Jump to content

Fineste håndvåpenet du har


OlavM

Recommended Posts

psg-1:

 

En Welrod er ikke noe man ser hver dag. Hvor kom du over denne? :D

 

//Mulstad

 

Jeg fant den faktisk på QXL, og var den eneste som la inn bud. Har heldigvis samlerlisens, så da er kjøpetillatelse ikke noe problem. Men det finnes en del slike rundt om i Norge.

 

 

 

 

Hvis det er slikt samlingen din består av så er jeg kraftig misunnelig, kom gjerne med flere godbiter :)

 

Jeg har ikke så mange håndvåpen, men skal se om jeg ikke kan få tatt et bilde av US-Carabinen og lagt ut i den tråden i løpet av kvelden.

Link to comment
Share on other sites

Shit, nå bryter jeg selv "urørtprinsippet" men når 586 kjøret er i gang så..

Vil vel kanskje ikke si denne er pen, men arbeidet som er gjort er supert og den går helt fantastisk. Kanskje vi nå kan utvide tråden til å gjelde litt custom også..

 

CIMG0130.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dette har blitt en skikkelig sikle-tråd. Får bidra med de to fineste jeg har nå.

 

Les Baer Premium II, 6" chrome-modell i 9mm (ny i dag!):

 

20140214_161320Large_zps4ff03d4a.jpg

 

20140214_161441Large_zpsdf7a570b.jpg

 

Smith & Wesson model 24-3. Denne har foreløpig kun gått noen få hundre skudd siden den ble laget i 1983. Jeg overtok den etter UltimaRatio her på Kammeret. Før han fikk kloa i revolveren bodde den hos en samler:

 

20140214_162010Large_zpsd848e79b.jpg

 

20140214_162408Large_zps7d0933f1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Lillebror Model 66-2 med 2,5" pipe har endelig fått selskap av sin storebror.

En nydelig utgave av Model 66-1 med 4" pipe.

Fremstår som nærmest ubrukt, 100% original. Og som en dash 1 produsert i 1980 er den P&R. (Pinned & Recessed) Nydelig!!!!! Synes iallefall jeg.

 

normal_image~8.jpg

 

normal_image~7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Som forholdsvis fersk pistolskytter har jeg ikke fått samlet sammen så mange smykker enda, men noen favoritter har jo kommet i hus..

Det var mye pent fra S&W her så jeg får spe på med et par Colt-er.

 

1185093_10151861945950825_31231969_n.jpg

Umodifisert kan den vel ikke kalles.. Series 70 Government i 45Acp.

 

10001582_10151949955740825_1788231705_n.jpg

Blånert 4" King Cobra i 357Mag. Det skal visstnok ikke være så mange av disse i omløp her til lands.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tar opp denne igjen... Må jo legge inn skrytebilde av mitt desidert peneste våpen, en Royal Blue 6 tommers Colt Python i all sin prakt. Denne var så godt som fabrikkny når jeg nylig kjøpte den. Totalt 100 skudd siden fabrikkny i 1971. Nå som vårsolen titter frem kan man virkelig få inntrykket av blåneringsjobben...

 

zelShAu.jpg

 

xRT7qIg.jpg

Link to comment
Share on other sites

Her var det mykje pent gitt, men når det kjem til linjer og estetikk så er det i mine auge lite som kan måle seg med ein SA av riktig type. Ingenting unødvendig rillrall, berre reint, pent og sexy. Det skadar heller ikkje at våpenet er så tight at det får andre våpen mest til å minne om skranglete leikepistolar frå Brio.

 

20150410_135013.jpg

Link to comment
Share on other sites

Her var det mykje pent gitt, men når det kjem til linjer og estetikk så er det i mine auge lite som kan måle seg med ein SA av riktig type. Ingenting unødvendig rillrall, berre reint, pent og sexy. Det skadar heller ikkje at våpenet er så tight at det får andre våpen mest til å minne om skranglete leikepistolar frå Brio.

 

20150410_135013.jpg

Håpar den dagen kommer at det finnes en slik i skapet mitt!

Link to comment
Share on other sites

Ikke mine dessverre, men jeg har en klubbkamerat som har lagt disse ut på finn. De pynter opp i ethvert våpenskap. Jeg har klådd på begge og innrømmer glatt at dette er det mest spesielle jeg har tatt i. (moderatorene får ha meg unnskylt for regelbrudd, men disse er noe helt utenom det vanlige)

 

48_1313335941.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...