Jump to content

Garmin Astro


Peter

Recommended Posts

  • Replies 3.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ser at mange har problem med løs/defekt antennekobling på Astro 220,Amerikansk.

Jeg tar reparasjon av desse med lodding/eventuelt bytting av coaks bit mot printkortet.

Hei dersom det er noen som har 220 Nordisk kan jeg bytte coax bit på desse også, men sjekk først med Garmin om det er garanti!

 

Harajeger mob 91611309

Link to comment
Share on other sites

er "pekende hund" det rette alternativet hvis man har en losende beagel? :) (når man skal velge standardtype hund)

 

Det greieste er å sette hundetype til kjæredyr/ pet, for å ha kontroll om hunden springer eller holder seg i ro (dvs. sitter).

De andre alternativene er for fuglehunder..

Link to comment
Share on other sites

Du ryker mottageren på Garmin Astro enheten, og tro meg, det har skjedd, en grunn til de skriver det. Så ikke kjøp bæresele for jaktradio og GA, ha de hver for seg, en på høyre side og en på venstre side, kan lese en som testet dette med en GA220, o GA220 tråden.

 

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Er en grunn til at Garmin skriver dette i manualen!

 

viewtopic.php?f=7&t=2740&p=642296&hilit=b%C3%A6resele#p642296

viewtopic.php?f=35&t=53488&p=633351&hilit=inngang#p633351

 

Saken var den, at mange opplevde å miste mottak på GA220, og viste seg for en del av de som ikke hadde anntennebrudd(senterleder og jordingsbrudd), at de muligens hadde hatt jaktradio og GA i nærheten av hverandre ved sending fra jaktradioen, enkelt fortalt.

 

Og som dere ser av linkene, så har også GA320 manualen opplyst om at de bør holdes adskilt.

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Oppdatering er ikkje oppskrytt!

 

Har Astro 220 og DC30. Astron er ein del år nå, hugsar ikkje heilt kor mange, men var ein av dei fyrste som kjøpte frå USA, så må vel vere 5 år i allefall. Fjuska litt i fjor haust. Då eg sleppte nå på måndag var det null kontakt mellom band og mottakar. Rekna med at NÅ hadde den teke kvelden. Men etter oppdatering ser alt ut til å virke! Så kanskje den held denne sesongen også :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hei. kjøpte meg et bytt dc 40 halsband for noen dager siden. brukte det første turen i dag og det fungera veldig bra og alt var topp. helt til plutselig GPS signalet på halsbandet visste 2 røde streker bare. signal mellom motaker og halsband var på topp men fikk ikke vite hvor hunden var pga 2 røde streker på GPS signalet på halsbånd delen. Hunden kom til slutt inn igjen og da slo jeg halsbåndet av og på igjen, da var plutselig alt bra igjen. noen som har vært borti dette ??? HJELP !!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg jaktet med astro i 3 dager, og større møkk skal man leite lenge etter. Mister hundene etter ca 70 meter, og nu finner den bare 1 av 2 halsbånd. Så jippi får astro. Nei, frem med bjelle igjen og hiv driten på bålet.

 

Da e det enten produksjonsfeil eller brukerfeil? alt etter som... Som alt annet som lages i verden kan også Garmin få produksjonsfeil.. send inn å få det repparert. Er det brukerfeil er det vel den klassiske med at halsbåndet slåes på og hundene slippes? La halsbåndet stå på i 5-10 minutter med god dekning før du hiver det på hunden...

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg jaktet med astro i 3 dager, og større møkk skal man leite lenge etter. Mister hundene etter ca 70 meter, og nu finner den bare 1 av 2 halsbånd. Så jippi får astro. Nei, frem med bjelle igjen og hiv driten på bålet.

 

Hvis dette settet er nytt er det noe feil med det . Er det brukt før så er det antennebrudd .

Jeg er veldig bra fornøyd med peileren og jeg har brukt den mye helt fra dag en da de kom som Nordisk og en US før der når de kom ut på den siden av dammen . Meget god når de er i orden men det har hvert svakheter med antennebrudd spesielt . Har hatt reklamasjon tre ganger og vår importør (Bellanor) har hvert veldig god på garanti .

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Er ganske ny her på forumet, men har forstått det slik at dette er tråden for Astro-hjelp/problemer?

 

Håper isåfall noen kan hjelpe meg, da jeg drar på jakt om få dager, og ser ut til å ha en kjempeproblem.

