Jump to content

Jakt på NRK


Wolverine67

Recommended Posts

Om noen filmer all våpenhåndtering vil man finne noe å sette fingeren på før eller siden.

Så lenge våpen håndteres av hvermannsen vil de før eller siden peke på noen osv.

 

Forresten ser jeg sjelden noen som går rundt med knekte hagler på ryggen selv om de er tomme ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 240
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Trenger ikke gå med knekt hagle. Bare peke i sikker retning. Og det er omtrent like enkelt som å kjøre på rett side på E6. Man må bare ha fokus og ta sikkerheten på alvor. Utfallene kan i begge tilfellene være tragisk om man slurver.

Link to comment
Share on other sites

Ja. Utfallet kan bli tragisk. Man må faktisk ta en risikovurdering. Og med en gang noen får ha tilgang til våpen og ammunisjon øker risikoen for at noe galt skal skje. Alle som fokuserer veldig på dette har vel neverever pekt i "usikker retning" med et våpen, ladd eller ikke, går jeg ut fra.

Link to comment
Share on other sites

Tror noen har nevnt noe om sikkerhet under jakt i denne tråden før.

Begynner å bli det samme om og om igjen nå, trodde det var noe gale med nettleseren min siden det samme står på alle 6 sider.

 

jeg så og likte programet og har klart og komme meg videre nå etter "traumene" som jeg ikke fikk.

 

Tenker ikke bare på deg Mork

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Enig med mork. For de av dere som ennå ikke har opplevd å titte inn i en munning på et våpen du vet er ladd, så håper jeg dere vil være enige i at det er utilgivelig å sikte på noen (våpen ladd eller ikke) den dagen dere har fått opplevd det. Dersom våpensikkerhet ikke er så viktig for dere og de dere omgås er det sikkert ikke så lenge til...

 

For øvrig synes jeg også det er bra med et skikkelig jaktprogram på tv, og ikke minst på ut i naturen som gjerne kan være litt imot at dyr skal skytes. Men som nevnt mange ganger i denne tråden så er det forbedringspotensiale i den våpenbehandlingen og det må det være greit at man påpeker.

Link to comment
Share on other sites

Har no sett programmet 2 ganger. Et flott og usminket stykke arbeid av jakt og dens virkelighet. Å som viser to flotte og friske jenter både i sinn og munn, som lever å ånder for jakta og hundene sine. Litt uvøren børseføring, i noen jakt sener som eg syntes var skumle.

Link to comment
Share on other sites

Enig med mork. For de av dere som ennå ikke har opplevd å titte inn i en munning på et våpen du vet er ladd, så håper jeg dere vil være enige i at det er utilgivelig å sikte på noen (våpen ladd eller ikke) den dagen dere har fått opplevd det.

Var det snakk om å sikte på noen?

Og, ang tv programmet er det vel påpekt at våpen var tomme (dvs ikke ladd)?

 

Og de som klarer å la våpen aldri peke i farlig retning, har vel aldri våpenet ute av våpenskapet. Husk, våpenet peker i en eller annen retning hele tida, både når det er på ryggen, i kofferten, i baggasjerommet, osv ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå er det sikkert flere her på Kammeret som har hatt den ubehagelige opplevelsen å se døden i øynene gjennom løpet på et gevær, enten det er en vennsligsinnet bekjent eller en fiendtligsinnet uvenn i den andre enden...

Siden akkurat emnet våpenhåndtering har blitt nevnt her såpass mange ganger nå kan vi vel si at det emnet også er utdebattert.

 

For den andelen av medlemmer på Kammeret i en alder som tilsier at de har fått sparket sikkerhetsreglene inn i kroppen av en håndfast sersjant er det bare å si at visse ting var bedre i "gamle dager" likevel, og for de som er for unge til å ha opplevd det, dere har gått glipp av noe viktig!

Nå er det engang slik at våre folkevalgte har bestemt at bare en brøkdel av norsk ungdom skal få gjennomføre militærtjeneste og lære sikker våpenhåndtering der, og av dette er det et mindretall med jenter.

 

Kanskje burde brukerne som roper høyest her fokusere mer på å bruke sin energi til å påvirke jegerkursinnstruktørene i sitt distrikt til å fokusere ytterligere på sikkerhet, heller enn å klage på et forum som Kammeret?

Link to comment
Share on other sites

Husk, våpenet peker i en eller annen retning hele tida, både når det er på ryggen, i kofferten, i baggasjerommet, osv

 

Ja, enig... når "samtalen" om sikker våpenhåndtering når disse høyder er det nok på tide å avslutte den :D

Link to comment
Share on other sites

Husk, våpenet peker i en eller annen retning hele tida, både når det er på ryggen, i kofferten, i baggasjerommet, osv

 

Ja, enig... når "samtalen" om sikker våpenhåndtering når disse høyder er det nok på tide å avslutte den :D

 

 

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/nord ... tJEIPv3Lng

 

 

Regner med at tråden klarer ihvertfall 4 sider til etter dagens reprise?

