Jump to content

Rifle gitt bort til ung jeger


Ole_Netland

Recommended Posts

legger dette under rifle er etter som at det ikke går å svare på tråder i salg kammeret.

 

Jeg har altså ei rifle som jeg bruker minimalt (jeg er links skytter og rifla er høyre). så denne vurderer jeg å gi bort til en ung jeger for å rekrutere flere.

 

kort om rilfa.

Remington 710 kaliber 270 win, med kikkertsikte 3-9x40 ( det som fulgte med da rifla ble kjøpt) stokken er ombygget og fått en frisk blå/grønn metalic lakk, boksmagasin.

1228936122_resized.jpg?width=618&height=464

 

Kriterier jeg ser for meg..

 

16-18 år

jegerprøven ( er vel en selvfølge da)

har ikke tilgang på rifle ellers (foreldre/søsken etc)

medlem eller blir medlem på kammeret og NOJS

har tilgang på jakttereng, enten selv eller via bekjente (kammer medlemer?)

er studenter, (de som jobber kan ta seg råd å kjøpe egen)

rifla skal ikke selges, men gis bort på samme måte når ny rifle kommer i hus.

 

dersom du kjenner noen som kan ha glede av denne så si i fra her, naboer, sønn/datter av kolega etc

 

 

følgende kandidater her dukket opp til nå..

 

Halloen!

Jeg er da en gutt på 17 år (fyller 18 i mars). Bor på Ørlandet i Sør-Trøndelag.

Jeg er veldig interesert i jakt og har vært det helt siden jeg var liten guttevalp. Far min har vært ivrig småviltjæger i mange år og det var vell han som dro meg med på andejakt første gangen. Og etter det var jeg hekta!

Jeg har en hagle, og det ble skutt en god del fugl med den i fjor. Har alltid ønsket meg en rifle. Har veldig lyst til og skyte storvilt og diverse predatorer som feks. rev.

For tiden så tar jeg et utvekslingsår i USA. Det jeg savner mest, utenom familie og venner da selvfølgelig, er nok friluftsliv som jakt og fiske! Det har det blitt alt for lite av her.

Uansett hvem som får denne rifla, så må jeg si det er et veldig bra tiltak!!

 

Mvh. Thomas K

 

 

Selv om konemor ikke kvalifiseres skriver jeg litt allikevel ;)

 

Hun er 23år, Jobber som sykepleier og tok jegerprøven i høst.

 

Da jeg og Trine (som hun heter) ble sammen for 6år siden var hun så absolutt ikke interessert i jakt og skjønte ikke hva jeg drev med. Etter hvert som tiden gikk fikk jeg henne med på elgjakt. Vi satt på post og jeg fikk skutt en elgkalv, DA var det gjort :mrgreen: Hun leser på kammeret hver dag (nesten iallefall) og har veldig lyst til å begynne å jakte, men hun synes det blir for dyrt å kjøpe seg egen rifle.

 

Jeg håper hun blir tatt med i vurderingen selv om hun ikke holder kravene. Jeg tror hun kan bli en flink jeger og vi trenger jo flere jenter på jakt ;)

 

*edit

Medlemskap i NOJS skal selvfølgelig både jeg og konemor fikse hvis det blir aktuelt ;)

 

 

hei!

er en ung gutt på 16 år. Går første året videregående. Jeg bor alene med moren min og har ikke våpen og har ikke tillgang på lån av noen våpen på grunn av at ingen av mine søsken driver jakt. Jeg har nå ikke jegerprøven, men skal melde meg på neste jegerprøvekurs som foreninga arrangerer. Perpålsa er en som kan ta meg med på jakt etter bever,rådyr og rev. Jeg har en hund, som heter Villma. Henne har jeg dressert selv og går turere med henne hver dag. ellers så er jeg stadig med på turer arrangert av ungdomsgruppa i Ski jff for å lære mer om jakt og fangst. Jeg trives veldig godt med å gå turer i skog og mark, men har lenge ønsket å oppleve ''det lille ekstra'' som jakta helt sikkert kan tilføre friluftslivet=)

 

 

hei!

 

mitt navn er jakt_fred

jeg bor i østfold kommune.

er 17 år i oktober

 

jeg har jegerprøven, terreng og jakte på, student og alt det der men det eneste problemet er børse :roll:

jeg syntes den børsa hadde passet til meg pga at jeg er en predatorjeger og sitter bare med hagle på glugga :roll: jeg og mine jaktkamerater hadde hatt veldig bruk for den på gluggejakt, lokkejakt og div. hadde jeg fått den kan jeg garantere deg at den børsa kommer til og bli godt brukt :wink:

 

mvh jakt_fred

 

 

Hei

 

Jeg jeg er en jente på 19 år fra Finnmark, men som for tiden studerer på Evenstad, der det er veldig godt jaktmiljø, med mye jaktterreng.

