Jump to content

Brownells Norge


Jim114

Recommended Posts

Nå er jeg litt spent.. Fikk beskjed på telefon om at den lå i Oslo i går, og skulle ankomme Sørlandet i dag eller i morgen. Ingenting i form av sporingsnummer enda.

 

Kommunikasjonsmessig har jeg ingenting å si på Brownells, kjappe svar både på telefon og mail.

Leveringsmessig gjenstår det å se.

 

Merkelig nok ventet jeg aldri mer enn 1.5 uke på varer fra Midway.no, så regner med at mye av dette er innkjøringsproblemer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 468
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tydeligvis bare meg de ikke liker da. Sendte først en epost for 2 uker siden, så en epost for noen dager siden. Ingen har blitt besvart. Har ikke vært uhøflig heller.. Men den ene gjaldt forventet leveringstid og nummer 2 gjaldt en ting som manglet i ordren jeg nå har mottatt og betalt. Må vel bare ringe de da hvis ikke jeg får svar iløpet av noen dager til, men foretrekker e-post da det er greit å ha ting skriftlig i tilfelle en glemmer hva en har fått beskjed om eller skulle trenge dokumentasjon ved en senere anledning.

Link to comment
Share on other sites

Brownells :twisted: 100 % tilfredshetsgaranti

kunde service garanterte varen levert før 1.mars. Ny vare ble sendt fra usa etter som første pakken/pallen forsvant mellom usa og norge.

 

Hvordan kan brownells garantere levering til avtalt dato og ikke levere ??

Brownells reklamerer for 100 % tilfredshetsgaranti.

Hva med oss som ikke er fornøyd? burde vi forvente oss avslag på pris eller lignende,

 

Fikk jo 100% tilfredshetsgaranti da vi handlet hos dem :lol: Oppfordrer Brownells til å gi oss kunder kompensasjon for dette rotet

Link to comment
Share on other sites

Satte bestilling hos dem 18 januar, 24 februar kunne den hentes på postkontor. Ufattelig lang leveringstid selv om dette kom fra statene. I likhet med flere fikk jeg vite at pallen med mine varer var forsvunnet og hele to ganger (med 3 dagers mellomrom i might add) beskjed om at hvis denne pallen ikke kommer til rette iløpet av dagen så blir det bestilt nytt fra statene.

 

Fornøyd med brownells, grei pris men ufattelig treig postgang

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Bestilte fra Brownells.no den 15ende mars og som sagt på hjemmesiden deres sendes varer fra fjernlager i USA på torsdager med levering påfølgende uke. Sålangt stemmer dette! Fikk beskjed på torsdagen at varen er sendt. Sporingsnr har jeg og fått, men Posten registrerer dette først når de har mottatt pakken. Foreløpig står den i transit. Veldig spent på fortsettelsen:-) Sålangt fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

Personlig tror jeg leveringsproblemene løser seg, dette er forholdsvis nytt. Snakket med Brownells i dag og han sa at mye mer kommer til å bli implementert i Brownells.no. På sikt skal det gjelde nesten alt som Brownells i USA har. Jeg venter i spenning og håp da det blir vanskelig å få ut enkelte produkter i andre kanaler.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den ankom postkontoret i går, og jeg var og hentet den i dag. Alt jeg hadde bestilt, inkludert en ting som visstnok ikke skulle være på lager, og derfor var blitt lagt på restordre, var i pakka.

 

5/5; jeg handler gjerne med dem igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Spørsmålet er hvordan prisene deres utvikler seg over tid, og om de får Brownells til å slutte å eksportere til oss.

 

Den dagen Brownells slutter å eksportere regner jeg med at Midway/Brownells/gutta på vegårdshei gjør som monopolister pleier å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er hvordan prisene deres utvikler seg over tid, og om de får Brownells til å slutte å eksportere til oss.

 

Den dagen Brownells slutter å eksportere regner jeg med at Midway/Brownells/gutta på vegårdshei gjør som monopolister pleier å gjøre.

 

Så Brownells USA eksporterer fortsatt altså?

Link to comment
Share on other sites

Samme her. Det vil ikke hjelpe å endre IP-adressen, da Brownells straks vil se at du betaler med et utenlandsk kredittkort.

