifle og bekreftet pr. telefon ved to anledninger at den var lagervare hos de. Når jeg skulle hente den så kom det frem at de ikke hadde den på lager og heller aldri hadde hatt den inne. Når jeg da ville bestille den kom de med en ren fantasihistorie på hvorfor det var umulig å få tak i den på det tidspunktet. Kan ikke se av salgsbetingelsene at de tar forbehold om at alt de sier må tas med en klype salt, da saftige løyner forekommer Vil anbefale alle og boikotte denne leverandøren da han er opphav til mye frustrasjon og irritasjon hos mange av sine kunder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Vil oøbare få leggetil att jeg har vært i kontakt med 2 andre levrandører av denne kikkerten og begge har etter og hørt min historie, pressa prisen det de klarer og gjort sitt for og gi en raskest mulig levering til meg! Utrolig att winge er så elendige på service altså!! Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Har nå snakker med Jan Korslund fra winge og han har prøvd og ryddeopp, litt for sent og med en løsning som ikke var god nok for meg.. Han beklaget hendelsen og tilbydde meg zeiss kikkerter til en god pris eller evt. Og låne optikk av han til de hadde khalesen på lager igjen(men ikke til samme pris). Når man har bestemt seg for en kikkert i 20.000,- klassen så er det med mye baktanke og jeg velger da ikke noe annet bare for og få en kikkert(det får jeg ta på min egen kappe;) Å låne optikk kunne vært ett godt tilbud om jeg ikke hadde fått tak i den kikkerten jeg vil ha levert på 2 dager til en pris som antagelig blir ganske lik som hos winge over nyttår, så da får jeg bare grave dypt i lommeboka! Og som jeg sa til Jan, noen tusenlapper er ikke så viktig om man får god service på kjøpet ett annet sted. Og for øyeblikket er dette noe jeg ikke tror jeg får av winge. Mvh Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Winge våpen er helt rævva på kundeservice! Du må sette av to dager i telefon om du heletatt skal ha litt sjans for at noen plukker opp telefonen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jegerak Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Jeg brukte 2 veker på å få kontakt med de i sommer ang en GRS stokk til en Sauer 200str som jeg bestilte ( stod på nettsio at den var inne på lager). Dette var da nesten 3 veke etter jeg bestilte den. Skal ALDRI bruke WingeVåpen igjen. Møkkabutikk! ( Våpenloftet på Førde klarte å skaffe meg stokken på 3 (!) dager ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Da ser jeg Winge har fått kikkerten de ikke sku fåinn på lager før over nyttår på lager.. Møkka folk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan-tore Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Har til dags dato IKKE hatt problemer med Winge Våpen. Det som jeg bestiller kommer på 2-3 dager. Jan Tore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Du får opprette en ny tråd, "Fornøyd med Winge" og ta det der;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
colt1914 Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Det vil ikke bli rare tråden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan-tore Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Nei det vil antagligvis ikke bli det med sånne suttrehuer som dere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei tohi varjata Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Ja, det er jo rart at folk VÅGER å kritisere butikker som driter plent i kundebehandling??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan-tore Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Det rareste er vel at dere prøver gang på gang og handle der hvis det er så dårlig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei tohi varjata Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Jeg har handlet der halvannen gang Det skal jo sies at når jeg spurte om tilgjengelighet på en rifle som de har monopol på så kom svaret lynkjapt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbdg Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Da ser jeg Winge har fått kikkerten de ikke sku fåinn på lager før over nyttår på lager.. Møkka folk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Det er jo lov og håpe de tar kritikken til seg og gjør noe med det! De sier jo selv de jobber med det og er klarover probleme.. Det er synn de gang på gang feiler for jeg syns de har en fin nettbutikk med bra utvalg! Grunnen til att jeg blir irritert når de har fått kikkerten på laget er att de ikke kunne gi meg noe tilbud på den kikkerten for den hadde de ikke på lager før nyttår. For de ønska og tilby meg noe for feilen som oppsto(tydeligvis ikke) jeg sa jeg ikke komtil og kjøpe noen annen kikkert bare for og få kjøpt noe og over nyttår var alt for lenge å gå uten.. Så da slapp de gjøreopp for seg og jeg handla kikkerten ett annet sted, like greit om man sku få behov for noe service fra selger! Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl-gustav12 Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Man har og de kundene som aldri blir fornøyde uansett hva en butikk gjør og. Jaggu meg glad jeg ikke jobber i butikk så slipper jeg å ha med mange tullete kunder å gjøre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelan1a Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Dette har vel ikke med tullette kunder å gjøre Jeg har selv bare dårlige erfaringer med winge og det er jo tross alt deres tap. Om 20000 ellere 100000 kke betyr noe så er det winges sak men jeg handler alldri der igjen. dårligere service har jeg alldri opplevd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NM149 Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Dette er jo ikke første tråden om denne leverandøren med samme tema, så misnøyen med Winge er større en tråden tilsier. I en eldre tråd med samme tema forsøkte de og forsvare seg og bortforklare flere episoden, med de ga seg snart med det. Så de er fullstendig klar over hvor mange glipper de har men det virker ikke som det betyr noe for de. Grunnen til at jeg har forsøkt meg flere ganger er at de har noen agenturer med interessante produkter, og de reklamerer av og til med gode priser. Men jeg har etter flere sure erfaringer av løyn / falske informasjoner / fravikelse fra inngåtte avtaler osv. så har jeg avskrevet de, og fraråder alle i mine skyttermiljøer og bruke de. Jeg ønsker heller ikke at mine Kammervenner skal føres bak lyset av denne leverandøren, derav mine poster i denne tråden. Mvh NM149 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbdg Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Grunnen til att jeg blir irritert når de har fått kikkerten på laget er att de ikke kunne gi meg noe tilbud på den kikkerten for den hadde de ikke på lager før nyttår. Aannerud Men kjære vene........ de kan da vel ikke klandres for å ha fått inn kikkerten tidligere enn forventet Bare så det er sagt...... jeg har INGEN erfaring med WV, men dette er den sykeste grunn til klage jeg har hørt om Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Det er ingenting i denne konflikten med winge som gir meg no grunn til og tro att de "tilfeldigvis" fikk de inn på lager 3 uker før de så sikkert viste att de egentlig sku fått de inn.. Men om det er tilfelle så får de bare se bortifra mitt innlegg.. Og til de som leser tråden så tror jeg de gjør seg opp sin egen mening uansett, noen har gode erfaringer med winge andre har dårlige.. Jeg håper mest av alt att Winge selv tar til seg det folk skriver her og øker fokuse på kundeservicen! Mvh Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proffen Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Enig med Aannerud her...den kikkerten kom ikke "tilfeldigvis" på lager etter at han frafalt kravet sitt vettu..jug og fanteri er jo den røde tråden her.. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rango Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Fantasihistorier, skylder på andre, løgn og skryt. Jeg hat aldri handlet der for de har aldri noenting. Makan til gjeng. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiro Posted December 13, 2014 Share Posted December 13, 2014 OFFF Hvorfor så jeg ikke denne tråden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimjorgen Posted December 13, 2014 Share Posted December 13, 2014 heehe, problems? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted December 13, 2014 Share Posted December 13, 2014 For what its worth, jeg fikk god behandling og morgenkaffe da jeg var i butikken der å hentet MVPn min... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiro Posted December 14, 2014 Share Posted December 14, 2014 Er vel "selvpåført" problem. For ca 8år siden kjøpte jeg meg rifle hos WV. opplevede ved dette kjøpet MEGET GOD service. Da jeg bestemte meg i høst for å gå til innkjøp av en Sig Saur til bruk i feltløypa, falt valget på Winge Våpen, som hadde aktuel modell inne(trodde jeg) Bestilte igjennom nettbuttikken deres, fikk bekreftelse på min bestilling(alt bra så langt...) da jeg to dager senere besøker nettbuttiken deres, registrerer jeg at hele sortimanget deres av produkter ifra SIG er borte... Sjekker så ordrestatus; den er registrert som "NY" dvs ikke behandlet. Ringer dagen etter; opptatt 2 ganger, 3 ganger "abonenten kan ikke ta telefonen bla,bla,bla" Sjekker status dagen etter, fortsatt "ny", ringer 2 ganger og ingen svarer.... Etter ca en uke forandres status; "rest" Hurra! Nei, egentlig ikke. Siden dette ikke sier meg så mye om fremgangen, så sender jeg dem en mail. Saklig og vennlig spør jeg om de vet når de får inn den aktuelle modellen igjen. Nå over en uke senere, så har jeg fortsatt ikke oppnådd kontakt, eller fått svar på Mail. Jammen! dette er ingen krise sier sikkert dere. Nei, var det ikke for det at jeg var så (over)ivrig, at jeg sendte godkjent "søknad om ervervelse av våpen" til dem. NB! ser at det er "tomt" for SIG Saur hos norske forhandlerer, noen som vet hvorfor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medic82 Posted December 14, 2014 Share Posted December 14, 2014 Hva skal du ha av sig? oslo skytesenter har noen modeller på lager. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiro Posted December 14, 2014 Share Posted December 14, 2014 Jeg vet, men de har ingen Sig 210 Super target, Og det er den jeg ønsker å kjøpe. Oppdatering 15.12.2014: Idag ringte Winge våpen og gav meg info om status på Sig 210. De unnskyldte for sen utsending av info/status. Virkelig BRA!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elveseter Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 Gjennomførte nettopp en ny handel med Winge. Som forrige gang, fikk jeg meget god oppfølging og service. Svarer kjapt på telefonen. Ringte meg om det var noe de var usikre på, mht. handelen. Ingen sure miner, selv om jeg forandret alt i min opprinnelige ordre undervegs. Som andre nettbutikker, kunne de blitt flinkere til å oppdatere status på varene online. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersH Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Jeg gav opp å få tak i de ang våpenskap. Ringte kanskje 10-12 ganger over en måned for å snakke med noen, uten svar. Sendt 4-5 mails, ikke noe svar. For en person som selv jobber med service, så syntes jeg det er helt vanvittig dårlig. Det de ikke skjønner, er at hver gang de får en misfornøyd kunde, får de automatisk 5-10 stk som den personen forteller det til. Sånne bedrifter overlever ikke i lengden. I beste fall så taper de vanvittige mengder med potensielle kunder som de neglisjerer. Jeg er en av de... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malle Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Jeg vet, men de har ingen Sig 210 Super target, Og det er den jeg ønsker å kjøpe.Oppdatering 15.12.2014: Idag ringte Winge våpen og gav meg info om status på Sig 210. De unnskyldte for sen utsending av info/status. Virkelig BRA!! Skulle nesten tro at de følger med på kammeret... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Arnesen Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 nei det ville vært helt utenkelig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom K Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Lars har lest trådene her inne, men har har ingen interesse av å kommentere de. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proffen Posted December 17, 2014 Share Posted December 17, 2014 Nei, det skjønner jeg godt... Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom Løkås Posted December 19, 2014 Share Posted December 19, 2014 Har prøvd å ringe å ringe i forb med kjøp av våpen til ca30,000,- Men siden de ikke svarer og denne tråden bekrefter total hjernehinnebetennelse hos winge så får man lete etter annen leverandør Snakket om å grave ned egen bedrift! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rango Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 Gå til Rygge Våpen. Bare et stenkast unna. Gode priser, god sevice og Østfolds størstebeholdning av våpen i butikken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heiheii Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 tok hele 1 år og 2 mnd og få dem til og sende søknaden min videre til politiet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiro Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Hei Winge. Jeg formoder dere leser denne tråden. Når dere får tid,kan dere ringe meg (Det gjelder den SIG 210) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perjan Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Tviler på at winge leser denne.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
