Jump to content

TOTALFORBUD iht forslag til AP landsmøte 2013


Jollis

Recommended Posts

@ag3, Woff

 

Det ble vel brukt skjønn begge steder. Jeg husker ikke hva britene fikk, men australierene fikk i gjennomsnitt AUS$ 500 per våpen. Det er god butikk hvis man har mye skrot liggende. For spesialtilpassede konkurransevåpen ... neppe.

 

Dette var ganske lenge sidan eg las noko om, men det var ganske skralt med kompensasjon for det innleverte...nokre venta visst enno, fleire år i etterkant av konfiskeringa.

 

Brr. Bank i bordet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nå bryter jeg trådens ånd ved å forsøke noe konstruktivt, men skitt au:

 

Hva med å lage en informasjonsfilm? Det er jo liten hensikt i å klage på at Ola Hvermansen ikke har peiling når de ikke har noen måte å få peiling på. Tidligere ble det lagt ut link til en film der en amerikansk politimann går gjennom dette med selvladere. Kunne ikke det være en idé med en film i samme ånd, der man tar for seg våpenkultur og våpenbruk i Norge, samt ulike våpentyper og forskeller mellom disse, de ulike forbundene og skytegrenene, etc?

 

Det jeg har å by for å lage noe slikt er dessverre bare en mumlende stemme og en halvauto, men om man samlet alle gode krefter kunne man vel få til noe?

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter Sverres arbeid for å oppnå forbud av halvautomatiske våpen i Norge.

Etter samtaler med noen av landets ypperste jegere og friluftsmennesker, har jeg kommet til den konklusjonen at et slikt forbud ikke vil berøre jegertradisjoner eller aktverdige aktiviteter knyttet til våpen i Norge.

 

Bare meg som synes at det ikke ligger noen aura av demokrati over at «landets ypperste jegere og friluftsmennesker» skal sette premissene for hva som er «aktverdige» jaktvåpen i Norge?

Høres ikke ut som noe jeg hadde forventet å høre av noen med verv i AP, det har jo historisk vært inkludering av alle («alle skal med»).

Link to comment
Share on other sites

Hadde det vært FRP's ungdommer ute på Utøya hadde sikkert AP gitt faen ,slik de pleier å gjøre med alle andre enn sine egne!
NEI! Dette var en tragedie uansett partipolitikk. Jeg kan love deg at ingen med respekt for seg selv eller andre forakter en sånn simpel og feig ugjerning!

 

Skru ned lyden Woff,klart eg veit at folk bryr seg om hverandre og at dette var en tragedie. :roll: Mennesker er mennesker,uansett partitilhørighet.

Med at AP hadde "gitt faen dersom..." refererte eg til å sko seg på en tragisk hendelse for eget partis vinning.

Vart ganske fed up tilslutt å høre Stoltenberg og Co. jamre ivei om at deres ledende stjerne aldri ville falme,politikken deres ville aldri svinne hen osv osv.. hva med å glemme det et øyeblikk og heller tenke på at det faktisk var vanlige mennesker som ble rammet?

 

Tror AP hadde fokusert mer på det mennesklige perspektivet om det hadde f.eks vært FRP eller andre parti som hadde vært på Utøya som de ikke kjenner tilhørighet med.

 

DET var mitt poeng!!

Link to comment
Share on other sites

Hvorvidt erstatningen var rimelig eller ikke har jeg ikke peiling på.
Erstatningen i alt for mange av sakene var på et latterlig lavt nivå.

Tenk selv hvis du har kostet på riggen din noen (ti)tusener for å hevde deg bedre.. Dette er penger rett i dass ved en innlevering. :roll:

Første ting først, hvor stor erstatningen ev. vil bli betyr forbannet lite i forhold til foringet livskvalitet, og et forsuret samfunn. Kansje vi skulle begynne å diskutere lengden på en ev. tidsbegrenset lisens med en gang!

