Jump to content

Alias har gått bort


338RUM

Recommended Posts

”Alias” er gått bort.

normal_127_-_Kopi.jpg

 

Vil opplyse at jeg har mottatt den triste beskjeden at Einar måtte gi tapt i kampen imot kreften, og sovnet rolig inn i natt 00:30 den 9. Oktober.

Våre tanker går til hans familie.

 

På vegne av Nidaros Benkskytter Klubb har jeg lyst til å tilføye at vi har mistet ett aktivt og kunnskapsrik medlem.

Einar var en av foregangsmennene under oppstarten av klubben vår, samt at han også vaktmester og bodde i leiligheten på skytebanen.

Om noe skulle gjøres; ja da stilte Einar opp.

Som eksempel, uten Einar hadde vi mest sannsynlig ikke hatt 2 elektronikkskiver oppe på 500 meter.

 

Hans iver for langholdsskyting kjente nesten ingen begrensning, vær- vind-lange reiser, pluss smerter til dels store smerter, Einar stilte opp.

De siste par årene med ”Jackass”, langholdsriflen han selv hadde ”konstruert” og bygget i samarbeid med Knut børsemaker.

 

Einar var i ordets rette forstand ordmektig, kunnskapsrik- men samtidig nysgjerrig.

For min egen del: det er få personer jeg har kranglet mer med, men også få personer som har gitt meg mer med tanke på hobbyen vår – langholdsskyting.

 

Einar vil bli savnet av oss i NBSK.

Frykter de første baneturene fort kan bli til ett antiklimaks,(i alle fall for meg) idet Einars

Ikke-tilstedeværelse bare vil forsterke følelsen av at ”en av oss” i langholdsgjengen ikke er iblandt oss lengre.

 

Håper du Einar sitter på en benk i himmelen der skytebenkene står tett, ingen vind forekommer, og alle kulene samler seg i små klyser på laaaaaaaange hold.

Vi snakkes!

 

 

Tor Bang Haagensen

Formann Nidaros Benkskytter Klubb.

 

Legger denne meddelelsen her under Langhold, idet det var her Einar følte seg hjemme. Mod. får heller flytte den om det ikke passer.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det var trist å høre.

 

Som du tror jeg også at det vil bli merkelig å stikke oppom banen og ikke dumpe borti Einar. Han gjorde et besøk på banen til mer enn bare en tur med børsa, etter bare noen minutter på standplass kunne du være sikker på at han kom tøflende i treskoene og varmekjeledressen sin. Sterke meninger og tung kunnskap satt løst hos Einar, og man kunne få både god underholdning, nyttig informasjon og en solid dose pepper i samme setningen. I løpet av den tida da Einar "styrte" banen gjorde han seg til en viktig del av det særpregete miljøet på standplass.

 

Kondolanser til familie og venner.

 

 

PS: Jeg tipper at mannen fortsetter kuleprosjektet sitt der oppe mellom de evige skytebenkene, og isåfall tror jeg ikke en liten tverrbris vil plage ham så mye. Husk på at han har trening i å bedømme vinden på Nidarosbanen ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker min første tur på Nidaros-banen. Sako 30-06 var trivelig og viste en innflytter rundt. Og det tok ikke lang tid før Alias kom gående ut med jackass. Som fersk rifleskytter ble den neste timen et skikkelig intensivkurs i grunnleggende rifle- og skytekunnskap.

 

Skulle gjerne lært mer av han!

 

Kondolerer

Link to comment
Share on other sites

Til de pårørende. Kondolerer!

Mye kunskap ha du etterlatt deg, men så synd at du ikke fikk oppleve alle resultater ved selvsyn.

Knut vil bringe mye av dine ideer og tanker videre.

Dine kuler og "difuseren" vil leve videre gjennom din kompis og oss som jakter sammens med han.

Hvil i fred.

 

ærbødigst bbdg

 

 

viewtopic.php?f=43&t=14855

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...