Jump to content

Medlemmer med NULL INNLEGG


Ranger

Recommended Posts

338rum har noen gode poenger (spesielt dette med å legge inn svar på hvordan det hele gikk), men jeg blir samtidig litt trist ved tanke på at +1 innlegg absolutt skal jaktes på.

For de har en viktig funksjon, ved å vise hvordan stemningen og meningene er rundt om. Og de tilfører trådene og forumet en øket kredibilitet, ved at der er flere som føler ett utsagn er verdt å støtte opp under. Og det er noe jeg føler mange ikke har forstått verdien av.

 

Videre ligger det i etthvert forum med en viss suksess, at usaklighetene og side showene tar over hoveddelen av postene. Derfor er det desto viktigere å holde orden på det som er seriøse spørsmål og svar, ved å linke til dekkende tråder når man har bedre tråder å plassere spørsmålet i, samt at mods stenger disse repetisjonstrådene kjappest mulig.

Dette er mods nå virklig flinke til (klapp klapp, og takk til våre mods for dette).

 

Desverre er der endel som ikke klarer å svare høfflig, eller med å legge ved en link til en dekkende tråd når de samtidigt anbefaler søkefunksjonen. Og det synes jeg er litt unødvendigt ufint.

 

Ellers kan svhoegmo godt ha lest gjennom mine poster når han nevner de av oss med 1000+ poster, men jeg synes likevel det er litt trist at det at en blir engasjert i t.d diskusjoner av t.d samfunsmessig karakter eller annet som ikke har med direkte med jakt å gjøre. Så skal det tydligvis telle mot en (av og til ønsker jeg den innleggstelleren til h.....).

Så lenge styret og mods har åpnet for muligheten til å diskutere diverse emner på forumet, så synes jeg nesten man bare må innrette seg etter det. Man må ikke lese alt her inne.

 

Jeg skjønner meget godt de som ikke føler for å skrive, og som trives med å lese. Man skal nemlig ha en til tider særdeles hvass penn, og ikke minst evnen til å tåle mye dritt om en mener noe som ikke nødvendigvis passer med menighetens syn på tingene (forøvrig en takk til de som har tatt seg tid til å kommentere privat når de synes jeg har fått frem noe fornuftigt). Jeg har ved noen tilfeller, fått pm med spørsmål, folk ikke har turt å stille ute på forumet (helt enkle og greie spørsmål). Og har da stilt disse spørsmålene i eget navn, eller svart direkte om jeg har følt jeg har kunnet stå inne for svaret. Dette burde kansje få de ivrigste svartmalerne til å tenke seg litt om, for lar vi terskelen bli for høy for å poste her inne. Dør forumet tilslutt en stille død. Det er de nye man må ta vare på (aldri godt å vite hva de kan og vet), og det kan vi gjøre samtidigt som man oppdrar de. Bare husk, det går fint å gjøre dette uten pisken.

 

Så i de fleste tilfellene når nye kommer med ett repetisjonsspørsmål, kan vi ikke alle som en, i det minste forsøke å holde en høflig og informativ tone? Og gi blaffen i å skrive svar i det hele, om en kun vil skrive søk din tulling! Blir det for ille kommer jo uansett Kammer kavaleriet og ordner opp. :wink:

 

Og hva posetivt har så mitt innlegg å gi forumet? Jo det har forhåpentligvis en innsiktsøkende og oppdragende effekt. :?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det at noen er her inne som medlemmer uten å skrive, det kan da umulig være ett problem?

 

Helt enig, det er ikke noe problem! Men det var kanskje ikke mitt startinnlegg du siktet til.

 

Forøvrig er jeg helt enig i at innleggstelleren bør fjernes! Den tjener ingen hensikt, og hvis man har passert 1000 innlegg så blir man stående for hugg. Alle emoticons burde kanskje også bli tatt vekk, da blir det nøytralt nok det vi skriver.