Slik som det er i Sverige, der det i praksis ikke fornyer våpenkort av håndvåpen og våpen som ikke er i jaktgarderobe? Blir nok slik dersom tidsbegrenset våpenkort blir virkelighet.

 

Dersom det blir forbud får vi nok heller satse på at vi får beholde våpenet vi har, ingen vits i kompromiss ang. Tidsbegrenset våpenkort.

Link to comment
Share on other sites

Gud, Jeg håper AP går på en stygg valg smell i år! Uavhengig av Auto forbud eller ikke.

 

 

 

Oppfordring :!:

 

Til alle de som stemmer AP,,,,,, fordi foreldre alltid gjorde det, bestemor og bestefar, tante og onkel, naboen +++.. VENNLIGST hold deg hjemme på valgdagen!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Et rent forbud er ikkje løsningen spør du meg.
Når det finst våpeneigarar som i det offentlege rom lirar av seg slike ting som dette:

Man begynner som sagt å lure om det er verdt bryet med slikt i dette forbanna landet!

Hadde det vært FRP's ungdommer ute på Utøya hadde sikkert AP gitt faen ,slik de pleier å gjøre med alle andre enn sine egne!

..så har ein kanskje ikkje anna enn forbod å vente seg. Bra jobba! :D

Så en borger har alså ikkje lov å bli forbanna på styreformen i dette landet når de beviser sin inkompetanse gang på gang i ulike saker??

Viss det skulle bli forbud med min uttalelse som grunnlag,så kan du gjerne ha dette landet for deg sjøl :lol::roll:

 

Tåpeligt... :roll:

Link to comment
Share on other sites

FrP let glatt våpeneigarane gå i dass om dei trur dei kan tene nokre langsiktige prognosepoeng på det. Sann mine ord. Det er lett å drøyme om eit Arbeiderpartifritt Storting når ein les om slike forslag som dette, men forestillingar om at det er naudsynt å skrenke inn legalt våpeneigarskap er altså på ikkje noko som helst vis strengt avgrensa til den politiske venstresida. Ynskjar du å jobbe imot eit forbod for halvautovåpen i landet, er det andre ting ein kan gjera enn å surmule over dei som stemmer på eit parti du ikkje likar, med mykje større effekt. Halde presset oppe mot forbunda slik at dei, i sin tørn, formidlar presset vidare. Ta kontakt med stortingsrepresentantar frå fylket ditt og legge fram saklege argument for din posisjon. Den som er skrivekløen kan prøve seg på lesarbrev til avisar. Det er mykje ein kan gjera om ein får ræva opp frå stubben. :!:

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter Sverres arbeid for å oppnå forbud av halvautomatiske våpen i Norge.

Etter samtaler med noen av landets ypperste jegere og friluftsmennesker, har jeg kommet til den konklusjonen at et slikt forbud ikke vil berøre jegertradisjoner eller aktverdige aktiviteter knyttet til våpen i Norge.

Bare meg som synes at det ikke ligger noen aura av demokrati over at «landets ypperste jegere og friluftsmennesker» skal sette premissene for hva som er «aktverdige» jaktvåpen i Norge?

Høres ikke ut som noe jeg hadde forventet å høre av noen med verv i AP, det har jo historisk vært inkludering av alle («alle skal med»).

Dette er som å lete etter dassen på kjøkkenet.
Link to comment
Share on other sites

jeg snakket med en bekjent av meg som er på stortinget AP.

La frem vår sak, han svarte med det at saker som blir lagtfrem på uvitenhet som å si at halvauto våpen ikke finnes i skyttermiljøer ikke skal forekomme. og han var helt enig at dette var feil.

som jeg sa, jeg vil ikke miste min mulighet å bedrive min hobby, og "Vi må sørge for at det ikke skjer." fikk jeg til svar.

så er ikke alle i ap som er helt borte heller.

 

så gjort litt for å si imot saken.

Link to comment
Share on other sites

Et rent forbud er ikkje løsningen spør du meg.
Når det finst våpeneigarar som i det offentlege rom lirar av seg slike ting som dette:
Man begynner som sagt å lure om det er verdt bryet med slikt i dette forbanna landet!