 

12v-laderen (sigaretttenner-hanne) er forsvunnet, og jeg har bare den vanlige laderen igjen (den med stikkontakt). Jeg skal på ei hytte med solcellepanel og skulle gjerne hatt en billader (sigaretttetter) til hundeenheten til astroen. Det ser ut til å være vanskelig å skaffe i Trondheim der jeg bor. Jeg har Garmin Astro 220 DC 30 Nordisk.

 

Jeg kan dessverre omtrent ingen ting om elektronikk, men lurer på om jeg kan bruke en slik omformer som jeg vet de har på biltema.

 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-t ... mer-38122/" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

eller en slik en:

http://www.clasohlson.com/no/Spenningso ... 0#moreinfo

 

Vil dette fungere? I så fall hvem av dem? Eller kanskje begge?

 

Jeg hadde blitt vanvittig glad hvis noen kan gi meg et svar, eller bidra til at jeg får til dette på en måte :-)

 

 

Pontus

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Jeg er fersk bruker av Garmin Astro og har et nybegynnerspørsmål: Skal jakte elg i østfinnmark og lurer på hvordan jeg kan få lagt inn vallgrensene på Astroen slik at de legger seg oppå kartbildet. Jeg ser det ligger noen filer med det jeg tror er vallgrenser på hjemmesidene til FEFO som forvalter grunnen der jeg skal jakte.

Link to comment
Share on other sites

Min forklaring baserer seg på Astro 220 og Garmins program MapSource (last ned). Nyere GPS'er og programvare vil kunne være litt annerledes, men prinsippene blir vel de samme.

 

Min fremgangsmåte ble som følger:

-klikket på zipfilen, og fikk spørsmål om å lagre, eller åpne

-valgte åpne (åpnet med gratisprogrammet WinRAR

-fikk opp en mappe med filen Jaktfeltkart 2011

-klikket på filen som åpnet direkte i MapSource

 

Dermed fikk jeg opp en programmet med alle eiendomsgrensene lagt inn som spor. Hvis du da plukker ut de sporene som går rundt de eiendommene som er interessant for deg, kan du lagre dette i en fil, og overføre til GPS'en.

Er usikker på om du kan lagre ubegrenset antall spor, men det bør holde hvis du plukker ut de du trenger.

Link to comment
Share on other sites

Hei :) Er det noen som kan fortelle meg

 

1: hvordan få to hunder inn på kartet. Nå må jeg switche innom dogsida for så å gå inn på kartet for hver enkelt hund.

 

2: hvordan zoomer man automatisk? Hver gang jeg går inn på kartet havner jeg på et kart for hele norden, og må zoome inn manuelt.

 

På forhånd tusen takk :)

Link to comment
Share on other sites

Hei :) Er det noen som kan fortelle meg

 

1: hvordan få to hunder inn på kartet. Nå må jeg switche innom dogsida for så å gå inn på kartet for hver enkelt hund.

 

2: hvordan zoomer man automatisk? Hver gang jeg går inn på kartet havner jeg på et kart for hele norden, og må zoome inn manuelt.

 

På forhånd tusen takk :)

 

Regner med det er en Astro 320 du snakker om her?

 

I så fall:

 

1) Dersom du bruker visning "Map" og ikke via Dog menyen, så ser du alle bikkjene og deg selv. Trykk flere ganger på map for å skjule/vise spora

 

2) I menyen under hundeoppsett er det et valg som heter "Zoom kart til hund" eller noe slikt. Husker ikke helt, og min astro er ikke helt i nærheten. Men det valget må stå til "AV" for at den ikke skal zoome seg helt ut mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

hei,peilern min astro 220 us.mister bikkja utrolig ofte,?.detter ut etter bare 100m,og bikkja er ikke alltid på kart,der den er i vikligheten.prøvde en ann gps idag,fungerte utmerket.ikveld åpnet jeg gps,antennekontakt fin.måler antennefeste.senter og jord forbindelse til printkort ,hver for seg :D så skjønner ik mye,flott om noen kansje vet va det er?

Link to comment
Share on other sites

Har samme problemet.Kontaktet Garmin Norge og de ville ikke ta service på us typen da de har gjort seg til vårherre over hva som er tillatt å bruke i Norge. Har lest mye positivt her om servicen til Garmin Norge men tror enkelte hos dem fortsatt tror de er ansatt i Belanor. Har forøvrig kjente som har fått hjelp hos dem med us typen. Snedig politikk og dårlig service.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...