Jump to content

Garmin Astro


Peter

Recommended Posts

Jeg klarer ikke å overføre sporloggen fra DC40 til Map Source på pc.

Følger bruksanvisningen men det funker ikke, kommer bare sporene etter meg.

Hvis du kun får dine spor, har du ikke kontakt med DC40.

Sørg for å få DC 40 som enhet under "motta fra enhet" i MapSource.

Mulig jeg har misforstått her, er det ikke meningen at sporloggen skal gå fra DC40 til Astro320 og derfra til pc?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Prøvde basecamp på en pc uten mapsorce og klarte ikke å legge inn kart og laste opp til Astroen. Er det bare jeg som ikke kan programmet eller er den muligheten fjernet i Basecamp?

Når jeg lastet inn mapsorce fikk jeg lagt inn kart og overført som før og kartene dukket opp i Basecamp. Fikk fremdeles ikke sendt de til Astroen.

Link to comment
Share on other sites

Trykker du hjelp (F1) i Bascamp finner du følgende info:

 

Installere kart på GPS-enheten

Du kan installere detaljerte kart på GPS-enheten, som du har låst opp i BaseCamp. Du kan ikke installere kart som BaseCamp leser fra en tilkoblet enhet eller et SD-kort.

 

Slik installerer du kart på GPS-enheten:

 

Koble GPS-enheten til datamaskinen. Du finner mer informasjon i brukerveiledningen for enheten. Navnet på enheten vises i området Bibliotek og enheter.

Høyreklikk på mappen Alle data under enheten i området Bibliotek og enheter.

Klikk på Installer kart.

Følg instruksjonene i MapInstall-veiviseren for å fullføre installasjonen.

MERK: Det kan hende du må aktivere kartet på enheten før du kan vise det. Du finner mer informasjon i brukerveiledningen for enheten.

Link to comment
Share on other sites

BaseCamp klarer fint å lese og vise kart fra SD kortet, husker ikke fremgangsmåten i hodet men veit det går. Men, man får ikke lagt kart inn i BaseCamp fra SD kort for så å legge de inn på et eller flere andre SD-kort.

Såvidt jeg har funnet ut så kan man i alle fall gjort dette:

 

Man får hentet inn kart fra SD kort og vist de på PC.

Man får lagt kart fra CD eller annet installasjonsmedium inn i BaseMap, og overført de kartene til enhet.

Man får ikke lagt kart som er levert på SD kort inn på et annet SD kort (uten å "jukse").

 

Har dessverre ikke BaseMap på denne PC'n, og husker ikke godt nok til å gi brukerveiledning...

Link to comment
Share on other sites

På Astro 320 fikk jeg lagt inn hele Norge adventure i internminne og premium bergen og oslo på minnekortet ved å jukse litt :D Astro 320 velger automatisk premiumkarta når den er i områder med de :D Kunne godt tenkt meg premiumkarta på pcen uten å måtte rote med sdkort eller ha Astroen koblet til.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har byttet batteri på et DC30 halsbånd. Det tar lading og fungerer, men får ikke mer en 50% batterikapasitet på statusen når jeg ser på håndenheten.

Virker nesten som om det bare lader halvveis.

 

Noen som har vært borte i dette?

Link to comment
Share on other sites

Igjen problemer problemer problemer. Har heldigvis en 220 med DC20 som fungerer helt topp aldri hatt noe tull med den. Men denne 330 med DC40 er jo helt håpløs, først gikk antennen (tror jeg) byttet og peileren virket bra 3-4 turer, så begynte det igjen med dette "?" tegne som hopper rundt pga halsbånd ikke får mer en to grønne streker på GPS signal mister etterhvert kontakt med hunden og ettarblerer aldri kontakt igjen uten at halsbåndet blir slått av og på. Nytt halsbånd uten problemer fra Garmin. Første slipp 20-25 km sporing å så er det samme leksa igjen "sukk" det er tøft å være harejeger når teknikken svikter og ja Garmin har fått dritten i retur igjen...

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her som bruker mac sammen med astro 320, og garmin basecamp og topo adventure kart? har fått med meg at en må på en eller annen måte konvertere kartet da denne kommer i windows versjon om til mac men, vet noen hvordan man gjør dette og med hvilken program?

Link to comment
Share on other sites

Begynner å bli litt matt, har sendt inn peiler 2ganger å fått nytt bånd + en ekstra antenne. Glimrende service fra garmin norge bare så synd det ikke hjelper. Peilseren slutter å spore etter ca 20 km. ? Tegn står stilt med god kontakt mellom bånd å peil. Noe som har opplevd dette?? :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg f... Meg så lei denne forbanna plastik dingsen av en Astro 320 at jeg snart stapper den i myra. Dritten slutter å spore etter 17 km og ikke f om den vil kobble seg til igjen, det kan vell ikke være nødvendig? Det er også topp kominikasjon mellom bånd og sattelitter. Garmin yter fremdeles perfekt service å sender nye bånd å Astroer men hjelper det NEI NEI NEI heldigvis har jeg den gammle 220 som aldri sviktet meg i samme terrenget, lukter jeg en feil i programmet? :evil::evil:

Link to comment
Share on other sites

hey. jeg har noen feil på astroen, tenkte jeg skulle spørre her før jeg ringer garmin norge.

 

feil nr 1: mangler flere id'er i hundelista, ingen hunder som har de id'ene.

feil nr 2: toppladet band viser bare 2strekk etter 10 min.

feil nr 3: den bruker opp til 10min for å få kontakt med halsbandet.