Hadde det vært FRP's ungdommer ute på Utøya hadde sikkert AP gitt faen ,slik de pleier å gjøre med alle andre enn sine egne!

..så har ein kanskje ikkje anna enn forbod å vente seg. Bra jobba! :D
Så en borger har alså ikkje lov å bli forbanna på styreformen i dette landet når de beviser sin inkompetanse gang på gang i ulike saker??

Viss det skulle bli forbud med min uttalelse som grunnlag,så kan du gjerne ha dette landet for deg sjøl :lol::roll:

Tåpeligt... :roll:

 

Det du skreiv om at AP ikkje ville ha brydd seg om det var FpU-ungdommar som blei meia ned, var ein veldig dum ting å skrive, som eg trur du ikkje ville ha skrive ellers. Eg tykkjer du skal lese det om att om eit par dagar, og tenkje over om du framleis tykkjer det er ein OK ting å skrive. Fram til det, har eg diverre ikkje noko meir å diskutere med deg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter Sverres arbeid for å oppnå forbud av halvautomatiske våpen i Norge.

Etter samtaler med noen av landets ypperste jegere og friluftsmennesker, har jeg kommet til den konklusjonen at et slikt forbud ikke vil berøre jegertradisjoner eller aktverdige aktiviteter knyttet til våpen i Norge.

Bare meg som synes at det ikke ligger noen aura av demokrati over at «landets ypperste jegere og friluftsmennesker» skal sette premissene for hva som er «aktverdige» jaktvåpen i Norge?

Høres ikke ut som noe jeg hadde forventet å høre av noen med verv i AP, det har jo historisk vært inkludering av alle («alle skal med»).

 

Lurer på hva friluftsmennesker har med skytevåpen å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Enig oysteinlarsen, det mangler bare politisk makt i tillegg, nok stemmer. Jeg har også hatt hyggelige samtaler med politikere, det stoppet nok med det.

Link to comment
Share on other sites

jeg snakket med en bekjent av meg som er på stortinget AP.

La frem vår sak, han svarte med det at saker som blir lagtfrem på uvitenhet som å si at halvauto våpen ikke finnes i skyttermiljøer ikke skal forekomme. og han var helt enig at dette var feil.

som jeg sa, jeg vil ikke miste min mulighet å bedrive min hobby, og "Vi må sørge for at det ikke skjer." fikk jeg til svar.

så er ikke alle i ap som er helt borte heller.

 

så gjort litt for å si imot saken.

 

Tusen takk! :D Kan eg sende deg ein kald Frydenbayer på PM, tru..?

Link to comment
Share on other sites

Jeg trenger ikke nødvendigvis et AP-fritt storting/regjering, om det blir idiotfritt skal jeg være glad som skjæra på tunet jeg...

Sofabamse: nei desverre, fånyttes mener jeg fordi det ikke er nok. Først må man prøve å forandre føleriet.
Det er vel noe av det jeg ville prøvd å forandre med en sånn film...
Link to comment
Share on other sites

Til alle dere som har sittet og ledd av meg, når jeg har advart mot dette:

 

Skulle inderlig ønske at dere fortsatt kunne gjøre det!

For å sitere en annen kammermedlem: Bekymra for moralens voktere seier du? Kva har du gjort for å fortjena deira oppmerksomhet?

 

Svaret er ganske enkelt: Du trenger ikke ha gjort noe som helst, for den kan slå helt vilkårlig ut.

Folk må være fullstendig klar over at det skal bare en uriktig anmeldelse til, og så er hobbyen din historie.

 

Dette som kom frem i denne tråden fra Sverre Bøsei, er ikke annet enn at agendaen nå ligger åpen. Den har vært delvis skjult i mange år. Jeg er usikker på om AP vil vedta forslaget, men hvis de ikke gjør det, så vil denne agendaen fortsatt ligge delvis skjult. Fikk nettop et lite referat fra en som hadde hatt en samtale med noen i JD: Hvorfor er det alt som har med skytevåpen å gjøre blitt så innmari vanskelig?

