Jump to content

commaster jaktradio til 499,-


torese

Recommended Posts

Hei,

 

Var innom elkjøp og de solgte denne jaktradioen til 499,- inkludert batteri, lader, mikrofon og kort og lang antenne.

 

Er disse brukanes?

 

Kjøpte 2 bare for å være på den sikre siden heldigvis med 30 dagers returrett. Tenkte jeg kunne ha disse til reserve eller til utlån til ferske jegere om funksjonen bra.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Elkjøp i Arendal fikk inn 15 stk. i dag og hadde framleis 14 igjen da jeg dro derfra i 11-tiden :mrgreen:

 

Positivt overrasket over at pakka i tillegg til radio og lader inneholdt både kort og lang antenne samt headsett :) Var visst en håndleddsreim samt et gummideksel til headsettkontakten der og..

Til 499,- kan det umulig være et dårlig kjøp :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Den hos Lefdal er den samme ja...

 

Sjekket litt hos www.commaster.se og fant ut at den er erstattet av en nyere modell, CM1544.. Er vel derfor de dumper restlageret såpass billig.

 

Mic-kabel for både Sordin og Peltor er å få kjøpt, 12-v ladekabel også.. Ser faktisk ut som om dette tilbehøret er det samme som til enkelte Icom-modeller og til andre merker 8)

 

Er faktisk ganske fornøyd med dette kjøpet...

Link to comment
Share on other sites

Var å kjøpte en i dag til sønnen 8) , men kona var ikke like forståelsesfull... " :evil: Hva skal en 6åring med en jaktradio :evil: " Jeg prøvde å argumentere men var liten vits.. hu trudde hu hadde siste ordet, men han sitter på post om 1mnd med egen radio :D

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å kjøpe to og si det er babycall :wink:

 

(Nytter vel ikke. For er det noe damene kan er det babyutstyr!)

 

Fikk lurt min anti-jakt bror til å kjøpe 2 stk til seg selv, så nå kan jeg låne bort til alle driverene også :lol:

Til han var det bare å si at det var slike radioer og kanaler de brukte i rallyer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Reg. skjema fra NJFF? Veit man må betale radioavgift, men jeg fikk ikke noe skjema med når jeg skjøpte min Hunter F1 nå nylig.

 

Fikk forresten Hunter F1 (med to batterier), langantenne og OS Multi set (Mic, med kabler til sordin, peltor og øremusling) til 3000,- Tror det var en bra pris for den pakka.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en slik for et par år siden, som reserve og utlåns radio. Og mener dette er et godt kjøp, men det er to faktorer som trekker ned.

 

Det virker som om radioen blir gradvis dårligere etter som batteriet tappes, og mitt holder ikke to dager. Og at jeg ødela antennefestet når jeg brukte den lange antenna. Kombinasjonen lang antenne og radioen i lomma var litt for mye for plasten så jeg må ta en tur tilbake til butikken for å se om jeg kan få fikset dette...

 

Men inngangsbilett på 500kr for å komme på nett: Supert

Reserveradio til 500kr: Topp

Link to comment
Share on other sites

Var innom Lefdal Forus og kjøpte en idag.

quote]

 

Var den også med 2antenner og øremusling????

 

Det er så irriterende at man må møte opp i butikk for å få kjøpe for 499.- I internettbutikken til Elkjøp står den for 1295.- og på tlf sa de at det kom den fortsatt til å gjøre, bare salg over disk for 499.-

 

Ser Lefdal`s internettbutikk selger for 495.- men damen som svarte i tlfèn kunne ikke se at det var pakke med to antenner og øremusling, bare ren radio.

Link to comment
Share on other sites

Fikk kjøpt meg en på Lefdal i Hamar nå i efta. Ser da grei ut den. Har mindre enn null peiling på radioer, men jeg skal ikke drive heftig elgjakt i enestående drittvær i det hele tatt i høst. Skal kanskje bruke den to ganger på rådyrjakt i forhåpentligvis pent vær. Kanskje jeg kan ha kontakt med jaktkompisen et par ganger i høst. Vi får ikke jaktet på samme terreng lenger, men kan avtale å møtes på grensa (bor i forskjellig kommune, og det har kommet strengere regler for utenbygds...). Holder sikkert til slik bruk! 8)

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha fikla litt med radioen, så syntes jeg den er helt grei til den prisen, modulasjonen (gjengivelsen av stemmen) høres bra ut! Og at de har fått lagt inn scanning for kanalene 1-14 i kanal S(16) er ikke så ille heller! Men hadde vært fint å fått tak i programmet som kan programere radioen.

 

 

Skal legge inne sende og mottak for radioen her senere.

 

Men kan helt klart forsvare radioen til en slik pris, sier bare løp og kjøp.

 

Sako_35 :)

Link to comment
Share on other sites

Offtopicmodus on:

 

bor i forskjellig kommune, og det har kommet strengere regler for utenbygds...

Hva med å meldeflytting til en av kompisene dine noen uker i høst? så får du jakta sammen med dem :?:

 

Offtopicmodus off:

Den der var så billig at det var fristende. må ha nytt batteri til den gamle min, men ny radio er jo nesten billigere :roll:

Link to comment
Share on other sites

Til dere alle:

Er dette en VHF-radio???? :shock:

Står jo angivelig Walkie-Talkie i annonsen.....

Ja, har du lest side 1 i tråden...? :wink:

En kompis kjøpte den El-kjøpradioen linken viser til for et par-tre år siden, og den funker upåklagelig. Den har de norske jaktkanalene.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...