Jump to content

Hva fikk du te jul?


jeg shauer med dachs

Recommended Posts

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg fikk den perfekte gave. Det er nemmelig det som jeg gruer meg mest til å kjøpe selv: Skjorte og slips!

 

Alt som er relatert til jakt og friluftsliv er jo en glede å kjøpe selv, bruker mye tid på å finne det riktige og koser meg med det. Hater klesbutikker!

Ellers så er det kona som er den beste gaven (kjærring er vel ordet her og det er en hedersbetegnelse!!) som gir meg tid og armslag til mine interesser. Mye av tiden er ikke er relatert til dette forumet. Men det er flere som har samme interessen som meg her på forumet selv om det ikke er så synelig for de fleste av dere. Men det er minst to av moderatorene her som skjønner linjen under samt en god del andre.

 

God Jul! 73 fra LA7**A

Link to comment
Share on other sites

Fikk to sett superundertøy, en filetkniv fra øyo (noen synes tydligvis ikke biltema sin er nok), boken "den siste viking" og to store lapper fra bestefar (den ene er øremerket ny snelle siden den hans gamle jeg overtok i sommer har en ødelagt skrue)

 

+ noen mindre relevante ting

 

Helt grei samling det, dagens økonomi tatt i betraktning.

 

God jul!

Link to comment
Share on other sites

Fikk utrolig mye bra i år:D

 

Ny jaktbokse

Nytt Helsport 3 manns telt

Super undertøy

Gode tjukke sokker til å ha i marke skoene

Vanntett oppbevarings bag

Isfiske stang

Ny tur kopp og bestikk.

Ull hue

En sinnsyk lommelykt

++..

 

må sei vænnan og familen min kjenne meg bra :D

 

Tell meg sjøl kjøpte eg ei ny Tikka T3 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ei bok om tilberedning av rådyr, inneholder alt fra vomming av dyret, partering, lagring og masse oppskrifter og helt til slutt endel fortellinger fra folk som har felt sitt første rådyr, spesielle jaktopplevelser osv.. den blir KNALL å lese igjennom :-)

Link to comment
Share on other sites

Av macco fikk vi "Kokebok for fuglejegere" - av en eller annen merkelig årsak mente han at vi hadde mer brukt for den enn han. :roll::wink:

Og headset...vi blir utsatt for høyt WOW-press her for tiden.

 

Også har jeg fått finfin jaktbukse og ultrafin en Katz foldekniv av husbonden.

 

Det viktigste av alt er nå likevel å se overhappy unger som fornøyd åpner pakker og roper jippiiiiiiiiiii...

Og alle de selvproduserte, små gavene som småtassene gir. :D

 

Fra mor til mor ble det en Winchester m70 .22-250 - brukt som skal brukes til et aldri så lite byggeprosjekt.

Link to comment
Share on other sites

1. våpenskap til 22 våpen/plass til ca. 12 til mitt bruk.

2. reconnection-healing-alternativ medisin behandling.

3. ullsokker med varmeelement fra Clas Ohlson....ikke kjøpt enda, så jeg veit ikke om dem er bra. Dette er gave fra meg til meg, derfor haster det ikke så fælt.

4. fellesgaver til meg og samboern... steikepanne, fat, vaser, sengetøy, og div. min teflonhjerne ikke husker på stående fot :oops:

 

Guttungen på snaut 2 år fikk mest gaver ihvertfall :mrgreen: Bilen var jo smekkfull da vi dro hjemmat :lol:

Ble elektrisk trehjulsmotorsykkel(den gikk visst litt for fort for han, så den likte han ikke helt), lastebil, tegnebrett som viskes ut med et håndtak, verktøykasse med elektrisk drill, 4 hjuls traktor med ratt(litt for lett i fronten, så jeg må finne på noe der, for han har tryna bakover 3-4 ganger allerede :evil: ) og mye andre ting jeg ikke husker akkurat nå :D:D

 

Nesten så øya hans begynte å gå trill rundt i huet på han. Må vel si at det var det beste med hele jula :D Og kusina hans som er noen uker yngre fikk jo grisemye fint, så øya gikk nesten trill rundt der også.

 

Så nesten ut som guttungen vår trudde det hele hadde vært en drøm igår, for han fikk like store øyer da han sto opp idag :D:lol: Unga hadde nesten ikke tid til å spise idag tidlig, for dem skulle leke med det dem fikk. :D

 

Hadde selvfølgelig med videokamera igår, og filma nesten en hel time, mesteparten av unga.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tja, ifølge konemor så er den nye PCen min, en 64 bits/Vista Ultra med 5 gigabytes RAM, 640 giga disk osv julepresang. Inkludert 2x24" widescreen flatskjermer. Jeg la ned en del arbeid i hennes tilsvarende julepresang som er en laptop som kjører Fedora 10 over trådløst nettverk. Ikke helt enkelt det der for oss som bare er fuskere i faget når det kommer til UNIX.

 

Ellers ble det en Fender Stratocaster DeLuxe players edition i sunburst og en 80 gigabyte iPOD classic med ekstra støyeliminerende øreklokker for bruk på fly osv.

 

Andre pakker jeg satte pris på var den siste Pondus boka og biografien om Jokke og Valentinerene. Sistnvente var fra min 88 år gamle farmor, som jeg tror fikk litt hjelp til å plukke ut den presangen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jakt- og fiskerelaterte julegaver:

Åsnes Ingstad (fjellskipakke),

Kortfeller,

vintercamodress,

stormlighter,

vann- og fukttett krydderbeholder,

Ullundertøy,

noen bøker om jakt, fiske og friluftsliv,

Bushnell pussesett for optikk

og

Bergans gamasjer

 

Storfornøyd :D

Link to comment
Share on other sites

ja så var de meg da hehe

1. ullsokker (hjemelaga) av siger

2. ullundertøy

3.2000 penger av pappen og mammen jaja og de går til utstyr til våpen

4. kona var med i min nye remington 700 sps varmint 223 med tofot og hausken standar

ellers så fikk eg komfekt og masse snop så slekta må synast eg er tynn

 

men barna var stor fornødde og fikk masse gaver de er bare kjekt og se gleden i øya deres når dei pakker opp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...