JD: Det er dessverre politisk styrt. Vi skulle ønske det ikke var slik. Sitat slutt!

 

Og til SofaBamse: Jeg ønsker meg også et idiotfritt Storting. Men det er vi velgerene som er de største idiotene, som godtar at det sitter idioter der. Du kan ikke sitte og skylde på demokratiske spilleregler, når det faktisk er demokraturiske spilleregler som gjelder.

 

Jeg ønsker dere lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Stemmer mer for legeerklæring for å eie våpen jeg da, men. Istedenfor et forbud, som vil forsure livskvaliteten til veldig mange.

 

Vil tro at en ordentlig legeerklæring ville avduket endel.

Jada!

Lege-erklæring, psykologirapport, nabovarsel, uttalelse fra nåvæerende og tidligere kjærester, uttalelse fra foreldre som kan analysere din oppvekst, uttalelse fra venner, uvenner, politi, barnevern og kommunestyre!

 

Whoopppie, for et samfunn!

Link to comment
Share on other sites

Eg trur ikkje legeerklæringar ville ha fanga opp mors lille Anders...eit velfungerande barnevern på tidleg åttital, derimot! Akkurat dér trur eg faktisk ein god del har blitt gjort betre dei siste femten-tjuge åra, så kanskje me har forhindra eit par-tre massakre i fortid og framtid gjennom å forbetre ungdomspsykiatrien og barnevernstenestene? Eg hadde ikkje blitt overraska om så var tilfelle. Om nokre ungar blir røkta så ille at dei veks opp som psykopatar, ja, så har faktisk heile samfunnet feila!

 

Men slikt kostar jo pengar, må vite, og ingen valkamp blei nokon gong vunne på å tale ungane sin sak. :?

Link to comment
Share on other sites

- kutta ned et langt sitat - Jegermeistern. - - - - - -Whoopppie, for et samfunn!
Det er ikke noe jeg ønsker i det heletatt, men sett oppimot et forbud er det et "OK" kompromiss..

 

Om det visar seg å bli alternativet, ja, så skal eg stille opp snøggast råd! Tru om han kan sjekke kolesterolet i same slengen..?

Link to comment
Share on other sites

Dersom du hadde gidda å lest det eg faktisk skriver,så gjaldt det med "å gi faen" i å vinkle denne tragedien i media som ikkje bare en mennesklig tragedie,men en hendelse som mer eller mindre gjaldt AP og "deres folk".

 

DET er forkasteligt!!

 

Og viss du vil ha det inn med te-skje,så hadde AP sett på tragedien med like stor medfølelse som alle andre dersom det hadde vært et annet's parti som hadde vært utsatt for dette,men da latt uttalelsene kun gjelde det det virkelig var,en MENNESKELIG tragedie,ikke en politisk.

 

DET var poenget!!

 

 

Fram til det, har eg diverre ikkje noko meir å diskutere med deg.

 

Godt vi er enige om det iallefall..

Link to comment
Share on other sites

Dette som kom frem i denne tråden fra Sverre Bøsei, er ikke annet enn at agendaen nå ligger åpen. Den har vært delvis skjult i mange år.

Jeg tror vi bør skille mellom parti og enkeltpersoner i denne saken, for øyeblikket er dette kun et forslag fra en enkeltperson. Og hvem hadde vel trodd at et slikt forslag ikke ville dukke opp? Vi snakker om en mann som har opplevd et av de største tragediene som finnes, å overleve sitt barn.