 

Det var kanskje forferdelig dumt av meg å ville stimulere de passive medlemmene til å gripe tastaturet fatt. Sånn som denne tråden ble, så har vel dessverre det motsatte skjedd, jeg burde forstått det, det blir sleivspark istedet for samhørighet, det slingrer ut og inn av tema. Som vanlig.

 

Moderator står fritt til å fjerne denne tråden for mitt vedkommende, da den er kjemisk fri for jakt, skyting og våpen, og konstruktive fakta.

 

Selv undrer jeg på om jeg må skifte nick og starte på null.

Link to comment
Share on other sites

Som moderator syns eg berre det er positivt at det blir diskutert korleis forumet skal vere og fungere, og ikkje berre det faglege. Det er tross alt (skal i alle fall bli) eit medlemsstyrt forum.

 

Eg har i alle fall ingen umiddelbare planar om å stenge denne tråden, med mindre styret er av anna oppfatning. Men vi følger med, so dei vanlege reglane gjelder sjølvsagt :wink:

 

Mvh VestlandsJeger

 

edit: endra feil formulering

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig er jeg helt enig i at innleggstelleren bør fjernes! Den tjener ingen hensikt, og hvis man har passert 1000 innlegg så blir man stående for hugg. Alle emoticons burde kanskje også bli tatt vekk, da blir det nøytralt nok det vi skriver

........................................................................................................................................................................................

 

Selv undrer jeg på om jeg må skifte nick og starte på null.

 

Personnlig vil jeg at innleggstellern skal være der. Jeg bruker den hver gang jeg leser et innlegg, og vurderer faktisk mange av innleggene etter telleren. Er i tillegg alderen lav, er jeg redd jeg kan forhåndsdømme vel fort.

Når du lurer på å skifte nick, så er jo det sikker greit nok det. Men hva med å tenke igjennom litt hva en skriver, det er jo sikkert en grunn til at telleren din er kommet opp i et såpass høyt tall? Hva er vitsen med å nullstille den å starte på ny frisk?

 

Jeg ser ikke på forumet som et "chattested" , men et forum for jakt og skyteintereserte. 8)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg skriver mye fordi jeg har veldig mye tid, er glad i forumet og lar meg engasjere av mye.

 

Er det svar på spørsmålet ditt? Les-tenk før du velger med omhu det du vil skrive. Jeg har aldri fått klager på at jeg skriver endel.

 

Men pokker folkens, denne tråden skulle handle om de med null innlegg!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ved noen tilfeller, fått pm med spørsmål, folk ikke har turt å stille ute på forumet (helt enkle og greie spørsmål). Og har da stilt disse spørsmålene i eget navn

 

:shock: Er det mulig da :( At folk ikke tørr? Det har jo noe med hvordan man stiller spørsmålet. Litt innsats selv, isteden for å være lat. Så vil man få svar.

Link to comment
Share on other sites

Å antyde at de som har mange innlegg utelukkende poster innlegg for å øke tellerens verdi blir rett og slett utidig. Hvis man er av en slik oppfatning synes jeg virkelig at man bør lese gjennom innleggene til bla Vingemutteren, Sako .30-06, Omega og andre "storpostere" en gang til. Dette er etter mitt syn personer som bidrar positivt og faglig til forumet, og som langt på vei er med på å legitimere dets eksistens som et seriøst forum for jakt og skyteinteresserte. I tillegg til at disse besitter betydelig kunnskap er dette personer som også har gode evner til å formidle denne kunnskapen på en serdeles velskrevet og informativ måte (eks Sako .30-06 sin .223 tråd).

 

Jeg er ikke alltid enig med det som disse personene skriver (noen som sa ulv Vingemutteren :wink:? ), men jeg har en god porsjon respekt for deres meninger, innlegg og kunnskap. Kom ikke her og fortell meg at disse utelukkende er ute etter "heder og ære" i form av 1000+ poster!

