Jump to content

Hva fikk du te jul?


jeg shauer med dachs

Recommended Posts

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg må visst ha vært ekstra snill iår... :? for da jeg lett oppspilt skulle åpne gaven fra avlshingsten....dukket det opp en mye etterlengtet Chevalier jaktsekk, i regntett materiale og med dertilhørende feltstol :):D

Jeg ble så hoppende glad for endelig å få noe som jeg VIRKELIG har bruk for....i motsetning til duker, pyntedingser og andre rare snurrepupperier....

MEN, så oppdaget jeg at det lå noe inne i sekken også :shock::shock:

Jeg dro så opp en ny pakke, som for meg på det tidspunktet, så ut til å ligne på en flaske eizwein. NAM!!!! Skulle jeg få det å kose meg med på toppen av det hele? :D

Jeg flekket av papiret med stooooor iver... :shock::shock::shock: ....og hva skuet mine grønne øyne.... :shock::shock:

"E du vorti dårlig?" ....sa min far...da de kunne observere en heller blek hudfarge som spredte seg raskt... :shock:

 

Inne i esken lå altså Zeissen`( riflesiktet 2,5-10x50 ) jeg hadde drømt om i nesten 2 tiår! Med de nye coatede linsene....matt overflate og deilige kurver :shock::shock:

Gjett om jenta og tikkaen ble glad :mrgreen::mrgreen: Jeg kan høytidelig love at adrenalinet som rushet gjennom kroppen IKKE hadde blitt større om det hadde ligget en driiiitstor diamant satt på en pen ring istedet!

Fyyyyyy fader hvor farlig jeg blir NÅ! :mrgreen:

Uansett hvor langt, hvor mørkt, hvor mye nedbør i uansett hvilket land som helst i verden......I`l get it!!!!

 

Beklager swarovski 1,5-6x42....du er nå degradert! Takk for den gode innsatsen gjennom alle år, trofast som du har vært og alt....

Du vil få et nytt liv oppå 375 h&h :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fra mor til mor ble det en Winchester m70 .22-250 - brukt som skal brukes til et aldri så lite byggeprosjekt.

Hva lurer i horisonten nå da :mrgreen:

 

Forløpig er det meste på gruble-stadiet, og det er egentlig en herlig tid. Fundering og diskusjoner med meg selv og gubben om muligheter og løsninger, sikling og kikking i diverse magasiner... :mrgreen: Børsa skal under og etter modding brukes til jaktfelt og småviltjakt.

 

Orginalstokken skal vies til et øvingsprosjekt i modifisering med lakk og båndsag. (Kanskje det blir som Jensemann som skulle lage julepresang til mamman sin, det skulle bli syskrin men endte opp som skjærefjøl) Etterhvert kommer den uansett til å bli erstattet av en ny stokk. Jeg hadde et lite ønske om å forske litt på 6xc men kassa er ørlite for kort til det så det er mulig det blir en gammel, god bekjent; 6mm Norma BR. Time vill sjåvv.

Link to comment
Share on other sites

Litt diverse frå far til far, men 150 trenings skudd i 6.5x55, 150 .223 trenings skudd, + litt .22 LR ammo.

Ellers så fekk eg lite jakt relatert utstyr, men det var meir enn nok, til tilfredsstille meg iallefall.

 

2 par gode ullsokker, nytt skiantrekk ( jakke og bukse med seler ), lue, hansker, vin, eletrisk tannbørste, + litt som ungene hadde laga i barnehage og på hobbykvelder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk en Eberlestock dragonfly sekk av den ufødte bikkja :)

to sett med super undertøy i ren ull og en komagenser i ren ull.

En camelback til sekken med neopren trekk for slangen.

Så fikk jeg et fint fat som egner seg som blink og en fin dundyne.

 

Alt i alt veldig fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

Først og fremst fikk jeg influensa til jul i år! Både kona og jeg...

Utrolig gørr når en har fri og skal kose seg noen dager.

 

Ble litt friluftsutstyr i år også, men ikke så mye:

Adidas Supertrøye og Ullvang sokker, selvanviser for .22lr

Så ba Spike, hunden vår, meg å kjøpe meg en god fleecejakke ifall han ble lenge vekke under jakta :lol:

Så da valgte jeg den nye Bergans Field Jacket, en deilig lun, myk og tynn jakke til å ha under ytterjakken om der skulle bli mye venting og stillesitting.

Resten av det jeg måtte trenge får jeg jo bare kjøpe etterhvert! :lol:

 

Til kona hadde jeg kjøpt ny sekk, en Bergans Helium Lady 55l.

Så da er vel det meste klart til noen gode turer framover :D

Link to comment
Share on other sites

Med to unger, så er det naturlig at unga får mest, men fikk en LG KU 990 mobiltelefon av fruen, så Nokia N73'en blir nå jakttelefon. Kronene er jeg usikker på hva skal brukes til. Trenger skiutstyr for å holde følge med juniorfrøkna i sporet, trenger våpenskap og ny tv. Fruen mener vi trenger sovesofa... Og da sier det seg vel sjøl at det blir sovesofa! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...