Link to comment
Share on other sites

FrP let glatt våpeneigarane gå i dass om dei trur dei kan tene nokre langsiktige prognosepoeng på det. Sann mine ord. Det er lett å drøyme om eit Arbeiderpartifritt Storting når ein les om slike forslag som dette, men forestillingar om at det er naudsynt å skrenke inn legalt våpeneigarskap er altså på ikkje noko som helst vis strengt avgrensa til den politiske venstresida. Ynskjar du å jobbe imot eit forbod for halvautovåpen i landet, er det andre ting ein kan gjera enn å surmule over dei som stemmer på eit parti du ikkje likar, med mykje større effekt. Halde presset oppe mot forbunda slik at dei, i sin tørn, formidlar presset vidare. Ta kontakt med stortingsrepresentantar frå fylket ditt og legge fram saklege argument for din posisjon. Den som er skrivekløen kan prøve seg på lesarbrev til avisar. Det er mykje ein kan gjera om ein får ræva opp frå stubben. :!:

 

Joda, tanken er god den, men hvordan skal man argumentere riktig ovenfor mennesker som fra før ikke ser behov, eller interesserer seg overhodet? Bare se her på forumet, vi er alle individer med forskjellige uttrykksmåter og du skal ikke skrive mye som kan missforståes før det blir gjort akkurat det, og kommentert opp i mente.

Hvordan skal man da formulere seg i ett lesebrev hvor leserne bryr seg bare om egen sikkerhet, og blir pøst på av nyheter om at nå har tilogmed amerikanerene åpna øya??

Nei det ansvaret tar ikke jeg på meg.

 

Kan dra paralleller til andre ting i livet mitt. Kjørte R-sykkel i mange år. Noen politikere mente den var farlig og ville forby. De klarte heldigvis ikke det, men forsikringen økte med 200% så jeg hadde ikke råd til å eie en lenger. Hvordan skulle jeg lagt fram ett leserbrev for dere om at den R-syklen var viktig for allmennheten og dere ville støttet meg? Eller hvor mange her var det som så vannskuterene var viktig for allmenn trivsel (her var det mange som gikk med økonomisk tap) og snakket varmt om dem?

 

Tror nok ikke det er så lurt med leserinlegg, kan fort virke mot sin hensikt.

Da tror jeg det er lurere å fri til de kjente politikerene vi har i nærmiljøet. Be dem en tur ut på banen, vise dem hva det egentlig er.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok meg iallefall en halvtime ikveld og forfattet en mail til AP hvor jeg etter beste evne forsøkte å korrigere de værste feilene som lå i dette forslaget.

 

Jeg må virkelig innrømme at jeg skulle ønske jeg aldri var blitt bitt av skytterbasillen. I andre sporter så sitter folk og diskuterer teknikker og treningsmetoder. Når var du på banen sist og gjorde dette? Når man setter seg med kaffen nå så er det kun våpenloven og vår mørke fremtid som diskuteres. Dette gnager meg i magen så jeg nesten blir sjuk..... Hvorfor kunne jeg ikke like fotball :cry:

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som kan redde sivilt våpeneie på sikt er vel en ny kald krig, oppløsning av EU med den følge at vi får krig/uro i Europa.

Dessverre ikke noe særlig godt alternativ.Dessverre er Norge på vei til å bli en forbudstat som vedtar nye regler og lover på alle områder.Snart umulig å være lovlydig.

Link to comment
Share on other sites

20mmcannon: Det eneste håpet for et idiotfritt storting er et idiotfritt samfunn. Holder ikke akkurat pusten og venter på at det skal skje. Hadde vi kunnet lage strøm av folks idioti hadde vi aldri behøvd å frykte strømmangel...

Så sant, så sant, SofaBamse, men når man er villig til å gi etter for idioti, av bekvemmekighetsgrunner, ja da vil jo bare idiotien fortsette å blomstre, all den tid vi viser idiotene at det nytter å være idiot.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som kan redde sivilt våpeneie på sikt er vel en ny kald krig, oppløsning av EU med den følge at vi får krig/uro i Europa.

Dessverre ikke noe særlig godt alternativ.Dessverre er Norge på vei til å bli en forbudstat som vedtar nye regler og lover på alle områder.Snart umulig å være lovlydig.

