Jump to content

Medlemmer med NULL INNLEGG


Ranger

Recommended Posts

Heisann, satt og så litt på medlemsstatistikken. Vi har 4776 medlemmer her inne i skrivende stund, men HELE 1525 MEDLEMMER STÅR OPPFØRT MED 0 INNLEGG :!::?:

 

Da følte jeg virkelig for å poste denne under "velkommen". For jeg skummet gjennom en hel masse flotte nick og sikkert en hel enorm masse potensielle bidragsytere blant disse femten hundre folka.

 

Hvorfor er dere ikke "med"? Håper det ikke er noen form for vegring, prestasjonsangst eller annet som har hindret at tastaturet er blitt brukt...

 

Så; oppfordrer alle medlemmer i dvale til å våge seg utpå, at flere bidrar er gull verdt! :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ranger: tror du har helt rett- det er en liten terskel. Det er ikke sikkert at det gjør noe ettersom dette er et forum med klare linjer. En ting vi likevel kanskje skal tenke over er hva vi skriver i tråder med en helt fersk trådstarter. Ser at noen da har en tendens til å ha en "besservisser-holdning". At andre ferske kammerater som leser dette får litt prestasjonsangst syns jeg ikke er rart.

Link to comment
Share on other sites

Ser det som viktig å prøve å ta de nye godt imot ja, med mindre de sparker ned døra og slenger inn en håndgranat som det første de gjør. Ikke lenge siden én gjorde det, og han kapitulerte jo fort da kammer-kavalleriet trampet han ned og lærte han vinterveien! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Men så har vi også medlemmer som skriver altfor mye :wink:

 

Og jeg er vel kanskje i den kategorien :oops:

 

Syntes ikke du er i den kategorien :D

 

Verre er det med dem som skriver innlegg bare for å få et høyere tall på telleren...

(som han feks som la ut om hvordan plukke fra hverandre en Dan Wesson revolver, uten noen gang tatt i en slik revolver)

 

 

Som sagt og foreslått tidligere, fjern innleggstelleren :!::!::!:

 

Da vil alle fremtre som like "verdifulle" medlemmer :wink:

Link to comment
Share on other sites

I min egen omgangskrets vet jeg om 3 stykker som er medlem på Kammeret uten å skrive noe som helst. Alle sammen sier de bruker kammeret som et oppslagsverk og bruker ganske mye tid på å lese her inne. Av de 1500 med 0 innlegg tror jeg det er mange i den kategorien, de trives med å lese men føler ikke for å skrive. ( enda )

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg kanskje hele 10 innlegg, men faller nok inn i den late kategorien som bare leser. Skreiv mange hundre innlegg på no.friluft og senere de andre våpen, skyting gruppene + sluttstykke #1. Veldig mye av det som ble diskutert der diskuteres her, og av flere av de samme profilene.

Er innom her en gang i uka og skummer gjennom, og storkoser meg med noen få tråder. Legger da merke til brukere som raskt oppnår mange innlegg og får f.eks meninger om zeiss vs swarovski (sikkert uten å noengan ha eiet en).

Skremmende likt mine egne "synse" innlegg jeg finner på google newsgruppene.... 8):roll:

 

Oppsummert... tror det er mange som ikke gidder å diskutere det samme opp og opp igjen, og er bare innom og leser litt....

 

- ups.... hadde over 60 innlegg! :shock::roll: -

Link to comment
Share on other sites

Har også sett litt på dette fenomenet tidligere.

Og hvis man legger merke til de som skriver sitt første innlegg så ville jeg dele dem inn i 3 grupper

- Enten er det et innlegg i Off-Topic eller en kort komentar som, enig eller haha i en aller annen tråd! (disse kan ha vært medlem en god stund) Tror kanskje disse har litt egring for å begynne å skrive, å da er det greit å starte med noen "tulle" innlegg som sklir inn i mengden.

- Så er det noen som trenger hjelp til noe, ved å starte en ny tråd. Da ofte uten bruk av søkefunksjonen først :wink: (disse er somregel nettopp blitt bedlem)

- Så har du de som kan ha vært medlemmer veldig lenge, og kommer med det kjempegode innlegget. Fullt av kunnskap og bidrag, og du ser at denne personen har mye mer å bidra med!