 

Hvis man ikke skal kunne skrive "+1" eller komme med spørsmål vedrørende emner som har vært diskutert før; hvordan kan man da være overrasket over at enkelte har null innlegg?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg må få gjenta meg sjøl og si at hensikten med denne tråden var å kanskje lokke fram noen av 0-brukerne til å bidra, jeg er helt sikker på at mange av de 1500 har mye å bidra med.

 

Da er det trist at inngrodde frustrasjoner og personangrep istedet kommer fram her, og en debatt om 1000 innlegg eller ikke. Det virker helt sikkert mot min hensikt med tråden. Beklager det veldig!

 

Og takk til alle som har bidratt konstruktivt! :D

 

PS: Jeg skriver ikke +1 innlegg, om noen lurte på det.

Link to comment
Share on other sites

:wink: Takk for linken svhoegmo.

har du sjekket; www.diskusjon.no? anbefales

Tilbake til topic: Er det noen grunn til å tro at det av nullinnlegg-brukerene finnes en stor andel kontoer

som ikke er i bruk? Som nevnt før i tråden og sitert fra mitt innlegg:

Det er vel neppe noen grunn til å ha for eksempel 1000 brukere som ikke 'er der'? De oppholder brukernavn, og gjør det jo ikke så lett å finne enkeltbrukeren du er på jakt etter?

 

Jeg tok noen stikkprøver, og fant endel som tydligvis ikke har besøkt forumet siden sin registreringsdato. Det finnes kanskje et verktøy som forumsteknikker / moderatorer kan bruke for å 'sjekke' hvor mange som ikke bruker kontoen sin?

Link to comment
Share on other sites

Mener selv at et slikt forslag, noe a la det jeg selv foreslo på side 1 i denne tråden, er en god idé :D

Hotmail har/hadde ganske kort periode man kunne være innaktiv før adressen ens ble slettet.

Det ma da kunne gjøres noe liknende her?

At man etter et gitt antall mnd setter kontoen inaktiv.

Prøver man å logge seg inn etter det får man en melding om å kontakte moderator for å få gjort brukeren operativ igjen.

Kan ikke fatte annet en at det må kunne gå an å få til!?

 

Med mindre de som styrer her ikke synes at dette er noe som trenger å gjøres noe med i det hele tatt.

Jeg er ganske likegyldig, prøver bare å komme med forslag til løsninger hvis løsninger er ønsket :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si at jeg er direkte bitter på de med mange flere innlegg enn meg !!!!!!!!! Ja greit dette var ironi, men la nå de som ønsker og logge seg på for og kun bruke dette forumet som ett oppslagsverk gjøre dette. Er også sikker på at hadde siste innlegg listen ligget ute for alle uten og være innlogget, hadde sikkert antallet "inaktive" brukere vært vesentlig lavere, tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Kan noen være så vennlig å forklare meg hva som er det faktiske problemet med at noen velger å sitte stille og holde kjeft?

 

Nei, det er faktisk ikke noe problem, som det har framkommet flere steder i denne tråden. Jeg ville bare ønske dem velkommen inn dersom de følte for det sjøl, og stod og telte på knappene. Dessverre har nok mye av mulighetene for det blitt ødelagt av en del skriverier i denne tråden (og sikkert andre).

 

Jeg har sett 0-brukere, for å kalle de det, lese denne tråden, så noen er aktive lesere iallfall. Kanskje har de noe å bidra med også, og i såfall er de velkommen! :wink:

Vil de bruke forumet som bare et oppslagsverk så er det og helt greit!

 

Jeg tror, at den dagen NOJS skal realiseres, så er terskelen inn dit lettere hvis man har litt brukertid på forumet og blitt litt kjent med andre brukere. Så det burde være i NOJS´interesse også?

 

EDIT etter nye innlegg:

Sosial lekestue? Tja... Å bygge sosiale nettverk er ofte den største styrke, så her tjener Kammeret en stor rolle for jegere, hundefolk og skyttere i Norge. Bekjentskaper og samhørighet er aldri av det dumme slaget det.

