Jump to content

Fineste håndvåpenet du har


OlavM

Recommended Posts

Som ivrig konkurranseskytter har jeg våpen tilpasset de forskjellige grenene og de fleste av de er ikke akkurat klassiske skjønnheter, men noen har da sluppet unna modifiseringsdjevelen og fremstår for meg som "klassisk pene" Er det flere som har bilder av umodifiserte håndvåpen som vi kan kose oss med til julekaffe`n ? Starter med denne, en Smith mod 18

 

DSC_0319_zps4a471685.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte ganske nylig denne hos den lokale vpenforhandlern, S&w mod 19-5 produsert i 1985.

Har rukket å skyte ca 500 skudd med den sålangt, foreløpig med orginalt avtrekk og grep, men det går faktisk an å treffe med den, artigste våpenet jeg har eid, og nydelig å se på

a2zmkj.jpg

Har skutt litt på feltskiver på innendørsbane, dette er skutt DA på 12,5m ca12sek skytetid (måtte være tidtaker selv), med litt trening kan dette blir riktig artig.

szyiiq.jpg

6 i 6 :D

 

Den goldcupen din var lekker Mr pistus :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

S&W mod.18 er fine saker, passe vekt i forhold til denne her:

Denne Colt Trooper Mk.III er ikke hyllevare i dag, normalt ble disse levert i .357 magnum.

Noen få er produsert i 22LR. Revolveren har en overdimensjonert ramme som gjør den litt tung, men likevel morsom å skyte med. Den går bedre enn skytteren med rett ammo. I VM programmer har jeg skutt 50 poeng på enkelte serier. Standard program blir litt heftig, all hurtigskyting med laaaaangt dobbeltaction avtrekk blir i tøffeste laget. Livskvalitet for meg er ikke pokaler i hylla så jeg angrer ikke på valget. Revolveren har en nydelig dyp blånering utvendig som innvendig, polert innvendig.

normal_Colt_Trooper.JPG

normal_mk-3.JPG

Link to comment
Share on other sites

Akkurat som jeg håpet på, mange fine klassikere :D

Her er en av fortidens banepistoler, på topp på 60 og 70 tallet og fremdeles med en presisjon i toppklasse, dog ergonomisk utdatert, en High Standard. Har mange ganger stått på "til salgs"listen, men blitt undratt i siste øyeblikk, ikke mye verdi i pistolen, men syns selv den er fin..Og det mener jeg er en god grunn.

 

DSCF2931.jpg

Link to comment
Share on other sites

Model 66-2 2,5" original. Nydelig avtrekk og går meget godt.

 

normal_image~1.jpg

 

 

normal_image~0.jpg

 

Sotete men fortsatt fin etter noen hundre skudd. Bilde over er tatt etter bildene under så den blir blank etter litt pussing og gnikking. Bruker ofte et større grep på den når jeg er på banen.

 

 

normal_image~2.jpg

 

Den går godt, her etter en serie på 25 meter, tohånds.

 

normal_image.jpg

 

 

 

Og min 16-4

 

 

normal_20131016_123324.jpg

 

normal_20131016_123306.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en til på lur, eller flere.

Denne mod.60 kjøpte jeg med tanke på kona, den falt ikke helt i smak. Jeg har siden (over 20 år) brukt den den selv, "sivilpistol". Den passer jo bra i disse julebord og nyttårsfeiringer, fem "barbonger" i tønna :lol:

normal_mod_60.JPG

Til vanlig bruk har jeg et større gummigrep, selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

Tanfoglio Witness 1911 Custom .45 ACP

m/ litt aftermarket-ting:

- Pachmayr grep

- Nighthawk backstrap og magasinbrønn

- S&W sleideutløser

 

EDIT: "Umodifisert" var jo et stikkord i åpningstråden... sorry.

Men den ser bedre ut nå enn med de originale skjeftene, synes nå jeg.. ;)

 

Nesten ikke brukt.

 

IMAG0072.jpg

 

IMAG0076.jpg

Link to comment
Share on other sites

Her er mitt fineste håndvåpen. Det har uovertruffen finnish, og har en herlig kvalitetsfølelse over seg. Ifølge våpenkortet, er det halvautomatisk, men......

 

FP-45Liberator001.jpg

 

Jeg har riktignok ikke skutt med denne, men vil tro at det glattborrede løpet og de grove siktemiddlene vil gi en helt super presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Colt Walker har "form etter funksjon" og har kanskje ikke verdens peneste proposjoner, men fin er den. Denne er laget av Colt Blackpowder Arms Company, NY og således en "ekte Colt" uten å være en ekte Colt (I wish ...):

walker.jpg

 

 

STIs "GI" er en (ikke helt nøyaktig) kopi av 1911A1. Vakker i all sin enkelhet (med de kunne gjerne ha kuttet ut det prangende "G I" på sleiden):

a1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Her er de to jeg er mest glad i,

Smith & Wesson 460XVR

Smith & Wesson M&P9 (m. +4 mag forlenger)

 

http://www.kammeret.no/bilder/displayim ... pos=-21109" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

sw.jpg

 

(Fikk av en eller annen merkelig grunn ikke lastet opp bilde..)

Fikset bildet. Av en eller annen merksnodig grunn er det ikke alltid bildelinken dukker opp, da må man finne den ved å åpne bildet i nytt vindu eller høyreklikke -> egenskaper. MorganKane

Link to comment
Share on other sites

Det er klart at Lugeren til MorganKane fortjener en stående applaus!!

Uansett så bør et pent møblert hjem med vannklosset og flygel og respekt for seg selv ha en Singelaction revolver og en Levergun i heimen? Siden mitt pseudonym er Vaquero så har det en grunn. Uansett så var det mye fine bilder/våpen i denne tråden, ingen tvil om eiergleder :D

normal_Western.JPG

 

Godt nytt år!

Link to comment
Share on other sites

Min S&W model 17-3 er nok mitt peneste håndvåpen:

P1021097_zpsb48fe556.jpg

 

Men guttungen i meg har også sansen for "den sinte oksen" min! :winke1:

e8f36851-66cc-419b-ae24-377c28f52561_zps9b65bcb5.png

 

slenger med ett til:

rb4_zpsd92d51a8.png

 

Forøvrig en morsom tråd det her :D mye morsomt å se på, håper det dukker opp enda mer!

Mvh Roess

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...