Jump to content

TOTALFORBUD iht forslag til AP landsmøte 2013


Jollis

Recommended Posts

Ordføreren (artikkelen handler presenterer forslagstiller Sverre Bøsei) snakket jeg med i går, og han hadde som nevnt misforstått minst en vikitg ting. Har publisert deler av mitt svar til AP på RB's FB side oog sendt et svar til avisen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Syns påstanden om at "seriøse jegere bruker ikke halvautomatiske våpen på jakt" i seg selv er så rabiat at kanskje norges jeger og fiskeforbund kan møte opp på Akershus AP sitt møte og fortelle at fyren A) tar feil, og B) uttaler seg irrasjonelt på grunn av sykelig sorg, og følgelig bør få sympati og støtte, men man må ta alt han sier med en klype salt.

 

//Svein

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Sverre Bøsei er da min GSP et våpen som "... utelukkende er utviklet får å drepe flest mulig mennesker, mest mulig effektivt på kortest mulig tid" :shock:

 

Og uten tvil, mange uten våpenkjennskap vil kjøpe slike argumenter uten å blunke

 

GSP001_zps470adee2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Om våre organisasjoner er litt raske på labben nå, bruker de tiden frem til Akershus Aps årsmøte til å informere delegater. Det beste er om noen av oss er fysisk tilstede på Akershus Aps årsmøte. Slik kan vi være sikre på at vår stemme blir hørt. Slike forslag bør stoppes på lavest mulig politisk nivå. Det blir mye vanskeligere å stoppe dette forslaget på landsmøte en det er å stoppe det på årsmøtet til Akershus AP. Mas på deres respektive forbund og skriv høflig til deres lokale Ap politikere.

Link to comment
Share on other sites

Faktafeil blir gjentatt og gjentatt, og gjøres dette nok i media så blir de uinformerte fort om til feilinformerte.

 

Forøvrig reagerte jeg sterkt på det helt siste som står i artikkelen: "Etter Utøya var mange opptatt av drapsmannens motiv, men det var lite snakk om hvor lett han hadde skaffet seg våpen. For meg har dette vært mer viktig enn motivet." Virkelig? Virkelig? Dette synes jeg sier svært mye om hvor langt ute på jordet denne mannen er.

 

For å avslutte med en litt munter tone vil jeg benytte sjansen til å poste denne igjen:

 

tumblr_mgdi3nxoFK1ra0wn2o1_500.jpg

 

Det er jo tross alt redskapen som er det viktigste, ikke motiv og sånt. :roll:

Link to comment
Share on other sites

@emanuel - Nei det er ikke tilbakevirkende kraft, bare for å legge den ballen DØD

Folkens, ikke tenk organisasjon - tenk lokalt!

Ta kontakt med deres lokale politiske representanter, de som faktisk skal på landsmøtene og stemme. Send dine egen ord om hva du syns er feil, hva du mener om saken osv. Det er grasrota som må mobiliseres og aggere. Lar vi vi organisasjonene ta kontrollen, kan det så lett avfeies som "den agressive våpenlobbyen"

 

SKriv brev til alle dine lokale politiske grupper!

Link to comment
Share on other sites

Nei, tilbakevirkende kraft ville vært at du kunne fått straff for å ha hatt våpen mens de ennå var lovlige. De kan godt gjøre noe ulovlig å eie, og si at alle som ikke leverer inn gjør noe straffbart, så vidt jeg har skjønt...

 

edit: Deeeeet var allerede svart på ja. Lurt å lese siste siden også...

Link to comment
Share on other sites

Si meg, har de slettet kommentarene under den artikkelen i RB om Bøsei's spenstige forslag? Det var flere særdeles saklige kommentarer der i sted, men nå finner jeg ingen der?? Nå er jeg i utgangspunktet ingen konspirasjonteoretiker, men jeg lurer på om Hassel bare må gi opp den redaktøren der hvis det er sånn det fungerer.

Link to comment
Share on other sites

Her må vi alle gjøre en innsats. La din stemme bli hørt. Skriv et høflig brev/mail til din lokale AP politiker med ditt syn på saken. Argumenter for hvorfor vi fortsatt skal kunne bedrive våre idretter og aktiviteter. Her må alle bidra etter beste evne.

Link to comment
Share on other sites

Det overrasker ikke det minste, og det nytter ikke å diskuterer med sånne folk. Enig i at det må markeres lokalt, men om en ikke aggressiv, men en med stor tyngde lobby vil være det eneste håp på sikt mener jeg. Uansett vil enhver motstand mot innstramning av våpenloven bli beskrevet som aggressiv av kverulantene gjennom media.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det skulle vært meg en glede hvis jeg kunne hjelpe vedkommende i sin sorg, men måten han prøver å skape mening på er ikke en god en.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke noe nytt og det jobbes mot at dette skal bli vedtatt (En så lite sannsynlig det er) På Landsmøtet til AP.