 

Jegerprøven tok jeg da jeg var 15 år, og har jaktet småvilt siden det. I tillegg til å jakte småvilt har jeg også lyst til å jakte elg, men jeg har ikke tilgang til jaktrifle. Jeg har tidligere drevet med skiskyting og fått prøveskyte jaktrifler, så jeg vet at jeg mestrer å skyte med rifle.

 

Det er veldig fint av deg å gi bort jaktrifla di til en ung jeger som mangler det og ikke har råd til å kjøpe en selv, og uansett hvem den blir gitt til så er dette kjempefint gjort av deg. :)

 

Med vennlig hilsen Kaisa

 

 

Hei

 

Eg heiter Jørgen, og blir 16 i mars i år, altså om to månadar. Jegerprøva tok eg i fjor, men eg manglar ei samling som eg skal ta igjen i år. (konfirmasjon er ikkje spøk). :roll: Eg bur på eit småbruk ved kysten i Sogn og Fjordane. Her er det litt hjort, flygande og labbande småpredatorar, sjøfugl, og litt anna jaktbart vilt. Verken faren min, som eig garden, eller nokon andre i den næraste familien er jaktinteressert. Derfor har eg ikkje tilgang på verken jaktvåpen, eller anna utstyr. Og må derfor ha alt før eg kan gå på jakt.

 

Som einaste i familien, driv eg med DFS-skyting, og har eige våpen. Men dette tunge våpenet med dioptersikte er dårleg eigna til tett skog og fuktig klima. Dessutan varer skytesesongen heile året for meg, og spesielt om hausten kan det då bli konflikt mellom skyteformene. Om eg skulle ha brukt dette våpenet på jakt, hadde mesteparten av tida gått med til å pusse, bygge om og skifte sikter. No går eg siste året på grunnskulen, og skal derfor til på vidaregåande neste år. Eg har ikkje fast jobb, men har dei to siste åra hatt ein liten sommarjobb. Desse pengane har gått med til DFS-utstyr. Noko har eg også spart opp til eg skal flytte på hybel.

 

Eg er ikkje medlem i NOJS, men kjem til å melde meg inn om eg får denne rifla.

 

Med venleg helsing

Jørgen

 

Får vel slenge på Kruttungen.

17 år om et par dager.

Har Jegerprøven siden fyllte 16.

Har skutt tre hjort i høst med fars rifle, men har jo ingen rifle sjøl ennå.

Jaktterreng har vi.

Medlem på Kammeret men foreløpig ikke i NOJS, men det er jo far...

Skoleelev.

Er jo duganes å skyte, så rifla kommer til å bli brukt, det er sikkert.

 

 

og vinneren ble JAKT_FRED

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ble glad. Helt til jeg leste kriteriene. Oppfylte noen av de. Men jeg får vel fortsette og slite med blasern min da 8):mrgreen:

Du skal nok se Ole regner deg som ekstraordinært kvalifisert hvis du gir Blaseren til en ung og fremadstormende jeger først 8)

 

 

Vil bare nevne at jeg ser meg selv som både ung og fremadstormende(så lenge det varer) :oops:

 

Glimrende nyttårsforsett i god kammerånd.

 

Håper vi får mange verdige mottakere som gjør valget ditt vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

jeg har fått en PM om denne riflen nå, og så er der jo nå noen som her har skrevet at de oppfyller kravene her i tråden.

 

dersom du anser deg som aktuell til å overta denne rifla, eller om du kjenner noen som fortjener det, så kom her med en presentasjon her om hvorfor du fortjener denne rifla.

 

kommer ikke til å ta en avgjørelse her før om ca ei uke.

 

 

 

dersom vedkommende som blir å overta denne rifla holder til på sørlandet vil jeg og kunne være behjelpelig med lading av patroner samt jaktmuligheter

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ble glad. Helt til jeg leste kriteriene. Oppfylte noen av de. Men jeg får vel fortsette og slite med blasern min da 8):mrgreen:

Du skal nok se Ole regner deg som ekstraordinært kvalifisert hvis du gir Blaseren til en ung og fremadstormende jeger først 8)

 

helt rett, gis blaseren bort til en av kandidatene som vil dukke opp her så vil du bli mulig kandidat til denne rifla.

Link to comment
Share on other sites

Kjempebra tiltak! Jeg kjenner en som (snart) oppfyller kriteriene elegant! Han er 16 år, går på vidregående, trives godt ute og vil ta jegerprøven i nærmeste framtid. NOJS har han neppe hørt om, men det er enkelt å gjøre noe med! Jeg kan dra han med meg på jakt :) Jeg kan snakke med han og nevne dette for han, så er han sikkert innteressert, og kan presentere seg selv i denne tråden :D

Link to comment
Share on other sites

hei!