Link to comment
Share on other sites

:wink: Det er helt greit at vi har brukere som kun vil lese! Og som pålogget bruker får du flere hjelpemidler til rådighet. Jeg vil tro at det er en terskel for å tørre å komme med innlegg her, samt at flere sikkert er fornøyd bare med å lese.

Men som trådstarter sier:

Så; oppfordrer alle medlemmer i dvale til å våge seg utpå, at flere bidrar er gull verdt!
Det er ikke tvil om at endel av nullkontoene IKKE er i bruk...

Jeg vil gjerne også kommentere denne:

kanskje mange bruker forumet som en infokilde om ting og tang og ikke ei sosial lekestue?

Til denne vil jeg si at kanskje du vil sjekke emneoversikten og antall innlegg i de forskjellige emnene?

Her på forumet er det mange tråder med fag, men det er også mulighet til å være sosial og leken også. Det gjør forumet til et fint sted å være, her kan du faktisk få hjelp til litt annet enn bare våpen.

Link to comment
Share on other sites

Det var et skritt i riktig retning at DET forsvant, og for min del kunne innleggstelleren gjerne blitt fjernet. Men jeg regner med den tjener en statistisk funksjon i forhold til kammeret.

 

Men igjen; det var ikke DETTE som var intensjonen min med tråden, hvor mange innlegg man har er meg revnende likegyldig, men å få flere til å bli aktive, dersom de ønsker det sjøl.

Link to comment
Share on other sites

Sosial lekestue? Tja... Å bygge sosiale nettverk er ofte den største styrke, så her tjener Kammeret en stor rolle for jegere, hundefolk og skyttere i Norge. Bekjentskaper og samhørighet er aldri av det dumme slaget det.

 

+1 ( :D:D:D )

 

 

Ovennevnte er utelukkende ment som en provokasjon fra min side :roll::wink: .

 

Det som sies i sitatet over er ikke bare sant, men viktig. Samhold er noe norske skyttere og jegere er alt for dårlige til. Jeg har bestandig ergret meg over at de forskjellige forbundene står på hver sin tue og ikke evner å samarbeide. Etter mitt syn er Kammerets største fortrinn at det på mange måter er med på å fjerne skillene mellom de forskjellige avartene av skyting og jakt. Pistolskyttere kommuniserer med harejegere og vica verca. Klarer vi å samle oss på tvers av forskjeller, så står vi umiddelbart sterkere når det kommer til det som vi har felles; interesse for våpen, skyting og jakt :D !

 

For å ro meg tilbake til topic (forøvrig en ufyselig erstatning for ordet emne), så bør man være inkluderende og imøtekommende ovenfor hverandre og i forhold til nye innen skytesport, jakt og ikke minst Kammeret.

Link to comment
Share on other sites

Etter mitt syn er Kammerets største fortrinn at det på mange måter er med på å fjerne skillene mellom de forskjellige avartene av skyting og jakt.
Meget bra 'utafor-emne' kommentar Malle!

Ja jeg vet at jeg nå bryter min egen og kammerets sitat politikk, men jeg synes denne på en glimrende måte beskriver kammerets viktigste funksjon.

 

Så: +1 :!:

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lest hele tråden,

har jeg kommet til samme konklusjon som ved de fleste andre emner jeg har lest:

 

Andre har allerede kommet med synspunkter som er identisk med det jeg mener, da blir det dumt å skrive noe som blir kopi, eller bare +1.

 

Som telleren viser er jeg ikke den som poster så mye, men der jeg kan komme med noe fornuftig eller til nytte for andre skal jeg poste.

Jeg bruker mye tid på Kammeret, har lært mye, og har funnet svar på mange spørsmål.

 

Kammeret må være for oss uten den store skrivekløen også.....