Det DU kan gjøre, er å skrive et brev til dine lokale politikere og si hva du mener om det. Ikke kopier noe andre har skrevet, men skriv det du føler og opplever.

Link to comment
Share on other sites

Se på disse to da:

 

Artikkel 1: http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6537330.ece

Artikkel 2: http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6538567.ece

 

 

Artikkel 1 er den som ble skrevet først, og fikk noen gode saklige kommentarer om hele forslaget sett fra "vårt" ståsted, og med dertil oppslutning. Det er denne som det er linket til lengre opp i tråden, men ligger ikke lenger på forsiden til RB.

 

Artikkel 2 er meget lik og ligger på forsiden til RB. Siden dette er en "annen" artikkel trenger avisen ikke ha applauderte saklige motargumenter i kommentarfeltet. Dette har avisen etter min mening bevisst gjort dette for å unnlate å vise allmenheten hvor mange dette berører, samt de gode motargumentene. Tåkelegging fra media!

 

Korriger meg gjerne om jeg tar feil, men jeg syns det lukter svidd. Var det så at redaktøren var en bekjent av denne Bøsei?

Link to comment
Share on other sites

Forslaget hans er som forventet, og han har mange støttespillere i dette....

Hvor har du det i fra?

Så langt har jeg sett en støttespiller - vedkommende har jeg mailet med og han er ikke lenger nevnt i saken i RB, men er nevnt i forslaget tidligere...

 

Å spekulere på om redaktøren kjenenr bøsei eller ikke, gavner intet. Derimot er jeg stolt over de mange gode svarene som er lagt inn som kommentarer på begge lenkene.

Link to comment
Share on other sites

Så langt, både på avisens kommentarfelt (begge steder) så finner jeg så å si ingen skribenter som støtter dette forståelig men hensiktsløse forslaget. (Bortsett fra en kompis av meg da som halveis tøyser...)

NRK har heller ingenting om saken på sine nettsider som jeg fant.

Syns vel forøvrig at A. Groven fra NSF gjorde en glimmrende jobb og merket at han hadde det siste ordet å innlsaget på NRK alltid nyheter.

Link to comment
Share on other sites

Det mest fornuftige å gjøre er å kontakte dine egne lokale politiske representanter. Ser ut til at folk har begynt å skjønne at denne saken er tuftet på en personlig tragedie i en nasjonal katastrofe, ikke på fornuft og reel virkelighet.

Link to comment
Share on other sites

Han politifyren virket jo helt malplassert. Må ta boltrifle ned fra skytestilling for å lade? Er han seriøs? Er det argumentet for å forby halvauto?

 

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

TV2 slår på stortromma og finner lassevis av våpentypen som drepte mor utøya på politikammeret... Etter litt febrilsk leteting av en pr-kåt politisjef så finner vi hele et (1) våpen av halvauto typen.... Grusomt stort beslag av slike våpen...

Kjente jeg kastet opp i munnen av innslaget, dette var søppel sm burde vært meldt til pfu!

 

At Bøsei fremstår som en hevngjærrig smålig mann som tydelig har tippet over i sin søken etter å fullføre en lovnad på en grav, gjorde ikke saken bedre for han sin del. Håper hans "venner" i partiet reagerte over han som jeg gjorde... !

Link to comment
Share on other sites

Han politifyren virket jo helt malplassert. Må ta boltrifle ned fra skytestilling for å lade? Er han seriøs? Er det argumentet for å forby halvauto?

 

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2

Du reagerte på dette du også ja :D

Tror ikke han der har mye erfaring i skyting... :roll: Men han har vel en egen agenda i dette han også desverre.

Link to comment
Share on other sites

hverken TV2 eller NRK har linker til disse sakene på sine sider. tror den massive tausheten fra de forventede støttespillerene har begynt å markere seg. Var ordføreren i Sørum nevnt i tv2? Jeg vet han var missinformet om noen ting når han støttet det originale forslaget...

Link to comment
Share on other sites

Det mest fornuftige å gjøre er å kontakte dine egne lokale politiske representanter. Ser ut til at folk har begynt å skjønne at denne saken er tuftet på en personlig tragedie i en nasjonal katastrofe, ikke på fornuft og reel virkelighet.

Dette vurderer jeg seriøst akkurat nå, men da jeg aldri har vært engasjert i politikk på en slik måte før, såvwt jeg ikke helt hvordan jeg skal gå fram. Jeg er også litt usikker på hvordan jeg bør ordlegge meg. Selv om det er mange bra innlegg i denne tråden som jeg kan låne fra, så ønsker jeg jo ikke å foreta meg noe som eventuelt gjør ting verre.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...