 

Selv så skriver jeg langt mindre nå enn jeg gjore på sluttstykket, jeg leser kanskje mer, noen vil sikkert si det er fornuftig da... :wink:

Jeg tror det er en del som er medlemmer kun får å få se "siste innlegg", jeg kjenner flere som er inne og leser ukentlig, men som ikke skriver.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Syns ikke inleggstelleren bør stoppes. Det kan jo også være en veiviser for de nye og prøve og søke viten hos de som bidrar mye på forumet. Det er jo svært få som skriver tulle inlegg såhvidt jeg kan forstå.

Link to comment
Share on other sites

Er nok mange som ikke gidder å skrive fordi en garantert får kommentaren "Bruk søk-funksjonen!"

Det er ikke alltid man finner svar på akkurat det man er ute etter selv om enkelte ting har blitt omtalt før.

Er man ny og søker svar på noe, er det ikke særlig imøtekommende å bli møtt med en ovenfra-og-ned-holdning fra en selvutnevnt besserwisser.

De fleste tråder inneholder som regel mange OT-innlegg, og da blir det ofte feil å påstå at det står mye om et emne basert på antall innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Eller kanskje de som er registrerte, men ikke skriver er de som faktisk bruker søk-funksjonen og klarer å finne svar på det de lurer på?

Slik var det ihvertfall for meg på sluttstykke i starten.

Først bare leste jeg som gjest en stund, så ble jeg med i gjengen fordi jeg likte meg godt der.

Etter en stund var der ting jeg enten kunne hjelpe med, eller lurte på (husker ikke hva som kom først) som gjorde at jeg skreiv et innlegg.

Og etter overgangen fra sluttstykke til kammeret ble mange med, men en del datt av.

Kanskje flere bare registrerte sitt gamle nick, men aldri ble bitt av basillen?

 

Synes ikke det er noe problem med tause medlemmer, men om det skulle være det må det vel gå an for styret å rydde litt i medlemsmassen?

Hvis det f.eks mistenkes at det er snakk om bot'er og sånn noe av det?

Sette kontoen som inaktiv etter f.eks 2mnd uten bruk, med en beskjed om å sende en mail til moderator om man ønsker å gjenåpne den.

Link to comment
Share on other sites

Eg veit om mange som bruker mykje tid på kammeret utan å poste noke i heile tatt. Dei berre leser, men følger likevel minst like mykje med på kva som skjer som alle oss andre.

 

Eg for min del syns det er bra at desse "passive storbrukerane" har registrert seg, slik at vi har dei med i medlemsmassen. Må ikkje vere eit krav at folk skal poste.

 

Andre igjen kan ha registrert seg, men deretter slutta å frekventere kammeret.no. Blir både vanskeleg og feil å rydde vekk slike medlemmar.

 

Alt i alt ser eg ikkje medlemmar utan innlegg som noko problem, men eg vil for all del oppfordre folk til å poste det dei måtte ha på hjarta slik at vi får fram fleire synspunkt på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Har selv opplevd at en må kunne svare for seg om man er så "dum" å ha en annen mening en de "beste" her inne.

Det oppserverer også de nye eller dem som ikke har vert med så lenge på jakt, Da er det vell best og holde kjeft. :?:

Jeg leser innleggene her inne for og få med meg erfaringer fra nye og gamle jegere,

Koser meg med kammeret :D Takk til alle som får dette til. :)

Link to comment
Share on other sites

Som sagt og foreslått tidligere, fjern innleggstelleren

 

Støtter denne, og DER fikk jeg nok et innlegg :mrgreen: !

 

Jeg tror at man ville være tjent med en større takhøyde, og at man kan spare seg for de skarpeste komentarene hvis noen poster et innlegg eller en tråd som er til forveksling lik andre. Søkefunksjon eller ei.

Link to comment
Share on other sites

Enig med det siste du skriver her Malle...

Noen er litt raske med å poengtere at søk-funksjonen skal brukes.

Men det er ikke alltid like lett å finne svar på eksakt det man lurer på ved å søke.

At enkelte hevder at de ikke gidder gjenta emner som er omtalt tidligere,

er heller ikke til stor hjelp for nye brukere.