 

Akkurat som i mellomkrigstiden? AP vil alltid ha sin "brukne gevær" politikken sin helt til den dag det er for sent, akkurat som sist gang, og da kommer de med sine løfter "aldri mer xx/zz/yyyy"

 

Nå avvepnet de ikke sivilbefolkningen den gang, men deres brukne gevær mentaliteten forsvinner aldri.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper alle tar seg tiden med å sende en høflig mail til AP hvor det opplyses alle feil som ligger i dette forslaget og hva det vil innebære for deg som skytter og alle de andre tusen skyttere i Norge om dette blir vedtatt. Henvis til våpenlovutvalget og at det der ikke foreslås et forbud. 22. julikommisjonen har innrømmet feil i rapporten mm. Vi er aktive på Kammeret.no, håper alle er aktive på andre måter også :wink:

Link to comment
Share on other sites

Husker jeg ikke feil hang det fortsatt en slik plakat (det brukne gevær) bak Eskil Pedersen i et av TV-intervjuene han beriket oss med.

Og jeg er redd for at i medlemsmassen og grasrota til AP finns det fortsatt mye av denne holdningen.

Skrittet videre til og få landsmøtet å støtte forslaget om totalforbud er kanskje ikke så stort som enkelte vil ha det til?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er et veldig lite skritt. Konspirasjonsteoretikeren i meg sier at dette er et "bestillingsforslag", at noen har blitt "anbefalt" å stille et slikt forslag. Men som sagt, kanskje jeg bare er paranoid :?:

 

Så kanskje det er bortkastet å bearbeide AP politikere og sende mails, men ikke la vær av den grunn. Hvis man ikke gjør noe er det iallefall kjørt.

Link to comment
Share on other sites

.Dessverre er Norge på vei til å bli en forbudstat som vedtar nye regler og lover på alle områder.Snart umulig å være lovlydig.

 

Det fremmes ca 70 forslag på forbud og påbud i året... (698 fra 2001-2011)

ca 52% fra de rødgrønne....

ca 57% av disse forslagene ble vedtatt......

 

Det er en hel del egentlig.....

 

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som kan redde sivilt våpeneie på sikt er vel en ny kald krig, oppløsning av EU med den følge at vi får krig/uro i Europa.

Dessverre ikke noe særlig godt alternativ.Dessverre er Norge på vei til å bli en forbudstat som vedtar nye regler og lover på alle områder.Snart umulig å være lovlydig.

Hekling kan være et alternativ. Kan sikkert få noen oppskrifter fra fruen...Ellers går det an å fange sommerfugler om sommeren...

Link to comment
Share on other sites

Nå må vi se til h*lvete å få inn noen vettuge folk i regjering!
ENIG!
Hva med å lage en informasjonsfilm?
Absolutt! Dette bør forbundene gjøre og ikke enkeltdesperadoer! :mrgreen:
Skru ned lyden Woff..

Beklager men jeg aksepterer IKKE politiske spekulasjoner over denne tragedien. Ingen intelligente personer kan nedverdige seg til å slå politisk mynt på en tragedie.

FrP let glatt våpeneigarane gå i dass om dei trur dei kan tene..

Her må vi på forumet bruke det vi har fått utlevert.. (Det sitter mellom øra dine!)

Det er et valgår og som nevnt kan våpensaken bety MANGE stemmer. Vi må forlange at ansvarlige politiske partier medtar i sitt partiprogram NØYAKTIG hva de vil gjøre. Ikke bare Frp men alle som forventer en stemme fra en Norsk borger!

Link to comment
Share on other sites

Alle som ønsker en sak opp i et politisk parti forlanger selvsagt at et standpunkt står i partiprogrammet uansett hva slags sak man snakker om. Problemet er at politikere flest er pragmatisk og inngår kompromisser i øst og vest. Det betyr at du ikke kan stole på NOEN politikere, uansett parti i en enkelt smal sak. Jeg regner med at alle her skjønner at halvauto våpen er en uhyre smal sak for en politiker uansett parti og vi jegere og skyttere har ikke politisk tyngde før ALLE er enige. Og jeg tror desverre at denne saken er langt nede på lista for den jevne jeger/skytter. Og som sagt politikere er lite å stole på...