Link to comment
Share on other sites

Det som virkelig er negativt med dette programmet er all den røykingen.

 

Kremt

 

Kanskje på tide å gjenta noe jeg skrev her tidligere:

Om man ønsker å diskutere røyking på TV eller på jakt kan det opprettes tråder for det på Off Topic.

Det samme gjelder banning og Nordnorske dialekter, takhøyden er stor på Off Topic delen av forumet.

Det kan til og med opprettes en egen tråd om korrekt håndtering av våpen under jakt om man ønsker.

 

Jeg trenger en røykekommentar til for å kunne rettferdiggjøre en egen tråd.

Hjertlig velkommen!

 

Stykkjunkeren

Link to comment
Share on other sites

Siden denne tråden er en ytringstråd der alle har noe de skal ha sagt og tenkt om disse to tilsynelatende kjederøykende tvillingene fra Reisadalen så kan

vel ikke jeg være noe dårligere?

 

Så programmet på Nett-TV og har sett det et par ganger. Synes jentene er gode representanter for Jegerstanden i Norge og all ære tli NRK

for å vise et beint fram usminka program..

 

Klart at jaktmotstanderne får bensin til bålet, men er det ikke det vi vil da? Skal vi løpe å gjemme oss fra sannheten om jakt?

Er folk så forbanna politisk korrekte at de ikke evner å se realiteten i øynene?

 

Nok sagt. Det er diskutert side opp og side ned og har igrunn ikke noe mer konstruktivt å tilføye annet enn dette:

 

Det er av sine egne man skal ha det!

 

Sakotrg

Link to comment
Share on other sites

Hva med folk som går på jakt med pumpe eller halvauto?

Hvordan skal moralister forlange at de går med våpnene?

Tja, jeg ville pent be også disse om vennligst å peke muskedunderen i sikker retning om de sikta på meg. Du kan jo prøve selv hva som skjer neste gang du er på en skytebane: plant munningen i panna på standplasslederen og si "den er jo ikke ladd"

 

jeg skjønner ikke hvorfor mange på død og liv skal forsvare retten til å sikte på andre med våpen på jakt. Jeg har gjort det selv, og jeg har hatt flere vådeskudd, en gang med et "tomt" våpen med defekt rørmagasin. Om jeg får kjeft for å peke på andre tar jeg det straks til etterretning, det kunne ikke falle meg inn å prøve å forsvare slik sleivete oppførsel. Det går an å innrømme feil av og til...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det som virkelig er negativt med dette programmet er all den røykingen.

 

Kremt

 

Kanskje på tide å gjenta noe jeg skrev her tidligere:

Om man ønsker å diskutere røyking på TV eller på jakt kan det opprettes tråder for det på Off Topic.

Det samme gjelder banning og Nordnorske dialekter, takhøyden er stor på Off Topic delen av forumet.

Det kan til og med opprettes en egen tråd om korrekt håndtering av våpen under jakt om man ønsker.

 

Jeg trenger en røykekommentar til for å kunne rettferdiggjøre en egen tråd.

Hjertlig velkommen!

 

Stykkjunkeren

Kanskje morerator, skulle moderere seg selv litt! Det diskuteres NRK programmet og det som foregår der. Selv om jeg synes det er bagateller, så er bl.a. røyking og banning med i programmet. Våpenhåntering er vel det viktigste kritikken, på alle sosiale medier og en viktig sak å diskutere.

 

Virker også som om du bagateliserer (tross noen forsiktige formaninger), at folk peker på andre, med lukket våpen. Er kammeret tjent med det?

Link to comment
Share on other sites

På tross av at flere moderatorer har vært inne i tråden, så blir ikke hintet tatt...

 

Les litt i våre forumsregler:

- Moderatorene har en utakknemlig, men viktig oppgave, og plikter å ta opp med brukere av kammeret.no dersom det kommer relevante klager på innholdet i innlegg, omgangstone, eller andre brudd på reglene.

- Når du får en henvendelse, anmodning eller et pålegg fra moderator, skal du svare i en saklig og anstendig tone.

- Respekter moderatorene, de er her for å holde orden i forumet og for å hjelpe brukerne. Dersom en tråd redigeres, stenges eller slettes, er det en årsak til det. Om du skulle være uenig i en moderators avgjørelse kan du rette din klage i en PM til moderatorsjef.

- Du skal IKKE starte en åpen diskusjon om dette på åpent forum.

 

Med dette må jeg si at tråden har utspillt sin rolle. Og dermed stengt....

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...