Gi da heller en link til emnet UTEN noen "syrlige" irettesettelser...

Link to comment
Share on other sites

Verre er det med dem som skriver innlegg bare for å få et høyere tall på telleren...

(som han feks som la ut om hvordan plukke fra hverandre en Dan Wesson revolver, uten noen gang tatt i en slik revolver)

 

 

Som sagt og foreslått tidligere, fjern innleggstelleren :!::!::!:

 

Da vil alle fremtre som like "verdifulle" medlemmer :wink:

 

At det var?

Link to comment
Share on other sites

Ein annan ting som kanskje er interessant å vite, er kor mange brukere som ikkje har logga på siste 3 mnd (for eksempel) - det er eit bedre bilde på kven som er inaktive brukere enn brukere som er logga på ein eller to gangar i veka utan å skrive innlegg.

 

I den grad ein ønsker å skaffe oversikt over aktive brukere, meiner eg.

Link to comment
Share on other sites

ikke for å trampe på noen, men har du isje noe fornuftigt å si så hold kjeft, så kan de som har noe fornuftigt å si få si det.

Er en del inlegg eg føle eg må bla gjennom mye ufornuftigt. og kansje 5-6 stk som sier det samme om og om igjen.

 

Det må nå for all del ikke bli slik at medlemmer skal tvangsskrive, men vi kan jo heller isje nekte de som føler de har noe å si, om eg kansje isje syntes det va værd å si. Kan jo godt hende det e eg som e idioten.

 

Hovedsakligt bruker eg kammeret som oppslagsværk, men stiller spørsmål når eg isje finner svar gjennom søkfunksjonen.

Å kommer eg over en tråd eg føle eg har noe å bidra med så gjør eg det så godt eg kan.

Og eg tror nok at av de 1500 medlemene uten inlegg, kommer de til å skrive når de føler de har noe å meddele.

 

jeg føler isje me trenge engasjere de i å skrive bare for å skrive. Blir fort mye rot. noe som gjør det bare vanskeligere å orientere seg i det som e bra stoff.

Men igjen, det eg synes e bra stoff e det jo isje alle andre som e som syns.

Link to comment
Share on other sites

Eg har jaggu fått en det trasige svar av og til men det stopper ikke meg.. :lol:

Men skal innrømme at noen er så kvass i sine komentarer at det er jo ikke noe som akkurat

motiverer nye til og spørre spes visst de er litt redd for at spørsmålet kan vere "dumt".

Men stå på!

For hvert "dumt" spørsmål som får et svar får sikkert 10 andre svar på akkurat det dei lurer på uten at de turde spørre..

He-he

Til folk som har vert her en stund:

Er det et spørsmål som har blitt spurt før og dette plager deg at det blir spurt om igjenn...

Overse spørsmålet da.. I stedet for og komme med "kvasse dritt svar"..

Eller svar med en link til gjeldende tema i en annen tråd.. :wink:

Så kansje nye ikke blir skremt vannet av her inne.. :lol:

Her er jaggu en del nye som har fått som "hatten passer" her inne.

:wink:

 

 

 

 

John

:D

Link to comment
Share on other sites

hvis jeg har forstått dette kammret riktig, kan man vel ikke ha egne meninger eller si imot andre medlemmer før man har passert ca 1000 innlegg... :shock::shock::mrgreen:

 

Litt trist, og etter mi meining ein smule misforstått, at du har denne oppfatninga. Men stikk motsatt av det du hevdar her, respekterar eg den ytringa og tar den til ettertanke.

 

Men no er det no eingong sånn på eit diskusjonsforum, at det blir diskutert og debattert her. Kjem ein rundt hjørnet med høge kneløft og kastar handgranatar i alle retningar, so må ein vere forberedt på å måtte forsvare meiningane sine.

 

Edit: snål skrivefeil :oops:

Link to comment
Share on other sites

hvis jeg har forstått dette kammret riktig, kan man vel ikke ha egne meninger eller si imot andre medlemmer før man har passert ca 1000 innlegg...

 

Vel, jeg kan ihvertfall si imot deg, og jeg vet ikke hvor mange innlegg jeg har!