Skal man da på død og liv handle i USA må man skaffe seg et forhåndsbetalt amerikansk kredittkort, selv da er det ikke sikkert at dette blir akseptert i checkout, særlig kombinert med adresse hos kjente reshippere. Så får man problemene med at det man handler kan være underlagt en eller annen åndssvak restriksjon, blir pakken stoppet er helvete løs, spesielt siden det fremstår som om man bevisst har forsøkt å omgå eksportrestriksjonene til Kong Obama.

 

Foreløpig syns jeg Brownells Norge gjør en bra jobb. Hvis det går helt over styr med priser og service så får man finne et annet sted å handle - det blir litt vanskeligere kanskje, men man har en viss makt som forbruker. Uten kunder kan selv ikke en monopolist overleve.

 

Edit: Kom på et litt mer presserende problem. Det går nå ikke an (uten å skjule sin IP-adresse) å lete etter duppedingser hos brownells.com og så spørre de i Norge om de kan ta det inn. Må visst til å nerde litt likevel.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt hvorfor de (.no) ikke har hele katalogen til Brownells på hjemmesiden sin...? De har jo ikke en dritt på lager i norge og får duppedingsene sendt fra statene x-ant ganger pr mnd... Bestilte forresten en del dier og dingser i forrige uke. Betalte og alt var ok...helt til i dag. Da fikk jeg mail med beskjed om at ordren var kanselert og at jeg kunne kontakte .no. Drittbutikk!

Link to comment
Share on other sites

Grunnene til at .no ikke har samme sortiment som .com er flerfoldige:

 

- Ganske (overraskende, for normalt tenkende mennesker) mange dingser er underlagt eksportrestriksjoner, som oftest kreves det bl.a. at produsenten (ikke butikken) gjennomfører en del papirarbeid overfor US Dept. of State, evt. DOD. Det er det mange som ikke gidder når de har et hjemmemarked på 80 millioner våpeneiere.

- Noen produsenter vil rett og slett ikke at deres produkter skal selges til utlandet.

- Andre produsenter har sine egne distribusjonskanaler for eksport, og insisterer på at de skal brukes. Dermed får ikke Brownells selge deres produkter til utlandet. Jeg har for eksempel opplevd å få kansellert bestilling av pusseutstyr(!) av denne årsaken, før det fantes noe Brownells i Norge.

 

Ellers ser jeg jo det er litt uttynning av vareutvalget hos .no i forhold til starten. Det er jo leit.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville bare inn på dot.com for å sammenligne priser mot dot.no og Ebay generelt. Ikke kjøpe.

Har handlet forskjellige greier i det siste..

Ikke på noe Brownells.no

 

ScopeRail til Rem.. 597. 85 kr inkludert frakt. 4 dager så var den i post kassa :)

Samme rail på Brownells.. 159kr..frakt og venting..

Nei takk.

Finner det jeg skal ha på Ebay, eller andre plasser.

 

Og skulle det nå være noe som KUN brownells har, og jeg på død og liv måtte hatt (Tviler sterkt på det) så har jeg to stykker i Statene som kan handle for meg hos B...dot.com.

Null stress..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Så Brownells USA eksporterer fortsatt altså?

 

Nei. Testet den gamle kontoen min, som ble registrert for ca ti år siden.

Da jeg skulle betale ble jeg overført til den norske siden, hvor de rabattavtalene jeg har hatt med amerikanske brownells ikke er gyldige lenger.

Samtidig mister jeg muligheten til å kjøpe en del produkter som tidligere har vært mulig å kjøpe, deler til under 100 dollar, fra produsenter som er registrert for eksport.

 

Da får vi bare vente og se hvordan prisutviklingen hos monopolisten blir.

Link to comment
Share on other sites

Min bestilling tok vel ca. 3 uker før den kom i postkassa.

 

Helt kurant å kunne velge .no ved bestilling av større/dyrere ting som før var vanskelig å få handlet, men jeg misliker sterkt at jeg ikke lenger kan handle fra .com når jeg vil det. I det minste så kan man gå inn på .com og titte nå hvis man vil det.

Link to comment
Share on other sites

Du kan gå inn på .com og søke.

 

Hvis jeg søker på brownels.com, kommer jeg dit, og får opp en pop up med spørsmål om jeg vil til .com eller .no.

 

Velger jeg .com kommer jeg på den amerikanske siden. Men bestille det er en annen sak, da blir en ledet til .no, hvor det fortsatt mangler mange varer.

 

Anders

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...