Link to comment
Share on other sites

Ja, åsså har vi sånne nye medl. som meg kanskje... Utrolig mye å hente og å lære her, finner stort sett de svara jeg trenger. :P

MEN, en kan jo bli litt "skræmt" hvis en leser tråder så som "Blaser m.m...." Synes nesten det må være opp til hver enkelt hva en vil ha..... Noen klarer seg med "Lada", andre foretrekker "Merce..", dog begge har 4 hjul og kommer stort fra A til B 8) .... Ikke sant ?

Link to comment
Share on other sites

MEN, en kan jo bli litt "skræmt" hvis en leser tråder så som "Blaser m.m...." Synes nesten det må være opp til hver enkelt hva en vil ha.....

 

Enig! :wink: Børsa mi, en kjedelig Remington 700 i enda kjedeligere .30-06, med en dødskjedelig Tasco 3-9x40 vet ikke at den bare er en kjedelig og rimelig sak, så den gjør bare jobben sin for det, helt uten tacticalpreg! :lol: Merkelig nok faller dyra den peker på... :wink:

 

Nei man skal ikke la seg skremme som ny bruker av sånne Mercedestråder! Jeg leser faktisk MYE mer enn jeg skriver jeg også...

Link to comment
Share on other sites

Samhold er noe norske skyttere og jegere er alt for dårlige til.

Noe denne tråden er et nydelig eksempel på....

Trådstarter dro igang denne tråden med hensikt å kanskje få flere til å bidra på forumet. Correct me if I'm wrong.

Og allikevel klarer man å spinne det ut i 5 sider med drit, spekulasjoner og anklagelser.

Link to comment
Share on other sites

Og allikevel klarer man å spinne det ut i 5 sider med drit, spekulasjoner og anklagelser.

Jeg kan ikke skjønne at det er så mye negativt på disse sidene? Og jeg TROR faktisk at trådstarter og andre har klart

å fortelle de fleste at de er velkomne til å skrive på forumet. At tråden snart har 2700 visninger, over 80 innlegg på

de nevnte 5 sidene forteller vel sitt om interessen for temaer her på kammeret? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Samtidig er det altså en kjempeutfordring å samle mer en ti-tolv mennesker til å arrangere Kammersmellen, som på alle måter reflekterer hva dette egentlig dreier seg om.

 

Jeg har meldt meg og mitt utsøkte legeme til frivillig tjeneste i forbindelse med Kammer Smellen, men har ikke hørt om hvorvidt jeg og mine tjenester er ønsket. Melder meg herved frivillig igjen :D .

 

OT? Næhei!

 

Unnskyld.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg forstår trådstarters formål med denne tråden. Samtidig er et av mine favorittsitater -- paradoksalt nok fra Den Store Svarte Boka: "Din tale skal være ja, ja og nei, nei; alt annet er av det onde". Eller på godt norsk: "Hvis du ikke har noe fornuftig å si, kan du godt la være å si det her". Da jeg sklei inn på Sluttstykket en gang for omkring 100 år siden, var jeg full av respekt. Jeg leste til øyet var stort og vått i lang tid før jeg idetheletatt registrerte meg. Jeg var ytterst forsiktig med hva jeg skrev i de første innleggene mine, for jeg visste forbannet godt at det var mange som kunne mye mer enn jeg. I dag har jeg lært mye både på Sluttstykket og Kammeret og synes det er litt hyggelig å kunne bidra tilbake med ting som jeg har lært, gjerne sammen med ting jeg har lært i andre sammenhenger.

 

Jeg er som kjent en av de med flest innlegg her inne, og mange synes sikkert jeg med fordel kunne holdt kjeft litt oftere enn jeg gjør. Men slik er det gjerne når man blir husvarm og synes man har bidratt litt. Da er terskelen en del lavere både for offtopic-innlegg og for å åpne kjeften uten å ha tenkt en dag på hva man skal si.