Og jeg driter i det! :roll:

For akkurat det der oppgulpet du kommer med her begynner jeg å bli så vanvittig lei! :x

 

Bare fordi en del føler at de står alene med sine meninger, at de blir argumentert i senk og står en smule ribbet tilbake, svar skyldig,

så betyr ikke det at de ikke har lov å mene akkurat det de vil eller si hva de mener.

Og når enkeltes "meningsfrender" bare har +1 og lite argumenter å tilføre diskusjonen så er det vel ikke fint å skylde på de som argumenterer saklig og godt?

Jeg irriterer meg over slike "dere mot oss-konspirasjoner"!

 

ALLE har lov å skrive hva de mener og si imot hvem de vil, innenfor kammerets regler.

Så derfor har jeg heldigvis lov å si at jeg synes du forsurer kammeratskapet her inne med slikt tull!

Og du har selvfølgelig lov å si og mene hva du vil om meg og mine meninger....

Kan det være så vanskelig for folk å fatte? :roll:

 

Beklager off-topic, men nå var det nok!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror noe av problemet er ulike ønsker til hvordan Kammeret skal være. Noen ønsker seg en database, mens andre ønsker et levende forum med mange nye innlegg daglig. Begge deler har sine fordeler.

Det største problemet er å finne ut når vi har diskutert det som er verdt å diskutere. For min egen del er det mye interessant som kommer frem når folk kommer med informasjon på siden av tråstarters spørsmål. Noen tråstartere er raske til å slå ned på slike utglidninger, og det legger trolig demper på skrivelysten. På SL var det noen brukere som nærmest bare satt å ventet på å hakke på nye innlegg. Det er knapt noe problem på Kammeret.

 

For min egen del; jeg leser her på Kammeret fordi det er interesant. Det underlige er at jeg føler jeg lærer masse, men fremdeles har jeg lite å bidra med.

 

En ting til: jeg tror mange hadde svart anderledes hvis vi satt ansikt til ansikt med hverandre. Det er litt underlig for meg :|

Vigg :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ikke lenge siden én gjorde det, og han kapitulerte jo fort da kammer-kavalleriet trampet han ned og lærte han vinterveien! :wink:

ja,det var kort prosess,og det var vel i grunn like greit?!!!men slike personer har ikke noe å gjøre på en så bra plass,som kammeret er!

sorry ot,men ble så engasjert...... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at den viktigste grunnen til at folk ikke skriver innlegg i dette forumet er mange av de relativt nedlatende svarene som tidligere har blitt gitt av gjengangerne her. Jeg tror ikke jeg har vært inne på noe seriøst forum hvor prosentandelen svar med en eller annen formaning eller oppstramming har vært større enn her. Det gjør at mange ikke tør å prøve seg.

 

Joda, jeg er enig i at man så langt det er mulig skal unngå å spørre opp igjen, eller å prøve å finne det rette stedet å legge spørsmålet sitt, men de fleste gjør så godt de kan, og har ikke gort noe som gjør at de fortjener å bli "klubbet ned". Dersom det finnes en lignende tråd, gi en link til denne og si på en vennlig måte at dette er det noen som har spurt om tidligere. Dessuten, den nye tråden er allerede startet og da vil man uansett få treff på denne om man søker, da er det best for alle om svarene som kommer er konstruktive...

 

Det er bedre at forumet er levende med mange aktive deltagere, enn at man har et roligere forum hvor mange ikke tør å kaste seg utpå. Søkefunksjonen er der og virker like bra også med ett og annet ekstra treff. Man ser jo hvor mange svar det er på et innlegg, det er ofte en god pekepinn på hvilke treff man bør begynne med i tillegg til tittelen på innlegget.

