Jump to content

Brownells Norge


Jim114

Recommended Posts

  • Replies 468
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg kontaktet Brownells i dag vedrørende en ordre fra Midway. Kort fortalt : en hyggelig og oppklarende samtale og mitt problem ble løst der og da :-). Jeg spurte samtidig om leveringstid og utvalg hos Brownells.no kom til å bli bedre med tiden, og jeg ble forsikret om at begge deler kom til å bli bedre, men at det forttsatt var enkelte "teknikaliteter" som utgjorde en hindring.

 

I mine ører er dette godt nytt :-) !

Link to comment
Share on other sites

Hentet pakken i dag. Men nå har jeg et sabla dumt spørsmål. Åssen i alle dager skal jeg betale for dette? Ingen oppkrav og det lå heller ingen faktura i eska :forvirra:

 

Ikke det at jeg er i mot gratis våpendeler ( :mrgreen: ), men de vil vel fort gå ut av business om kundene ikke betaler. Får man en faktura ved en senere anledning?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte en del varer fra Brownells USA 1. jan.

Fikk kun ordrebekreftelse og så ble det stille.

Sendte de en mail og lurte på hvor det ble av sendingen i går.

Fikk svar samme dag hvor de beklaget hendelsen, og nå er pakken på vei fra USA.

Så den muligheten ser fortsatt ut til å være åpen :D

Link to comment
Share on other sites

Men går det...

 

Mailen jeg fikk, som sikkert også mange andre her fikk, sa ikke noe om at vi ikke kunne bestille direkte, bare at det nå fantes en forhandler i Norge.

 

Så inntil videre vil jeg anta at det går.

 

På tide med en mailkampanje, fra oss, der vi forklarer hvordan det lokale forhandlerleddet har fungert som Midway Norge, og spørre om dett er måten Brownells ønsker å bli oppfattet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk også beskjed om at det nok dessverre ville ta litt tid med min bestilling da de ville sjekke og kvalitetssikre alle sendinger i begynnelsen, bestillte den 18/1 og de håpet pakken kom i løpet av uke 6, kanskje litt ventetid men det er nå bare et gummigrep til en Ruger Mkll så det er ikke så fryktelig hastverk.

Link to comment
Share on other sites

Nordmenn må være noen av de mest utålmodige og utakknemlige mennesker i verden når det kommer til netthandel. Syns det er rart at utlandet i det hele tatt gidder å sende noe som helst hit til oss når man ser gnålet om staus på bestillinger og purringer i øst og vest. Kjenner mange utenlandske forhandlere som bevisst har kutta Norge pga særs masete kunder. Og etter å ha lest igjennom denne og andre tilsvarende tråder, skjønner jeg dem godt.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel her snakk om en norsk butikk og ikke en utenlandsk. Når de også tar i bruk den utenlandske butikkens slagord "selection, service, satisfaction" er det vel ikke så rart at man har visse forventninger ;)

 

En måned fra bestilling til leveranse er uproblematisk, særlig om varene skal sendes fra USA som del av en større forsendelse og det informeres om dette ved bestilling. Men hadde du godtatt det hvis du handlet på en hvilken som helst annen norsk nettbutikk som opererte med lagerførte varer? Når folk er vant med den servicen de har fått av Brownells i USA så skal det litt til å holde dem fornøyde.

 

Jeg har ikke noe problem med å vente på ting. Jeg har bestilt ting fra andre steder, til og med i Utlandet (med stor U, siden Utlandet er meget viktig og langt mer betydningsfullt enn norske kunder med liten n) der ETA på varene ikke er kjent og jeg ikke aner når jeg får dem. Da har jeg betalt ved bestilling, ikke når varen blir produsert og sendt. Det er helt ok for meg da jeg har visst om på forhånd at jeg bestiller direkte fra produksjonslinjen og at produktene lages når det foreligger tilstrekkelig med ordrer til at det svarer seg.

 

Imidlertid er informasjon og kommunikasjon viktig. Hvis det må påregnes 4-6 ukers leveringstid er det fornuftig å informere kunden om det. Vet man ikke når man kan levere, må man si det. Den utilgivelige synd er å si at noe "kommer innen to uker" når man ikke har kontroll over hele leveransekjeden.

Link to comment
Share on other sites

En liten ting jeg savner på den norske Brownells, som egentlig er en filleting, men å få alle varene til noen få dollar rimeligere (i form av utkrysset gammel pris og en ny med de nevnte få dollar rimeligere) ved å stå registrert som "gunsmith" eller "arms dealer" :)

 

Man følte seg litt spesiell da :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Syns det er rart at utlandet i det hele tatt gidder å sende noe som helst hit til oss når man ser gnålet om staus på bestillinger og purringer i øst og vest.