 

mitt navn er jakt_fred

jeg bor i østfold kommune.

er 17 år i oktober

 

jeg har jegerprøven, terreng og jakte på, student så har ikke jobb. men det eneste problemet er børse :roll:

jeg syntes den børsa hadde passet til meg pga at jeg er en predatorjeger og sitter bare med hagle på glugga :roll: jeg kommer også til å bruke den på rådyrjakt oga har blitt invitert med på hjortejakt, men måtte takke nei pga at jeg ikke hadde noen rifle. jeg og mine jaktkamerater hadde hatt veldig bruk for den på gluggejakt, lokkejakt og div. hadde jeg fått den kan jeg garantere deg at den børsa kommer til og bli godt brukt :wink:

 

mvh jakt_fred

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Halloen!

Jeg er da en gutt på 17 år (fyller 18 i mars). Bor på Ørlandet i Sør-Trøndelag.

Jeg er veldig interesert i jakt og har vært det helt siden jeg var liten guttevalp. Far min har vært ivrig småviltjæger i mange år og det var vell han som dro meg med på andejakt første gangen. Og etter det var jeg hekta!

Jeg har en hagle, og det ble skutt en god del fugl med den i fjor. Har alltid ønsket meg en rifle. Har veldig lyst til og skyte storvilt og diverse predatorer som feks. rev.

For tiden så tar jeg et utvekslingsår i USA. Det jeg savner mest, utenom familie og venner da selvfølgelig, er nok friluftsliv som jakt og fiske! Det har det blitt alt for lite av her.

Uansett hvem som får denne rifla, så må jeg si det er et veldig bra tiltak!!

 

Mvh. Thomas K

Link to comment
Share on other sites

Selv om konemor ikke kvalifiseres skriver jeg litt allikevel ;)

 

Hun er 23år, Jobber som sykepleier og tok jegerprøven i høst.

 

Da jeg og Trine (som hun heter) ble sammen for 6år siden var hun så absolutt ikke interessert i jakt og skjønte ikke hva jeg drev med. Etter hvert som tiden gikk fikk jeg henne med på elgjakt. Vi satt på post og jeg fikk skutt en elgkalv, DA var det gjort :mrgreen: Hun leser på kammeret hver dag (nesten iallefall) og har veldig lyst til å begynne å jakte, men hun synes det blir for dyrt å kjøpe seg egen rifle.

 

Jeg håper hun blir tatt med i vurderingen selv om hun ikke holder kravene. Jeg tror hun kan bli en flink jeger og vi trenger jo flere jenter på jakt ;)

 

*edit

Medlemskap i NOJS skal selvfølgelig både jeg og konemor fikse hvis det blir aktuelt ;)

Link to comment
Share on other sites

hei!

er en ung gutt på 16 år. Går første året videregående. Jeg bor alene med moren min og har ikke våpen og har ikke tillgang på lån av noen våpen på grunn av at ingen av mine søsken driver jakt. Jeg har nå ikke jegerprøven, men skal melde meg på neste jegerprøvekurs som foreninga arrangerer. Perpålsa er en som kan ta meg med på jakt etter bever,rådyr og rev. Jeg har en hund, som heter Villma. Henne har jeg dressert selv og går turere med henne hver dag. ellers så er jeg stadig med på turer arrangert av ungdomsgruppa i Ski jff for å lære mer om jakt og fangst. Jeg trives veldig godt med å gå turer i skog og mark, men har lenge ønsket å oppleve ''det lille ekstra'' som jakta helt sikkert kan tilføre friluftslivet=)

Link to comment
Share on other sites

Synes det er veldig bra det du gjør er selv under 18 år, men jeg har nokk våpen.

jeg hvet hvordan det er å vær 16 år og ikke ha rådt til våpen eller sliter med å finne en billig rifle sån at man kan dra på jakt.

 

Håper bare at det ikke er noen som prøver å få rifla når de har det selv eller har rådt til rifle selv :)

 

Håper du finner en som virkelig trenger den :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk flott tiltak ole!

Kunne tenkt meg den rifla selv. Har tenkt litt på ei i rifle i dette kalibret..

Blir snart 17 og fyller mange av dine krav, men eneste problemet er at jeg har våpenkort på 3 våpen fra før.. :roll:

 

Jeg kan vel egentlig ikke skryte på meg at jeg vet hvordan det er og være foruten våpen og kanskje ikke ha råd til det. For jeg er så heldig at jeg har våpen og det som trengs.

Men jeg kan se for meg hvordan det er og ha våpen/jakt dilla og kanskje ikke ha råd, eller av andre grunner ikke ha våpen.

Jeg hadde i allefall gjort ALT for ei gratis rifle da!

 

Så dette synes jeg er fantastisk flott gjort av deg! Heldig han som får rifla.

Lykke til alle kandidater :D måtte den beste vinne.

 

mvh andreasli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...