asterix Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Tviler på at winge leser denne..De leser det nok, jeg kjenner meg igjen i mye av det som er skrevet over. Sitat fra en annen tråd der firmaet ikke nevnes ved navn ..................................Jeg ringer butikken- og får merkelig nok svar! Det blir en kort samtale der saksbehandleren slenger på røret før jeg får forklart en verdens ting. Jeg setter meg så ned å skriver en mail til forbrukerombudet og spør de om råd i saken- og sender en kopi til butikken som selger dritten. Da ble det reaksjon gitt- de leser tydeligvis mail likevel- i følge loggen er min klage videresendt innad i firmaet etter ett minutt- og jeg får svar 11 minutter senere der jeg blir beskyldt for nærmest å ha trakasert deres ansatte osv,osv.( med kopi til forbrukerombudet) Svaret fra forbrukerombudet er at jeg må gå til sivilt søksmål mot firmaet( og hven gjør det for knappe to tusenlapper?) Jeg har, dessverre i ettertid, lest litt av hvert om dette firmaet her på Kammeret. Jeg nevner derfor ikke firmaet ved navn- og håper at tråden kan holdes på et seriøst nivå. Men er interessert i om flere har hatt problemer med reklamasjoner og ikke minst WingCam! Jeg har tidligere bare hatt gode erfaringer med firmaet, men har først nå hatt behov for reklamasjon. Å handle- å betale går greit- å reklamere er ikke fullt så populært. En ting er sikkert, jeg kommer aldri til å handle fra det firmaet mere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cato81 Posted February 6, 2015 Share Posted February 6, 2015 Har prøvd å ringe å ringe i forb med kjøp av våpen til ca30,000,-Men siden de ikke svarer og denne tråden bekrefter total hjernehinnebetennelse hos winge så får man lete etter annen leverandør Snakket om å grave ned egen bedrift! Jeg sendte mail til winge natt til mandag forrige uke. Prøvde også å ringe et par ganger på mandagen og tirsdagen før jeg ga opp. Har enda ikke fått svar. Sendte en mail til Rune hos intersport bogstadveien klokken 1442 på tirsdagen og fikk svar klokken 1505. Etter noen mailer frem og tilbake var kjøpet i orden. 900kr billigere ble det også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 Rune er en råtass på mail! Har aldri gått mer enn 24 timer her... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Takedownthis Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 Jeg er ny i gamet med våpen og skulle ha en gjengebeskytter til rugeren min. Bestilte hos winge og den kom kjapt. Synd det var til feil løp. Ringte og forklarte problemet, og svaret var behold den jeg fikk feil, sender deg ny med 1/2"-20 umiddelbart. En dårlig erfaring ble til en god erfaring. Støtter likevel dere som sier dere ikke når frem på telefon, dem kunne glatt hatt ei ekte hallodame som kunne prata litt piss mens du venta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Generaldfeld Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 Har ikke opplevd noe negativt selv, med to handlinger her. En via en annen våpenbutikk, og en selv, via telefon. Helt ok. Men ifølge tråden her, har de et forbedringspotensiale mtp speed & service. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeissoem2 Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Snakket om å grave ned egen bedrift! Et problem er jo at mange butikker ikke har innsett at når de ikke besvarer en mail så har de i mange tilfeller mistet et salg og en kunde . Hva er egentlig forskjellen på ?: 1 selger mottar email .Han leser og forstår alt men totalt ignorerer henvendelsen og snur ryggen til og ordner noe annet til en annen kunde istedet eller 2 en kunde kommer fysisk inn i samme butikk og stiller spørsmål .Selger hører hva han sier og forstår alt men tier bom stillt ,ignorerer det hele og går bort til en annen kunde og ordner et salg med ham . Er det noen selgere som tror at han som stod igjen med ubesvarte spørsmål hadde satt sine føtter innenfor i den butikken igjen. ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midt-I Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Var innom Winge for ca. 1 år siden og skulle kjøpe en pistol til 19 000,- som de hadde på utstilling. De fikk telefon og epostadresse, og skulle ta kontakt med meg neste dag for å ordne det formelle. Hadde godkjent søknad som jeg så skulle sende dem i posten, men jeg hørte altså aldri noe mer. Kjøpte pistol et annet sted. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.