 

Forøvrig er det jo slik at verden går videre og selv om fasiten var noe i fjor er det ikke sikkert den er den samme i år eller neste år!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat blitt en sånn 1000+ innlegg-bruker oppdaget jeg, og føler at noe av sarkasmen som slenges mot den såkalte "eliten" rettes mot trådstarter som er frekk nok til å starte en sånn tråd... Jeg er da vel for pokker ikke med i en elite, et hemmelig brorskap eller nå sånt! :lol: Og med bare såvidt over 20 brukere i denne "eliten" så er det forsvinnende liten påvirkning 1000+ere har i forhold til den brede massen. Jeg skriver mye fordi jeg har veldig mye tid, er glad i forumet og lar meg engasjere av mye. Som oftest med en :D eller en :wink: bak mine innlegg. Det tror jeg de fleste har! Hvordan det skal skremme nykomlinger vites ikke... :wink:

 

Men hvis det er noen som føler seg tråkket på av meg, så skal jeg ta det til etterretning!

Link to comment
Share on other sites

:) Vi er alle avhengige av hverandre her! Det finnes topp ekspertise her som kan hjelpe med det aller meste, men de er ikke altvitende de heller. Så nye krefter er fint for et aktivt forum som kammeret. Jeg forstår de som er ute etter at dette skal være en kunnskapsdatabase, men aktivitet i trådene er nødvendig og hjelper med å belyse problemene.

Jeg for min del har nok fått mange fortjente skyllebøtter både på SL og her, men det er da neppe skadelig å bli satt litt på plass av de andre brukerene her inne? Vi skal fungere sammen og lage et aktivt og givende forum, og nye skribenter er nok en nødvendighet på litt sikt!

Hvorvidt du har ett eller tusen innlegg har ingen betydning! Det som betyr noe er at du bidrar med det DU kan for å tilføre oss andre noe!

Idéen om å sjekke medlemsregistret mot sist innlogget er vel derimot fornuftig.. Jeg vet om minst et par signaturer som aldri ble noe mer enn et forsøk!

Og en 'timeteller' hadde vært gøy! Jeg tror jeg er pålogget 6-8 timer i døgnet... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

En ting til: jeg tror mange hadde svart anderledes hvis vi satt ansikt til ansikt med hverandre. Det er litt underlig for meg :|

 

Det er nå en gang slik når man kan være relativt anonym i slike forum og jeg tror at enkelte antar en identitet som samsvarer dårlig med deres egentlige identitet. Andre vil gjerne fremstå som eksperter og lirer av seg en masse "kunnskap" som de senere bortforklarer. Dette er antagelig noe man må leve med, men som jeg tror kan bidra til at mange vegrer seg for å starte en tråd eller poste et innlegg. Man kan av og tilfå inntrykk av at det er nødvendig å være "allviter" for å kunne poste på forumet. Ingen av oss vet alt og jeg er sikker på at de fleste av oss går rundt å grubler på ting som er relativt godt kjent av de fleste andre. Jeg har selv syslet med skyting og jakt i hele mitt liv, men det er heldigvis fortsatt mye jeg ikke har fått med meg, eller som jeg har lyst å vite mere om. Derfor er jeg medlem på forumet og derfor stiller jeg til stadighet spørsmål i håp om at noen av de andre brukerene kan opplyse meg i min uvitenhet. Jeg har lært meg å skille mellom de virkelig kunnskapsrike og de som er selvutnevnte eksperter.

 

At same spørsmålene dukker opp og opp igjen må man kunne tåle hvis man ønsker nye brukere. Å svare med "skarpe" svar er etter mitt syn en dårlig løsning. I noen tilfeller kan det være berettiget, men å hugge hodet av folk fordi at de lurer på et eller annet som regnes for å være allmenkunnskap blandt Kammerets befolkning synes jeg er beint fram ufyselig.

 

Man kommer langt med litt høflighet og stor takhøyde :D ! Respekt lissom :wink: .

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vel, et godt ordtak er at det i mange tilfeller bedre å holde kjeft- og la folk tror at en er idiot, enn å åpne den- og fjerne enhver tvil :roll: Og ordtaket er ikke myntet på våre tause venner....

Det at en bare må kommentere alt og alle...... Personlig har jeg i de aller fleste tilfeller mere respekt for dem med "få" innlegg- enn de som passerer den "magiske grense" :wink:

Jeg er også "imponert" over jegere i 20 årene som uttaler seg skråsikkert om nærmest alle typer våpen, kalibre,lading, kikkertsikter, kikkerter, jaktformer ec. ec., og må kommentere alt og alle. I slike tilfeller kommer ordtak til sin rette.

