Jump to content

Alias har gått bort


338RUM

Recommended Posts

Jeg var så heldig å møte Einar på tre-fire stevner for å snakke børser, kuler og ikke minst kuler.

Einar hadde mye kunnskap og teorier å komme med og var en habil skytter atpå.

 

Han sa han håpet å finne en kandidat til å overta Jackass etter hans bortgang. Jeg håper du rakk å finne en som verdsetter den og som viser hva rifla er god for, Einar.

 

Hvil i fred.

Link to comment
Share on other sites

Det her var trist å høre.

Han kom alltid bortom og hadde meninger, og var ofte på pletten med gode råd.

Han hadde et håp om at vi som likte å skyte med Bushmaster og annet automatiske smelljern, skulle se lyset å begynne med diopter og skytterreim isteden. Jeg hadde mange gode samtaler med ham, og det blir merkelig å stikke innom banen uten at han er der.

Link to comment
Share on other sites

Bekjentskapet med Einar er det jeg har satt størst pris på de siste årene og jeg blir mildt sagt forbanna over at en så gjennomført trivelig, kunnskapsmessig provokativ og dyktig skytter skal gå heden av noe så unødvendig som kreft. Om man var villig til å bli utfordret på det teoretiske og tekniske så var Einar virkelig rett mann, og best av alt var at det gikk for seg på en trivelig, sleivkjefta og herlig provokativ måte.

 

Mine kondolanser til familie, venner og skyttermiljøet i Nidaros. Det kommer til å føles tomt på Jonsvatnet uten Einar.

Link to comment
Share on other sites

kondolerer

Som flere skriver her, så var Einar ett fast innslag på banen.

Er vell mange skyttere, som etter sin første tur på banen, lurte på hvem dette var.

Han viste alltid en genuin interesse i det meste som hadde med skyting å gjøre. Hans fagfelt var lange hold, mye krutt, og små sammlinger. Jeg har alltid skutt praktisk.

Når jeg kom med mine "svarte" børser, så var han alltid interessert. Hvor små sammlinger fikk jeg til? gonga jeg litt på 500m med AR15, så var det stor stas.

Nå Einar, har jeg og fått meg rør i 6,5. Så det skal fortsettes å sette 6,5 høl tett sammen på de lengre avstendene på nidaros.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei alle sammen!

 

Jeg er Einar/ Alias sin datter. Har akkurat åpnet min side her i kveld, og ønsker å takke alle for flotte ord om pappa.

Jeg mistet min far to ganger i dette livet. Første gang når jeg var 8 år, og nå i en alder av 35. Jeg fikk den gleden av å være sammen med han de siste ukene i hans liv, og være hos han når han reiste fra oss.

Det gleder meg stort at han ble oppfattet som en orginal, fargerik, glup, dyktig og arrogant ikke minst, og jeg har inntrykk av at de som virkelig kjente han, likte han godt for den han var.

Når jeg traff han igjen nå i sommer, og fikk budskapet om at han skulle dø, møtte jeg livets iskalde ironi ansikt til ansikt nok en gang. I sorgen, kom det stor glede av å få lov til å være sammen med han. Du verden så lik jeg er min far! Tenkte jeg.

Like fordømt spesiell, men av kvinnelig karakter.

Det er jeg stolt av!

Det er også en stor glede for meg å meddele at hans hjertebarn JACKASS forblir på banen, og Langholslagene har fått en ny deltager i fremtid. Det er med stolthet og ære, jeg kommer til å fyre av hvert eneste skudd!

Jeg ser frem til å møte dere alle sammen, så snart alle papirer er i orden, og jeg har lært meg å lade. Som flere vet, så gjorde ikke pappa noe på den enkle måten. Han måtte ha utfordringer til seg selv skulle det være noe moro.

Det er med stolthet jeg kan si at han er den mest intelligente mann jeg har møtt, arogant eller ikke, hodet var det ingen ting i veien med. Det er også veldig godt for meg å høre at flere virkelig satte pris på han.

 

Pappas legeme ble levert til forskning etter hans ønske. Det vil en gang i fremtid forhåpentligvis bli aske-spredning på egnet sted, ute i naturen som selvfølgelig var stedet for han. Til havs eller fjells.

Jeg holder oppdateringer.

 

Vennlig hilsen Tori Husås Hovde

Link to comment
Share on other sites

Wow! Det må jeg si..

Godt at hverken kroppen eller hans siste hjertebarn gikk til spille! Einar var litt trist for at han ikke hadde funnet en passelig arvtager til Jackass da jeg snakket med han i sommer. Men det kunne ikke blitt bedre enn at den ble i familien.

Jackass var så vidt jeg veit kamret i 6,5-284 med egendesignet kuleskråning som han kalte "Minsin". Men du verden; Pappanminsin lyder bra det også. :D

Vi kommer ganske sikkert til å møtes på et langholdssstevne, og jeg ser frem til å se begge hans barn i aksjon samtidig.

 

Dette var gode nyheter. :D

Link to comment
Share on other sites

Bare en ting å si; kult! :D

Du er hjertelig velkommen, Tori!

Trist med din far, selvsagt, men det er bare sånn det er dessverre. Men at DU skulle ta over å styre resskapen videre var jo en gledelig nyhet da!

Rifla er "giftig" den og meget konkurransedyktig, så her har vi umiddelbart en ny konkurrent.......og det er supert! :wink:

Jeg har jo en del kontakt med Glenn, så vi skal nok snart få til litt testing etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Hei Tori.

 

Så kjekt at du fandt veien inn hit.

 

Einar nevnte til meg at han hadde introdusert deg til "Jackass" ja.

Virkelig godt å høre at du har intensjoner om å ta din fars børse i bruk.

Om det er av interesse så sitter jeg på endel bildemateriale av din far og hans børse.

 

Forøvrig kan jeg opplyse at den første turen på banen ved Jonsvatnet etter at Einar forlot oss ble en annerledes stund.

Der manglet det en kropp i blå kjeledress,

barfot i ettpar tresko,

bærende på en kaffekopp som hadde utseende tilsiende deltagelse i minst to verdenskriger,

allt dette mens han samtidig kikket oss over skulderen - vitebegjærlig - men samtidig med klare meldinger på det meste av kuler-vind-fart-drift og ellers allt der er morsomt på en skytebane med gode venner.

 

 

Med dine to "nye" sverddragere Glenn og Buster føler jeg meg ganske så sikker på at både du og Jackass er i de beste hender.

Håper vi treffes på skytebanen den kommende sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Så utrolig morsomt å høre.

Din karakteristiske beskrivelse av pappa var meget god. Jeg kan huske han slik fra jeg var liten.

Tresko har alltid vært en del av pappa. :mrgreen:

Når jeg var liten hadde vi folkevogn og bodde i Tromsø. Den bilen ble ofte dyttet i gang om morgenen, også i tresko.

Jeg vil gjerne ha bilder av pappa. Jeg lager album til minne om han.

Tusen takk for tilbudet.

Vi sees nok etterhvert. :D Det kan hende jeg besøker dere på Jonsvatnet etterhvert.

Hilse alle i laget og takke for fine ord og for at dere alle har vært pappas ankerpunkt.

Ha en riktig god helg.

Tori

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...