Link to comment
Share on other sites

Har folk informert sine respektive forbund om denne saken? er svaret nei? Så gjør det nå!

Jeg vil faktisk gå så langt at jeg vil ha vårt kretsting i Oppland til å ta stilling til å instruere forbundet (NSF) i denne saken..

(Ønsk meg lykke til den 20/2-13 :D )

Link to comment
Share on other sites

Hva med å lage en informasjonsfilm?

Absolutt! Dette bør forbundene gjøre og ikke enkeltdesperadoer!

Hm. Her hadde jeg planer om å bare fyre igang. Er ikke egentlig med i noe særlig forbund, er bare passivt medlem av DFS. Hadde dog planer om å skaffe så mange eksperter og myndighetspersoner som råd var.
Ingen intelligente personer kan nedverdige seg til å slå politisk mynt på en tragedie.
Intelligente er vel da stikkordet her.
Det betyr at du ikke kan stole på NOEN politikere' date=' uansett parti [/quote']Mye sannhet i få ord.
Link to comment
Share on other sites

Har sendt følgende mail til Arbeiderpartiet:

 

 

 

Vil bare si at jeg som aktiv skytter og jeger er sterkt imot at dere har fremmet et forslag om å forby selvladende håndvåpen/rifler. Dette er utstyr som vi i skytesporten trenger for å drive vår idrett og hobby.

Om forbud av slike våpen blir vedtatt vil lange tradisjoner med skytesport forsvinne og veldig mange vil bli rammet. Et slikt forslag er kun med på å frata lovlydige skyttere i Norge muligheten til å bedrive sin sport.

Forbud vil ikke ha noen virkning på våpenkriminalitet da det sjelden brukes halvauto våpen ervervet til jakt og sport i slike saker.

 

Viser også til våpenutvalgets grundige arbeid med ny våpenlov der det ikke er noe forslag om forbud av selvladende våpen.

Noe jeg med mange skyttere og forbund finner som en riktig vurdering.

 

I forhold til mitt valg av parti trenger jeg å vite Arbeiderpartiets synspunkt i denne saken..

Link to comment
Share on other sites

Konspirasjonsteoretikeren i meg sier at dette er et "bestillingsforslag", at noen har blitt "anbefalt" å stille et slikt forslag.

 

Er det virkelig så rart at en mann som har mistet datteren sin "langer ut" mot midlene som ble brukt? Den enkleste forklaringen er som regel den korrekte.

 

Men OK, hva om dette er et bestillingsverk? Hva da? Må vi argumentere anderledes av den grunn? Skal vi hyle opp om skjulte agendaer og kommunistisk kupp? Tror du det vil endre på noe? Eller skal vi bare legge oss ned for å dø? Faktum er at uansett motiv er forslaget fremmet, og vi må forholde oss til det. Jeg mener sannheten er på vår side, i et halvt århundre hadde vi titusener av rene militærvåpen i private hender i tillegg til over en million jakt- og sportsvåpen uten noen episoder i denne størrelsesordenen. Folk flest er beviselig i stand til å eie potensielt farlige redskap.

Link to comment
Share on other sites

Hadde dog planer om å skaffe så mange eksperter og myndighetspersoner som råd var.

Enkeltdesperadoer var IKKE tiltenkt deg eller andre spesielt, men hvis en informasjonsfilm skal ha en virkelig positiv effekt for våpeneiere i Norge bør det brukes fornuft! Det er alt for mange dustevideoer på YouTube som ødelegger mye mer enn de tilfører!

Har sendt følgende mail til Arbeiderpartiet:
Etter MIN smak iallfall! Send en fornuftig mail / brev / leserinnlegg til DIN forbindelse og stå på kravene! :D

Håper at du ikke skrev i rød farge? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...