 

Jeg regner med at en del av de som har null innlegg kommer på banen når de selv synes at de har noe fornuftig å bidra med, og da skal de være velkomne. Ihvertfall fra meg!

Link to comment
Share on other sites

:!: Jeg er nesten stum! Jeg er iallefall ikke av den oppfatningen av at du bør holde kjeft Sako 30-06! Jeg har vel

noe av den samme fartshistorien, og grunnen til at jeg skriver er faktisk at jeg synes dette er GØY! Jeg får mye bra hjelp og

jeg håper at jeg kan hjelpe litt tilbake. Det er vel ganske klart at det er mye bra å lese her, men vi er ganske så forskjellige,

så at det kommer mye rare spørsmål er jo bare en utfordring!

 

Morten Vinje

uten at du tar med deg en eneste smellert selv
Kan jeg ane et behov for liste(bånn)fyll? :lol:
Dette handler først og fremst om det sosiale.
Og det er vel kanskje noe av det viktigste med skytehobbyen generelt!
Link to comment
Share on other sites

:) Kunne nok tenkt meg å være tilstede.. Men for oss med kortpang er det vårens store eventyr på Terningmoen og felten der som trekker mest! Selv om jeg aspirerer til listefyll der også...

Jeg bryr meg ikke om hva som skjer på den nedre delen av lista
Hehe!
Link to comment
Share on other sites

Ser det er kommet endel synspunkter siden jeg var pålogget sist, tilogmed om Kammersmellen, og det tyder vel på at emnet her straks er utdebattert regner jeg med.

 

Bra at de fleste ser hensikten jeg hadde med å starte denne tråden, og fint at det er så stort engasjement. La oss håpe at det bunner ut i at de som ønsker å bidra bidrar, og så får de som ønsker å bruke dette som oppslagsverk gjøre det. Mente aldri å tvinge noen inn hit, ei heller se ned på dem. Det var bare et interessant fakta jeg valgte å ta tak i.

 

Ha en fortsatt fin kveld alle!

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe unormalt på et forum at det er kjempemange "inaktive" brukere og det er mange grunner til det.

 

Kontoer som ikke blir brukt.

Noen gidder ikke skrive, men registrerer kun for å utnytte søk og andre funksjoner. På sluttstykket var jeg og slik.

Noen føler dei ikke har noe å bidra med. Har man ikke peiling trenger man ikke late som heller, men spør gjerne!

 

Noen tør ikke. Tenk deg en litt forsiktig og flau person som har en Blaser, sikkert ikke så gøy å prøve å spør om tips uten å få "Blaser sucks din taper" tilbake.

 

Noen er smarte nok til å holde kjeft. Mange har litt "radikale" og mindre "politisk korrekte" meninger som lett kan komme ut når man skriver på forum. Der faller nok jeg av og til inn da jeg har en "amerikansk holdning" til våpen og kunne ønske mye av det samme i Norge. Desverre så følger faktisk også ikke våpeninteresserte med på dette forumet også, og slike ting kan skade skytesporten i Norge. (Ta det heller på amerikanske forum!)

 

Dette er hvertfall hva jeg trur..

Link to comment
Share on other sites

Kanskje mange 0-innleggs medlemmer er folk som bare er her for å lese og registrere de andre medlemmers gjøren og laden. :mrgreen:

 

Kanskej slå til igjenn med nye innstramminger i lover og regler :wink:

 

Modererte litt her! Konspirasjonsteoriar og spekulering i kvifor folk registrerar seg på forumet bør ein holde seg for god for. Samme med generalisering ut i frå yrkesgrupper. Her er alle velkomne, uansett kva etat dei måtte jobbe i.

 

-VestlandsJeger-

 

 

Ad Kammertreffet;

Jeg vill gjerne være med, men når jeg leser innlegg fra dem som har vært med tidligere, fortoner det seg som en gruppe med svært godt kjente venner.

Å komme innen for i en slik sirkel er erfaringsmessig vanskelig, spessielt om du ikke nyter (?) alkohol.