 

noen som har noen tips til disse feilene? eller er det bare å ringe å klage med en gang?:)

Link to comment
Share on other sites

feil nr 1: mangler flere id'er i hundelista, ingen hunder som har de id'ene.

feil nr 2: toppladet band viser bare 2strekk etter 10 min.

feil nr 3: den bruker opp til 10min for å få kontakt med halsbandet.

1: Du kan ha maks 10 hunder lagret samtidig. Det fungerer slik at dersom du bruker 01 på en hund er 11 opptatt osv.

2: Har du stilt inn riktig batteritype? Dette vil påvirke avlesningen av batterikapasitet

3: Det er vel desverre ikke helt uvanlig :evil:

Link to comment
Share on other sites

feil nr 2: toppladet band viser bare 2strekk etter 10 min.

2: Har du stilt inn riktig batteritype? Dette vil påvirke avlesningen av batterikapasitet

Riktig batteritype gjelder ikke halsbåndet vel, siden det ikke er valgfrie vanlige batteri. Imidlertid så er det smart å gå inn i menyen og stille inn riktig batteritype i Astro/hånddel ja. Gjorde det nå nylig etter at jeg skiftet fra vanlige alkaliske batteri til NiMH oppladbare. Differansen er 0,3 volt (1,5 kontra 1,2 volt), og ved å sette batteritype til NiMH så fikk jeg riktig avlesing av gjenværende batterikapasitet i Astroen. Så slipper man at Astroen begynner å klage over lite gjenværende batteri før det virkelig er det.

Link to comment
Share on other sites

feil nr 2: toppladet band viser bare 2strekk etter 10 min.

noen som har noen tips til disse feilene? eller er det bare å ringe å klage med en gang?:)

 

Har du byttet batteri i halsbåndet?

Jeg slet med samme problem, men det viste seg at batteriet www.batteryupdate.com sendte meg og som skulle være til DC30, ikke er i nærheten av det orginale.

4,2V 2400mAh er orginalt.

De kalte et batteri med

3,7V 2200mAh for rett type.

 

Har fått returnere mitt etter 2 uker med diskusjoner pr mail, med en greker som ikke har filla peiling på hva han driver med :evil:

 

Satt inn det gamle og da lada det opp fullt iflg håndenheten.

Link to comment
Share on other sites

ikke skiftet batteri nei, bandet er ca 1år gammelt nå, men veldig lite brukt. brukt bare 5-10dager. ifjor så holdt det til 2 dagers jakt. men nå er er det max 1 dag.

har hatt vedlikeholdslading osv på det i vinter, så skal ikke være gåent allerede.

jeg får ringe å høre med garmin imorgen:)

 

takk for all hjelpen:) bra jeg fikk forklaring på det med id'ene.. var jævlig irriterende. hehe

Link to comment
Share on other sites

Har ikke satt meg noe inn i oppkoblingen av 220'n mot data. Har lagret 41 revehi på GPS'n nå og har gjerne lyst til å få lagret disse på et annet sted i tillegg til GPS'n. Finnes det noen programmer hvor jeg kan legge inn hiene på et kart og lagre det? Altså bare koble opp og laste inn. Orker ikke å skrive koordinater for hvert hi..

Link to comment
Share on other sites

Her er Garmin sin side med programmer. Bruker selv MapSource. I MapSource kan du også legge inn kart fra CD-er, slik at du kan se hvor på kartet du befinner deg. Dersom du har innstallert GoogleEarth på PC'en kan du også legge punktene over dit fra MapSource. Hvis bildene i Google Earth er bra hjemme hos deg, blir det en god kombinasjon!

 

Det er vel BaseCamp som er "det nye", men det har jeg ikke klart å få inn på den gamle PC'en min...

 

41 revehi? Her blir det aktivitet i vinter skjønner jeg... :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Jeg skal jakte i ukjent terreng til høsten, nærmere bestemt Steinkjer kommuneskoger. Har ikke tid til å dra opp på forhånd for å gjøre meg tilstrekkelig kjent med grensene, og tenkte derfor jeg kunne gå etter astro 220 hvis det er mulig å tegne inn grenser i kartene?

 

Er det mulig?

Link to comment
Share on other sites

hei. jeg har en g320 med dc40 som jeg bruker til min støver! å fungker kjemmpe fint! men jeg har en liten hund på bare 5/6 kg, og dc40 båndet blir for stort! noen som har en ide om Hva man kan bruke til å spore en så liten hund?

Link to comment
Share on other sites

Ny oppdatering 24. april 2012 til Astro 320, software version 2.70:

 

Changes made from version 2.50 to 2.70:

 

Changed dog review on map to follow the dog as it moves

Increased font size for distance in Big Numbers mode on dog compass page

Improved GPS response at low speeds

Added menu option to declutter the map

Added option on dog compass page to show dog direction when dog is moving

Added option on dog review page to change the dog color

Added symbol filtering to FIND > Waypoints and Waypoint Manager

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei folkens.

 

Vet noen av dere om forhandlere som fortsatt fører halsbånd til garmin astro 220, altså dc 30 halsbåndene?

 

Eller om de nye halsbåndene (dc40) og de gamle (dc30) går om hverandre? For det skulle vel i teorien gå, om det er samme type signal da. Må innrømme at jeg kan svært lite om det her. Skulle bare hatt tak i et halsbånd som min peileren min tar inn, da jeg har fått henda mine på en garmin astro 220 som mangler halsbånd.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Lang og uoversiktlig tråd dette så dere få ha meg unnskyldt hvis dette har blitt spurt om før.

Kan man finne ut unit-id (serienummeret) på SD-brikken via astroen? (tenker ikke unit id på astro som man finner i bla. mapsource) Eller må man via kortleser og pc? Noen som vet en enkel og grei måte å finne dette ut på?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...