Vil 1500 av medlemene la være å skrive innlegg, så la dem få lov til det. Vi er heldigvis forskjellige. Hvis vi spør: Tilfører jeg forumet noe positivt, hver gang vi poster et innlegg har en kommet langt. :D(gjør jeg egentlig det med dette innlegget? :? ?)

Link to comment
Share on other sites

Sjøl om du har en :wink: der, så er jeg fristet til å spørre hvorfor...? Nå er det jo du som stigmatiserer? :roll:

 

Du er vel ikke bare fristet til å spørre- du spør jo faktisk. Svar: Jeg påpeker min personlig mening- og det bør vel være nok?. Og hva min personlige mening har med stigmatisering å gjøre- ja det skjønner ikke jeg- og jeg har heller ikke noe stort behov for å få det forklart. :)

Les også de 9 ordene som står før sitatet du klipte ut... :D:lol:

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden har slingret litt, men har noenlunde holdt sporet. Nei Poacher, klart det ikke spiller noen rolle, men som meninga mi med denne tråden var, det hadde vært artig om flere av de kom på banen. Jeg er helt sikker på at det sitter folk der og har mye å by på!

Link to comment
Share on other sites

:roll: Det spiller jo en rolle hvis en prosentandel av disse er kontoer som ikke er i bruk? Hvis det ikke har vært aktivitet på en registrert konto innen for eksempel ett år / seks måneder bør det være automatikk i at det sendes en mail til registrert mailadresse om å 'bekrefte' kontoen? Og hvis den da ikke blir bekreftet kan den da slettes.. Da 'slipper' forumet å tro at det er så mange brukere som medlemsarkivet viser?

Det er vel neppe noen grunn til å ha for eksempel 1000 brukere som ikke 'er der'? De oppholder brukernavn, og gjør det jo ikke så lett å finne enkeltbrukeren du er på jakt etter?

Ikke det at det BETYR så mye... :wink:

Link to comment
Share on other sites

:roll: Tror det hadde blitt ganske dødt og ensporet her med 'bare' jakt og skyting. Det med at det ikke tilfører kammeret noe kan jeg vel bli med på, men det er da greit å skravle litt om andre ting også? Du er tydligvis av de som kun vil ha en fag-database? Dette er så vidt jeg har fått med meg et forum hvor så mangt diskuteres. Noe er fornuftig og noe er vel bare for å få testet tastaturet..

Men DU bidrar også! Du har jo skrevet et innlegg i en 'håpløs' tråd... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Merkverdig dette......

Det ser ut til at det er en holdning att;

alle og enhver skal ha en mening om allt og alle,

svare på alle.....

ja nesten absolutt alle innlegg, for innlegg de`t er ett must!!!

 

Gudbedre meg sier jeg.....om endel hadde latt være og skrive......

+1

helt enig

bra skrevet

osv

osv

osv

hvorforiallverden skal alle som er registrerte som medlemmer her inne mene noe om allt og alle, signifikante som insignifikante problemer (som jeg tror "noen" :roll: ville beskrevet problemet som), til enhver tid???

 

Rene informative tråder begynner desverre å bli i mindretall.........egentlig ett skremmende mindretall.

 

Som endel har beskrevet litt lengre her oppe så kunne dette forumet (om ikke alle fjortissene tar helt overhånd ) blitt ett formidabelt oppslagsverk av informasjon.

 

 

Er nesten bare ett stadig mas om;

hva som passer ditt,

og hva som passer datt.....

Hvem er best av denne, og denne;

det være seg børse,

kikkert,

kikkertsikte,

for ikke og snakke om "GODLADNINGER"!

 

Hva om flere av disse "maserene" kunne skrevet ett innlegg etter all denne "masingen", forklart hva som skjedde etter at en snill sjel her inne kom med ett genialt tips/løsning på ett problem.....og dermed samtidig tilførte Kammeret noe positivt av verdi.....

Åneida, det krever litt mere enn bare ett stadig mas om ditt og datt....

 

Det at noen er her inne som medlemmer uten å skrive, det kan da umulig være ett problem?

 

Sorry for denne utblåsingen.........men...... the silent majority/minority.........ære være de....... av og til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...