Og som nevt av Wolf, det er vel egentlig forbehold rifleskyttere... :oops:

Skulle ønske at det var mulig (dagpssient) å komme innom og se på våpen og skyting, kanskje en hyggelig prat med alle de koslige folka, en kopp kaffe og så dra hjemover igjen.

For meg hadde det vært en fin tur med sommerbilen (gammel engelskmann)

Link to comment
Share on other sites

Noen er smarte nok til å holde kjeft. Mange har litt "radikale" og mindre "politisk korrekte" meninger som lett kan komme ut når man skriver på forum. Der faller nok jeg av og til inn da jeg har en "amerikansk holdning" til våpen og kunne ønske mye av det samme i Norge. Desverre så følger faktisk også ikke våpeninteresserte med på dette forumet også, og slike ting kan skade skytesporten i Norge. (Ta det heller på amerikanske forum!)

 

Dette er hvertfall hva jeg trur..

 

Og så?

Greit nok at noen rynker på nesen fordi vi ønsker 'Right to carry' lovgivning i Norge, men det er tross alt ikke barneporno, incest eller nekrofili vi promoterer heller!

 

Litt vel mye paranoia, tråden der det ble spurt om helauto 10/22 en hadde sett på youtube forsvant jo fort den også med samme argument om 'politisk ukorrekthet' og sarte sjeler kan jo lese dette. Skal vi ta hensyn til alle sarte sjeler så må vi innen få år helt slutte og skrive om jaktopplevelser og våpen i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Det er der du tar feil norwegianwiking, jeg hadde faktisk en sånn "hva så" holdning før, men dette er ikke paranoia og vi er desverre ikke tjent med slikt.

 

POD er ikke så dumme dei, (bare når det kommer til våpen så :lol: ) dei leser hva vi skriver og poster på youtube. Skal love deg at hvis vi alle begynner å poste bilder at "taktiske" Ruger minier og filmer på youtube der vi tømmer magasiner så blir det fortgang på halvautoforbudet!

Vet om flere eksempler på slikt, sist så fannt POD filmer om praktisk halge i Norge som satt plutselig en stopper for stevnet pga. det så "farlig ut" sikkert.

Link to comment
Share on other sites

uønska sitat, moderert vekk. VLJ

 

:shock: !!!

 

Hva slags bilde har du egentlig av politifolk? Nå må vi stagge paranoiaen litt. Det er sørgelig at man skal tegne et fiendebilde av politiet. Jeg kjenner flere både gjennom jobb og privat. Dønn solide, trivelige og særs autonome mennesker.

 

Problemet med at vi får stadige innskjerpinger på våpenlovgivningen kan vel atribueres til Hijab Knut og andre verdensfjerne politikere som ønsker å vise hvor handlekraftige og fornuftige de er. Dette gir oppmerksomhet og taletid på Tv. Noe som igjen er basert på et ønske om stemmer ved valg. Politikk handler etterhvert mer om taktikk og karriere enn idialisme og samfunnets beste. Dessverre. Inne i mellom får vi da også tydelige eksempler på hvor gjennomtenkt og nøye utarbeidet enkelte lovforslag er (ref feks hijab). Jeg er helt sikker på at de fleste oppegående tjenestemenn og kvinner synes at det er en uting å skulle kontrollere lovlydige mennesker når gatene flyter over av kjeltringer. Nå er det ganske lett å kritisere de som har en maktpossisjon i samfunnet og være kritiskt tilden jobben de gjør. Dete lar seg være politi, eller moderatorer for den saks skyld, men de har en jobb og gjøre og noen ganger får dette konsekvenser for oss andre. Dette betyr ikke at det er politiet i seg selv som er problemet, men snarere de som fastsetter reglene for samfunet.

 

Hvor mange polititjenestemenn vi skal ha som medlemmer? Siden du spør, så må jeg svare så mange som mulig!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...