 

De siste 5-10 bestillingene jeg har gjort fra diverse, amerikanske forhandlere på ebay har tatt rundt en uke til ti dager fra bestilling, til pakken er i hus. Jeg gnåler ikke i øst og vest og pakkene kommer kjapt. Hvorfor kan en ikke forvente tilsvarende av ikke-ebay-forhandlere? Må også nevne at de jeg handler fra er alt fra privatpersoner til store sportsvarehus med storefront.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle ha funnet denne tråden før jeg bestillte varer.

 

Til dere som har bestillt gjennom den norske siden.

Har dere fått noen tillegg i prisen utover det som står i

ordren når varene kommer fra usa? Tenker på moms, toll eller et eller annet fra Bring/Posten?

 

Jeg leste på "vilkår og betingelser" der det sto:

 

Generelt:

Brownells sender fra fra fjernlager i USA og fra lokalt lager. Varer fra fjernlager sendes hver torsdag med levering påfølgende uke.

 

Varene jeg bestillte var på lager så jeg gikk ut i fra at det var lokalt lager, og ikke fjernlager siden siden er norsk.

Link to comment
Share on other sites

Prisene som er oppgitt på brownells.no er inklusive norsk mva. Du handler i en norsk butikk så prisen du ser skal være inklusive alt unntatt frakt, som jo kan variere, men som også skal oppgis før du klikker "Bestill" på siste siden.

 

Alt du ser hos Brownells.no pr. i dag er nok på "fjernlager" da de etter eget utsagn bare har fått et par leveringer og jeg regner med at de ikke driver og bestiller i hytt og gevær for egen regning. Det der med levering uken etter tror jeg du kan ta med knusende ro, min ordre datert 9. januar fikk status "sett" 15. januar og siden har ingenting skjedd. Det skal visstnok komme noen endringer i hvor mye info man får samt at leveringstiden skal bli kortere. Den som lever får se ;)

Link to comment
Share on other sites

Skulle likt å vist om dette blir den nye trenden å vente 1-måned eller mere, eller

om det har noe med overgangen fra Midway til Brownels som ikke er kommet

helt i gang enda.

 

Når ting var på lager hos Midway, så tok det aldri mere en max 1.5 - 2 uker så

kom tingene. Nå nærmer det seg en måned siden man bestilte ting som var på lager, og

fremdeles er det ingen tegn til pakke.

 

Ser at 'Brownels' er en bruker her her inne og antar at det kanskje er noen som

vet mere hva som kan bli ventetiden fremover når man bestiller noe.

Link to comment
Share on other sites

Skulle likt å vist om dette blir den nye trenden å vente 1-måned eller mere, eller

om det har noe med overgangen fra Midway til Brownels som ikke er kommet

helt i gang enda.

 

Når ting var på lager hos Midway, så tok det aldri mere en max 1.5 - 2 uker så

kom tingene.

 

Jeg skal bestille meg endel ting til ifra brownells, men går å venter p åat folk skal komme med noen litt mer positive tilbakemeldinger.

 

Selv opplevde jeg aldri å få noe ifra midway.no på under tre uker, så sånn sett har jeg ikke merka noe forskjell på overgangen (min brownells.no pakke tok i overkant av ett par og tyve dager)men lov å håpe at det blir noe raskere frakt ordning så det går ann å bestille gjevnlig ifra brownells. Mye tøffe produkter med helt greier priser+ at jeg gjerne vil holde handelen innenfor norges grenser om jeg svarer seg. Hittils har det jo da ikke gjort det. brownells.com er jo både raskere og billigere :?

Link to comment
Share on other sites

Det står i vilkårene (som du godtok da du shoppet) at det kan faktureres når varen sendes fra selger til kjøper. Så da får vi anta at varene er sendt.

 

Tror problemet ligger i at ordresystemet p.t. er helt sløkket og at det derfor ikke er mulig for kunden å se hvor bestillingen er i prosessen, eventuelt at det er helt tilfeldig om opplysninger oppdateres eller ikke. For min del har jeg ikke fått noen faktura, selv om jeg bestilte 9. januar.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har mottatt varer de siste dagene?

Varene mine står som

Ordre ble mottatt 27.01.2015 (18.13)

Sendt 29.01.2015 (14.34)

 

Sendte en mail på tirsdag og spurte når jeg kunne forvente å få pakken i posten.

På onsdag fikk jeg en faktura på mail, som jeg betalte med en gang.

Noen andre som ikke får legge til kid-nr? Jeg måtte legge det inn som melding.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...